Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Arkana |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
![Test: Renault Arkana Facelift MHEV EDC7 140Ps](/assets/2000x1333/renault_arkana_facelift_mhev_140ps_2000_6.jpg)
Μυστικό!
Η πορεία του Arkana ξεκίνησε στα τέλη του 2020 κάπως διστακτικά για τα πρώτα 2 χρόνια, ωστόσο, το κοινό έδειξε έπειτα έντονο ενδιαφέρον για αυτό το ιδιαίτερο και αρκετά διαφορετικό μοντέλο, με τις πωλήσεις του στην Ευρώπη να έχουν ξεπεράσει τις 163.000 μονάδες. Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό “Arcanum”, που σημαίνει «μυστικό», υποδηλώνοντας τη μοναδικότητα του μοντέλου, το οποίο αποτελεί το πρώτο mainstream coupe SUV για τη Renault. Το Arkana βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του γαλλικού ομίλου, με μήκος 4.568mm, ύψος 1.571mm, μεταξόνιο 2.720mm και απόσταση από το έδαφος 200mm. Συνδυάζει την κομψότητα ενός πολυτελούς sedan με τη στιβαρότητα και τις δυνατότητες κίνησης ενός SUV, διαθέτοντας έναν μοναδικό σχεδιασμό για την κατηγορία του. Η έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής του προσδίδει μια σπορ και δυναμική αίσθηση. Με την πρόσφατη ανανέωσή του, το μοντέλο έγινε ακόμα πιο εντυπωσιακό, ενώ εναρμονίζεται με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που είδαμε αρχικά με το ανανεωμένο Clio.
Refreshing
Η πιο σημαντική αλλαγή εντοπίζεται στη μπροστινή μάσκα, όπου έχει τοποθετηθεί μια νέα γρίλια με ένα ιδιαίτερο μοτίβο σε μορφή διαμαντιών, το οποίο αποκτά διαφορετικό φινίρισμα ανάλογα με την έκδοση, δημιουργώντας μια τρισδιάστατη αίσθηση. Παράλληλα, υπάρχει το νέο λογότυπο της εταιρείας, το «Nouvelle R», το οποίο σηματοδοτεί τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στη Renault αυτή την περίοδο. Επιπλέον, ο προφυλακτήρας με τους μεγαλύτερους πλευρικούς αεραγωγούς ενισχύει τη μυώδη εμφάνιση του Arkana. Ανανεωμένα είναι επίσης τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα διάφανα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται με το νέο έμβλημα της Renault, καθώς και ένας νέος διαχύτης, ο οποίος διατίθεται σε διαφορετικές αποχρώσεις, ανάλογα με την έκδοση.
Χάρη στο μεταξόνιο των 2,72 μέτρων, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άνετο χώρο για τα πόδια τους, ενώ η σχετικά ψηλή θέση καθίσματος βελτιώνει την ορατότητα. Ωστόσο, η κουπέ γραμμή της οροφής περιορίζει τον διαθέσιμο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια στο πίσω μέρος. Ο χώρος αποσκευών είναι εξίσου γενναιόδωρος, φτάνοντας τα 513 λίτρα, προσφέροντας μεγάλη πρακτικότητα.
Στο εσωτερικό, το Arkana διατηρεί το σύγχρονο σχεδιασμό του, διαθέτοντας ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. Το σύστημα infotainment περιλαμβάνει κάθετη οθόνη 9,3 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών στην έκδοση Techno της δοκιμής μας, ενώ στη βασική έκδοση οι οθόνες είναι 7in. Στον βασικό εξοπλισμό της εισαγωγικής έκδοσης Evolution περιλαμβάνεται δορυφορική πλοήγηση μέσω του συστήματος infotainment «Easy Link» της Renault, το οποίο προσφέρει επίσης ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay. Η οθόνη αφής 7 ιντσών διατηρείται, αλλά η Renault αναφέρει ότι πλέον εμφανίζει πληροφορίες σε μεγαλύτερη επιφάνεια για βελτιωμένη εμπειρία χρήσης.
MHEV
Στη βασική έκδοση, το Arkana εφοδιάζεται με τον micro-hybrid κινητήρα 1.3TCe 140, έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, ο οποίος διαθέτει σύστημα εναλλάκτη και μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Η τεχνολογία micro-hybrid συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης έως 8% και των εκπομπών CO₂ έως 8,5%, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση. Αποδίδει 140Ps και 26,5kgm ροπής, διαθέσιμα από 1.750 έως 3.500rpm.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1.330cc είναι εξοπλισμένος με υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator, που προσφέρει άμεση απόκριση και ακριβή έλεγχο της πίεσης σε όλο το εύρος στροφών. Διαθέτει επίσης πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, επιτρέποντας την υδρόψυξή της για μείωση της θερμοκρασίας των καυσαερίων, περιορισμό των ρύπων και αύξηση της διάρκειας ζωής του turbo. Επιπλέον, διαθέτει ειδική Mirror Bore Coating επικάλυψη, όπου ένα στρώμα χυτοσιδήρου πάχους 0,2 mm ψεκάζεται στην εσωτερική επιφάνεια των κυλίνδρων, με αποτέλεσμα την αυξημένη θερμοδυναμική απόδοση, που μεταφράζεται σε περισσότερη ισχύ με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V διαθέτει μπαταρία 0,13kWh, η οποία βοηθά ελαφρώς τον κινητήρα στις επιταχύνσεις και τον απενεργοποιεί κατά το ρολάρισμα με χαμηλό φορτίο, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης η οποία σύμφωνα με την Renault ανέρχεται στα 5,8lt/100km, αλλά στην εβδομάδα που το είχαμε στα χέρια μας έδειξε 7,6lt/100.
Οδηγώντας
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC7 αποτελεί ένα ακόμα πλεονέκτημα του Arkana, καθώς απαλλάσσει τον οδηγό από τις συνεχείς αλλαγές ταχυτήτων, ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις. Για πιο σπορτίφ και συμμετοχική οδήγηση, ειδικά σε διαδρομές με στροφές, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων. Το σύστημα Multi-Sense (στάνταρ στην έκδοση Techno) επιτρέπει την επιλογή μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: Eco, Sport & My Sense. Κάθε επιλογή επηρεάζει την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, προσαρμόζοντας το Arkana στις προτιμήσεις του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση, ο κινητήρας λειτουργεί ραφιναρισμένα, με την ικανοποιητική ροπή να εξασφαλίζει δυνατό τράβηγμα από χαμηλές στροφές. Θόρυβος στο εσωτερικό γίνεται αισθητός μόνο όταν πιεστεί έντονα και το στροφόμετρο περάσει τις 5.000rpm. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το 0-100km/h επιτυγχάνεται σε 9,8sec, ενώ η τελική του ταχύτητα ανακοινώνεται στο αρκετά συντηρητικό 174km/h.
Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, το Arkana δύσκολα αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Η ανάρτηση, αν και σφιχτή, διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος των 1.411kg, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Οι έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται αισθητές, αλλά αυτό συμβαίνει σπάνια. Στον αυτοκινητόδρομο, το Arkana αποπνέει σταθερότητα και ευθυβολία, επίπεδο που συναντά κανείς σε ακριβότερες κατηγορίες οχημάτων. Στις στροφές, προσφέρει καλό κράτημα, ελεγχόμενες κλίσεις και ένα ακριβές, αν και σχετικά ελαφρύ, τιμόνι. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για SUV με απόσταση 20cm από το έδαφος, κάτι που το καθιστά πιο ευέλικτο σε διαφορετικά εδάφη. Η σφικτή ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά 215/55 και τις 18άρες ζάντες εξασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση απ' ό,τι θα περίμενε κανείς, εμπνέοντας εμπιστοσύνη σε κάθε διαδρομή, ανεξάρτητα από την ποιότητα του οδοστρώματος. Ακόμα και αν ο οδηγός υπερβάλει, τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης της Renault παρεμβαίνουν διακριτικά, διασφαλίζοντας έλεγχο και ασφάλεια. Μια ευχάριστη έκπληξη είναι και τα φρένα, τα οποία προσφέρουν άμεση απόκριση και αποτελεσματική επιβράδυνση, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την αίσθηση ασφάλειας.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως το ανανεωμένο Arkana αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και συμφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας, καθώς διαθέτει ακόμα και από την βασική έκδοση Evolution ένα πραγματικά πλήρες πακέτο εξοπλισμού με τιμή €26.900, δημιουργώντας μάλιστα ένα «πρόβλημα» εσωτερικού ανταγωνισμού και στο μεγαλύτερο (όχι σε διαστάσεις) αδερφάκι του, το πιο premium Austral, το οποίο αν και πιο όμορφο και ποιοτικό, προς το παρόν δεν έχει την απήχηση του Arkana λόγω της αυξημένης του τιμής.
Τιμή βασικής έκδοσης Arkana Mild Hybrid 1.3TCe 140Ps Evolution: €26.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Arkana Mild Hybrid 1.3TCe 140Ps Techno: €30.040
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Συντηρητικό εσωτερικό |
Εσωτερικοί χώροι | Ορατότητα προς τα πίσω |
Ποιότητα κατασκευής | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Άνεση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.333cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2x 81,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,6 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx18in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.568 | |
Πλάτος (mm) | 1.821 | |
Ύψος (mm) | 1.576 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.700 | |
Βάρος (kg) | 1.411 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 140/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 174 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,6 |