Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο Inster
Segment Α-Segment
Power Train Electric
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

H Hyundai αφού έδειξε στον κόσμο ότι έχει όλα τα φόντα να κατασκευάσει εξαιρετικά προηγμένα ηλεκτρικά οχήματα όπως τα Ioniq 5/Ioniq 6 και Ioniq 5 N, αποφάσισε να φέρει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στους καταναλωτές που δεν έχουν να διαθέσουν 40+ χιλιάδες ευρώ για ένα αυτοκίνητο. Φέρνει λοιπόν στις αγορές της Ευρώπης το Inster, ένα αυτοκίνητο που αλλάζει το παιχνίδι για τα A-segment ηλεκτρικά (Fiat 500e, Leapmotor T03, Dacia Spring κ.α.) με την έξυπνη και παιχνιδιάρικη σχεδίαση του, αλλά και με το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο που η Κορεάτικη εταιρεία έχει αποδείξει ότι διαθέτει.

Instep-up

Τι σημαίνει όμως το Inster; Σημαίνει «οικείο» και «καινοτόμο». Οι σχεδιαστές δούλεψαν παράλληλα με τους μηχανικούς για να δημιουργήσουν ένα σχήμα που να προβάλει την μοντέρνα τάση της εποχής, αλλά να μπορεί να δεχθεί ένα αρκετά μεγάλο battery pack (έως 49kWh) σε ένα εξαιρετικά compact αμάξωμα. Δύσκολα θα περάσεις δίπλα του πάντως και δεν θα σταθείς να περιεργαστείς λίγο το σχήμα του. Έχει φουτουριστική, αλλά παιχνιδιάρικη εμφάνιση, με καθαρές γραμμές και έντονα νεύρα που δίνουν την ψευδαίσθηση μεγαλύτερου μεγέθους. Με μήκος 3.825mm τοποθετείται πάνω από το i10 (3.670mm), το μεταξόνιο του όμως είναι ίδιο με του μεγαλύτερου i20 στα 2.580mm.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τα LED φλας με pixel-graphic και μια μεγάλη μαύρη μάσκα που ενσωματώνει τους προβολείς, τη θύρα φόρτισης και την κάμερα. Και εκεί που λες ότι αυτή η funky-μοντέρνα εικόνα δεν μπορεί να συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, το Inster παραθέτει LED φώτα με μοτίβο laser pixel που αντικατοπτρίζουν τα pixels του εμπρός μέρους. Έχει όμως και crossover επιρροές από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά των φτερών και των ασημί ποδιών στο τελείωμα των προφυλακτήρων. Υπάρχει όμως και έκδοση Cross με διαφορετικής -ορθογώνιας- σχεδίασης προφυλακτήρες, ζάντες 17in με ελαστικά 205/45 και μπάρες οροφής. Το Inster προσφέρεται σε δέκα εξωτερικά χρώματα, με αρκετές επιλογές σε ζάντες 15 ή 17in.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Get IN-side

Η εικόνα στο εσωτερικό σίγουρα δεν συμβαδίζει με αυτοκίνητο της κατηγορίας A. Στο ταμπλό βρίσκονται δύο οθόνες 10,25 ιντσών (για τον πίνακα οργάνων και τον έλεγχο του infotainment), αλλά και μία ξεχωριστή και καλαίσθητη κονσόλα για την λειτουργία του κλιματισμού. Δίπλα ακριβώς στο κάθισμα του οδηγού βρίσκονται ενσωματωμένες δύο ποτηροθήκες οι οποίες πηγαινοέρχονται μαζί με το κάθισμα (ενδιαφέρον σαν σκέψη δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν βολεύει).

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Η καμπίνα του Inster εντυπωσιάζει με την ευρυχωρία της ειδικά στο πίσω μέρος όπου 2 άτομα ύψους έως 1,90m θα κάτσουν αρκετά άνετα, αρκεί να μην είναι αντίστοιχου μεγέθους και οι 2 μπροστινοί επιβάτες. Όλα τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν -συμπεριλαμβανομένου και του καθίσματος του οδηγού- για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και δυνατότητες φόρτωσης αντικειμένων. Τα πίσω καθίσματα μάλιστα είναι συρόμενα και ανακλινόμενα. Η χωρητικότητα για τις αποσκευές ξεκινάει από τα 280lt και μπορεί να αυξηθεί στα 351lt, με την μετακίνηση της πίσω σειράς καθισμάτων προς τα εμπρός (στάνταρ στην έκδοση Distinctive).

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Τα πλαστικά είναι σκληρά, με προσεγμένη συναρμογή, ενώ για ακόμα μία φορά η Hyundai έχει κάνει εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, για τα καλύμματα των καθισμάτων, την επένδυση της οροφής και τις επενδύσεις των θυρών. Η κορυφαία έκδοση Distinctive που οδηγήσαμε διαθέτει θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, ασύρματη φόρτιση smartphone και ατμοσφαιρικό φωτισμό με δυνατότητα επιλογής 64 χρωμάτων.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Funkydrive

Το Inster διατίθεται με δύο τύπους μπαταριών χωρητικότητας 42kWh και 49kWh, οι οποίες συνδυάζονται με ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 97 και 115Ps αντίστοιχα. Και στις δύο εκδόσεις η ροπή είναι στα 14,9kgm. Το Inster με την 42άρα μπαταρία έχει αυτονομία έως 327km σε μεικτή χρήση, ενώ η 49άρα δίνει τη δυνατότητα στο μικρό ηλεκτρικό της Hyundai να διανύσει έως 370km με μία πλήρη φόρτιση. Το Inster μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC έως 85kW με το τυπικό 10% - 80% να απαιτεί περίπου 30 λεπτά, ενώ χάρη στον on-board φορτιστή AC ισχύος 11kW η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου τεσσερισήμισι ώρες. Το Inster διατίθεται με σύστημα θέρμανσης μπαταρίας και προαιρετικά με αντλία θερμότητας, όπως και με λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) για εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές (110V/220V), όπως για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ή ένα laptop.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Η σύντομη επαφή μας με το Inster των 115 ίππων περιλάμβανε μία διαδρομή στους πρόποδες του Υμηττού. Το μικρό ηλεκτρικό της Hyundai δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους, ενώ παραμένει σχετικά αθόρυβο τουλάχιστον με ταχύτητα μέχρι τα 120km/h -που είναι 30km/h λιγότερα από την τελική της έκδοσης με τα 115Ps. Ο θόρυβος κύλισης είναι υπαρκτός, αλλά για αυτοκίνητο του A-segment απόλυτα ικανοποιητικός και γενικά ο τρόπος που περνάει το Inster από τις ανωμαλίες και τις απότομες καμπές είναι πολύ καλός και δεν νοιώθεις ότι οδηγάς αυτοκίνητο που το πεδίο δράσης του είναι αποκλειστικά η πόλη.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

Η επιτάχυνση είναι γραμμική και η ισχύς υπεραρκετή για ένα αυτοκινητο με βάρος 1.340kg. Από την βασική έκδοση υπάρχουν Drive Modes με τις επιλογές Eco, Normal και Sport για την απόκριση ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα και το βάρος του τιμονιού. Το Inster διαθέτει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο ρυθμίζεται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ επίσης διαθέτει και λειτουργία One-Pedal. Εντύπωση προκαλεί επίσης η επιλογή της εταιρείας να εξοπλίσει με δίσκους φρένων και για τον πίσω άξονα, όταν πολλοί ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν «βολευτεί» με το regeneration και βάζουν ταμπούρα σε οχήματα 2 τόνων με τιμή 40 ή ακόμα και 50 χιλιάδων ευρώ. Η Hyundai προσέχει όμως και τις λεπτομέρειες κάτι που δίνει ακόμα και στο μικρό Inster πολύ καλή και προοδευτική αίσθηση φρένων.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Inster

R-U-In?

Το Hyundai Inster έχει ήδη ξεκινήσει την διάθεση του στη χώρα μας με την βασική έκδοση Style και την μπαταρία 42kWh να ξεκινάει από τα 16.973 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης. Το επόμενο στην γκάμα Inster 49kWh Premium τιμολογείται στα €18.792 με ένα πραγματικά πλήρες πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 15in, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, δερμάτινο τιμόνι ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 10,25in, σύστημα πλοήγησης με Hyundai BlueLink, αυτόματο κλιματισμό, καθώς και πολλές ηλεκτρικές ευκολίες όπως Digital Key 2.0 (είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί), αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.

Μιλάμε λοιπόν για ένα πολύ ενδιαφέρον και αρκετά value-for-money αυτοκίνητο το οποίο θέτει νέους κανόνες στα ηλεκτρικά του A-segment.