Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα KIA
Μοντέλο EV3
Segment B-SUV
Power Train Electric
Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

Με το EV3, η KIA ισχυροποιεί την θέση της στα ηλεκτρικά crossover φέρνοντας στοιχεία από το κορυφαίο EV9 στην μικρή κατηγορία των SUV. Όχι και τόσο μικρή, καθώς το EV3 με μήκος 4,3m και πλάτος 1,85m τοποθετείται στο άνω άκρο της B-SUV κατηγορίας ή στην βάση της C-SUV. Το μεταξόνιο των 2.680 χιλιοστών είναι κάτι που συναντάμε περισσότερο στην C-SUV κατηγορία και ως αποτέλεσμα το EV3 προσφέρει χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες. Ενδεικτικά ο χώρος για τα πόδια των επιβατών στο πίσω μέρος φτάνει τα 950mm, με το εντυπωσιακό αυτό νούμερο να αποτελεί προτέρημα της αρθρωτής πλατφόρμας e-GMP, την ίδια που χρησιμοποιούν το EV6 και το EV9. Ο χώρος αποσκευών είναι ιδιαίτερα ευρύχωρος για τη κατηγορία και αγγίζει τα 460lt, ενώ στο μπροστινό μέρος υπάρχουν 25lt επιπλέον αποθηκευτικού χώρου, στο λεγόμενο frunk.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

Do it like EV9

Πραγματικά το EV3 μοιάζει σαν το μικρό αδερφάκι του EV9, με τους σχεδιαστές να χρησιμοποιούν αντίστοιχη τεχνοτροπία με έντονα διογκωμένα φτερά, μοντέρνα φωτιστικά σώματα LED, κεκλιμένη γραμμή οροφής και κρυφές χειρολαβές στις πόρτες. Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με τη φουτουριστική αισθητική και φυσικά την ευρυχωρία. Οι σχεδιαστές ήθελαν επίσης να δώσουν μία ξεκάθαρη μινιμαλιστική σχεδίαση που να είναι όμως άκρως χρηστική προς τον οδηγό και τους επιβάτες. Μια ευρεία οθόνη 30 ιντσών ενσωματώνει σε ένα κοινό panel τον πίνακα οργάνων, το infotainment και τον έλεγχο του κλιματισμού.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

Ανάλογα με την έκδοση υπάρχει και Head-up Display 12in, ενώ δεν λείπουν οι φυσικοί διακόπτες που λειτουργούν ως συντομεύσεις για ορισμένες λειτουργίες του infotainment. Οι σχεδιαστές της ΚIA δεν υπέπεσαν στο συνηθισμένο ατόπημα που συναντάμε τα τελευταία χρόνια με τα συστήματα κλιματισμού και τις ρυθμίσεις τους από την οθόνη, καθώς στην περίπτωση του EC3 οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις γίνονται από 4 μεγάλα πλήκτρα στο κέντρο του ταμπλό. Απλό, έξυπνο και άκρως χρηστικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, με εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών όπως ανακυκλωμένο PET, υπογραμμίζοντας την περιβαλλοντική συνείδηση της ΚIA. Το EV3 θα διατίθεται σε 2 εκδόσεις εξοπλισμού (Earth και GT-Line) που αμφότερες διαθέτουν πολλές καινοτομίες όπως έξυπνο ψηφιακό κλειδί μέσω smartphone με πρόληψη hacking, Smart Cruise Control, Remote Smart Parking Assist, ψηφιακό βοηθό με τεχνολογία AI (Chat GPT), καθώς και πολλά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

605km

Τόση είναι η -μεικτή- αυτονομία που προσφέρει η έκδοση με το πακέτο μπαταρίας Extended Range με μία πλήρη φόρτιση. Η συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιεί νέα συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 81,4kWh. Υπάρχει βέβαια και έκδοση με μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 58,3kWh με αυτονομία κίνησης 436km στον κύκλο WLTP. Και οι δύο εκδόσεις κινούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204Ps και 28,9kgm ροπής ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους μπροστά τροχούς. Η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC από το 10 στο 80% διαρκεί μόλις 31 λεπτά, με το EV3 να αναπληρώνει 13,6km αυτονομίας για κάθε λεπτό φόρτισης.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

Η σύντομη οδηγική μας εμπειρία με το ηλεκτρικό μοντέλο της KIA σε μία διαδρομή από Εκάλη έως και Νέα Μάκρη, μας άφησε ιδιαίτερα κολακευτικές εντυπώσεις. Οι 204 ίπποι ανταποκρίνονται άμεσα ακόμα και στο πρόγραμμα Normal (ένα εκ των 4 επιλέξιμων), με το Sport να ενισχύει ακόμα τις επιταχύνσεις. Τα 1.810kg που ζυγίζει κινούνται παραπάνω από σβέλτα, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 7,5sec, ενώ η τελική αγγίζει τα 170km.

Οδηγήσαμε το EV3 Extended Range GT Line το οποίο εξοπλίζεται με σημαντικά μεγαλύτερους τροχούς 19in (συγκριτικά με την έκδοση Earth που διαθέτει ζάντες 17in) και ελαστικά 215/50. Εξαιρετικά σταθερό, με στιβαρό πάτημα, παραπάνω από αρκετή πρόσφυση και εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση είναι αισθητές, με τους μηχανικούς της KIA να στρέφονται λίγο περισσότερο προς την άνεση και όχι προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το EV3 είναι όμως πολύ ευχάριστο στην γρήγορη οδήγηση με πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι για ηλεκτρικό μοντέλο με απόσταση 14cm από το έδαφος. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα ανάμεσα από τέσσερα επίπεδα, χρησιμοποιώντας paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ στη λειτουργία i-Pedal το αυτοκίνητο ακινητοποιείται πλήρως χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου.

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο KIA EV3

Τιμή που «προβληματίζει» τον ανταγωνισμό

Το Kia EV3 ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ελληνική αγορά με μία άκρως δελεαστική τιμή για την έκδοση Standard Range που ξεκινάει από τις 28.990 ευρώ! Στην τιμή αυτή έχει υπολογιστεί η κρατική επιδότηση και μία επιπλέον προωθητική ενέργεια για τους πρώτους μήνες διάθεσης του μοντέλου. Αντίστοιχα η έκδοση με την μεγάλη μπαταρία (Long Range) τιμολογείται στα €32.990, ενώ η έκδοση GT-Line (διατίθεται αποκλειστικά με την μεγαλη μπαταρία) φτάνει τα 35.990 ευρώ. Με φουτουριστική εμφάνιση, προηγμένες τεχνολογίες, υψηλή ποιότητα κατασκευής και εντυπωσιακή αυτονομία, το EV3 σίγουρα θα αποτελέσει πονοκέφαλο για τους περισσότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.