Peugeot 3008 Hybrid4 300Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 3008
Segment C-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Peugeot 3008 Hybrid4 300Ps

Η Peugeot έπιασε διάνα με το 3008 το 2016. Ήταν μία εποχή που τα SUV είχαν καθιερωθεί στη συνείδηση και τις ανάγκες των καταναλωτών που ήθελαν ένα  πρακτικό και άνετο μεταφορικό μέσο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν χρειάζονταν τις εκτός δρόμου δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει ένα υπερυψωμένο όχημα. Fast Forward στο 2022 που η υποτιθέμενη «οικολογική συνείδηση» των κατασκευαστών έφερε τάχιστα τον εξηλεκτρισμό στο προσκήνιο και πλέον κάθε ένας θέλει να εντάξει στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρικά ή έστω Plug-in υβριδικά μοντέλα. Η Peugeot πήγε την τάση ένα βήμα παραπέρα και πρόσφερε στο 3008 όχι μία, αλλά δύο προτάσεις Plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης. Η αρθρωτή πλατφόρμα EMP2 παρέχει τη δυνατότητα κίνησης στους μπροστά τροχούς και ισχύ 225Ps (3008 Hybrid) ή σύστημα τετρακίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες και ισχύ 300Ps (Hybrid4) που δοκιμάζουμε εδώ.

New and improved

Παρά το γεγονός ότι το 3008 είχε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα στην κατηγορία, η πρόσφατη έλευση των ολοκαίνουριων KIA Sportage, Nissan Qashqai,  Hyundai Tucson και Renault Arkana «ανάγκασε» τους σχεδιαστές να προβούν σε ορισμένες αλλαγές στο design προκειμένου να δείχνει πιο μοντέρνο και δυναμικό. Οι αλλαγές στο αμάξωμα εντοπίζονται στη μεγαλύτερη μάσκα που εκτείνεται μέχρι το τελείωμα του προφυλακτήρα, στα διαφορετικά φωτιστικά σώματα με τους φωτεινούς  χαυλιόδοντες -που γνωρίσαμε από τα τελευταία μοντέλα της γκάμας όπως το 208, 2008 και 508- να παίρνουν θέση κάτω από τα φώτα full LED (στην έκδοση GT της δοκιμής μας).

Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες, με τα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα να συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν με τις τρεις φωτεινές «νυχιές λιονταριού», ενώ τα λογότυπα Hybrid4 και η δεύτερη τάπα για την φόρτιση ταυτοποιεί τον Plug-in  Hybrid χαρακτήρα του μοντέλου.

Peugeot 3008 Hybrid4 300Ps 

Hybrid4 Powertrain

Η κορυφαία έκδοση Hybrid4 διαθέτει τρεις συνολικά κινητήρες συνδυαστικής ισχύος 300Ps με την ροπή να αγγίζει τα 53kgm. Ξεκινάμε με τον θερμικό 1.6PureTech που με την βοήθεια άμεσου ψεκασμού και twin-scroll τουρμπίνας αποδίδει 200Ps με 30,6kgm ροπής στο φάσμα 2.200-4.800rpm. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 και αποδίδει 110Ps με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να μεταδίδει την ισχύ στους πίσω τροχούς βελτιώνοντας την πρόσφυση -ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης- και να αποδίδει 113Ps. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει χωρητικότητα 13,2kWh εξασφαλίζοντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 59km (στον τυποποιημένο κύκλο WLTP). Το ηλεκτρικό σύστημα του 3008 με τα 31gr CO2, απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, παρέχει ελεύθερη μετακίνηση στον Δακτύλιο και η πλήρης φόρτιση της συστοιχίας σε απλό Wallbox 7,4kW απαιτεί 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ σε οικιακή πρίζα (8Α) ισχύος 3,6kW η φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 7 ώρες.

Premium ανανέωση

Η αίσθηση εντυπωσιασμού που προκαλούσε το εσωτερικό του 3008 το 2016 δεν έχει μειωθεί καθόλου. Το σαλόνι παραμένει και πάλι ένα από τα ισχυρά σημεία του Γαλλικού SUV, με τους σχεδιαστές της Peugeot να ανασχεδιάζουν την θέση του ευρηματικού πίνακα οργάνων ο οποίος πλέον, διακρίνεται ολόκληρος ανεξάρτητα από την θέση του μικρού σε μέγεθος τιμονιού. Το i-Cockpit δεσπόζει μπροστά από τον οδηγό με την παραμετροποιήσιμη οθόνη 12,3in, ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε πλέον μία οθόνη 10in με ευανάγνωστες και όμορφες ενδείξεις και πολύ καλή απόκριση σε πιέσεις των δακτύλων. Πέρα από τις πολλαπλές επιλογές για την ψυχαγωγία, στις εκδόσεις Hybrid διαθέτει πολλές επιπλέον ενδείξεις όπως ενεργειακή ροή, σταθμούς φόρτισης και στοιχεία για την κατανάλωση ενέργειας. Τα περισσότερα συστήματα και ρυθμίσεις του οχήματος έχουν ενσωματωθεί στην κεντρική οθόνη όμως λίγο πιο κάτω βρίσκεται η πανέμορφη σειρά των φυσικών διακοπτών που παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε διάφορα σημαντικά μενού όπως τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης κ.α. περιορίζοντας το «ψάξιμο» στην κεντρική οθόνη.

Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι υψηλής ποιότητας με την έκδοση GT της δοκιμής να προσθέτει επιπλέον premium στοιχεία όπως συνδυασμό δέρμα-ύφασμα στα καθίσματα και όμορφες επενδύσεις γκρι Alcantara στο ταμπλό και στα panel των θυρών. Οι χώροι είναι πολύ καλοί ακόμα και για 5 επιβάτες με μοναδική παραχώρηση να αποτελεί ο χώρος αποσκευών που έχει μειωθεί από τα 520lt στα 395lt λόγω της συστοιχίας μπαταριών.

Peugeot 3008 Hybrid4 300Ps 

Drive Mode

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα από τέσσερις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος: Electric, Hybrid, Sport και 4WD. Η πρώτη παρέχει τη δυνατότητα πλήρως ηλεκτρικής κίνησης για 45-50km, χρησιμοποιώντας μόνο τον πίσω ηλεκτροκινητήρα με ταχύτητα έως 135km/h. Στο Hybrid δίνεται προβάδισμα στην ηλεκτρική ενέργεια και το σύστημα διαχείρισης αποφασίζει πότε θα εμπλέξει το θερμικό μοτέρ (ανάλογα με το φορτίο και τις απαιτήσεις σε ισχύ). Στο Sport λειτουργούν και τα τρία μοτέρ, εξασφαλίζοντας την μέγιστη ισχύ, ενώ στο 4WD η κίνηση παρέχεται μόνο από τους δύο ηλεκτροκινητήρες με σκοπό την μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες κίνησης και τον θερμικό κινητήρα να ενεργοποιείται μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Μέσω του μενού της κεντρικής οθόνης υπάρχει η δυνατότητα να επιλεχθεί το πρόγραμμα e-Save με το οποίο ο οδηγός μπορεί να φορτίσει την μπαταρία (επιλέγοντας ακόμα και το ποσοστό φόρτισης..), με τον θερμικό κινητήρα να λειτουργεί συνεχώς ως γεννήτρια με σημαντική αύξηση όμως της κατανάλωσης καυσίμου. Εντός πόλεως και με επαρκές επίπεδο της μπαταρίας η κατανάλωση καυσίμου μπορεί -συνδυαστικά- να κυμαίνεται γύρω στα 3lt/100km. Στην υβριδική λειτουργία το σύστημα σταθεροποιεί την κατανάλωση στα 6,5-7lt/100km. Αν εξαντλήσεις ωστόσο την μπαταρία, τότε η κατανάλωση σκαρφαλώνει γρήγορα στα 8,5-9lt.

Η εναλλαγή των λειτουργιών του υβριδικού συστήματος γίνεται ανεπαίσθητα εκτός από την στιγμή που ο 1.6PureTech «μπαίνει στο παιχνίδι» με ένα σχετικά έντονο «σκαλοπάτι» λειτουργίας. Οι επιδόσεις που μπορεί να προσφέρει η έκδοση Hybrid4 είναι εξαιρετικές και παρά το υψηλό βάρος των 1.840kg μπορούν να συγκριθούν με πιο σπορ κατασκευές. Τα 5,43sec που χρειάζεται για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h είναι πολύ κοντά στις επιδόσεις τόσο του Hyundai Kona N όσο και του σημαντικά ελαφρύτερου i30 N DCT. Τα 160km/h απαιτούν 12,82sec με τα 400m να καλύπτονται σε μόλις 13,69sec με ταχύτητα 164,79km/h.

Peugeot 3008 Hybrid4 300Ps

Το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 αλλάζει πολύ ομαλά σχέσεις εκτός από το πρόγραμμα Sport όπου εκεί λόγω της ανάγκης για «εμπλουτισμό» του δυναμικού χαρακτήρα, γίνονται πιο γρήγορα, με ταχύτερη απόκριση στα κατεβάσματα και διατήρηση των στροφών αρκετά ψηλότερα. Σε κάθε περίπτωση, αν δεν απαιτείς το 100% της ισχύος από τον θερμικό κινητήρα, το ταξίδι με το υβριδικό 3008 είναι πολύ άνετο ανεξάρτητα από το οδόστρωμα, με ποιοτική κύλιση, απόρροια και της πίσω ανάρτησης που χρησιμοποιεί πολλαπλούς συνδέσμους συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις που εξοπλίζονται με ημιάκαμπτο άξονα.

Οδηγικά το 3008 Hybrid4 καταφέρνει να εντυπωσιάσει παρά το υψηλό βάρος και την απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 21,9cm. Το setup της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτό και διαβάζει περισσότερο τις ανωμαλίες το οδοστρώματος σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, σε γενικές γραμμές όμως καταφέρνει να διατηρήσει μία καλή ισορροπία μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Το μικρό τιμόνι ενώ αρχικά ξενίζει, καταφέρνει να σε κερδίσει όμως όσο το οδηγείς, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο και ακριβές με μέτρια αίσθηση. Ακόμα και έτσι όμως, το 3008 Hybrid4 σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς αρκετά πιο γρήγορα απ' ότι θα έκανες με άλλα ανταγωνιστικά SUV με σύμμαχο την υψηλή ισχύ, το άκαμπτο πλαίσιο και την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο 3008 στην τετρακίνητη υβριδική του έκδοση είναι ένα μοντέρνο, κομψό, ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο SUV με ανάλογα καλή οδηγική συμπεριφορά. Το αποδοτικό σύστημα κίνησης παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις και συγκρατημένη κατανάλωση καυσίμου, όμως ξεκινάει από τα €51.500 για την έκδοση Allure Plus και €51.800 για την έκδοση GT. Οι τιμές αυτές το φέρνουν όμως πολύ κοντά στα «λημέρια» των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων όπως το Skoda Enyaq, το VW ID.4 και το KIA EV6. Η έκδοση Hybrid με τους 225 ίππους και κίνηση μόνο στον μπροστινό άξονα ξεκινάει από τα €46.500, που δεν είναι μεγάλη διαφορά για να πάρεις 75 επιπλέον ίππους, τετρακίνηση και ένα συνολικά πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Και στις δύο υβριδικές εκδόσεις, το 3008 καλύπτεται από πενταετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, με την εγγύηση για την μπαταρία να φτάνει τα οκτώ χρόνια (ή τα 160.000km).

Διαμορφώστε το δικό σας Peugeot 3008 εδώ

Τιμή βασικής έκδοσης 3008 Hybrid 225Ps Active Plus: €43.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής 3008 Hybrid4 300Ps GT: €51.800

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Τιμή
Απόδοση υβριδικού συστήματος Αίσθηση τιμονιού
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Ποιότητα κύλισης
Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα13,2kWH
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς (Λειτουργία 4WD)
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με μετατροπέα ροπής e-EAT8
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.477
Ύψος (mm)1.624
Πλάτος (mm)1.841
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1.840
Χώρος αποσκευών (lt)395-1.357
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7.5J x 19in
Ελαστικά225/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm)200/5.500
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)30,6/2.200-4.800rpm
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς μαζί με ηλεκτροκινητήρες (Ps)300
Ονομαστική συνδυαστική ροπή μαζί με ηλεκτροκινητήρες (kgm)53
0-100km/h (sec)6,1
Τελική ταχύτητα (km/h)235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)29-36
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,3
Δοκιμής (lt/100km)7,1
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-602,69
0-803,94
0-1005,43
0-1207,35
0-1409,57
0-16012,82
0-18016,88
0-20022.58
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,3453,04
604,4587,96
1005,94105,42
2008,92134,74
40013,69164,79