Μπορεί η πέμπτη γενιά του KIA Sportage να βρίσκεται προ των πυλών, όμως η τέταρτη γενιά του εξακολουθεί να αποτελεί ένα άκρως ποιοτικό, οικονομικό και αξιόλογο αντίπαλο στην δύσκολη κατηγορία των C-SUV.
Ωδή στην ποιότητα
Ακόμα και η πιο ακριβή του έκδοση, που είναι εξοπλισμένη με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μόνιμη τετρακίνηση και ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού -στην περίπτωσή μας το GT-Line, είναι μια αρκετά συμφέρουσα και οικονομική πρόταση για τον οικογενειάρχη που έχει τάσεις απόδρασης, αλλά θέλει παράλληλα ένα άκρως πρακτικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Πλέον οι Κορεάτες μας έχουν δείξει εξαιρετικά δείγματα για το τι μπορούν να πετύχουν και να προσφέρουν στην δύσκολη αγορά των C-SUV, ένα άκρως συμφέρον σύνολο που ακούει στο όνομα Sportage. Εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαία του έκδοση, που πραγματικά δεν της λείπει τίποτα.
Παρά τα 5 χρόνια που μετράει ήδη στην αγορά, το σχήμα του Sportage εξακολουθεί και είναι μοντέρνο, κομψό και στην περίπτωση του GT-Line, δυναμικό, με την χαρακτηριστική μεγάλη μάσκα στον εμπρός προφυλακτήρα, τα τονισμένα του φτερά, την όμορφη πλαϊνή του γραμμή και το πληθωρικό πίσω μέρος. Τα 4.485mm του συνολικού του μήκους, με το πλάτος των 1.855mm και το μεταξόνιο των 2.670mm, υπόσχονται άνετους χώρους, με τις εξωτερικές του διαστάσεις να είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών στις υβριδικές εκδόσεις έχει μικρύνει ελαφρά από τα 467lt στα 439lt, ενώ αν διπλώσουμε τα πίσω διαιρούμενα κατά 40/60 καθίσματα ο χώρος μεγαλώνει στα 1.428lt, έναντι των 1.456lt των συμβατικών εκδόσεων. Επιπλέον τα 172mm της απόστασης από το έδαφος σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, υπόσχονται επαρκείς εκτός δρόμου δυνατότητες.
Υβριδικό και οικονομικό
Το ήπιο υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί το Sportage αποτελείται από έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος εκτελεί χρέη μίζας και γεννήτριας και είναι συνδεδεμένος με τον θερμικό κινητήρα μέσω ιμάντα. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός τροφοδοτεί μια μπαταρία των 9,7Ah, η οποία έχει χωρητικότητα 0,44kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω ακριβώς από τον χώρο αποσκευών, εκεί που στις απλές εκδόσεις θα συναντούσαμε την ρεζέρβα. Ο ηλεκτροκινητήρας τώρα, εφόσον η μπαταρία έχει απόθεμα ενέργειας, προσθέτει επιπλέον από 5 μέχρι 16Ps και 5,5kgm ροπής, όταν υπάρχει ανάγκη σε έξτρα ισχύ. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται τόσο σε καλύτερες επιδόσεις όσο και σε χαμηλές τιμές στην κατανάλωση. Η μέση τιμή που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,8lt/100km, μια εξαιρετική τιμή για ένα μόνιμα τετρακίνητο C-SUV που το βάρος του είναι στα 1.698kg.
Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός μας πετρελαιοκινητήρας 1.6CRDi που αποδίδει 136Ps στις 4.000rpm και 32,6kgm ροπής μεταξύ 2.000 και 2.250rpm. Ο κινητήρας αυτός εντυπωσιάζει τόσο με την ελαστικότητά του (που έχει και την επιπλέον ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα), όσο και από την αρκετά αθόρυβη για diesel, λειτουργία του. Στην δική μας περίπτωση ο κινητήρας συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων, το οποίο λειτουργεί εξαιρετικά, με γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Το σύνολο κινητήρα και κιβωτίου φροντίζουν ώστε οι επιδόσεις του να είναι αξιοπρεπείς. Σίγουρα τα 11,8sec που χρειάζεται για το 0-100km/h δεν είναι αριθμός που εντυπωσιάζει, αλλά είναι μια αποδεκτή τιμή.
Τετρακίνητο και ικανό!
Μια από τις αρετές του Sportage είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητες που έχει. Μπορεί τα 172mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος να μην υπόσχονται πολλά, στην πράξη όμως το κορεάτικο SUV μπορεί να περάσει από σημεία που οι περισσότεροι οδηγοί δεν θα τολμούσαν να διασχίσουν ακόμα και με τα πόδια! Προφανώς δεν είναι σχεδιασμένο για να κατακτήσετε και την πιο απάτητη κορυφή, αλλά θα σας περάσει από αρκετά δύσκολα σημεία, αρκεί φυσικά να σεβαστείτε τον ασφάλτινο προσανατολισμό των ελαστικών του, που έχουν διάσταση 245/45 και συνδυάζονται με ζάντες των 19in. Η τετρακίνηση εμπλέκεται σε ποσοστό 60:40 αμέσως μόλις ξεκινήσει να «χάνεται» η πρόσφυση από τους μπροστά τροχούς, ενώ μπορεί να κλειδώσει ηλεκτρονικά και στο 50:50, σημαντικό βοήθημα επίσης είναι και το Hill Descent Control.
Ακόμα καλύτερο είναι όμως εντός ασφάλτου, αφού η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις, καταφέρνοντας όμως να φιλτράρει τις λακκούβες, τα σαμαράκια και τις λοιπές ανωμαλίες των Ελληνικών δρόμων. Το χαμηλό προφίλ των ελαστικών όμως θα κάνει αισθητή την έντονη ανωμαλία περισσότερο ηχητικά, χωρίς ποτέ να ενοχλεί το σύνολο των επιβατών. Ως πραγματικά αρνητικό θα προσάψω την μέτρια αίσθηση που έχει το τιμόνι του, το οποίο όμως είναι γρήγορο και ακριβές. Τα φρένα έχουν πάντα την απόδοση που περιμένει κανείς, χωρίς να σε προδίδουν, με το πετάλι να έχει καλή αίσθηση και λογική διαδρομή. Όταν πιεστεί και φτάσει στο όριό του, αν είναι στο χώμα μπορεί να γίνει και διασκεδαστικό, με την ουρά να γυρνάει ελαφρά, ενώ στην άσφαλτο είναι πιο υποστροφικό, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι προβλέψιμο και εύκολα ελεγχόμενο. Το όριο πάντως αργεί να έρθει, γιατί τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που φέρει, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια.
Premium αίσθηση σε λογική τιμή!
Το εσωτερικό του Sportage έχει έναν αρκετά premium χαρακτήρα, με μαλακά στην υφή υλικά, συνδυασμό δέρματος και υφάσματος για τα καθίσματα, καλαίσθητο αν και πλέον λίγο ξεπερασμένο design και καλή εργονομία. Όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, χωρίς να χρειάζεται να αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού για να τα χρησιμοποιήσει. Θετική επίσης είναι η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και τον βασικό έλεγχο του ηχοσυστήματος. Ο πίνακας οργάνων δεν είναι ψηφιακός, όμως έχει ευανάγνωστες ενδείξεις με αποτέλεσμα με μια ματιά να παίρνει ο οδηγός την πληροφορία που θέλει. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε ένθετα τοποθετημένη μία οθόνη αφής 8in υπεύθυνη για τον χειρισμό του infotainment ΗΜΙ. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός του Sportage, ειδικά στην έκδοση GT-Line που περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφαλείας με Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, Rear Cross Traffic Alert και τα συστήματα ευστάθειας Vehicle Stability Management και Electronic Stability Control. Επιπρόσθετα θα συναντήσουμε φώτα LED, διζωνικό κλιματισμό, ζάντες 19in, ράγες οροφής, πανοραμική ηλιοροφή, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών και πολλά ακόμα. Επιπλέον οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ άνετοι και μπορούν να φιλοξενήσουν πέντε ψηλούς ενήλικες, που ακόμα και στις πίσω θέσεις θα βρουν επαρκή χώρο τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους.
Τίμιο deal!
Η βασική έκδοση Dynamic του τετρακίνητου diesel με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τα €31.090, ενώ η πλήρως εξοπλισμένη GT-Line του αυτοκινήτου της δοκιμής έχει €33.590 που και πάλι είναι συμφέρουσα για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά κυρίως για το επίπεδο εξοπλισμού. Επιπλέον το Sportage έχει έναν ακόμα ισχυρό άσσο στο μανίκι του που περιλαμβάνει επτά χρόνια εγγύηση, καθώς και πέντε χρόνια δωρεάν service!
Τιμή βασικής έκδοσης 1.6D AWD 48V Hybrid DCT-7 136Ps (Dynamic): €31.090
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.6D AWD 48V Hybrid DCT-7 136Ps (GT-Line): €33.590
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Έλλειψη ρεζέρβας |
Ποιότητα κατασκευής | Αίσθηση τιμονιού |
Τιμή αγοράς | |
Εμφάνιση | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77mm x 85,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 15,7 | |
Τροφοδοσία | Common Rail, άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με λειτουργία ηλεκτρονικού κλειδώματος | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.485 | |
Ύψος (mm) | 1.645 | |
Πλάτος (mm) | 1.855 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.698 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 439/1.428 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7.5J x 19in | |
Ελαστικά | 245/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 136/4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 32,6/2.000-2.250 | |
0-100km/h (sec) | 11,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 154 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9-6,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7 |