Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Tucson |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Τίνος είσαι εσύ;
Θυμάστε παλαιότερα που κάποιες εκπομπές που έκαναν «πειράματα» με ορισμένα νέα μοντέλα που τα πάρκαραν στο δρόμο, έκρυβαν τα σήματα και ζητούσαν από τους περαστικούς να μαντέψουν την μάρκα απλά κοιτώντας το αμάξωμα; Σας πληροφορώ ότι αν κάναμε κάτι αντίστοιχο με το νέο Tucson δεν θα υπήρχε ούτε ένας που θα μάντευε σωστά!
Η Hyundai εδώ και αρκετά χρόνια επιλέγει προσεκτικά τις κινήσεις της στην αυτοκινητιστική σκακιέρα. Μόλις τα τελευταία 2 χρόνια έχει επαναπροσδιορίσει πλήρως την γκάμα των αυτοκινήτων της με το πολυτάλαντο Kona, το νέο i10, το νέο i20, το ανανεωμένο i30 και τώρα ολοκληρώνει με το βαρύ πυροβολικό! Το νέο Tucson έρχεται να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη πορεία του SUV της Hyundai, που έχει σημειώσει περισσότερες από 7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, με τα 1,4 εκατομμύρια να αφορούν την Ευρωπαϊκή αγορά. Με δεδομένο όμως ότι ο ανταγωνισμός στην C-SUV κατηγορία έχει ενταθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια και αυξάνει μερίδιο αγοράς, τα μεγάλα κεφάλια της Κορεάτικης φίρμας δεν αρκέστηκαν σε μία ακόμα ανανέωση, πατώντας στα χνάρια της προηγούμενης γενιάς. Πρέπει να πήγαν στους σχεδιαστές και να τους είπαν: «ότι είχατε σχεδιάσει μέχρι τώρα, σκίστε το»! Δεν θέλουμε να έχει απολύτως καμία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο»!
Sensuous Sportiness
Το νέο Tucson είναι το δεύτερο μοντέλο της Hyundai (μετά το νέο i20) που υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία “Sensuous Sportiness”, όμως εδώ το αποτέλεσμα είναι πολύ πιο κομψό και αποτελεί ένα ξεκάθαρο statement για την Κορεάτικη φίρμα που όμοιο του δεν έχουμε ξαναδεί. Η μπροστινή όψη είναι άκρως εντυπωσιακή, αφού τα μπροστινά φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας ουσιαστικά κρύβονται ανάμεσα από τα σκουρόχρωμα γεωμετρικά μοτίβα τα οποία η Hyundai ονομάζει «parametric jewels». Όταν τα φώτα ενεργοποιηθούν το αποτέλεσμα είναι ακόμα πιο αξιοθαύμαστο, έως και φουτουριστικό. Οι φωτογραφίες μάλλον το αδικούν αφού από κοντά είναι πιο όμορφο και δυναμικό. Δείχνει επίσης μεγαλύτερο απ’ ότι υποδηλώνουν τα νούμερα, με μήκος 4.500mm, πλάτος 1.865mm, μεταξόνιο 2.680mm, και ύψος 1,650mm. Η ιδιαίτερη και δυναμική σχεδίαση συνεχίζεται σε όλο το μήκος του αμαξώματος, με τα ιδιαίτερα τονισμένα, έως και υπερβολικά πίσω φτερά και τους θόλους που δεν σχηματίζουν το γνωστό ημικύκλιο και είναι πιο τετραγωνισμένοι. Το πίσω μέρος συνεχίζει την δυναμική προσέγγιση με λιγότερη όμως επιτυχία και τα κάθετα φωτιστικά σώματα να θυμίζουν τα αντίστοιχα του Mustang Mach-E. Επίσης κομψή λεπτομέρεια αποτελεί ο κρυμμένος πίσω υαλοκαθαριστήρας κάτω από την αεροτομή και το λογότυπο της Hyundai που είναι τοποθετημένο στο πίσω παρμπρίζ.
Premium battle
Η κομψή και ριζοσπαστική σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Δεν υπάρχει περίπτωση να μπεις στην καμπίνα του νέου Tucson και να μην σαστίσεις για λίγο, όχι μόνο για το προηγμένο του design, αλλά και για την εξαιρετική ποιοτική κατασκευή του. Η Hyundai ονομάζει την καμπίνα “Interspace” και συνδυάζει την πρακτικότητα με την προηγμένη τεχνολογία. Μπροστά από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με τις οριζόντιες ακτίνες βρίσκεται ένα ψηφιακό panel με διαγώνιο 10,25in. Έχει διαφορετικό layout ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) και είναι ελαφρώς παραμετροποιήσιμο όσο αφορά τις ενδείξεις του. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη αφής που στην μεσαία έκδοση Premium της δοκιμής μας φτάνει τις 8in σε διαγώνιο (περιλαμβάνεται και στην βασική Exclusive), με την κορυφαία έκδοση Distinctive να διαθέτει οθόνη 10,25in. Η οθόνη είναι ενσωματωμένη σε μία επένδυση γυαλιστερής μαύρης λάκας που αντιστέκεται στις δαχτυλιές και φέρει μόνο δύο φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες, με τις υπόλοιπες λειτουργίες να πραγματοποιούνται μέσω αφής. Το λογισμικό του συτήματος infotainment δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας C-SUV, ανταποκρίνεται όμως άμεσα και παρέχει όλες τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας με Android Auto και Apple CarPlay. Οι αεραγωγοί του κλιματισμού έχουν ενσωματωθεί περίτεχνα σε δύο επιχρωμιωμένες λωρίδες που καταλήγουν μέχρι τις πίσω πόρτες. Η σχεδίαση είναι εξαιρετικά πετυχημένη και αρκούντως φουτουριστική, με μοναδικό μελανό σημείο τις ενδείξεις στην οθόνη του διζωνικού κλιματισμού (τριζωνικού στην έκδοση Distinctive).
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας με την συναρμογή να φέρνει το Tucson στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Οι θήκες για αντικείμενα είναι αρκετές και ορισμένες έχουν απρόσμενα μεγάλη χωρητικότητα, όπως κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, ενώ συναντάμε διπλές θύρες USB για τους μπροστά και τους πίσω επιβάτες.
Η αύξηση των διαστάσεων έφερε και καλύτερους χώρους τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια, με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεση τους επιπλέον 26mm «αέρα» για τα γόνατα τους. Επιπλέον, το ιδιαίτερα χαμηλό τούνελ στο πάτωμα διευκολύνει τη μεταφορά πέμπτου ατόμου. Υπάρχει και η έξυπνη λειτουργία Walk-in Device όπου ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει την κλίση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, πατώντας ένα κουμπί στα πλάγια του καθίσματος. Ωστόσο απουσιάζει το ιδιαίτερα βολικό -σε τέτοιου τύπου αυτοκίνητα-, συρόμενο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Στην έκδοση με βενζινοκινητήρα και 48V υβριδικό σύστημα (κάθε έκδοση διαθέτει ελαφρώς τροποποιημένη χωρητικότητα), ο χώρος των αποσκευών είναι 577lt και φτάνει τα 1.756lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που μπορεί να γίνει και από τον αντίστοιχο διακόπτη “Remote Folding”.
Smartstream
Η πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα του νέου Tucson περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με ήπια υβριδικά συστήματα 48V με κίνηση στον μπροστινό άξονα ή σύστημα τετρακίνησης. Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε ένα ισχυρό υβριδικό σύνολο με απόδοση 230Ps, ενώ σύντομα θα διατίθεται και σε έκδοση Plug-in Hybrid με 265Ps.
Στα χέρια μας έχουμε την mild hybrid έκδοση με τον νέο 1.6T-GDi της οικογένειας Smartstream. Είναι πλήρως αλουμινένιος, με υψηλή σχέση συμπίεσης 10,5:1 και άμεσο ψεκασμό καυσίμου με πίεση που φτάνει τα 350bar. Οι μηχανικοί της Hyundai έχουν μειώσει τις εσωτερικές τριβές σε σχέση με τον προηγούμενης γενιάς 1.6T-GDi κατά 34% χάρη στα ανασχεδιασμένα έμβολα και σε ένα νέο σύστημα θερμικής διαχείρισης (Thermal Management System) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού με λειτουργία “on-demand”. Είναι επίσης ο πρώτος κινητήρας παραγωγής που διαθέτει σύστημα CVVD (Continuously Variable Valve Duration) που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής. Η Hyundai υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό επιτυγχάνει 4% αύξηση ισχύος, 5% βελτιωμένη απόδοση και 12% μείωση στις εκπομπές ρύπων. Αποδίδει 180Ps με 27kgm ροπής μεταξύ 1.500 και 4.500rpm. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με ηλεκτρονική ενεργοποίηση (drive by-wire) του συμπλέκτη. Το κιβώτιο iMT έχει τα θετικά του, όπως λειτουργία rev-matching σε κατεβάσματα σχέσεων, όμως απαιτεί συνήθεια στο συμπλεκτάρισμα και στο ξεκίνημα για να ξεκινάς ομαλά. Σε αυτό δεν βοηθάει και η μέτρια απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές rpm. Η λύση είναι η επιλογή του προγράμματος Sport που ο κινητήρας δείχνει το καλύτερο του πρόσωπο. Όλα αυτά ισχύουν όμως από το ρελαντί μέχρι τις 1.500rpm, γιατί από εκεί και έπειτα η ροπή του 1.6T-GDi είναι εξαιρετική. Το μοτέρ έχει άκρως ραφιναρισμένη λειτουργία και οι στροφές ανεβαίνουν χωρίς να το καταλαβαίνεις. Το 0-100km/h που ανακοινώνει η Hyundai σε 9,4sec είναι σίγουρα πολύ απαισιόδοξο, γιατί το αυτοκίνητο φαίνεται να είναι σημαντικά ταχύτερο.
Το κιβώτιο iMT έδωσε τη δυνατότητα για λειτουργία coasting που συναντάμε για πρώτη φορά σε χειροκίνητο κιβώτιο. Στο πρόγραμμα Eco, όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ο κινητήρας απεμπλέκεται από τη μετάδοση και σβήνει, με το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Η εμπλοκή του κινητήρα γίνεται άμεσα χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ BISG 48V (που αντλεί ενέργεια από μία μικρή μπαταρία 0,44kWh), με τον οδηγό να μην αντιλαμβάνεται τίποτα. Αυτό μειώνει επιπλέον την κατανάλωση καυσίμου, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 8,9lt/100km, με «άστρωτο» όμως κινητήρα που είχε διανύσει ελάχιστα χιλιόμετρα.
Comfort Cruiser
Η θετική εντύπωση δεν μένει όμως μόνο στην σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού. Συνεχίζεται και στον τρόπο που το νέο Tucson ταξιδεύει. Η κύλιση με τους τροχούς των 18in είναι υψηλού επιπέδου, με τα αμορτισέρ να χρησιμοποιούν μία νέα τεχνολογία βαλβίδων (προαιρετικά διατίθεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα..) που προσφέρει πιο αποτελεσματικό βαθμό απόσβεσης. Είναι πραγματικά ελάχιστες οι ανωμαλίες που γίνονται αισθητές στην καμπίνα, με το Tucson να δίνει την αίσθηση του αρχοντικού οδοστρωτήρα. Ο αεροδυναμικός θόρυβος στον ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 130+km/h είναι αισθητός χωρίς ποτέ να ενοχλεί. Οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι περιορισμένες, κάτι το οποίο οφείλεται στην ρύθμιση της ανάρτησης και στα 170mm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, που περιορίζει κάπως τις εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Tucson που όπως είπαμε διατίθεται και με τετρακίνηση.
Η ορατότητα είναι πολύ καλή, όπως και η στήριξη από το κάθισμα του οδηγού. Οι ψηλοί επιβάτες θα ήθελαν να φτάνει λίγο πιο χαμηλά προς στο δάπεδο, ωστόσο αυτό είναι κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι κυρίες. Το μοτέρ είναι εξαιρετικό, με την δύναμη να μην λείπει πουθενά, αρκεί να βρίσκεσαι πάνω από τις 1.500rpm και η καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου με τον απολαυστικό επιλογέα το βοηθά ακόμα περισσότερο. Το τιμόνι έχει έντονα τεχνητή αίσθηση, παρέχει όμως αρκετές πληροφορίες που απαιτεί ο οδηγός.
Quite a bargain!
Απέναντι σε μία ιδιαίτερα πολυπληθή κατηγορία, το νέο Hyundai Tucson κάνει τη διαφορά! Είναι μία από τις πραγματικά εμπνευσμένες και ξεχωριστές προτάσεις, παρέα με το πανέμορφο DS 7 Crossback. Εντυπωσιακό σε εμφάνιση, ποιοτικά κατασκευασμένο, με άφθονους χώρους και χωρίς εκπτώσεις σε τεχνολογία, έρχεται να βάλει σπαζοκεφαλιά στον ανταγωνισμό. Ιδιαίτερα αν κάποιος εξετάσει τον τιμοκατάλογο και τον παρεχόμενο εξοπλισμό. Ακόμα και στην βασική έκδοση Exclusive με τον κινητήρα των 150 ίππων και τιμή €24.990 είναι πολύ δύσκολο να σου λείψει κάτι. Διαθέτει όλη την ομπρέλα ασφαλείας SmartSense με 15 βοηθήματα οδήγησης, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 8in, ζάντες 17in, διζωνικό κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας. Το απόλυτο value-for-money είναι αναμφίβολα η μεσαία έκδοση Premium (η έκδοση που δοκιμάζουμε) που τιμολογείται στα €26.590 με 180Ps και χειροκίνητο κιβώτιο ή στα €30.790 με αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τετρακίνηση.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.6T-GDi 48V 2WD 150Ps (Exclusive): €24.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.6T-GDi 48V 2WD 180Ps (Premium): €26.590
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Προηγμένο design σε αμάξωμα και εσωτερικό | Απόκριση στο γκάζι |
Χώροι | Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης |
Επιδόσεις | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Άνεση ανάρτησης | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD | |
Χωρητικότητα | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 75,6 x 89 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, ηλεκτροκινητήρας BISG 48V με μπαταρία χωρητικότητας 0,44kWh | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.500 | |
Ύψος (mm) | 1.650 | |
Πλάτος (mm) | 1.865 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.680 | |
Βάρος (kg) | 1.463 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 577-1.756 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων (με ηλεκτρονική λειτουργία συμπλέκτη) | |
Διαφορικό | Ελεύθερο, τελική σχέση μετάδοσης 4,467 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ιπποδύναμη (Ps/rpm) | 180 / 5.500 | |
Ροπή (kgm/rpm) | 27 / 1.500-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 9,4 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 205 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 150 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 6,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,9 |