Μπορεί να βρίσκεται μαζί μας εδώ και αρκετά χρόνια, μπορεί το design του να δείχνει πλέον ξεπερασμένο, μπορεί το εσωτερικό του να στερείται σχεδιαστικής έμπνευσης, όμως έχει πολύ καλούς χώρους, εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες και εξαιρετική τιμή. Ακόμα και το δικίνητο Duster, μας είχε εντυπωσιαστεί στις δυνατότητες κίνησης του -σε ήπιες- εκτός δρόμου διαδρομές, οπότε όπως ήταν και αναμενόμενο, το τετρακίνητο αδερφάκι του, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
Μικρές διαφορές
Εξωτερικά η μόνη διαφορά είναι το πολύ μικρό σε μέγεθος σηματάκι 4WD, που βρίσκεται στα φτερά των τροχών και τίποτα άλλο. Στην πράξη όμως, το τετρακίνητο Duster έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο στους πίσω τροχούς, στα 1.580mm, με το δικίνητο να είναι κατά 10mm πιο στενό, αλλά και αυξημένο ελαφρά μεταξόνιο κατά 2mm, δηλαδή στα 2.676mm, έναντι των 2.674mm που έχει το 2WD. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 210mm, με την ίδια γωνία προσέγγισης στις 30ο, την ίδια γωνία ράμπας στις 22ο, αλλά με διαφορετική γωνία αναχώρησης κατά 1ο, στις 33ο αντί για τις 34ο που έχει το δικίνητο. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα 376lt, έναντι των 445lt που έχει το δικίνητο, τόσο λόγο του διαφορικού, αλλά και του γεγονότος πως η ρεζέρβα έχει κανονική διάσταση. Παράλληλα, το βάρος από τα 1.320kg, έχει ανέβει στα 1.405kg λόγο της τετρακίνησης.
Πέρα από την τετρακίνηση, τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη, με τον ίδιο diesel κινητήρα των 1.5lt, ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα και ανάρτηση, με την διαφορά πως στο τετρακίνητο μοντέλο συναντάμε στον πίσω άξονα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτο άξονα. Ο κινητήρας 1.5 dCi αποδίδει 115Ps και 26,5kgm ροπής στις 2.000rpm και διακρίνεται για την στρωτή του λειτουργία, αλλά και για την ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση.
Συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ίδιο με το δικίνητο μοντέλο με την διαφορά πως πλέον η κίνηση μπορεί να φτάσει και στους πίσω τροχούς. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται κατ' επιλογή, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και έχει τρεις θέσεις, μια για την κίνηση μπροστά, μια αυτόματη που μεταδίδεται και στους πίσω τροχούς όποτε υπάρχει ανάγκη και τέλος, «κλείδωμα» του κεντρικού διαφορικού για τις «δύσκολες» καταστάσεις.
Ο διακόπτης αυτός είναι και η μοναδική διαφορά στο εσωτερικό του τετρακίνητου Duster, το οποίο έχει και αυτό αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους που φτάνουν τα 27,2lt στο σύνολό τους, καθώς και ένα συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού με χωρητικότητα στα 2,8lt. Σχεδιαστικά δείχνει πλέον ξεπερασμένο και απαιτεί κάποια εξοικείωση με την εργονομία του, που θα θυμίσει την συγγένεια με τα παλιότερα μοντέλα της Renault. Το Duster είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα ψάξετε να βρείτε υψηλή ποιότητα με μαλακά στην υφή πλαστικά και καινοτόμα συστήματα infotainment. Πριν αρχίσετε να τα ψάχνετε και να γκρινιάζετε που δεν τα βρίσκετε, αναλογιστείτε πως δώσατε μόλις €21.260 για ένα τετρακίνητο και πετρελαιοκίνητο όχημα της κατηγορίας C-SUV για την βασική έκδοση Ambient και €22.570 για την έκδοση Sportive που δοκιμάζουμε.
Τα κάνει όλα!
Τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του Duster και να ταξιδέψουν με άνεση. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί την κύλιση, με τους επιβάτες να εκτιμούν την βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χάρη στα πυκνότερα υλικά μόνωσης και στα νέας σχεδίασης κρύσταλλα τα οποία έχουν αυξημένο πάχος κατά 0,35mm. Η θέση οδήγησης ενώ έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις εξακολουθεί και στο τετρακίνητο μοντέλο να μην ιδανική, παρά το γεγονός ότι το κάθισμα αποδεικνύεται αρκετά άνετο. Η κατανάλωση εξακολουθεί και διατηρείται σε χαμηλά νούμερα και παρά το έξτρα βάρος λόγο της τετρακίνησης, η τιμή που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 5,7lt/100km, τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή με το δικίνητο ήταν στα 5,5lt/100km. Το τετρακίνητο Duster είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να εξερευνήσεις τα βουνά. Χάρη στην τετρακίνησή περνάει από ότι σημείο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σύμμαχο και τα ελαστικά M/S και φυσικά τα 210mm απόστασης από το έδαφος και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που αναφέραμε στην πρώτη παράγραφο.
Το λιγότερο τίμιο!
Ακόμα και η ακριβή έκδοση Prestige φτάνει τα €23.650 παρέχοντας ένα αρκετά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, κάνοντας το τετρακίνητο Duster ένα πραγματικό διαμάντι για κάποιον που απλά θέλει ένα προσιτό εκτός δρόμου όχημα. Η έκδοση Sportive που δοκιμάσαμε περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, hill descent και hill assist, blind spot warning, δερμάτινο τιμόνι, φώτα ημέρας LED, φιμέ τζάμια, ζάντες αλουμινίου 16in και αρκετά ακόμα, ενώ καλύπτεται από πενταετή εγγύηση ή κάλυψη 100.000km.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.5dCi 4x4 115Ps (Ambient): €21.260
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5dCi 4x4 115Ps (Sportive): €22.570
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εκτός δρόμου δυνατότητες | Design εσωτερικού |
Απόδοση κινητήρα | Εργονομία |
Τιμή αγοράς | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.461cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 76mm x 80,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 15,5 | |
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με λειτουργία κλειδώματος | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.341 | |
Ύψος (mm) | 1.682 | |
Πλάτος (mm) | 1.804 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.676 | |
Βάρος (kg) | 1.405 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 376-1.409 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson, με κάτω τριγωνικά ψαλίδια | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Μπροστά | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 9in | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx16in | |
Ελαστικά | 215/65 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 115/ 3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5/ 2.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,5sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 175 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 115 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,7 |