
Η δραστηριοποίηση της BYD στην Ελλάδα με την αντιπροσώπευση από τον Όμιλο Σφακιανάκη έχει ολοκληρώσει μόλις 12 μήνες, οι οποίοι ήταν αρκετοί για να έχει ταξινομήσει ήδη περισσότερα από 2.000 αυτοκίνητα. Αιχμή του δόρατος φυσικά τα Atto 3 και Dolphin που προσφέρουν εξαιρετική αξία τιμής στις κατηγορίες της. Πλέον η εταιρεία διαθέτει ένα ακόμη όπλο, πιθανότατα το ισχυρότερο της, στην δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς.
Μιλάμε για το Atto 2, το νέο compact SUV της Κινεζικής εταιρείας, που παρουσιάστηκε χθες στις νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της BYD, στον Άλιμο. Με μήκος 4.310mm, πλάτος 1.830mm και ύψος 1.675mm, το Atto 2 τοποθετείται στο άνω άκρο της B-SUV κατηγορίας προσφέροντας εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό του και ευχρηστία στην καθημερινή μετακίνηση σε αστικό «τερέν».
Η σχεδίαση του φέρει Ευρωπαϊκή αύρα και «υπογραφή», καθώς το σχεδιαστικό τμήμα ηγείται από τον Wolfgang Egger που έχει περάσει από τις Alfa Romeo, Audi και Lancia. Αντλεί στοιχεία από τα Seal/Seal U και Dolphin, έχοντας όμως πιο απαλές γραμμές. Η σχεδίαση αποπνέει κομψότητα και έναν διακριτικό δυναμισμό, με full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας μπροστά, τα οποία συνδυάζονται με την φωτεινή υπογραφή της μάσκας, προσδίδοντας μια επιβλητική παρουσία.
Η ευρωπαϊκή προσέγγιση του Atto 2 συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο είναι απαλλαγμένο από τις σχεδιαστικές υπερβολές που συναντάμε στο Atto 3. Το νέο compact SUV της BYD είναι καλοφτιαγμένο, ποιοτικό, με το ταμπλό να έχει απλή και καθαρή νοοτροπία και με το πακέτο εξοπλισμού να εντυπωσιάζει. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8in, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής για την κεντρική οθόνη του infotainment, μεταξύ των 10,1in στην έκδοση Active και 12,8in στην πλούσια Boost. Ανεξάρτητα από το μέγεθος διαθέτουν το γνωστό party-piece της BYD που δεν είναι άλλο από την δυνατότητα περιστροφής με την ανάλογη αλλαγή στην απεικόνιση, ενώ το ανανεωμένο λογισμικό προσφέρει ασύρματες ανανεώσεις Over-the-air και υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music.
Η μεγάλη πανοραμική οροφή, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι επενδύσεις των καθισμάτων από vegan δέρμα και οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τα μπροστινά καθίσματα (κάτι που δεν είναι συνηθισμένο για την κατηγορία). Το Atto 2 είναι εξοπλισμένο με μία πλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όπως Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας κ.α.
Χωροταξικά, το Atto 2 χάρη στο μεταξόνιο των 2,62m και την μελετημένη καμπίνα, παρέχει πολύ καλούς χώρους για 4 άτομα, με μπόλικο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών που έχουν στην διάθεση τους αρκετές θήκες και θύρες φόρτισης USB Type-A και Type- C. Τα 400lt του χώρου αποσκευών δεν αποτελούν φυσικά ρεκόρ για την κατηγορία, με το χώρο να έχει διπλό πάτωμα και μεγάλο άνοιγμα.
e-Platform 3.0
Το νέο Atto 2 υιοθετεί την δέσμευση της BYD στην έρευνα και την εξέλιξη, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της πλατφόρμας e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το σύστημα κίνησης συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά που αποδίδει 177Ps και 29,8kgm ροπής (επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,9sec και τελική 160km/h) με μία μπαταρία χωρητικότητας 45,1kWh. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η BYD χρησιμοποιεί την δομή Cell-to-Body (όπου η μπαταρία αποτελεί δομικό μέρος του πλαισίου με όφελος στην ακαμψία και την ασφάλεια των επιβατών) σε ένα compact μοντέλο. Η μπαταρία “Blade Battery” προσφέρει μικτή αυτονομία 312km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ σε αστικές συνθήκες μπορεί να φτάσει έως τα 463km. Το Atto 2 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης σε δίκτυο DC 65kW, η οποία αναπληρώνει το επίπεδο της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Σε δίκτυο AC ισχύος 11kW, μία πλήρης φόρτιση απαιτεί 5,5 ώρες. Στο μέλλον είναι πολύ πιθανό να δούμε και έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία.
Κατά τη σύντομη επαφή μας με το αυτοκίνητο εντυπωσιαστήκαμε με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την συνολική λειτουργία της ανάρτησης (σίγουρα ωφελείται από την επιλογή των ψηλοπρόφιλων 215/60R17 ελαστικών του), με την καμπίνα να θυμίζει premium πρότυπα απόρροια του πλούσιου εξοπλισμού και της πολύ καλής μόνωσης. Οι 177 ίπποι δεν είναι ικανοί να προσδώσουν δυναμικό ρυθμό, με την άνεση και την γραμμικότητα να βρίσκονται ηθελημένα στο προσκήνιο.
Το νέο Atto 2 προσφέρεται σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή καθώς η έκδοση Active ξεκινάει από τις 29.990 ευρώ ή €22.735 με το όφελος της κρατικής επιδότησης και την πλούσια έκδοση Boost να τιμολογείται στις 31.990 ευρώ ή €24.250 με την επιδότηση.
Sealion 7
Παράλληλα με το Atto 2, στις νέες εγκαταστάσεις της BYD γνωρίσαμε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους και το Sealion 7, την SUV «ναυαρχίδα» της φίρμας. Μεγαλύτερο από το Seal U, ξεκάθαρα premium σε όλα τα επίπεδα και εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το Sealion 7 αποτελεί μία νέα προσθήκη στην D-SUV κατηγορία με μήκος 4.830mm, πλάτος 1.925mm και μεταξόνιο 2.930mm.
Οι μηχανικοί της BYD αξιοποιώντας το υψηλό επίπεδο τεχνολογία τους, πέτυχαν ένα σημαντικό επίτευγμα στα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Οι νέας σχεδίασης διπλοί μαγνήτες στο εσωτερικό του ηλεκτροκινητήρα του δίνουν τη δυνατότητα να περιστρέφεται έως τις 23.000rpm αυξάνοντας την απόδοση του. Στις πισωκίνητες εκδόσεις του Sealion η ισχύς φτάνει τους 313 ίππους και συνδυάζεται με μπαταρία 82,5kWh με τιμή από 49.990 ευρώ (40.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση). Οι τετρακίνητες εκδόσεις αποδίδουν 532 ίππους, επιταχύνουν στα πρώτα 100km/h σε 4,5sec και μπορούν να συνδυαστούν είτε με μπαταρία 82,5kWh (από 52.990 ευρώ (ή 43.990 ευρώ με την επιδότηση) είτε με μπαταρία 91,3kWh και τιμή από 56.490 ευρώ (ή €47.490 αντίστοιχα).