Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Captur |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Unbeatable
Ό,τι και να λέμε εμείς, ό,τι και να γράφουν τα φυλλάδια, όποιες κι αν είναι οι προδιαγραφές, το νούμερο ένα κριτήριο για την αγορά ενός αυτοκινήτου ήταν, είναι και θα είναι η εμφάνιση. Λογικό είναι βέβαια, από τη στιγμή που όλα τα καινούρια αυτοκίνητα, εδώ και αρκετά χρόνια, είναι καλά. Δεν υπάρχει «κακό» μοντέλο πλέον στην αγορά, δεν υπάρχει αυτοκίνητο που δεν έχει καλά φρένα ας πούμε, ούτε κάποιο με οποιοδήποτε «κουσούρι», άρα που καταλήγει ο μέσος καταναλωτής από τη στιγμή που για όποιο κι αν ρωτήσει, του λένε «ναι, καλό είναι»..; Σε αυτό που του αρέσει περισσότερο εμφανισιακά.
Έτσι έφτασε και το προηγούμενο -πρώτης γενιάς- Renault Captur να είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του για την ευρωπαϊκή αγορά και έτσι το βλέπω να συνεχίζει κι αυτό, που είναι ακόμα πιο όμορφο, πιο πρακτικό, με πιο αποδοτικά μοτέρ και φυσικά καλύτερο σε όλα. Η δεύτερη γενιά βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την ίδια με αυτή του νέου Clio, με μειωμένο -κατά 50kg- βάρος, μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων και τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης της Renault. Η νέα πλατφόρμα είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη και αυτό φαίνεται και στις διαστάσεις του νέου Captur που είναι 110mm μακρύτερο, με 20mm μεγαλύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο και πλέον, με μήκος 4.227mm, είναι ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Μιας κατηγορίας που είναι πια πολύ κοντά σε διαστάσεις με το C-segment. Μάλιστα, με τη χρήση του συρόμενου πίσω καθίσματος, έχουμε την επιλογή είτε μεγάλου χώρου για τους πίσω επιβάτες είτε μεγάλου χώρου αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα διαμορφώνεται από 455 έως και 536lt! 536lt είναι ένα πολύ μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, μεγαλύτερο από τα περισσότερα μικρομεσαία οικογενειακά.
Tres Jolie
Στο εσωτερικό, η Renault προχώρησε σε μια ριζική ανανέωση, ενσωματώνοντας τη σχεδίαση “Smart Cockpit” που έχουμε δει και στη νέα γενιά του Clio. Πρωταγωνιστικό ρόλο καταλαμβάνει η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9,3in του συστήματος πολυμέσων που αποτελεί μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού και διαθέτει σύστημα πλοήγησης στα ελληνικά. Κάτω από την οθόνη βρίσκεται ένα πάνελ -φυσικών- διακοπτών, καθώς και τα περιστροφικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού με τις ψηφιακές ενδείξεις. Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου Captur είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χάρη στη χρήση μαλακών πλαστικών στις περισσότερες επιφάνειες της καμπίνας. Η έκδοση Dynamic που είχαμε στα χέρια μας έχει ένα εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, μεταξύ του οποίου και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in. Η Renault προσφέρει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης στο νέο Captur, με τους πιθανούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 90, που προκύπτουν από έντεκα χρώματα για το αμάξωμα, πέντε για την οροφή, τρία πακέτα εξοπλισμού και 18 για τον εσωτερικό διάκοσμο. Αξίζει να μπείτε στον Διαμορφωτή της Renault να τα δείτε, το σκούρο μωβ, που το είδα από κοντά στον ήλιο, είναι εκπληκτικό χρώμα.
Σαν αυτοκίνητο;
Σαν αυτοκίνητο, την παράσταση κλέβει ο εξαιρετικός -για τον κυβισμό του- κινητήρας 1,3lt της Renault, ο οποίος διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη, μειώνοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων και τους ρύπους. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος, με μπεκ έξι οπών με πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, μία τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων που δημιουργεί μια σιδερένια επίστρωση πάχους 0,2mm, δίνοντας στην επιφάνεια του αλουμινίου όλα τα πλεονεκτήματα του χυτοσίδηρου, χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα! Το βάρος του μπλοκ δεν αυξάνεται σχεδόν καθόλου και η επιφάνεια είναι σκληρή και λεία σαν γυαλί, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης. Αυτό που έχει όμως πραγματικά σημασία για τον καταναλωτή δεν είναι απλώς οι προδιαγραφές. Αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα και εδώ έχουμε να κάνουμε με το καλύτερο μοτέρ 1,3lt της αγοράς. Είναι πραγματικά δυνατό, με ροπή 24,5kgm μόλις από τις 1.600rpm και απόδοση που σε κάνει να πιστεύεις ότι είναι σίγουρα περισσότερα από τα 130Ps που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Ο ίδιος κινητήρας υπάρχει και σε έκδοση με 155Ps, αλλά κάτι μου λέει ότι και αυτή εδώ είναι πιο κοντά στα 155 παρά στα 130. Έτσι γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις «κομμένων» κινητήρων. Όταν βρίσκουν καλό καύσιμο, δροσερό καιρό και φορτίο, ανεβαίνει η πίεση υπερτροφοδότησης και στο τέλος αποδίδουν αυτό που είναι να αποδώσουν, ανεξάρτητα από το τι λένε τα χαρτιά. Με τα “130Ps”, λοιπόν, του Captur θα νιώσεις ότι η δύναμη δεν του λείπει ποτέ, ούτε μέσα στην πόλη ούτε στον αυτοκινητόδρομο, ούτε όμως σε κάποιο προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο, όπως αυτό που έκανα και εγώ με τρίτη ταχύτητα από τις 2.000rpm μέχρι τον κόφτη, όπου με 37°C, φορτωμένο με 3 άτομα και αποσκευές, πέρασε 5 αυτοκίνητα και ένα φορτηγό για πλάκα. Αυτό με το Captur με το μηχανικό κιβώτιο, που επίσης είχαμε για δοκιμή εκείνες τις ημέρες, γιατί το αυτόματο εφτάρι διπλού συμπλέκτη θα έκανε kick down και θα περνούσε ακόμα πιο γρήγορα! Οι χρόνοι που ανακοινώνει η Renault είναι κοντά σε αυτό που μετρήσαμε κι εμείς, με επιτάχυνση από τα 0-100km/h σε 9,42sec και 16,8sec για τα πρώτα 400m. Σαν επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές για το είδος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά, όπως σας είπα και πριν, στην καθημερινότητα και στο ταξίδι μοιάζει ακόμα πιο γρήγορο λόγω της υψηλής και άμεσης ροπής του.
Η ανάρτησή του είναι αρκετά σφικτή για το είδος του, αλλά δεν «χτυπάει» και δεν ενοχλεί ποτέ. Με απόσταση 210mm από το έδαφος, μάλιστα, το Captur θα μπορέσει να σας πάει και σε χωματόδρομο, χωρίς το άγχος του να «βρει» κάπου από κάτω και άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τους συχνούς χρήστες των πλοίων είναι η είσοδος και η έξοδος από την μπουκαπόρτα, όταν δεν έχει «πατήσει» σωστά στο λιμάνι και έχει ολόκληρο σκαλοπάτι. Εκεί, με το δικό μου το Alfa Romeo κατεβαίνω διαγώνια σαν τον Τζόκερ στα σκαλιά και πάλι βρίσκει, ενώ με το Captur απλά βγήκα από το πλοίο. Η κατανάλωσή του, μεικτά στην πόλη και στο ταξίδι με περίπου 140km/h στο μεγαλύτερο μέρος του, ήταν 7,5lt/100km, τιμή εξαιρετικά χαμηλή, δεδομένης της ζέστης και του μόνιμα ανοιχτού A/C. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων έχει πολιτισμένη λειτουργία και αλλάζει ταχύτητες σχετικά νωρίς, για μεγαλύτερη οικονομία, κάτι πάντως που το κάνει ιδιαίτερα ομαλά και γρήγορα. Για γρήγορη οδήγηση όμως καλύτερα είναι να επιλέξετε τη χειροκίνητη λειτουργία, γιατί το πρόγραμμά του δεν είναι ρυθμισμένο να ακολουθήσει πιστά τέτοια χρήση κάτι που ισχύει και για το τιμόνι του που υστερεί ελαφρώς σε πληροφόρηση.
Σε γενικές γραμμές, το νέο Renault Captur είναι ένα εξαιρετικά μοντέρνο, πρακτικό και ποιοτικό αυτοκίνητο, με καλή οδική συμπεριφορά, ένα από αυτά που θα το πρότεινα σε κάποιον φίλο ή θα το αγόραζα και εγώ αν ήθελα ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Θα είχα δίλημμα ανάμεσα σε αυτό, το Nissan Juke και το Ford Puma, αλλά τελικά θα έπαιρνα αυτό λόγω κινητήρα κι ας κοστίζει λίγο περισσότερο. Αυτό το 1,3lt είναι πραγματικά πολύ καλό μοτέρ.
Τιμή βασικής έκδοσης Captur1.0TCe 100Ps (Authentic): €16.880
Τιμή έκδοσης δοκιμής Captur 1.3TCe 130Ps EDC (Dynamic): €26.650
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Αίσθηση τιμονιού |
Χώροι | |
Απόδοση κινητήρα | |
Ποιότητα | |
Άνεση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
ΤΥΠΟΣ | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής | |
Κυβισμός | 1.333cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2 x 81,34mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου με πίεση μέχρι 250bar, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280mmμε μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 9in | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 17in | |
Ελαστικά | Continental Eco Contact 6 225/50 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.227 | |
Πλάτος (mm) | 1.797 | |
Ύψος (mm) | 1.576 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.639 | |
Βάρος (kg) | 1.260 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 422-536 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 24,5/ 1.600 | |
0-100km/h (sec) | 9,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 193 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 125-129 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5-5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,5 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 4,58 | |
0-80 | 6,64 | |
0-100 | 9,42 | |
0-120 | 12,69 | |
0-140 | 16,85 | |
0-160 | 22,39 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 3,01 | 42,20 |
60 | 5,65 | 70,56 |
100 | 7,47 | 86,95 |
200 | 11,10 | 110,46 |
400 | 16,80 | 130,81 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 3,82 | |
80-110 | 4,57 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
80-110 | 5,05 | |
100-140 | 10,02 |