Πληθωρικό!
Το Ford Explorer είναι ένα SUV που ξεχωρίζει σχεδόν σε κάθε τομέα. Ξεχωρίζει από το πληθωρικό του μέγεθος, από την τεχνολογία που κουβαλάει, από τις επιδόσεις, από τους χώρους, από την άνεση, από παντού. Το μήκος του φτάνει τα 5.062mm, το ύψος τα 1.775mm, το πλάτος τα 2.004mm, ενώ το μεταξόνιο που ξεπερνάει κατά 25mm τα τρία μέτρα σε μήκος, υπόσχεται πραγματικά αχανείς χώρους στο εσωτερικό του. Ο δε χώρος αποσκευών των 635lt με την πίσω σειρά καθισμάτων στην κλειστή θέση και των 2.274lt με την μεσαία σειρά και αυτή στην κλειστή θέση, θα χωρέσει ότι μπορείτε να φανταστείτε. Τέλος, με την τελευταία σειρά καθισμάτων στην όρθια θέση, μειώνεται στα 240lt, αλλά με αυτό τον τρόπο φιλοξενεί στο εσωτερικό του επτά επιβάτες.
Το τεράστιο μέγεθος με το Plug-in Hybrid σύστημα κίνησης και το σύστημα τετρακίνησης έχουν αυξήσει το βάρος που φτάνει τα 2.466kg το οποίο όμως δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Το εσωτερικό απαρτίζεται από πολύ καλής ποιότητας μαλακά στην υφή υλικά, διαθέτει αρκετές πρακτικές θήκες για τα διάφορα μικροαντικείμενα, που φτάνουν συνολικά τα 123lt. Παράλληλα έχει εξαιρετική ηχομόνωση απομονώνοντας τους ενοχλητικούς θορύβους κατά την κύλιση, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Η ηχομόνωση ενισχύεται από τα ειδικής σχεδίασης κρύσταλλα, αλλά και από το ηλεκτρονικό σύστημα περιορισμού θορύβου, που χρησιμοποιεί τα ηχεία του αυτοκινήτου.
High tech!
Το Explorer έρχεται σε έντεκα εξωτερικές αποχρώσεις, με τις επτά από αυτές να είναι μεταλλικές, δύο μεταλλικές με σκούρα διαφανή επίστρωση, καθώς και στην απόχρωση Star White η οποία διαθέτει ένα Premium Tri-coat. Ο εξοπλισμός του Explorer είναι εξαιρετικά πλουσιοπάροχος και περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in, μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 10,1in, υπεύθυνη για την χειρισμό του Infotainment SYNC 3 της Ford, Ford Pass Connect μόντεμ, ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 15 ηχεία και ενισχυτή των 980W, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, τέσσερις θύρες USB, τρεις παροχές των 12V και μία των 240V, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, επαγωγική φόρτιση κινητού και πολλά ακόμα που θα κάνουν την διαβίωση με το θηριώδες Explorer μια πραγματική απόλαυση.
Οικολογικό Muscle car!
Ο θερμικός του κινητήρας είναι ο EcoBoost V6 των 3.0lt που χάρη στα δύο turbo, αποδίδει 363Ps και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 102Ps, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει στα 457Ps και την ροπή στα 84,1kgm! Ο κινητήρας έχει περιεχόμενη γωνία των 60ο, χρησιμοποιεί αλουμινένια πιστόνια, ατσάλινο στρόφαλο και ατσάλινες μπιέλες και διαθέτει διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, χάρη στην εξελιγμένη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση i-AWD, η οποία μπορεί να αλλάξει μέσα σε 100ms την κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με κωδικό Α10R80-MHT, έχει δέκα σχέσεις, με paddles στο τιμόνι για την χειροκίνητη λειτουργία. Η δε μπαταρία του Explorer έχει 13,6kWh χωρητικότητα, μπορεί να φορτίσει πλήρως μέσα σε 4 ώρες και 23 λεπτά, χάρη στο Ford Connected Wallbox και επαρκεί για να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Explorer για 40km. Οι επιδόσεις που μπορεί να πετύχει το βαρύ αμάξωμα των 2.466kg είναι καταιγιστικές. Μόλις 6sec επαρκούν για να πιάσει από στάση τα 100km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230km/h. Χάρη στο Terrain Management System, στην τετρακίνηση, αλλά και στα 204mm της απόστασης από το έδαφος, το Explorer μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους δρόμο, αρκεί φυσικά ο οδηγός να σεβαστεί το βάρος του οχήματος, αλλά και τα ελαστικά που έχουν «ασφάλτινο» προσανατολισμό.
Το TMS έχει επτά προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow, ECO και Deep Snow/Sand. Υπάρχουν επίσης τέσσερα modes οδήγησης, το EV Now στο οποίο η κίνηση γίνεται μέσω του ηλεκτροκινητήρα, αρκεί φυσικά να υπάρχει απόθεμα στην μπαταρία, το EV Later, κατά το οποίο διατηρείται η ενέργεια στην μπαταρία για μελλοντική χρήση, το EV Charge, κατά το οποίο ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει τόσο την κίνηση όσο και την φόρτιση της μπαταρίας και το EV Auto, κατά το οποίο η μονάδα διαχείρισης του συστήματος ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει ο θερμικός και ο ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν.
Οδηγώντας το θηρίο
Το πρώτο πράγμα που θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του, είναι η τρομερή δύναμη του κινητήρα που σχεδόν εκμηδενίζει τους σχεδόν 2,5 τόνους του αμαξώματος. Ο ευχάριστος και γλυκός ήχος του V6 συνθέτει στην sport λειτουργία μια όμορφη ηχητική υπόκρουση που θα σας συντροφεύσει στις καθημερινές σας μετακινήσεις. Παρά το τεράστιο μέγεθός του, το Explorer έχει αρκετά δυναμική και ομοιογενή οδηγική συμπεριφορά. Η εξαιρετική ρύθμισης της ανάρτησης φροντίζει ώστε όλοι οι επιβάτες να μετακινούνται με άνεση, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει και σωστή πρόσφυση ανεξαρτήτως συνθηκών. Το Ford Explorer είναι ίσως το ιδανικό SUV για να διανύσετε πραγματικά μεγάλες αποστάσεις και να βγείτε ατσαλάκωτοι. Όπως είναι αναμενόμενο, οι μετακινήσεις στην πόλη θέλουν λίγη προσοχή, αφού τα δύο μέτρα του πλάτους του Explorer δεν το καθιστούν και ως το πλέον πρακτικό όχημα για τέτοιου είδους «αποστολές».
Το στοιχείο του είναι οι ανοιχτοί δρόμοι και η φύση. Ανήκει στην κατηγορία των οχημάτων που απλά τα γεμίζετε αποσκευές και ανθρώπους και καταπίνετε άφοβα χιλιόμετρα. Η δε κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικές τιμές για τον όγκο και το βάρος του οχήματος, αφού με γεμάτη την μπαταρία για τα πρώτα 40km δεν καταναλώνει καθόλου καύσιμο, ενώ με ενεργοποιημένη την υβριδική λειτουργία έφτασε τα 9,5lt/100km. Μάλιστα, η διαχείριση ενέργειας που έχει το αυτοκίνητο είναι τέτοια που επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας σε ένα καλό ποσοστό όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία EV Charge.
Με το κλειδί στο χέρι
Το Ford Explorer Plug-in Hybrid διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, στην έκδοση Platinum που κοστίζει €87.466 και στην ST Line που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής με την τιμή να ανέρχεται στα €88.161, ενώ αμφότερα παρέχονται με εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect των οκτώ ετών. Το ποσό είναι σημαντικό, όμως αν αναλογιστεί κανείς το πολύ αποδοτικό υβριδικό σύνολο, το τεράστιο μέγεθος και τον υπερπλήρη εξοπλισμό, παρέα με την τεχνολογία που αποκτά με αυτό, μάλλον αναμενόμενο θα το χαρακτηρίζαμε.
Τιμή βασικής έκδοσης Explorer 3.0V6 PHEV AWD 457Ps Platinum: €87.466
Τιμή έκδοσης δοκιμής Explorer 3.0V6 PHEV AWD 457Ps ST Line: €88.161
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εσωτερικοί χώροι | Τιμή αγοράς |
Επιδόσεις | |
Ποιότητα κύλισης | |
Απόδοση κινητήρα | |
Απόδοση υβριδικού συστήματος | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε διάταξη V με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 2.956cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 85,4mm x 86mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς i-AWD | |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 5.062 | |
Ύψος (mm) | 1.775 | |
Πλάτος (mm) | 2.004 | |
Μεταξόνιο (mm) | 3.025 | |
Βάρος (kg) | 2.466 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 240/635/2.274 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 20in | |
Ελαστικά | 255/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 363/5.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 56,6/3.500 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 102 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 30,6 | |
0-100km/h (sec) | 6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 230 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 71 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική χωρίς τον ηλεκτροκινητήρα (lt/100km) | 10,4 | |
Ονομαστική με τον ηλεκτροκινητήρα (lt/100km) | 3,1 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,5 |