Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Leapmotor |
Μοντέλο | T03 |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Electric |
.jpg)
Πώς το είπες αυτό το τελευταίο;
Όχι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Το T03 με τις 4 πόρτες του και τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 95Ps ξεκινάει μετά το όφελος της κρατικής επιδότησης από τα 14 χιλιάρικα και με ρέστα ένα 50 ευρώ για τις πρώτες φορτίσεις. Οι οποίες μην φανταστείτε ότι θα είναι όσο συχνές πηγαίνετε στο περίπτερο για τσιγάρα. Η σχετικά μεγάλη μπαταρία -για το μέγεθός του- λιθίου LFP με χωρητικότητα 37,3kWh, σύμφωνα με την εταιρεία, εξασφαλίζει μεικτή αυτονομία 265km και έως 395km στον αστικό κύκλο. Και ενώ το δεύτερο νούμερο δεν είναι ιδιαίτερα εφικτό, με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 12 και 14kWh/100km, μπορείς εύκολα να διανύσεις 250km χωρίς μεγάλες εκπτώσεις στις πιέσεις του δεξιού πεντάλ. Μάλιστα, με προσεκτική οδήγηση αποκλειστικά εντός πόλεως το νούμερο της κατανάλωσης μπορεί να πέσει μέχρι και στις 10kWh! Για τη φόρτιση η μέγιστη δυνατότητα σε δίκτυο DC είναι ρεύμα ισχύος 48kW με τη διάρκεια για να φτάσει από το 30% στο 80% να είναι 36 λεπτά, ενώ με δίκτυο AC φτάνει τα 6,6kW κάτι που μεταφράζεται σε έξι ώρες και 45 λεπτά για μία πλήρη φόρτιση.
What else?
Το Leapmotor T03 δεν είναι όμως μόνο το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς (εξαιρώντας φυσικά τα microcars που είναι μία ξεχωριστή κατηγορία). Είναι το φθηνότερο αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά. Τελεία. Κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι δεν έχουν γίνει εκπτώσεις σε τομείς όπως ασφάλεια ή εξοπλισμός. Το T03 έρχεται με ένα πραγματικά πλήρες εξοπλιστικό πακέτο που συναντάμε στις ακριβές εκδόσεις των αυτοκινήτων A-segment και B-segment.
O ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 8in και η κεντρική οθόνη αφής 10in για το infotainment έχουν ευκρινή γραφικά με την τελευταία να έχει σχετικά απλό στη χρήση μενού και καλή απόκριση. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο μεγαλύτερα εικονίδια, καθώς ορισμένες φορές θα τραβήξεις το βλέμμα σου από το δρόμο, κάτι για το οποίο ευθύνεται βέβαια και η τοποθέτησή της χαμηλά στο ταμπλό.
Διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας, χαρακτηριστικά που σπάνια συναντάμε στην κατηγορία. Ακόμα και η σουίτα ADAS είναι υπερπλήρης, καθώς περιλαμβάνει δέκα συνολικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control, επιτήρηση κόπωσης οδηγού, ένδειξη τυφλού σημείου κ.α.
Βλέπουμε λοιπόν ότι είναι πολύ δύσκολο για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές να παρέχουν αντίστοιχα αυτοκίνητα σε ανταγωνιστική τιμή, καθώς οι κινέζοι έχουν κάνει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να «τρέχει και να μην φτάνει». Αυτός είναι και ο λόγος που ο όμιλος Stellantis αποφάσισε αρχικά να συνεργαστεί με την Leapmotor και έπειτα, το 2023, να αποκτήσει μερίδιο 21% στην Κινέζικη εταιρεία, με στόχο την πώληση των μοντέλων της στις αγορές της Ευρώπης. Την επόμενη χρονιά ιδρύθηκε η Leapmotor International (με έδρα στο Άμστερνταμ) που ελέγχεται από την Stellantis (με ποσοστό 51%) και ξεκίνησε αμέσως αξιοποιώντας το δίκτυο διανομής του ομίλου, σε 9 χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα μέσω της Italian Motion.
Μικρό, αλλά όχι και τόσο
Η σχεδίαση του T03 είναι όσο απλή είναι και το όνομά του. Δεν υπάρχει ίχνος τεχνάσματος εντυπωσιασμού -κάτι στο οποίο οι κινέζοι συχνά υποπίπτουν- με την σχεδιαστική γλώσσα να ωφελεί αποκλειστικά την χρηστικότητα και την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση στην καμπίνα. Το design του πάντως αφήνει θετική εντύπωση στους περισσότερους που το αντικρύζουν.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το T03 έχει μήκος 3,62m, πλάτος 1,65m και ύψος 1,57m τοποθετώντας το ξεκάθαρα στο A-segment, αν και οι χώροι του δύσκολα συγκρίνονται με τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η τετραγωνισμένη σχεδίαση του αμαξώματος, σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,4m δίνουν την δυνατότητα φιλοξενίας τεσσάρων ενηλίκων στο εσωτερικό. Οι θέσεις αποθήκευσης για μικροαντικείμενα φτάνουν τις 16, θα μπορούσε να υπάρχει όμως μία δεύτερη ποτηροθήκη ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα.
Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 210lt και μπορεί να σας ακούγεται μικρό, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για αυτοκίνητο αποκλειστικά πόλης. Το Fiat 500e με αντίστοιχο μήκος είχε 185lt, ενώ το μεγαλύτερο κατά 25cm, ΜΙΝΙ Cooper, έχει ακριβώς τον ίδιο χώρο. Θα μπορούσε ωστόσο να διαθέτει μία μικρή εταζέρα κυρίως για τα αδιάκριτα βλέμματα των περαστικών.
Αρκετό για αρκετά…
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γενικά ευχάριστη, με τα πλαστικά να είναι σκληρά στην υφή, ικανοποιώντας όμως τους αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας. Φυσικοί διακόπτες δεν υφίστανται, με την κεντρική οθόνη να παίζει ρόλο γενικού «κουμανταδόρου». Από το ηχοσύστημα και την πλοήγηση μέχρι τον κλιματισμό και την λειτουργία των συστημάτων ADAS. Ωστόσο, κάθε φορά που έμπαινα μέσα, προτού ξεκινήσω έπρεπε να απενεργοποιήσω την ηχητική ειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας που είναι ιδιαίτερα ενοχλητική. Αυτό που δεν μπορείς να απενεργοποιήσεις είναι ο ενοχλητικός ήχος που παράγει το αυτοκίνητο μέχρι τα 29km/h προφανώς ως ειδοποίηση για τους πεζούς. Περνώντας αυτή την ταχύτητα, είναι απόλυτα ήσυχο και άνετο. Είναι πανεύκολο στην χρήση, ευέλικτο στην πόλη και λόγω διαστάσεων μπορείς να το παρκάρεις παντού.
Οδηγώντας το T03, η πρώτη αίσθηση που αντιλαμβάνεσαι είναι ότι έχει σχεδιαστεί για κίνηση σε χαλαρό ρυθμό στην πόλη. Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 95Ps και 16,1kgm ροπής επιταχύνει το αμάξωμα στα 100km/h σε 12,7sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 130km/h. Τα νούμερα αυτά σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν «στα χαρτιά», η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει καλή απόκριση και δίνει στο ελαφρύ T03 των 1.175kg μία σπιρτάδα ιδιαίτερα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Υπάρχουν και 3 επιλογές παραμετροποίησης της απόδοσης ισχύος (Normal, Eco και Sport), κάτι που ισχύει και για το τιμόνι χωρίς ωστόσο το βάρος του να αλλάζει ιδιαίτερα. Βασικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξεφύγεις από το Normal είτε στην πρώτη επιλογή είτε στη δεύτερη.
Οι κάπως μεγαλόσωμοι θα ενοχληθούν λίγο από την θέση οδήγησης, καθώς το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος. Τα καθίσματα είναι επίσης ρηχά, παρέχοντας ελάχιστη στήριξη (κάτι φυσικά αναμενόμενο για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου), ωστόσο είναι αρκετά βολικά στην καθημερινότητα, με εκείνο του οδηγού να διαθέτει και ρύθμιση ύψους.
Βλέποντας τα στενά ελαστικά 165/65R15 υποθέτεις ότι η συμπεριφορά του T03 θα θυμίζει περισσότερο microcar παρά κανονικό αυτοκίνητο, όμως θα κάνεις το ίδιο λάθος που έκανα και εγώ μόλις κοίταξα τη διάσταση. Η στιβαρή δομή του αμαξώματος (το σασί είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής κατά 68%) και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση προσφέρουν ικανοποιητικό κράτημα, χωρίς έντονο σπινιάρισμα στην ακούσια υπερβολή με το δεξί πεντάλ, εκτός και αν έχεις επιλεγμένο το Sport σε γλιστερό οδικό δίκτυο. Το Τ03 δεν σε τρομάζει και σου δίνει αυτοπεποίθηση να το οδηγήσεις όπως θα οδηγούσες ένα κανονικό αυτοκίνητο, με την ανάρτηση (McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω) να παρέχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αξιόλογη ενδοτικότητα στις ανωμαλίες για αυτοκίνητο της κατηγορίας A-segment.
Συμπερασματικά, το Leapmotor T03 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που εστιάζει στην πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και στοχεύει σε αγοραστές που αναζητούν ένα μικρό αυτοκίνητο, με πλούσιο εξοπλισμό, αλλά και με ένα αποδοτικό σύστημα κίνησης που θα τους εξασφαλίζει τις μετακινήσεις τους με ελάχιστες εβδομαδιαίες φορτίσεις. Και όλα αυτά με 13.950 ευρώ… Με εγγύηση 5 ετών για τα μηχανικά μέρη και 8 ετών για την μπαταρία…
Τιμή βασικής έκδοσης Τ03 95Ps Smart: €13.950 (Με κρατική επιδότηση+bonus προωθητικής ενέργειας)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Τιμή αγοράς | Ρύθμιση τιμονιού μόνο καθ’ ύψος |
Ευελιξία στην πόλη | Χώρος αποσκευών |
Εξοπλισμός | Ενοχλητικός ήχος προειδοποίησης πεζών |
Χαμηλή κατανάλωση | |
Χώροι εσωτερικού | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 41,4kWh (37,3kWh ωφέλιμες) | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο μίας σχέσης | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.620 | |
Ύψος (mm) | 1.577 | |
Πλάτος (mm) | 1.652 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.400 | |
Βάρος (kg) | 1.175 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 210 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 5,5Jx15in | |
Ελαστικά | 165/65 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 95 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16,1 | |
0-50km/h (sec) | 5,0 | |
0-100km/h (sec) | 12,7 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 130 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 0 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 15,1-15,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh /100km) | 13,2 | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 265 | |
Δοκιμής (km) | 250 |