VW ID.4 204Ps 77kWh

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Volkswagen
Μοντέλο ID.4
Segment C-SUV
Power Train Electric
VW ID.4 204Ps 77kWh

Διανύουμε πλέον τη μεγαλύτερη αλλαγή στην αυτοκίνηση. Δεν μιλάω φυσικά για τις οθόνες, τα οδηγικά βοηθήματα και τα συστήματα ασφαλείας. Μιλάω για τον παραγκωνισμό του θερμικού κινητήρα για χάρη ηλεκτρικών μοτέρ και μπαταριών. Η Volkswagen ανέβηκε νωρίς στο καράβι της ηλεκτροκίνησης και επενδύει τεράστια ποσά στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

Το μικρομεσαίο hatch-back ID.3 αποτέλεσε φυσικά τον πρωτεργάτη της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, όμως το μοντέλο της Volkswagen που έχει μεγαλύτερη βαρύτητα είναι το νέο ID.4. Ένα crossover αντίστοιχης αισθητικής και νοοτροπίας, με ακόμα μεγαλύτερες μπαταρίες και βελτιωμένη ποιότητα.

Inteligent Design

Το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουρια αρθρωτή πλατφόρμα MEB που είναι σχεδιασμένη χωρίς κεντρικό τούνελ, προκειμένου να φιλοξενεί στο πάτωμα μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών. Οι βασικές εκδόσεις Pure και Pure Performance διαθέτουν ωφέλιμη χωρητικότητα 52kWH (με απόδοση 149 και 170Ps) και οι ανώτερες εκδόσεις 1st, 1st Max (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) και Pro Performance φτάνουν τα 77kWh με 204Ps. Και τι σημαίνει 77kWh για ένα crossover όχημα με βάρος 2.116kg; Σημαίνει ονομαστική αυτονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 522km με μία μόλις φόρτιση. Στην πραγματικότητα, το ID.4 με τη μπαταρία των 77kWh διανύει σχετικά εύκολα 440-450km (πρακτικά 100km επιπλέον από το ID.3 με τη μπαταρία 58kWh), αρκεί να μην κινείσαι συχνά σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Εκτός από το έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας, οι μηχανικοί της VW έχουν εγκαταστήσει μία νέα αντλία θερμότητας, προκειμένου να περιορίζεται η απώλεια ενέργειας με τη χρήση του κλιματιστικού.

VW ID.4 204Ps 77kWh

Η συστοιχία των μπαταριών ζυγίζει 493kg και, όπως είπαμε, βρίσκεται στο πάτωμα για να μην επηρεάζει τους χώρους στην καμπίνα, αλλά και για να εξασφαλίσει χαμηλό κέντρο βάρους. Η φόρτιση, χρησιμοποιώντας συνεχές ρεύμα (ισχύος μέχρι 120kWh), απαιτεί 38 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%. Με εναλλασσόμενο ρεύμα και χρησιμοποιώντας το οικιακό Wallbox ID. Charger 11kWh της VW, η φόρτιση απαιτεί επτάμισι ώρες. Η VW εγγυάται επίσης ότι η μπαταρία θα διατηρεί τουλάχιστον το 70% της απόδοσης της έπειτα από 8 χρόνια ή 160.000km χρήσης.

Minimal to the max

Η σχεδίαση του ID.4 δεν απέχει σημαντικά από αυτή του ID.3. Κατ' αρχήν δεν φωνάζει όπως άλλα μοντέλα: Κοίτα πόσο διαφορετικό είμαι από αυτά τα πρωτόγονα θερμικά τετράτροχα. Όχι. Στην πραγματικότητα αν δεν είχε τη μάσκα χωρίς γρίλιες αέρα μπροστά και τη μεγάλη θύρα φόρτισης πίσω δεξιά, δεν θα καταλάβαινε κανείς ότι δεν είναι θερμικό SUV. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα μοντέρνο, κομψό και ενδιαφέρον σχήμα, με τα στοιχεία που ξεχωρίζουν να είναι τα λεπτά LED φώτα IQ.Light, τα τονισμένα φτερά με τους τεράστιους τροχούς των 21in (στην έκδοση 1st) και τα πίσω φώτα (επίσης LED) που ενώνονται σε μία φάσα που φτάνει μέχρι το λογότυπο της VW στο κέντρο της πόρτας. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος, καθώς o συντελεστής οπισθέλκουσας φτάνει το 0,28 που αποτελεί εξαιρετική τιμή για SUV. Οι διαστάσεις του είναι πολύ κοντά στο Tiguan, με σαφώς πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Έχει μήκος 4.584mm (36cm περισσότερα από το ID.3 και 7,5cm από το τελευταίο Tiguan), ύψος 1.637mm και 1.852mm πλάτος.

To design της καμπίνας ξεχωρίζει για την απλότητα, τα ποιοτικά υλικά και την απουσία φυσικών διακοπτών. Αυτό ενισχύει φυσικά τη μινιμαλιστική αισθητική, δημιουργεί όμως και μερικά εργονομικά ψεγάδια. Για παράδειγμα, αντί για τέσσερις διακόπτες παραθύρων στην πόρτα του οδηγού, υπάρχουν μόνο δύο και ένα πλήκτρο αφής πάνω από αυτούς που εναλλάσσει τον έλεγχο της μπροστά και της πίσω σειράς παραθύρων. Φυσικά δεν χρειάζεται να σας πω τι συμβαίνει στο 80% των περιπτώσεων που πάτε να κατεβάσετε το παράθυρο σας... Εξοικείωση χρειάζεται όμως και το σύστημα infotainment. Η οθόνη αφής έχει χορταστική διαγώνιο 12in (10in στις βασικές εκδόσεις) και πολύ όμορφα γραφικά, αλλά το μενού είναι πολύπλοκο, όπως και στο Golf VIII και στο ID.3, δεν υπάρχει επιλογή Back, μόνο επιστροφή στο αρχικό μενού, ενώ και εδώ θα προβληματίσει η έλλειψη φωτισμού στις touch-sliding μπάρες για την αυξομείωση της έντασης και της θερμοκρασίας. Το σύστημα διαθέτει πάντως πολλές επιλογές και δέχεται αναβαθμίσεις over-the-air, οπότε στο μέλλον είναι πολύ πιθανό αρκετά από αυτά τα μικρά ψεγάδια να εξαλειφθούν.

VW ID.4 204Ps 77kWh

Ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3in, αν ήταν απλώς ικανοποιητικός στο ID.3, στην περίπτωση του μεγαλύτερου ID.4, ειδικά δίπλα στην 12άρα κεντρική οθόνη, δεν ενθουσιάζει σε μέγεθος και πληροφορίες. Η τεχνολογική φαρέτρα του ID.4 περιλαμβάνει πολλά εξελιγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας όπως το ενεργό head-up display, το App-Connect, μέσω του οποίου η σύνδεση με smartphone γίνεται μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, ο χειρισμός του infotainment μέσω gestures, ο ψηφιακός οδηγός που ενεργοποιείται με το πρόσταγμα «hello ID» και το καινοτόμο σύστημα ID. Light. Πρόκειται για μία λεπτή φωτεινή μπάρα κάτω από παρμπρίζ, η οποία χρησιμοποιείται για να προειδοποιήσει τον οδηγό για τη διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας λίγο πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα έκτακτου φρεναρίσματος ή ακόμα και να τον ενημερώσει σε περίπτωση εισερχόμενης κλήσης.

Το εσωτερικό του ID.4 σε κάνει να νιώθεις ξεκούραστα και όμορφα. Κάτι η αναπαυτική θέση οδήγησης των καθισμάτων ErgoActive με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, κάτι η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, κάτι η φωτεινή αίσθηση που δίνει η γυάλινη πανοραμική οροφή, κάτι η διχρωμία των επενδύσεων (καφέ-γκρι) στα καθίσματα, όλα αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες του. Εκεί που διακρίνεται βέβαια είναι στην ευρυχωρία. Η έξυπνη χωροταξική εκμετάλλευση της πλατφόρμας MEB με το μεταξόνιο των 2.771mm και το πλήρως επίπεδο δάπεδο παρέχουν τρομερά ευρύχωρους χώρους, ακόμα και για πέντε επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών με τα 543lt είναι πολύ καλός για την κατηγορία και διαθέτει διπλό δάπεδο για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.

 VW ID.4 204Ps 77kWh

Και πώς είναι στο δρόμο;

Η οδήγηση του ID.4 είναι εύκολη και άνετη σε πολλαπλά επίπεδα. Έχοντας πάνω σου το κλειδί δεν χρειάζεται καν να ξεκλειδώσεις. Αρκεί μόνο να ακουμπήσεις τη διακριτική χειρολαβή της πόρτας. Για να εκκινήσεις τον κινητήρα δεν χρειάζεται καν να πατήσεις κάποιο κουμπί Engine Start. Μόλις κάτσεις στο κάθισμα του οδηγού, το ID.4 είναι ήδη έτοιμο και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να περιστρέψεις τον μικρό επιλογέα δίπλα από τον πίνακα οργάνων. Δεν υπάρχουν πολλαπλά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Υπάρχει μόνο το D, όπου δεν γίνεται η παραμικρή ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι (εκτός απ’ όταν φρενάρει) και το B όπου παρέχει σημαντική επιβράδυνση μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το δεξί πεντάλ και μπορεί σχεδόν να χρησιμοποιηθεί ως “one-pedal” παρότι δεν ακινητοποιεί πλήρως το όχημα.

Όπως είπαμε, η έκδοση δοκιμής μας διαθέτει τη μπαταρία των 77kWh, αποδίδοντας 204Ps και 31,6kgm ροπής. Όπως όλα τα ηλεκτρικά, περιμένεις τρομερά άμεση και ταχύτατη επιτάχυνση. Άμεση είναι, ταχύτατη όμως όχι. Οι 2,1 τόνοι δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια στα 204 άλογα για κάτι καλύτερο από 8,5sec για τα πρώτα 100km/h. Ειδικά στα προγράμματα Eco και Comfort, η επιτάχυνση είναι πολύ γραμμική με τη μοναδική «σπίθα» να εμφανίζεται στο πρόγραμμα Sport, όπου η απόκριση και η επιτάχυνση είναι σημαντικά βελτιωμένη. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα από τους πίσω τροχούς στους οποίους δίνει και την κίνηση. Να σας προλάβω λέγοντας σας ότι η ουρά δεν ανοίγει ποτέ την τροχιά της με γκάζι, αφού το ESP είναι «αυστηρό» και ενεργοποιείται πάντα πολύ νωρίς. Το τιμόνι κόβει πολύ και δίνει πολλούς πόντους στην ευελιξία μέσα στην πόλη (τα 10,2m κύκλου στροφής είναι λιγότερα από του Golf VIII). Παράλληλα όμως δεν διακρίνεται για την αίσθηση που δίνει στον οδηγό που ζητάει το κάτι παραπάνω από το αξιόλογο στήσιμό του. Το σύνολο μηχανικά μπορεί, καθώς το πλαίσιο είναι τρομερά άκαμπτο, οι τεράστιοι τροχοί με τα ελαστικά 235/45 εμπρός και 255/40 πίσω, έχουν πολλή πρόσφυση, όμως το ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό σύνολο δεν προτρέπουν -ηθελημένα- τη γρήγορη οδήγηση. Το ID.4 είναι παντού ουδέτερο, με μικρές δόσεις υποστροφής, δεν έχει γρήγορες αντιδράσεις σε μεταφορές βάρους και αρέσκεται σε στρωτή οδήγηση. Η ανάρτηση, παρότι σφιχτή, παρέχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, μέχρι την στιγμή που οι ζάντες των 21in πέσουν σε «γερή» λακκούβα. Ακόμα και τότε θα φιλτράρει πολύ την επαφή, αλλά με 40άρι προφίλ δεν μπορεί να κάνει και μαγικά.

VW ID.4 204Ps 77kWh

Η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση συνθέτουν ένα άνετο περιβάλλον μετακίνησης πλήρως απομονωμένο από τους θορύβους του περιβάλλοντος. Μόνο κοντά στην τελική ταχύτητα των 160km/h θα παρατηρήσετε κάποιους περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους. Αρκετοί θα κατακρίνουν την επιλογή των μηχανικών να τοποθετήσουν ταμπούρα στον πίσω άξονα ενός premium SUV, ωστόσο η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι εξαιρετική, αφού το μεγαλύτερο μέρος του φρεναρίσματος γίνεται μέσω του συστήματος ανάκτησης από τους ηλεκτροκινητήρες.

Inteligent Buy;

Μπορεί το ID.3 να έκανε την αρχή, αλλά το ID.4 είναι ένα πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και μοιάζει σαν μία πιο δελεαστική πρόταση αγοράς. Είναι μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό, έχει αρκετά μεγαλύτερη αυτονομία, με μοναδικό μειονέκτημα έναντι του μικρομεσαίου hatch-back τις χειρότερες επιδόσεις. Η έκδοση Pure 52kWh, με τα 149Ps, κοστίζει €37.200 που γίνονται €31.200 με την κρατική επιδότηση, ενώ με τον κινητήρα των 204 αλόγων και τη μεγάλη μπαταρία των 77kWh κοστίζει €40.172 με την επιδότηση και €45.700 χωρίς αυτήν. Και αν αυτές οι τιμές σας ακούγονται ακριβές, αν τις συγκρίνουμε με το Tiguan 1.5TSI 150Ps DSG που ξεκινάει από τα €31.350, το Tiguan 2.0TSI 190Ps 4Motion DSG που ξεκινάει από τα €38.450 ή το Tiguan 2.0TDI 200Ps 4Motion DSG με τιμή €46.450, ξαφνικά το ID.4 δεν δείχνει ιδιαίτερα ακριβό, αν αναλογιστούμε ταυτόχρονα ότι πρόκειται για ένα προϊόν νεότερης και ακριβότερης τεχνολογίας...

Τιμή βασικής έκδοσης ID.4 Pure 52kWh 149Ps: €37.200 (€31.200 με κρατική επιδότηση)

Τιμή έκδοσης δοκιμής ID.4 1ST ΜΑΧ 77kWh 204Ps: €45.700 (€40.172 με κρατική επιδότηση)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Εργονομικές ατέλειες
Χώροι-πρακτικότητα Πολύπλοκο σύστημα infotainment
Ποιότητα κατασκευής Άχρωμη οδηγική συμπεριφορά
Υψηλή αυτονομία
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΠίσω, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα77kWh (Ωφέλιμη)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
Κιβώτιο1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 358mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα 280mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες9Jx21in
Ελαστικά235/45 εμπρός, 255/40 πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.584
Πλάτος (mm)1.852
Ύψος (mm)1.637
Μεταξόνιο (mm)2.771
Βάρος (kg)2.116
Χώρος αποσκευών (lt)543-1.575
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)204
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)31,6
0-100km/h (sec)8,5
Τελική ταχύτητα (km/h)160
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)17,2 (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km)18,4