Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Skoda
Μοντέλο Kodiaq
Segment D-SUV
Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους

Την αθηναϊκή ριβιέρα επέλεξε η Kosmocar για να μας παρουσιάσει τη νέα 2η γενιά του μεσαίου SUV της Skoda, ενός αυτοκινήτου που έρχεται ακόμα πιο ευρύχωρο και πρακτικό, με περισσότερες simply clever ιδέες, αναβαθμισμένο τεχνολογικό και ποιοτικό επίπεδο, αλλά και με μια νέα και ιδιαίτερα ικανή γκάμα κινητήρων και εκδόσεων.

Το νέο Kodiaq έχει μεγαλώσει κατά (61 mm) σε μήκος και φτάνει έτσι τα 4.758 mm, διατηρώντας ωστόσο το ίδιο μεταξόνιο, στα 2.971 mm, ενώ παρά τη μείωση του ύψους του κατά 17mm και του πλάτους του κατά 18mm, είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό του.

Εμφανισιακά, το νέο τσέχικο μεσαίο SUV είναι συνολικά πιο επιβλητικό και προβάλλει μια έντονα εκλεπτυσμένη όσο και δυναμική εικόνα, με στοιχεία που έχουμε δει στα νέα μοντέλα της εταιρείας στα πλαίσια της νέας σχεδιαστικής αντίληψης με την ονομασία Modern Solid. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής στο νέο Kodiaq, αποτελούν τα LED φωτιστικά στο εμπρός μέρος, η νέα ευμεγέθης μάσκα και ο δυναμικός προφυλακτήρας, ενώ πόντους στο συνολικά κομψό αποτέλεσμα χαρίζει και η ψευδαίσθηση της κουπέ λογικής που προσφέρει η τελευταία κολώνα του αμαξώματος. Το νέο Kodiaq διατίθεται με μια μεγάλη ποικιλία από ζάντες αλουμινίου σε μεγέθη από 17 έως 20in και είναι διαθέσιμο σε εννέα χρώματα – συμπεριλαμβανομένης μιας νέας απόχρωσης που ονομάζεται Bronx Gold Metallic την οποία βλέπετε στις φωτογραφίες.

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους

Περισσότερο Kodiaq στο εσωτερικό του…

Το εσωτερικό του νέου Skoda Kodiaq είναι αισθητά διαφοροποιημένο σε σχέση με το παρελθόν υπογραμμίζοντας με τον καλύτερο τρόπο την συνολική αναβάθμισή του στους τομείς της ποιότητας, της τεχνολογίας, της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας με αντίστοιχα πολύ προσεγμένο φινίρισμα αλλά και συναρμολόγηση, ενώ το ψηφιακό cockpit αποτελείται από το infotainment των 13in, τον πίνακα οργάνων των 10in και το head-up display που βρίσκει θέση πρώτη φορά σε Kodiaq.

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους

Ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται τώρα στην κολόνα του τιμονιού, προσφέροντας επιπλέον χώρο ανάμεσα στα καθίσματα αλλά και μια πιο premium λογική, ενώ υπάρχουν λιγότεροι διακόπτες από πριν αλλά και ένα πολύ πρακτικό πάνελ με την ονομασία Smart Dials στην κεντρική κονσόλα που αποτελείται από 3 περιστροφικούς διακόπτες με ενσωματωμένες οθόνες 1,25in στο κέντρο τους. 

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους 

Η πρακτικότητα και η ευρυχωρία παραμένουν τα δυνατότερα χαρακτηριστικά του νέου Kodiaq, με τους επιβάτες το πίσω κάθισμα να έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια και επαρκέστατο για τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 910lt δηλαδή 40lt περισσότερα από το Kodiaq πρώτης γενιάς. Το Kodiaq στην 7θέσια έκδοσή του προσφέρει 340lt πίσω από την τρίτη σειρά καθισμάτων και 845lt αν πέσει η 3η σειρά καθισμάτων.

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους

Όπως είναι λογικό, το νέο Skoda Kodiaq προσφέρει όλα τα τελευταία διαθέσιμα συστήματα, με αναβαθμισμένες λειτουργίες και χαρακτηριστικά όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, μαζί βεβαίως και με πολλά στοιχεία για την άνεση και την διευκόλυνση των επιβατών του, υιοθετώντας τη λογική simply clever της Skoda.

Από 150 ίππους, αποκλειστικά DSG κιβώτια, PHEV έκδοση και τιμές από 38.300 ευρώ

Το νέο Skoda Kodiaq είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου καθώς και σε έκδοση Plug-in Hybrid. Η γκάμα του ξεκινά από τις εκδόσεις με τον 1,5lt ΤSI κινητήρα με ήπια υβριδική τεχνολογία και ισχύ 150 ίππων, ενώ αντίστοιχης ισχύος είναι και η πρώτη diesel έκδοση με τον 2lt ΤDI κινητήρα. Στα diesel ωστόσο υπάρχει και η ακόμα πιο ισχυρή έκδοση αυτού του κινητήρα με 193Ps και σύστημα τετρακίνησης. Η γκάμα  του νέου Kodiaq συμπληρώνεται από την Plug-in Hybrid έκδοση, που αποτελείται από τον 1,5lt ΤSΙ κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνολική απόδοση 204 ίππων, μια έκδοση που ενσωματώνει μπαταρία χωρητικότητας 25,7kWh και του επιτρέπει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση άνω των 100km. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 11kW, σε οικιακά wallboxes και σημεία φόρτισης AC, από το 10% έως το 80% σε 2,5h. Για ταχυφόρτιση DC, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 50kW και σε αυτή την περίπτωση η επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% διαρκεί μόλις 25min. Τέλος, όλες οι εκδόσεις του νέου Skoda Kodiaq συνδυάζονται με DSG κιβώτιο 7 σχέσεων, εκτός της PHEV έκδοσης που διαθέτει 6 σχέσεις.

Οι τιμές του νέου Skoda Kodiaq:

KODIAQ SELECTION 1.5 TSI m-HEV 150PS DSG7: Από 38.300 ευρώ

KODIAQ SELECTION 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204PS DSG: Από 48.400 ευρώ

KODIAQ SELECTION 2.0 TDI 150PS DSG7: Από 44.400 ευρώ

KODIAQ SELECTION 2.0 TDI 193PS DSG7 4x4: Από 50.000 ευρώ

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq επί ελληνικού εδάφους

Αρχοντικό και στο δρόμο

Στη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το νέο Skoda Kodiaq και οδηγώντας την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το ήπια υβριδικό σύστημα, η πρώτη εντύπωση είναι απόλυτα θετική. Αυτό προκύπτει από την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ρύθμισης ανάρτησης αλλά και στο κομμάτι του NVH, με το Kodiaq να παρουσιάζεται συνολικά πιο σταθερό και πιο ήσυχο, προσφέροντας όμως και πάλι εξαιρετικά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του. Ο κινητήρας είναι αρκούντως ικανός για να το κινήσει σβέλτα και με ζωντάνια, κάτι που οφείλεται και στο συνδυασμό DSG κιβωτίου και ήπιου υβριδικού συστήματος, με το Kodiaq να επιδεικνύει αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και εν γένει ουδέτερη οδική συμπεριφορά στην πίεση. Τέλος, καλή είναι και η οδηγική αίσθηση που προσφέρει, ενώ περισσότερα για το οδηγικό κομμάτι θα πούμε αναλυτικά στην δοκιμή του μοντέλου σε λίγο καιρό.