Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Το Dacia Duster είναι λίγο παρεξηγημένο αυτοκίνητο. Η χαμηλή του τιμή το κατατάσσει στα μάτια πολλών αγοραστών ως κάτι φτηνιάρικο, χωρίς όμως να ισχύει κάτι τέτοιο. Ίσως να παίζει και ρόλο το μακρινό παρελθόν της εταιρείας, το οποίο όμως είναι πλέον παρελθόν! Σήμερα, η Dacia εξακολουθεί να παρουσιάζει στην αγορά οικονομικά αυτοκίνητα, τα οποία όμως δεν στερούνται και ιδιαίτερα πολλά από τα αντίστοιχα ακριβότερα σύνολα του ανταγωνισμού. Ναι, δεν έχουν τα πολύ hi-tech συστήματα και premium υλικά, εξ’ ου όμως και η πιο χαμηλή τιμή. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Duster 1.5 Blue dCi, εξοπλισμένο με ντίζελ κινητήρα και αν και έχει την κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, διατηρεί όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του τετρακίνητου μοντέλου και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Ένα καλό φρεσκάρισμα

Το νέο, λοιπόν, Duster έχει υποστεί ένα επιδερμικό lifting, κάνοντάς το πιο κομψό, αφού χρησιμοποιεί ανασχεδιασμένη μάσκα και προφυλακτήρες, ενώ έχει και αλλαγές στο εσωτερικό. Τα πλαστικά του μπορεί να είναι σκληρά στην υφή, αλλά δεν τρίζουν και δείχνουν ανθεκτικά, αλλά αυτό που σου κάνει εντύπωση αμέσως μόλις κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα, είναι η κατά 50% καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών, η οποία ενισχύθηκε από τα νέας σχεδίασης κρύσταλλα, αλλά και από τα καλύτερα μονωτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Πλέον ταξιδεύεις και μετακινείσαι ήσυχα και αρκετά πιο ξεκούραστα και σε αυτό συμβάλλει και η άνετη ανάρτηση, που ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές, δεν μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό. Γράφω δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, γιατί, αν και είναι προσθιοκίνητο, το Duster έχει 210mm απόσταση από το έδαφος, καθώς και 30ο γωνία προσέγγισης και 34ο διαφυγής και ράμπας στις 21ο, επιτρέποντας την κίνηση σε αρκετά δύσκολα σημεία. Παράλληλα, η εξωτερική εμφάνιση σε παραπέμπει άμεσα σε εκτός δρόμου διαδρομές, με τις χαρακτηριστικές ράγες στην οροφή, τα μαύρα πλαστικά στα χαμηλά μέρη του αμαξώματος και φυσικά την απόσταση από το έδαφος.

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Εσωτερικές υποθέσεις

Το εσωτερικό του είναι άνετο και ευρύχωρο, ικανό να μεταφέρει τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες παρέα με τις αποσκευές τους. Από εκεί και πέρα θέλει λίγο εξοικείωση η περίεργη εργονομία (παρακαταθήκη της Renault), αφού σχεδόν όλα ελέγχονται από την οθόνη αφής των 7in. Ο εξοπλισμός του είναι αξιόλογος για την τιμή του, με 6 αερόσακους, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με ΜΡ3, κλιματισμό, τέσσερις κάμερες θέασης, cruise control και περνάμε στο εξωτερικό, με φώτα LED ημέρας, αλουμινένιες ζάντες των 16in, μπάρες οροφής και αρκετά ακόμα. Η θέση οδήγησης έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αν και θέλει λίγο συνήθεια, αφού το ταμπλό σου δίνει την εντύπωση ότι είναι τοποθετημένο λίγο πιο κάτω απ’ ότι το περιμένεις, ενώ η ιδανική θέση οδήγησης είναι κάτι που επιτυγχάνεται δύσκολα. Προσωπικά, δεν κατάφερα να την βρω. 

Ουσιαστική διαφορά!

Η μεγάλη διαφορά όμως στο Duster είναι ο νέος κινητήρας 1.5Blue dCi, ο οποίος αποδίδει 5Ps παραπάνω από τον προηγούμενο. Μπορεί να πείτε: Σιγά τα αυγά! Όμως σας διαβεβαιώνω ότι τα φαινόμενα απατούν! Είχαμε οδηγήσει πριν μερικούς μήνες το ίδιο αυτοκίνητο με τον παλαιότερο κινητήρα και η διαφορά είναι παραπάνω από αισθητή. Ο 1.5Blue dCi έχει καλύτερο φάσμα στροφών και η δύναμη αποδίδεται χαμηλότερα, με αποτέλεσμα να έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Ενδεικτικά, το Duster χρειαζόταν 11,8sec για τα πρώτα 100km/h με τον προηγούμενο κινητήρα, ενώ τώρα 10,5sec. Το βασικό όμως είναι ότι οι ρύποι παραμένουν στα 115gr/km για το CO2, το οποίο επιτυγχάνεται στο σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού, με την ονομασία SCR, που περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου. Στην πράξη, ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή του, που είναι στα 26,5kgm, από τις 2.000rpm, ενώ παράλληλα έχει μια αρκετά ήσυχη λειτουργία και γίνεται αισθητή η παρουσία του μόνο στις υψηλές rpm του. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 5,5lt/100km, χωρίς να πιεστούμε και να οδηγήσουμε ιδιαίτερα οικονομικά.

Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x2 115Ps

Ώρα για βόλτα!

Μέσα στην πόλη, θα κινηθεί με άνεση, αφού η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει αποτελεσματικά το 95% των ανωμαλιών. Οι εξωτερικές του διαστάσεις δεν προβληματίζουν στην καθημερινότητα, ενώ η ορατότητα είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Όταν πιεστεί σε δρόμο με κλειστές στροφές, ανταποκρίνεται αρκετά καλά, η ανάρτηση, αν και μαλακή, δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις και το μόνο σημείο που θα γκρινιάξω λίγο, είναι η αδιαφορία του τιμονιού να σου δώσει σαφή πληροφόρηση. Εκτός δρόμου, το Duster τα πηγαίνει αρκετά καλά και μπορεί να περάσει από αρκετά δύσβατα μονοπάτια, αφού έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος, όπως έγραψα και παραπάνω, μιας και διατηρεί τα χαρακτηριστικά του τετρακίνητου μοντέλου. Με λίγο παραπάνω θάρρος, θα περάσει από δύσκολα σημεία, αρκεί να υπάρχει σύνεση στο γκάζι για να περιοριστεί το σπινιάρισμα, όταν χαθεί η πρόσφυση. Εξίσου άνετα θα κινηθεί και σε ανοιχτό δρόμο, με τον αεροδυναμικό θόρυβο να γίνεται αισθητός μετά τα 140km/h

Συμφέρει!

Το Dacia Duster είναι μια αξιόλογη και συμφέρουσα πρόταση για κάποιον που ψάχνει κάτι προσιτό, με καλούς χώρους και εκτός δρόμου δυνατότητες. Σημαντικό όπλο είναι τα πέντε χρόνια της εγγύησης, καθώς και τα τρία χρόνια της δωρεάν οδικής βοήθειας. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €15.980

ΤΙΜΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ: €18.820

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εκτός δρόμου δυνατότητεςΕργονομία
Απόδοση κινητήραΘέση οδήγησης
Τιμή αγοράς
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 1ΕΕΚ, 2 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.461cc
Διάμετρος x Διαδρομή76mm x 80,5mm
Σχέση Συμπίεσης15,5
ΤροφοδοσίαCommon rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg)1.320
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, με κάτω τριγωνικά ψαλίδια
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
ΜπροστάΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά215/65
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)115/ 3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)26,5/ 2.000
0-100km/h (sec)10,5sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)175
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km)115
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,4
Δοκιμής (lt/100km)5,5