Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | Picanto |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Βενζίνη |

Μοντέρνο
Το ανανεωμένο KIA Picanto παρουσιάζεται με σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές, αντλώντας έμπνευση από τα ηλεκτρικά SUV (EV3 και EV9) της μάρκας, ώστε να αποκτήσει μια πιο σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση. Οι τολμηρές γραμμές του το κάνουν να ξεχωρίζει, ενώ η νέα μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα προσδίδει έναν πιο επιθετικό χαρακτήρα.
Το εμπρός τμήμα του φέρει έντονες επιρροές από οχήματα όπως το κορυφαίο SUV της γκάμας, το EV9, με τα φωτιστικά σώματα πλέον σε κάθετη διάταξη, ενώ στο πίσω μέρος αντίστοιχη προσέγγιση, με μια φωτεινή μπάρα να συνδέει τα πίσω φώτα. Στην κορυφαία έκδοση GT Line που δοκιμάζουμε έχει ακόμα πιο σπορτίφ προφυλακτήρες και μεγαλύτερους τροχούς 16in που συμπληρώνουν την δυναμική του εικόνα.
Οι διαστάσεις του παρέμειναν ίδιες, με το μικρό του μέγεθος και το στενό αμάξωμα το κάνουν ένα πραγματικό «εργαλείο» πόλης με μήκος που φτάνει τα 3.595mm, πλάτος 1.595mm, και ύψος 1.485mm. Ο χώρος αποσκευών των 255lt, είναι κορυφαίος για την κατηγορία.
Ανανέωση ουσίας
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές, με σημαντικότερη την προσθήκη του νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων 4,2in, ο οποίος διατίθεται ήδη από τη βασική έκδοση Optimum. Το ταμπλό του είναι μοντέρνο, χωρίς να είναι ιδιαίτερα φουτουριστικό, και στο κέντρο έχει αιωρούμενη μεγάλη οθόνη αφής 8in (επίσης στον βασικό εξοπλισμό), που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και το σύστημα πλοήγησης.
Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους θύρες φόρτισης USB-C και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης Smartphone, αλλά και την εφαρμογή KIA Connect που εμφανίζει χρήσιμες ενδείξεις του αυτοκινήτου στο κινητό. Τα σκληρά πλαστικά παραμένουν, όπως και η πολύ καλή συναρμογή, με ορισμένα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά στοιχεία, να δίνουν μία ευχάριστη ατμόσφαιρα, ενώ στην έκδοση GT Line της δοκιμής, τα καθίσματα έχουν επένδυση από συνθετικό δέρμα.
Παράλληλα, το αναβαθμισμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας ADAS ενισχύει την προστασία των επιβατών. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα υποχρεωτικά συστήματα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής του οδηγού και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, όπως απαιτούν πλέον οι κανόνες ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GSR2).
Κινητήρες
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Picanto έχει υποστεί αλλαγές. Η turbo έκδοση των 100 ίππων έχει καταργηθεί, ενώ οι υπόλοιπες -ατμοσφαιρικές- εκδόσεις έχουν προσαρμοστεί στις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν μείωση στην ισχύ τους. Πιο συγκεκριμένα, ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου αποδίδει πλέον 63 ίππους, ενώ ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος 1,2 λίτρων, που εξόπλιζε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αποδίδει 79 ίππους έναντι των 83 της προηγούμενης έκδοσης. Αυτό μεταφράζεται σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δευτερόλεπτα με το αυτόματο σασμάν (13sec με χειροκίνητο), ωστόσο παραμένει μια επιλογή που κερδίζει όσους αναζητούν άνεση στις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Η ανάρτηση, η οποία αποτελείται από γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα και ημιάκαμπτο στον πίσω, σε συνδυασμό με τους τροχούς 16in και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ 195/45, προσφέρει σταθερό κράτημα και ζωντάνια, αλλά φυσικά αφαιρεί μέρος από την άνεση των επιβατών.
Automated Manual
Για το KIA Picanto έχω γράψει αρκετές πολλές παλιότερα ότι είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο της κατηγορίας και δεν το παίρνω πίσω. Αυτό επειδή είχα οδηγήσει την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει πολύ ζωντανή οδική συμπεριφορά. Αργότερα είχα οδηγήσει το ίδιο μοντέλο με το κιβώτιο AMT που σημαίνει Automated Manual Transmission το οποίο είναι πιθανότατα το χειρότερο -στην χρήση- σασμάν της αγοράς σήμερα. Ήλπιζα λοιπόν μαζί με την ανανέωση του μοντέλου, πως η αρνητική γεύση που άφησε σε πολλούς δοκιμαστές-δημοσιογράφους (είμαι σίγουρος και χρήστες), θα έχει κάνει την ΚΙΑ να αναθεωρήσει για το συγκεκριμένο κιβώτιο, αλλά όχι. Έτσι λοιπόν, όπως και τότε, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να σου δίνει την αίσθηση πως τις ταχύτητες τις αλλάζει κάποιος άλλος (μάλλον υπερήλικας με πολύ αργό χρόνο αντίδρασης..) και μάλιστα χωρίς να σε ειδοποιήσει πριν. Κόβει το γκάζι ενώ το έχεις πατημένο, αλλάζει σχέση με το πάσο του και ξαναπατάει γκάζι μόνο του, με αποτέλεσμα εσύ ο οδηγός να αισθάνεσαι σαν απλός επιβάτης που πηγαίνει εμπρός-πίσω το κεφάλι του στις αλλαγές. Επίσης, όσο και να βιάζεσαι, τέρμα πατημένο να το έχεις το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα, αυτό θα κάνει μισό δευτερόλεπτο να αλλάξει σχέση αφήνοντάς σε εκτεθειμένο, κάτι που δεν αντέχω με τίποτα, αφού θέλω το αυτοκίνητο να κάνει ακριβώς ότι του λέω και την στιγμή που θα του το λέω.
Κρίμα, για ένα κατά τα άλλα, εξαιρετικό μικρό αυτοκίνητο, το οποίο είναι προτιμότερο και φρονιμότερο να το αγοράζετε με μηχανικό κιβώτιο, καθώς έτσι είναι άψογο. Απλώς στην εποχή μας, τα αυτόματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, ειδικά στις νεότερες γενιές και το Picanto μένει αναγκαστικά έξω από τον «χορό».
Με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό το μικρό αυτοκίνητο είναι πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση. Διακρίνεται για την εξαιρετική του ευελιξία, με κύκλο στροφής μόλις 9,4 μέτρα -έναν από τους μικρότερους στην κατηγορία του. Το τιμόνι του είναι άμεσο και ζωντανό, ενώ η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του επιτρέπει να στρίβει με λίγο περισσότερη ταχύτητα από ό,τι συνηθίζεται στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ο συνδυασμός χαμηλοπρόφιλων ελαστικών, στιβαρού πλαισίου και σωστά ρυθμισμένης ανάρτησης δημιουργεί ένα σύνολο που θυμίζει τη σπιρτάδα των ελαφριών και μικρών hot-hatch της δεκαετίας του '90. Παρά τη σπορ αίσθηση, η κατανάλωσή του είναι αισθητά χαμηλότερη από εκείνων, με μέση τιμή στα 6,4lt/100km -μια απόδοση ικανοποιητική, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι ο τρόπος που το οδηγούσα -λόγω του κιβωτίου- δεν ήταν ιδιαίτερα οικονομικός.
Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης GT Line με αυτόματο κιβώτιο φλερτάρει με τα 20.000 ευρώ και κρίνεται υπερβολική για την κατηγορία. Ωστόσο με χειροκίνητο κιβώτιο, όπου το σύνολο είναι σίγουρα καλύτερο, με τρέχουσα προωθητική ενέργεια κατεβαίνει στα πιο νορμάλ επίπεδα των €18.590. Για όποιον δεν ενδιαφέρεται για την σπορ τόνωση που φέρνει το GT Line πακέτο, η βασική έκδοση Optimum με τον ίδιο κινητήρα κοστίζει €16.490 και η καλά εξοπλισμένη Premium, €17.190.
Τιμή βασικής έκδοσης Picanto 1.2MPi 79Ps Optimum: €16.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής Picanto 1.2MPi 79Ps GT-Line: €18.590
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Ευελιξία εντός πόλης | Ροπή κινητήρα |
Πρακτικότητα (αναλογικά με το μέγεθος) | Τιμή (με το πακέτο GT Line) |
Ζωντανή οδική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο | |
Κυβισμός | 1.248cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 78,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 16in | |
Ελαστικά | 195/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.595 | |
Πλάτος (mm) | 1.595 | |
Ύψος (mm) | 1.485 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.400 | |
Βάρος (kg) | 993 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 255 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 79/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 11,9/4.200 | |
0-100km/h (sec) | 16,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 159 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 122-130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,4 |