Renault Twingo 1.0SCe 65Ps

Renault Twingo 1.0SCe 65Ps

Back to basics

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα έχουν γίνει υπερβολικά πολύπλοκα. Ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά σύνολα, έξυπνες τετρακινήσεις, αυτόματα κιβώτια με 8, 9 ακόμα και 10 σχέσεις, touch-sensitive κουμπιά ελέγχου, πολλαπλές οθόνες στο εσωτερικό. Η τεχνολογία είναι φυσικά ευπρόσδεκτη, όμως μας έχει κατακλύσει σε τέτοιο βαθμό που μόνο όταν οδηγήσεις ένα πιο “basic” αυτοκίνητο εκτιμάς κάποιες ξεχασμένες αξίες. Είναι σα να πιάνεις στα χέρια σου ένα Walkman (ξέρω σε αυτό το σημείο ότι ακολουθούν μονάχα οι αναγνώστες των -άντα και βάλε..), φυσικά και δεν το χρησιμοποιείς πλέον, όμως η ενασχόληση μαζί του σίγουρα θα σου φτιάξει τη διάθεση. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την ατμοσφαιρική έκδοση του Twingo. Όχι δεν αποτελεί προϊόν παρωχημένης τεχνολογίας. Έχει ότι χρειάζεται ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, οθόνη πολυμέσων, προειδοποίηση απόκλισης λωρίδας κυκλοφορίας, hill start assist, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας. Ότι θεωρείς απαραίτητο βρίσκεται εκεί. Δεν έχει όμως περιττές πολυτέλειες και υπερβολικά ψαγμένα gadgets που θα το έκαναν βαρύ και πολύπλοκο. Δεν έχει ψηφιακό “καντράν” (πάντα μου άρεσε αυτή η λέξη όταν την χρησιμοποιούσαν οι λίγο πιο μεγάλοι σε ηλικία..), ούτε καν στροφόμετρο, ενώ μην περιμένετε προφίλ οδήγησης ή κάποιο κουμπί Sport/Eco. Ακόμα και έτσι όμως, το βλέπεις σε αυτό το πανέμορφο πορτοκαλί χρώμα, χαμογελάς και το χαμόγελο παραμένει όταν το οδηγάς.

Renault Twingo 1.0SCe 65Ps 

Αστικό...όπλο

Το Renault Twingo έχει αφήσει το στίγμα του στην αυτοκίνηση με όπλο τον χαριτωμένο αστικό χαρακτήρα. Στην πιο πρόσφατη ανανέωση του «κατέβηκε» πιο κοντά προς το δρόμο κατά 10mm ενώ άλλαξε και παρουσιαστικό χάρη στα LED φώτα ημέρας σε σχήμα C, στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες που έχουν προσθέσει πλάτος στο look καθώς και στα χρωμιωμένα διακοσμητικά στη μάσκα.

Η συγγένεια με το Smart Fortwo έχει προικίσει το Γαλλικό μικρό με έδραση του κινητήρα στο πίσω μέρος και πίσω κίνηση, επιτρέποντας κυριολεκτικά αστείο κύκλο στροφής με διάμετρο μόλις 8,7m, που πρέπει να το δείτε live για να καταλάβετε την χαοτική διαφορά ακόμα και σε σχέση με πολλά άλλα αυτοκίνητα πόλης από το A-segment. Ο εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής σε συνδυασμό με το μήκος που φτάνει μόλις τα 3.615mm, και πλάτος 1.646mm, το καθιστούν πολυμήχανο στην εύρεση θέσης παρκαρίσματος ακόμα και σε δύσκολα «τερέν» όπως το κέντρο της Αθήνας. Ωραία τα πληθωρικά SUV, όμως δεν νομίζω να κατεβαίνει κανείς στο κέντρο και να περιμένει να βρει να παρκάρει στο Παγκράτι, την Κυψέλη, το Κολωνάκι ή στα Δικαστήρια της Ευελπίδων. Με το Twingo δεν έχεις ποτέ αυτό το άγχος. Είναι βέβαιο ότι κάπου θα βρεις να παρκάρεις.

Everything you need

Η χαριτωμένη και «παιχνιδιάρικη» εμφάνιση του Γάλλου πιτσιρικά συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η μουντάδα των σκληρών σκουρόχρωμων πλαστικών «σπάει» από τις λευκές επενδύσεις στο ταμπλό, τα καθίσματα και τις επενδύσεις των θυρών, σχηματίζοντας ένα ευχάριστο και ευδιάθετο περιβάλλον. Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 7in και μέσω του συστήματος συστήματος Easy Connect παρέχει εύκολη σύνδεση με smartphones. Δεν εντυπωσιάζει με την εμφάνιση ή την πληθώρα των ενδείξεων της, παρέχει όμως τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεσαι. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τους μπροστά επιβάτες όχι τόσο όμως για τους πίσω που σίγουρα θα στριμωχτούν αν είναι άνω του 1,70m. Επίσης κάτι που μπορεί να ενοχλήσει επιπλέον τους πίσω επιβάτες είναι τα πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν πλήρως, αλλά μονάχα αναδιπλώνονται προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών είναι αναμενόμενα μικρός στα 240lt, έχει όμως επίπεδο πάτωμα και μπορεί να φτάσει έως και τα 980lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Renault Twingo 1.0SCe 65Ps 

Τέρμα γκάζι

Ο κινητήρας των 998cc με την ατμοσφαιρική αναπνοή αποδίδει μόλις 65Ps με 9,7kgm ροπής στις 4.000rpm. Η αλήθεια είναι ότι είχα καιρό να οδηγήσω τόσο αδύναμο αυτοκίνητο. Έπιασα τον εαυτό μου πολλές φορές να μένω αρκετή ώρα στο τέρμα γκάζι στην Αττική Οδό για να πάω από τα 120 στα 140km/h. Εκεί που σε υπερτροφοδοτούμενα σύνολα ακόμα και αντίστοιχου κυβισμού, αυτό είναι διαδικασία μερικών δευτερόλεπτων, εδώ είναι τελείως διαφορετική «δοκιμασία». Πρέπει να επιμένεις στο γκάζι για να φτάσεις και να διατηρήσεις αυτές τις ταχύτητες, σε σημείο που γίνεται διασκεδαστικό και αγχολυτικό αφού ότι και να κάνει οι ταχύτητες με τις οποίες θα κινηθείς δεν θα ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια ταχύτητας, ενώ η κατανάλωση ακόμα και με βαρύ πόδι δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5-6,6lt/100km. Το καλά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο και το χαμηλό βάρος των 975kg, κάνουν το μικρό Twingo να κινείται με αξιοπρέπεια τουλάχιστον μέχρι τα 120km/h (συγκεκριμένα για τα 100km/h από στάση χρειάζεται 15,1sec). Ο ατμοσφαιρικός χιλιάρης έχει ένα ακόμα όμως πλεονέκτημα εκτός από την χαμηλή κατανάλωση, τα 116gr/km CO2 παρέχουν την ελάφρυνση των μηδενικών τελών κυκλοφορίας.

Σε αστικό περιβάλλον το Twingo 1.0SCe είναι ένα από τα πλέον ευχάριστα αυτοκίνητα, απόρροια του χαμηλού βάρους, των μικρών διαστάσεων και φυσικά του απίστευτου «κοψίματος» του τιμονιού. Η μειωμένη απόσταση από το έδαφος δεν έχει επηρεάσει καθόλου την άνεση που συνεχίζει να κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο για αυτοκίνητο του A-Segment. Μόνο οι «γερές» λακκούβες διαταράσσουν την κύλιση του Twingo. Ο κινητήρας ακούγεται λίγο παραπάνω απ' όσο θα ήθελα παρά την αρκετά καλή ηχομόνωση, κάτι στο οποίο σίγουρα δεν βοηθάει η απουσία του στροφομέτρου, γεγονός που σε αναγκάζει να αλλάζεις «με το αυτί».

Εν κατακλείδι, το Renault Twingo 1.0SCe 65Ps δίνει ξεκάθαρη προτεραιότητα στο αστικό περιβάλλον με χαρακτήρα και στιλ, μοναδική ευελιξία στη καθημερινή μετακίνηση και σημαντικά χαμηλά πάγια έξοδα. Τα €15.370 που κοστίζει η έκδοση Excite είναι σημαντικό νούμερο για αυτοκίνητο του A-segment, όμως αν σκεφτείτε ότι η πλειοψηφία των B-Segment μοντέλων ξεκινάει πλέον από τα 17.000 ευρώ, τότε θα εκτιμήσετε τις αρετές του μικρού Γαλλικού μοντέλου, που πάντα βρίσκει τρόπο να σου φτιάξει τη διάθεση.

Τιμή βασικής έκδοσης Twingo 1.0SCe 65Ps Excite: €15.370

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Τρομερή ευελιξία Τιμή
Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου Επιδόσεις
Εξοπλισμός Έλλειψη στροφόμετρου
Άνετη ανάρτηση Περιορισμένο άνοιγμα πίσω παραθύρων
Χώροι για μικροαντικείμενα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός998cc
Διάμετρος x Διαδρομή71mm x 84,1mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο πέντε σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3.615
Ύψος (mm)1.541
Πλάτος (mm)1.646
Μεταξόνιο (mm)2.492
Βάρος (kg)975
Χώρος αποσκευών (lt)210-980
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΆξονας De Dion, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 259x12mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα 8in
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 15in
Ελαστικά165/65
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)65 /5.300
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)9,7 /4.000
0-100km/h (sec)15,1
Τελική ταχύτητα (km/h)158
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)116-122
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,1-5,3
Δοκιμής (lt/100km)6,6