Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οικονομική τους βιωσιμότητα εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση, μόνο τέσσερις κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων έχουν καταφέρει να είναι κερδοφόροι, ενώ οι περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να καταγράφουν μεγάλες απώλειες.

Οι δύο πιο ισχυροί παίκτες στον χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Tesla και η BYD, καταφέρνουν να διατηρούν θετικά οικονομικά αποτελέσματα. Η Tesla κατέγραψε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7,2% το 2024, ενώ η BYD έφτασε στο 6,4%. Μάλιστα, η BYD παρουσιάζει ανοδική πορεία και αν συνεχίσει σε αυτόν τον ρυθμό, ενδέχεται σύντομα να ξεπεράσει την Tesla σε κερδοφορία. Ένας από τους βασικούς λόγους που αυτές οι δύο εταιρείες έχουν επιτύχει είναι επειδή και οι δύο έχουν επενδύσει στην ανάπτυξη των δικών τους μπαταριών και άλλων κρίσιμων εξαρτημάτων, μειώνοντας την εξάρτηση από τρίτους προμηθευτές και διατηρώντας χαμηλότερο κόστος παραγωγής.

Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Πέρα από την Tesla και την BYD, άλλες δύο εταιρείες έχουν καταφέρει να είναι κερδοφόρες: η Li Auto και το Seres Group, που περιλαμβάνει τις μάρκες Seres, Aito και Landian. Αυτές οι κινεζικές εταιρείες έχουν επικεντρωθεί σε στρατηγικές που περιλαμβάνουν είτε την κατασκευή premium EVs είτε προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα για την κινεζική αγορά, καταφέρνοντας να εξασφαλίσουν κέρδη.

Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Πολλές άλλες εταιρείες EVs δεν έχουν ακόμα φτάσει στην κερδοφορία, αλλά δείχνουν σημάδια βελτίωσης. Για παράδειγμα, η Zeekr, θυγατρική του ομίλου Geely, είχε λειτουργικό περιθώριο -8,5% το 2024, αλλά με την αύξηση των πωλήσεών της πλησιάζει στα κέρδη. Αντίστοιχα, οι Xpeng και Leapmotor κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά τις ζημίες τους μέσα στο 2024.

Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Από την άλλη πλευρά, η Nio, μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές μάρκες EVs, εξακολουθεί να καταγράφει σοβαρές απώλειες, με λειτουργικό περιθώριο -30% το 2024. Η εταιρεία βρίσκεται ακόμα μακριά από το να γίνει κερδοφόρα.

Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Η Tesla παραμένει η μοναδική μη κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι κερδοφόρα. Άλλες γνωστές εταιρείες, όπως η Polestar και η Rivian, εξακολουθούν να λειτουργούν με ζημίες, αν και έχουν καταφέρει να μειώσουν τις απώλειές τους το 2024.

Η Lucid βρίσκεται στην πιο δύσκολη θέση, καθώς καταγράφει τις μεγαλύτερες οικονομικές απώλειες στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το λειτουργικό της περιθώριο το 2024 ήταν -374%, μια ελαφριά βελτίωση σε σχέση με το -500% του 2023, αλλά παραμένει σε πολύ αδύναμη οικονομική κατάσταση. Παρόλα αυτά, η εταιρεία συνεχίζει να επιβιώνει χάρη στη σημαντική οικονομική υποστήριξη από τη Σαουδική Αραβία.

Μόλις τέσσερις εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων είναι κερδοφόρες

Η κερδοφορία παραμένει μια πρόκληση για την πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ηλεκτροκίνηση. Αν και η Tesla, η BYD, η Li Auto και το Seres Group έχουν καταφέρει να είναι κερδοφόρες, οι περισσότερες άλλες μάρκες εξακολουθούν να παλεύουν με υψηλό κόστος παραγωγής και χαμηλά περιθώρια κέρδους.

Η μελλοντική πορεία της αγοράς θα εξαρτηθεί από τη μείωση του κόστους των μπαταριών, την αύξηση των πωλήσεων και τη βελτίωση της τεχνολογίας. Όσες εταιρείες μπορέσουν να βρουν τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, θα είναι αυτές που θα κυριαρχήσουν στο μέλλον της αυτοκίνησης.