Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Golf Mk VIII |
Segment | C-Segment |
Power Train | Hybrid |
Το Golf είναι ένα μοντέλο που έχει αντέξει στο χρόνο και έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν θρύλο γύρω από το όνομά του. Πρόκειται για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στην παγκόσμια αγορά, ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται περιττές συστάσεις. Ακόμα και στη δύση της καριέρας του, κατάφερε να κυριαρχήσει στις πωλήσεις του C-Segment στην ευρωπαϊκή αγορά, οπότε η VW ποντάρει πολλά στην ολοκαίνουρια 8η γενιά του μοντέλου.
Περιορισμένη αλλαγή
Η προσέγγιση των σχεδιαστών της Volswagen μετουσιώνει τη λογική της εξελικτικής διαδικασίας παρά της καινοτομίας. Η εμφάνιση δεν απέχει πολύ από το απερχόμενο μοντέλο, φωνάζει από μακριά ότι είναι Golf, με τις μεγαλύτερες αλλαγές να εντοπίζονται στο μπροστινό μέρος. Τα φωτιστικά σώματα επεκτείνονται μέχρι τα φτερά και τα LED ημέρας ενώνονται με τη χρωμιωμένη λωρίδα της μάσκας, φτάνοντας μέχρι το σήμα της VW. Στην πλάγια και πίσω όψη τα πράγματα είναι πιο συμβατικά έως και βαρετά, με τους σχεδιαστές, μη θέλοντας να ρισκάρουν, να υιοθετούν σχεδόν πανομοιότυπο σχέδιο για τα πίσω φώτα με του Tiguan και να τοποθετούν την αναγραφή του ονόματος του μοντέλου στο κέντρο της πόρτας, κάτω από το σήμα της εταιρείας. Οι πραγματικές αλλαγές είναι κάτω από το αμάξωμα. Το 8ης γενιάς Golf βασίζεται σε μία νέα εκδοχή της γνωστής πλατφόρμας MQB, η οποία έχει αυξημένο μεταξόνιο κατά 16mm, φτάνοντας τα 2.636mm και δέχεται για πρώτη φορά τεχνολογία Mild Hybrid. Το εξωτερικό μήκος έφτασε τα 4.284mm (από 4.258mm), με το πλάτος να παραμένει το ίδιο (1.789mm). Το ύψος μειώθηκε στα 1.456mm και σε συνδυασμό με τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας στα 2,21m2, το νέο Golf έχει πλέον αεροδυναµικό συντελεστή 0,275Cd (από 0,3Cd στο Golf VII) προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και του επίπεδου θορύβου που φτάνει στην καμπίνα.
Ψηφιακό σε όλα
Τώρα που είπαμε για καμπίνα ας περάσουμε στο εσωτερικό, του οποίου η εικόνα, σε αντίθεση με την άτολμη σχεδίαση του αμαξώματος, έχει αλλάξει ριζικά. Οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας χαρακτηρίζουν το νέο μοντέλο «Digital Golf» και μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό καταλαβαίνεις αμέσως το γιατί. Πετυχημένα όμορφο και ιδιαίτερα μινιμαλιστικό, εκτός από τον διακόπτη του αλάρμ, όλα τα υπόλοιπα πλήκτρα στο ταμπλό είναι αφής, ξεκινώντας από το μικρό πάνελ αριστερά από το τιμόνι, όπου εκεί βρίσκονται πλέον οι διακόπτες για τα φώτα, το ξεθάμπωμα του εμπρός και του πίσω παρμπρίζ.
Το Innovision Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της VW, διαθέτει διαγώνιο 10 ιντσών και παρέχεται από τη βασική έκδοση Life, κάτι που αποτελεί πρωτοπορία στην κατηγορία. Το Cockpit συνεχίζει προς το κέντρο του ταμπλό με μία επένδυση μαύρης λάκας, καταλήγοντας στην οθόνη αφής 8,25in του συστήματος Infotainment «Composition Media». Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και οθόνη 10in στο σύστημα Discover Media που διαθέτει και navigation. Οι διπλές οθόνες προσφέρουν μία ανεπτυγμένη τεχνολογικά εικόνα και πληθώρα επιλογών, απαιτούν όμως και μια σεβαστή περίοδο προσαρμογής μέχρι να εξοικειωθείς με το σύστημα infotainment, το οποίο -περιέργως- δεν διαθέτει επιλογή επιστροφής σε προηγουμένη σελίδα (Back) παρά μόνον την έξοδο προς κάποιο κεντρικό μενού. Ενδεικτικά, το σύστημα κλιματισμού ενεργοποιείται από ένα και μόνο κουμπί πάνω αριστερά στην οθόνη, ανεξάρτητα από το αν πατάς το πλήκτρο A/C. Καλοδεχούμενη φυσικά η ψηφιακή τεχνολογία, αλλά εκτός από εντυπωσιακή, πρέπει να είναι και πρακτική, σωστά; Οι κλασσικοί διακόπτες του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος έχουν αντικατασταθεί από ένα πολύ άμεσο slider αφής στην κεντρική κονσόλα, ενώ με τον ίδιο τρόπο ελέγχεται και το άνοιγμα ή κλείσιμο της ηλιοροφής. Εδώ εντοπίσαμε και ένα ακόμα εργονομικό «παράπονο» που αφορά την έλλειψη φωτισμού στο slider για την ένταση του ηχοσυστήματος και τη θερμοκρασία της καμπίνας κάτω από την κεντρική οθόνη, κάτι που απαιτεί να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο. Η ποιότητα για ακόμα μία φορά έχει τον πρώτο λόγο, με τα υλικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό να είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους μαλακά και το φινίρισμα ικανοποιεί πλήρως τις όποιες υψηλές προσδοκίες φέρει το όνομα Golf. Εκπτώσεις στην ποιότητα έχουν γίνει μόνο στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις θυρών των πίσω επιβατών, χωρίς ωστόσο αυτό να χαλάει τη θετική εικόνα. Το Ambient Lighting, με την πληθώρα χρωματικών επιλογών, αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, όπως και η λειτουργία του infotainment με Gesture Controls, αλλά και φωνητικές εντολές. Ο οδηγός μπορεί να πει απλά -Hey Volkswagen και «ζεσταίνομαι» ή «κρυώνουν τα πόδια μου» και το σύστημα ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία στην εκάστοτε περιοχή. Οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες έχουν μείνει ανεπηρέαστοι από την προηγούμενη γενιά, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 380lt παραμένει ανταγωνιστικός για την κατηγορία.
Πρώτη φορά υβριδικό
Βασικός κινητήρας είναι ο ανανεωμένος 1.0TSI με τα 110Ps, όμως η εισαγωγή της 8ης γενιάς στην υβριδική εποχή γίνεται με τον e-TSI που συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο τετρακύλινδρος 1.5TSI εξοπλίζεται με ένα mild hybrid σύστημα, με 48βολτη µπαταρία ιόντων λιθίου που αποθηκεύει ενέργεια από την πέδηση και την επιβράδυνση, εξοικονομώντας έως και 10% καυσίμου (σε σύγκριση µε τις εκδόσεις αντίστοιχης ισχύος) και βοηθώντας τον κινητήρα στη στιγμιαία επιτάχυνση. Επιπλέον, η εκκίνηση του μοτέρ γίνεται πιο άμεσα λόγω της αντικατάστασης της μίζας με μία ηλεκτρική γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα. Το υβριδικό σύστημα δεν παρέχει αυξημένα νούμερα στη μέγιστη ισχύ ή ροπή, παραμένοντας στα 150Ps και 25,5kgm στο φάσμα 1.500-3.500rpm. Μία από τις ιδιαιτερότητες του υβριδικού συστήματος της VW είναι ότι στη λειτουργία “coasting”, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται πλήρως, με σκοπό τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτό σε συνδυασμό με το σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων έχει ως αποτέλεσμα να βλέπεις τιμές κατανάλωσης γύρω στα 7-7,5lt/100km.
«Στρογγυλεύει» τα πάντα
Οι μηχανικοί της Volkswagen κατάφεραν να βρουν περιθώρια βελτίωσης σε όλους τους τομείς της οδικής συμπεριφοράς του νέου Golf. Καταρχάς η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που κυριολεκτικά στρογγυλεύει οποιαδήποτε τραχιά επιφάνεια ή ανωμαλία του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας. Ακόμα και με ταχύτητες 150-160km/h, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Το μοτέρ έχει πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία, αλλά και επαρκή ισχύ από τις 2.000rpm και πάνω, ενώ το κιβώτιο DSG, με τον υπέροχο μικροσκοπικό επιλογέα, κολακεύει τις επιδόσεις με την ταχύτητα των αλλαγών του. Τα μπροστινά γόνατα MacPherson συνδυάζονται με ημιάκαμπτο άξονα στις εκδόσεις μέχρι τα 130Ps, με τα ισχυρότερα των 150Ps Golf να εξοπλίζονται με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα διεύθυνσης έχει διαφορετικό λόγο μετάδοσης σε σχέση με το Golf 7.5, κάνοντας το μπροστινό μέρος πιο ζωντανό και άμεσο. Οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια σου από αυτό, δεν εξιτάρουν, αποδεικνύονται όμως αρκούντως ικανοποιητικές ώστε να σου δώσουν αυτοπεποίθηση για να φτάσεις ακόμα και στο όριο της πρόσφυσης δίχως πρόβλημα, αφού ακόμα και εκεί το Golf θα συμπεριφερθεί όπως…ένα Golf. Προβλέψιμο και ασφαλές, χωρίς υπερβολές και δράματα. Ακόμα και αν το πίσω μέρος έχει διάθεση να ανοίξει -έστω και περιορισμένα- την τροχιά του. Μέχρι και το ESP αφήνει καλές εντυπώσεις με τον τρόπο που επεμβαίνει, χωρίς να έχει υπερβολική εμπλοκή στη γρήγορη οδήγηση. Και παρότι δεν είναι τόσο σφιχτό ή συμμετοχικό όσο ένα Focus ή ένα Civic, είναι ανώτερο και των δύο στο να καταπίνει χιλιόμετρα.
Άκρως προηγμένο τεχνολογικά, ακόμα πιο ώριμο και ολοκληρωμένο οδηγικά, κάνει πράξη τις ψηφιακές υποσχέσεις του, θέτοντας νέα δεδομένα στο C-Segment. Το νέο VW Golf βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό με το συνολικό πακέτο που προσφέρει. Η τιμή του, χωρίς να είναι χαμηλή (€24.750 για το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε), δικαιολογείται από το υψηλό επίπεδο ποιότητας και εξοπλισμού.
Τιμή βασικής έκδοσης Golf 1.0TSI 110Ps (Life): €20.200
Τιμή έκδοσης δοκιμής Golf 1.5eTSI DSG Mild Hybrid 150Ps (Life): €24.750
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κατασκευής | Άτολμη σχεδίαση αμαξώματος |
Υψηλή τεχνολογία | Πολύπλοκο σύστημα infotainment |
Άνεση ανάρτησης | |
Απόδοση κινητήρα | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.284 | |
Ύψος (mm) | 1.456 | |
Πλάτος (mm) | 1.789 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.340 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 380-1.237 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx16in | |
Ελαστικά | 205/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 224 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 130 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 |