Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | Juke |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
.jpg)
Refreshing
Το Nissan Juke μπήκε στο 2025 ανανεωμένο, με φρεσκαρισμένη σχεδίαση και τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Ένα τόσο ιδιαίτερο σχεδιαστικά και μοντέρνο B-SUV, εξ’ άλλου όπως το Juke, δεν απαιτεί δραστικές αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση ώστε να παραμείνει up-to date με την σύγχρονη εποχή. Ο χαρακτηριστικός συνδυασμός δυναμικών γραμμών και καμπύλων παραμένει αναλλοίωτος, ενώ τόσο τα μοναδικά εμπρός φωτιστικά σώματα όσο και τα πίσω, είναι ελαφρώς διαφορετικά, αλλά εξίσου χαρακτηριστικά όπως και στην προηγούμενη έκδοση και συνεχίζουν να συμβάλλουν στην επιβλητική του εικόνα.
Τι διαφοροποιήθηκε λοιπόν ουσιαστικά; Η πλέον αξιοσημείωτη αλλαγή στην ανανέωση του Juke είναι η προσθήκη της έκδοσης N-Sport που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του ιαπωνικού B-SUV, καθώς και την επιστροφή του πανέμορφου κίτρινου χρώματος, που υπήρχε και στην πρώτη γενιά του μοντέλου. Παράλληλα, η διαθέσιμη χρωματική παλέτα εμπλουτίστηκε από τρία επιπλέον νέα χρώματα.
Μεγαλύτερες και πιο ουσιαστικές είναι οι αλλαγές στην καμπίνα του ανανεωμένου Juke. Οι αλλαγές στην επιλογή των υλικών και επενδύσεων έχει ως αποτέλεσμα μία αίσθηση υψηλής ποιότητας, που πλέον είναι διακριτή από την βασική έκδοση Acenta, και όχι μόνο στις κορυφαίες. Αντί για σκληρά πλαστικά, το ταμπλό και οι πλαϊνοί αεραγωγοί περιβάλλονται από υφασμάτινη επένδυση, προσδίδοντας μία πιο premium αύρα. Οι κυκλικοί, αεραγωγοί του προηγούμενου μοντέλου έχουν αντικατασταθεί από πιο συμβατικές επιλογές, ενώ η συνολική σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί πλέον μια πιο εργονομική προσέγγιση.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής, 12,3 ιντσών (δανεισμένη από το Qashqai), του infotainment, η οποία εκτός από τον έλεγχο των διάφορων ηλεκτρονικών συστημάτων, προβάλλει και τη βελτιωμένης ανάλυσης κάμερα οπισθοπορείας (1,3 αντί για 0,3 megapixel, κι εγώ αναρωτιέμαι που τις βρίσκουν; Κατασκευάζει δηλαδή κάποιος 0,3 ή 1,3 megapixel κάμερες το 2025;;;). Τουλάχιστον διατίθεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και δεν είναι extra όπως στο VW Group που δεν είναι standard ούτε και στο Audi Q8!
Η νέα μεγαλύτερη οθόνη, είναι και στραμμένη προς τον οδηγό κατά 8 μοίρες, ενώ πλέον η σύνδεση Smartphones μέσω των Android Auto και Apple CarPlay γίνεται ασύρματα. Υπάρχει όμως και άλλη μία οθόνη για τον πίνακα οργάνων, επίσης με διαγώνιο 12,3in, η οποία προσφέρεται από την έκδοση N-Connecta και πάνω, δηλαδή σε όλες πλην της βασικής Acenta.
Συνεχίζοντας με την τεχνολογική αναβάθμιση του ανανεωμένου Nissan Juke, αξίζει να σημειωθεί ότι περιλαμβάνει πλέον στάνταρ διάφορα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα αυτόματα φώτα μεγάλης σκάλας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας που συνδέεται με το Cruise Control, το αυτόματο φρενάρισμα με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και δικυκλιστών, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, καθώς και το σύστημα υποστήριξης προσοχής οδηγού. Επιπλέον λεπτομέρειες που ενισχύουν την πρακτικότητα και την άνεση, περιλαμβάνουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τις θύρες USB-A και USB-C τόσο για τους μπροστινούς όσο και για τους πίσω επιβάτες, καθώς και την θήκη για ασύρματη φόρτιση κινητού, που διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη βασική.
Οι διαστάσεις του παρέμειναν οι ίδιες, καθιστώντας το Juke ένα αρκετά άνετο από άποψη χώρων τετραθέσιο αυτοκίνητο, με τους πίσω να διαθέτουν αρκετά εκατοστά για τα πόδια τους, όχι όμως και για το κεφάλι, απόρροια της κλίσης στην οροφή. Ο χώρος αποσκευών στα 422lt βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ στα θετικά θα πρέπει να προσθέσουμε και την ύπαρξη ρεζέρβας κάτι που πλέον συναντάμε σπάνια.
Euro engine killers
Εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο. Τον κινητήρα 1.0DiG-T τον έχουμε οδηγήσει σε δεκάδες αυτοκίνητα (Renault, Nissan, Dacia), στο νέο Juke ενώ διατηρεί τα χαρακτηριστικά του στις μεσαίες και υψηλές στροφές, χαμηλά είναι αισθητά «εξασθενισμένος». Στην αρχή πίστεψα πως κάτι συμβαίνει με το συγκεκριμένο, (θα μπορούσε να μη κλείνει καλά το wastegate και να αργεί να σηκώσει πίεση το turbo, αλλά μετά κοιτάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, παρατήρησα πως ενώ στο προηγούμενο μοντέλο η Nissan έδινε την μέγιστη ροπή του στις 1.750rpm σταθερή μέχρι τις 3.750rpm, τώρα αναφέρει σκέτο 3.000rpm, κάτι που δυστυχώς «φαίνεται». Κάτω από τις 1.900rpm το μοτέρ είναι απρόθυμο και ευτυχώς που έχει πολύ κοντή πρώτη σχέση, γιατί για να το βγάλει άπειρος (ή ανεπίδεκτος) οδηγός από υπόγειο γκαράζ, θα καταστρέφει ένα δίσκο το εξάμηνο.
Περίεργο πάντως, γιατί στα υπόλοιπα μοντέλα που τον χρησιμοποιούν, τουλάχιστον ακόμα δεν το έχουμε παρατηρήσει. Πιθανότατα το αυτόματο κιβώτιο θα βοηθάει αρκετά την κατάσταση, οπότε αν πρόκειται να το αγοράσετε, αξίζει πιστεύω την επένδυση των 1.500 ευρώ. Όσο απρόθυμο βέβαια είναι το Juke στις χαμηλές στροφές, άλλο τόσο πρόθυμο είναι στις μεσαίες, όπου επιταχύνει ιδιαίτερα ευχάριστα. Τα 3 άλογα που αποδίδει λιγότερο (114Ps αντί για 117Ps) είναι αμελητέα ποσότητα. Ακόμα και με αυτά, το αμάξωμα των 1.275kg μπορεί να κινηθεί σβέλτα χάρη στα 20,3kgm ροπής (αρκεί να βρίσκεσαι συνεχώς πάνω από τις 2.500rpm) και το σφιχτά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο. Ενδεικτικά, επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 10,7sec, με την μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 180km/h. Από εκεί και πέρα, το σύστημα Drive Mode, προσφέρει τρεις επιλογές: Eco, Normal και Sport, με την λειτουργία του κινητήρα να εμφανίζεται καλύτερη στην τελευταία επιλογή, προσφέροντας πιο δυναμική και άμεση απόκριση.
Εντός και εκτός
Στις χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, η πίσω ανάρτηση αντιδρά λίγο άτσαλα στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, λόγω του πίσω ημιάκαμπτου άξονα και του σφιχτού setup αμορτισέρ-ελατηρίων, όμως καθώς η ταχύτητα αυξάνεται η ανάρτηση γίνεται πιο πιο ενδοτική, απορροφώντας καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, είτε πρόκειται για εγκάρσιες είτε για κυματοειδείς, ενισχύοντας έτσι τη συνολική αίσθηση άνεσης για τους επιβάτες. Σε συνθήκες ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο, το μοτέρ του είναι εντελώς αθόρυβο, αλλά ο αεροδυναμικός θόρυβος γίνεται αισθητός, ειδικά μετά τα 130km/h, χωρίς όμως να ενοχλεί με περίεργα σφυρίγματα και βουητά.
Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την πληροφόρηση του, είναι άμεσο και ελαφρύ και παρουσιάζει μικρή αύξηση στο βάρος όταν επιλεγεί η λειτουργία Sport στο D-Mode. Στις στροφές του επαρχιακού δικτύου και με πιο σβέλτο ρυθμό, η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης αναδεικνύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Juke, ενώ το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό, όπως το ξέραμε και από την προηγούμενη έκδοση. Φυσικά, σαν SUV και αυτό, όταν το πιέσεις θα έχει αυξημένες κλίσεις σε σχέση με ένα χαμηλό αυτοκίνητο, αλλά κρίνοντας από τις πωλήσεις, αυτό μάλλον δεν ενδιαφέρει και πολλούς πλέον. Πάντως ακόμα και αν υπερβάλει κανείς σε αυτό που του ζητάει, το Juke δεν θα αντιδράσει ποτέ «άτσαλα» και θα δηλώσει με ευγένεια την πρόθεσή του να κινηθεί πιο κόσμια.
Όσον αφορά την κατανάλωση, σε μεικτό κύκλο εντός πόλεως είδαμε νούμερα κοντά στα 7,5lt/100km τιμή ελαφρώς αυξημένη, στα φυσιολογικά όμως πλαίσια, για 1.000άρι Β-SUV. Στον αυτοκινητόδρομο όμως και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, πέφτει εύκολα κάτω από τα 7lt/100km.
Στην πιο δύσκολη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, το Nissan Juke έρχεται να προτάξει ένα πραγματικά ενδιαφέρον πακέτο εμφάνισης και ευχάριστου χαρακτήρα σε τιμή που χαρακτηρίζεται από εξαιρετικό value for money. H βασική έκδοση Acenta κοστίζει €21.490, ενώ η αμέσως επόμενη, η N-Connecta (της δοκιμής) αποτελεί την χρηστή τομή κόστους-εξοπλισμού καθώς κοστίζει €23.990. Οι επόμενες Ν-Design, η νέα N-Sport και η Techna κοστίζουν και οι τρεις €28.390, τα οποία είναι πολλά για B-SUV. Κίτρινο N-Sport πάντως, είναι πανέμορφο, πιθανότατα το πιο όμορφο και ιδιαίτερο B-SUV, οπότε για κάποιους ίσως τα αξίζει.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοντέρνος σχεδιασμός | Έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές |
Ποιότητα κατασκευής | Ορατότητα προς τα πίσω |
Αθόρυβος κινητήρας | |
Εξοπλισμός | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,3mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280mmμε μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | Bridgestone Turanza T005 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.210 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Ύψος (mm) | 1.595 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.274 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 422-1.305 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 114/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,3/ 3.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,7 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 133 WLTP | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,8 WLTP | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,7 |