Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | Sportage |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Το KIA Sportage είναι ένα μοντέλο που είδαμε για πρώτη φορά το 1994 και φέτος 28 χρόνια μετά, η KIA, παρουσίασε την πέμπτη του γενιά, η οποία σχεδιάστηκε αποκλειστικά με γνώμονα την ευρωπαϊκή αγορά. Το ολοκαίνουργιο KIA Sportage είναι πιο premium, πιο μοντέρνο, πιο ανεπτυγμένο τεχνολογικά, προσφέροντας πολλά στον επίδοξο αγοραστή της κατηγορίας του. Το Sportage είναι το πιο πετυχημένο μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της KIA στη Zilina της Σλοβακίας, από το 2006 και μετά.
Νέα δεδομένα
Το νέο KIA Sportage βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα Ν3 (κοινή με το Hyundai Tucson), η οποία έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ διαθέτει αυξημένη ακαμψία χάρη στην χρήση χάλυβα υψηλής και υπέρ-υψηλής αντοχής. Παράλληλα διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης, που χρησιμοποιεί γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλες τις εκδόσεις.
Μάλιστα, για την εξέλιξη του συστήματος διεύθυνσης και της ανάρτησης, οι μηχανικοί της KIA, πραγματοποίησαν πολλές δοκιμές σε διάφορους ευρωπαϊκούς δρόμους, προκειμένου να ρυθμίσουν ιδανικά την συμπεριφορά του μεσαίου SUV. Το Motor Driven Power Steering System ή αλλιώς MDPS του νέου Sportage έχει βελτιωμένη αίσθηση και είναι αποτέλεσμα των παραπάνω δοκιμών, ενώ το τιμόνι διαθέτει 2,41 στροφές από άκρη σε άκρη.
Το νέο Sportage είναι εξοπλισμένο με μια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, Advanced Driver Assistance System γνωστά και ως DriveWise, που περιλαμβάνει τα Forward Collision-Avoidance Assist, Junction Tuning για την αποφυγή συγκρούσεων σε διασταυρώσεις και πολλά ακόμα, που εξασφαλίζουν την αποφυγή διαφόρων κινδύνων κατά την οδήγηση. Προαιρετικά, το νέο Sportage, εξοπλίζεται με σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ανάρτησης που ονομάζεται ECS, που αντιδρά άμεσα στις κινήσεις του αμαξώματος και στις εντολές που δίνει ο οδηγός μέσω του συστήματος διευθύνσεως και ρυθμίζει αναλόγως την ιδανική απόσβεση των αμορτισέρ. Για πρώτη φορά επίσης, οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με Terrain Mode, που προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για την μέγιστη δυνατή πρόσφυση, ανάλογα με τις συνθήκες αλλά και το οδόστρωμα. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα 170mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος, αλλά και των γωνιών προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 17ο, 26,4ο και στις 16,7ο αντίστοιχα, το Sportage διαθέτει αξιοπρεπείς εκτός δρόμου δυνατότητες, ακόμα και στις δικίνητες εκδόσεις του.
Προκλητικό design
Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στο νέο Sportage είναι το τολμηρό του design. Έχει ένα άκρως επιβλητικό παρουσιαστικό στο μπροστά μέρος, με την χαρακτηριστική Tiger Nose μάσκα, που καταλαμβάνει τεράστιο μέρος του προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από τα LED Matrix φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ. Η σιλουέτα από το πλάι εκπέμπει και αυτή δυναμισμό, με τονισμένα φτερά και την φαρδιά πίσω κολώνα που καταλήγει στο άνω τμήμα της σε μια αεροτομή και στο κάτω της μέρος συναντά τα φώτα LED που μαζί με το μεσαίο τμήμα της θύρας του χώρου αποσκευών σχηματίζουν ένα διακριτικό duck-tail.
Το συνολικό μήκος του αγγίζει τα 4.515mm, με το πλάτος να είναι στα 1.865mm, το ύψος στα 1.645mm και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.680mm, προσφέροντας άνετους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες. Διαθέτει χαμηλό τούνελ μετάδοσης, διευκολύνοντας την θέση του πίσω μεσαίου επιβάτη, με τον χώρο για τα γόνατα για τους πίσω να είναι στα 996mm και για τους μπροστά στα 1.052mm. Αντίστοιχα άνετοι είναι και από πλευράς ύψους οι χώροι, αφού οι πίσω επιβάτες έχουν 998mm διαθέσιμα ενώ οι μπροστά 1.008mm. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει αρκετά φτάνοντας στα 591lt για τις συμβατικές εκδόσεις και στα 562lt για τις mild-hybrid, ενώ μπορεί να φτάσει τα 1.751mm αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
Αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα!
Τα 1.580kg του αμαξώματος καλείται να κινήσει ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 1.6T-GDi, ο οποίος αποδίδει 180Ps στις 5.500rpm και 27kgm ροπής, από τις 1.500rpm μέχρι τις 4.500rpm και μεταδίδει -στην έκδοση της δοκιμής- την ισχύ στους μπροστά τροχούς. Ο ανανεωμένος 1.6T-GDi έχει κατά 34% μειωμένες εσωτερικές τριβές χάρη στα νέας σχεδίασης πιστόνια, αλλά και σε ένα καινούργιο σύστημα θερμικής διαχείρισης, το ποιο διαθέτει μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού. Παράλληλα είναι ο πρώτος κινητήρας της KIA που διαθέτει το σύστημα Continuously Variable Valve Duration ή αλλιώς CVVD, το οποίο μεταβάλλει συνεχώς την διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής. Χάρη σε αυτό το σύστημα έχει επιτευχθεί αύξηση της ισχύος του κινητήρα κατά 4% και μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 12%, ενώ έχει βελτιωθεί η απόδοσή του κατά 5%.
Επίσης, ο κινητήρας έχει μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού με την πίεση του καυσίμου να φτάνει τα 350bar. Στην πράξη, ο κινητήρας έχει μια πολύ στρωτή και ραφιναρισμένη λειτουργία, με χαμηλά επίπεδα θορύβου και σχετικά καλή τιμή μέσης κατανάλωσης. Τα 8,5lt/100km που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής είναι πιθανόν να πέσουν λίγο ακόμα, αφού αφενός το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε μόλις 1.500km στο ενεργητικό του και αφετέρου δεν προσπαθήσαμε ιδιαίτερα να είμαστε οικονομικοί.
Στην έκδοση της δοκιμής, ο κινητήρας συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 0,44kWh) και έναν ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας-δυναμό (BISG), ο οποίος είναι συνδεδεμένος με ιμάντα με τον κινητήρα και βοηθάει στην μείωση της κατανάλωσης. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι και η λειτουργία Sailing όπου ο κινητήρας απεμπλέκεται από την μετάδοση σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, δίνοντας τη δυνατότητα να ταξιδέψεις για παράδειγμα με ταχύτητες 100-120km/h χωρίς καμία απώλεια ενέργειας, ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί στιγμιαία ισχύ, ο ηλεκτροκινητήρας θέτει ταχύτατα το θερμικό μοτέρ σε λειτουργία χωρίς να γίνεται αντιληπτό από τους επιβάτες.
Το νέο Sportage προσφέρεται επίσης με τον ίδιο κινητήρα χωρίς το υβριδικό σύστημα, με την απόδοσή του να είναι στα 150Ps, με κινητήρα πετρελαίου 1.6lt και αποδόσεις 115Ps και 136Ps, καθώς και σε Full Hybrid και Plug-in Hybrid εκδόσεις με ιπποδύναμη 230Ps και 265Ps αντίστοιχα. Παράλληλα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, με χειροκίνητο κιβώτιο iMT με αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη, καθώς και με αυτόματο των έξι σχέσεων (6AT) και με το 7-DCT διπλού συμπλέκτη που ήταν εξοπλισμένο και το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Και περνάμε στο εσωτερικό!
Αντίστοιχα εντυπωσιακό με την εξωτερική εμφάνιση, είναι και το εσωτερικό του Sportage. Οι δύο μεγάλες οθόνες των 12,3in υποδέχονται τον οδηγό, με την μία στον ρόλο του πίνακα οργάνων και την δεύτερη υπεύθυνη για τον έλεγχο του infotainment. Οι δύο οθόνες ενώνονται με ένα πλαίσιο, δίνοντας την εικόνα ενός ενιαίου πάνελ θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό το εσωτερικό που συναντάμε στα τελευταία μοντέλα της Mercedes-Benz.Τα γραφικά στις οθόνες είναι πολύ όμορφα, ευανάγνωστα και ευκρινή, με φωτεινά χρώματα, ενώ το menu του infotainment παρά τις πολλές επιλογές είναι αρκετά εύκολο στον χειρισμό, με μεγάλα εικονίδια και γρήγορη απόκριση στο σύστημα αφής. Η hi-tech αίσθηση ενισχύεται με το σύστημα ασύρματης σύνδεσης smartphone μέσω της εφαρμογής Kia Connect, δίνοντας πρόσβαση σε βασικά στοιχεία του αυτοκινήτου, και παρέχοντες τη δυνατότητα για over-the-air αναβαθμίσεις.
Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλό επίπεδο με μαλακά στην υφή πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό και πιο σκληρά αλλά καλής ποιότητας πλαστικά στα χαμηλότερα μέρη του ταμπλό. Η έκδοση GT-Line της δοκιμής διέθετε επενδύσεις καθισμάτων με συνδυασμό δέρματος και suede υφάσματος, με πράσινες ραφές, δίνοντας μία διαφορετική και premium αύρα. Στην κεντρική κονσόλα θα συναντήσουμε έναν περιστροφικό διακόπτη για το κιβώτιο ταχυτήτων και ακριβώς μπροστά μια μεγάλη θήκη για το κινητό με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης. Γενικά το εσωτερικό εκτός από τους εξαιρετικά άνετους χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες, έχει και αρκετές πρακτικές θήκες σε διάφορα σημεία. Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά και προσφέρει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το κάθισμα είναι ιδιαίτερα άνετο, έχοντας σχετικά καλή πλευρική στήριξη, χωρίς να δικαιώνει τις πιο σπορ απαιτήσεις της έκδοσης GT-Line, δεν κουράζει όμως ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Οι φυσικοί διακόπτες είναι συγκεντρωμένοι στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα και όλες οι υπόλοιπες εντολές δίνονται είτε μέσω της κεντρικής οθόνης είτε από το πάνελ αφής του συστήματος κλιματισμού που βρίσκεται ακριβώς από κάτω της. Σε όλες τις εκδόσεις εκτός από την βασική Dynamic, οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους δύο θύρες USB Type C που βρίσκονται τοποθετημένες στις πλάτες των μπροστά καθισμάτων, ενώ στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, τα πίσω καθίσματα ήταν και αυτά θερμαινόμενα. Ανεξαρτήτως έκδοσης οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν πολύ αναπαυτικά και άνετα, ενώ τα καθίσματά τους είναι ανακλινόμενα κατά 10ο.
Οδηγώντας
Το Sportage διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το ECO, που όπως δηλώνει και η ονομασία έχει σκοπό την οικονομία καυσίμου, το Comfort και το Sport, κατά το οποίο αλλάζει η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, η ταχύτητα με την οποία γίνονται οι αλλαγές σχέσεων, αλλά και η απόκριση του κινητήρα, αφού εδώ σκοπός είναι οι περισσότερο σπορ επιδόσεις και συμπεριφορά. Επίσης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ, αλλάζουν και τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην ECO λειτουργία, ο κινητήρας έχει αρκετά καλή απόκριση και δεν σου δίνει την εντύπωση πως «τεμπελιάζει» όπως γίνεται συνήθως σε αυτό το προφίλ σε άλλα μοντέλα. Στην Sport λειτουργία βέβαια, ξεδιπλώνει τις αρετές του και προσφέρει αρκετή δύναμη, επιτρέποντας στο Sportage να πιάσει την τελική ταχύτητα των 201km/h, ενώ για το 0-100km/h χρειάζεται μόλις 8,8sec. Όταν πιεστεί το αυτοκίνητο σε ζόρικη διαδρομή με κλειστές στροφές, θα υποστρέψει ελαφρά με τις κλίσεις να είναι μικρές και τον οδηγό να διατηρεί πάντα τον απόλυτο έλεγχο με το αρκετά ακριβές τιμόνι που κατευθύνει αποτελεσματικά το αυτοκίνητο που παρά την τεχνητή του αίσθηση, το γενικό vibe είναι θετικό. Ακόμα και στο όριο ελέγχεται εύκολα και είναι πάντα προβλέψιμο, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Αντίστοιχα θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τα φρένα που χρησιμοποιούν αεριζόμενους δίσκους των 320mm εμπρός και των 300mm πίσω και δύσκολα θα δείξουν σημάδια κόπωσης.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει ομαλή λειτουργία στα προφίλ ECO και Comfort, ενώ στο Sport γίνεται πιο άμεσο, αλλά υστερεί λίγο στα κατεβάσματα σχέσεων. Η ρύθμιση της ανάρτησης (στην έκδοση GT-Line) είναι τέτοια που περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις στις απότομες αλλαγές πορείας και παράλληλα λειτουργεί αρκετά καλά στο να απορροφάει κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει παρά την ύπαρξη των τεράστιων τροχών 19in στην έκδοση GT-Line, ενώ η καμπίνα είναι παντελώς «αποκομμένη» από αεροδυναμικούς θορύβους και το μόνο που ακούγεται λίγο είναι ο θόρυβος από την κύλιση των ελαστικών 235/50R19. Η ηχομόνωση υψηλού επιπέδου εγγυάται επίσης και ξεκούραστα ταξίδια μακρινών αποστάσεων. Στις εκτός δρόμου διαδρομές, παρά τις 19άρες ζάντες και την απουσία -για την συγκεκριμένη έκδοση-, τετρακίνησης, θα καταφέρει να περάσει από δύσκολα σημεία χωρίς πρόβλημα.
Καλύτερο, ποιοτικότερο και ακριβότερο
Ναι το νέο Sportage είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όμως αυτό έχει και ένα αντίτυπο στην τιμή, η οποία έχει ανέβει πλέον στα €29.990 για την δικίνητη έκδοση με τον 1.6T-GDi των 150Ps με το επίπεδο εξοπλισμού Dynamic. Η έκδοση της δοκιμής με το πακέτο GT-Line, περιλαμβάνει διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, με glossy black μάσκα και εξωτερικούς καθρέπτες, ζάντες 19in, διακοσμητικά αμαξώματος θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω με συνδυασμό επένδυσης δέρματος-suede και φυσικά την πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης. Το κόστος για την έκδοση της δοκιμής ανέρχεται στα €38.790 και όπως όλα τα μοντέλα της KIA, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών και δωρεάν service για πέντε χρόνια. Ακόμα και στις βασικές εκδόσεις ο εξοπλισμός του Sportage είναι αρκετά καλός και περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, ηχοσύστημα με τέσσερα ηχεία και δυο tweeters, USB θύρες εμπρός, συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, φωνητικές εντολές και πολλά ακόμα. Παρά την αύξηση στην τιμή κτήσης, το νέο Sportage είναι ένας πραγματικά δύσκολος αντίπαλος στην κατηγορία των C-SUV και αναμένεται να προβληματίσει τον ανταγωνισμό του.
Τιμή βασικής έκδοσης Sportage 1.6Τ-GDi 2WD 150Ps Dynamic: €29.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής Sportage 1.6Τ-GDi 48V 2WD 7-DCT 180Ps GT-Line: €38.790
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Απόδοση και λειτουργία κινητήρα | Απόκριση κιβωτίου στα κατεβάσματα |
Επίπεδο εξοπλισμού | |
Επιδόσεις | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Άνεση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75,6mm x 89mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο επτά σχέσεων, διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 320x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 300x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 19in | |
Ελαστικά | 235/50 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.515 | |
Πλάτος (mm) | 1.865 | |
Ύψος (mm) | 1.645 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.680 | |
Βάρος (kg) | 1.580 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 562/1.751 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 180/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27/1.500-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,8 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 201 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 142/151 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,2-6,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,5 | |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 4,34 | |
80-110 | 5,69 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
100-0 (m) | 39,91 | |
100-0 (sec) | 4,09 | |
Μέγιστα g | -1,066 |