Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Twingo |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το μικρό φρεσκάρισμα που δέχθηκε το Renault Twingo εστιάζεται κατά κύριο λόγο στην εξωτερική του εμφάνιση. Διαφοροποιείται από το προηγούμενο μοντέλο στα μπροστινά του φώτα που πλέον έχουν ενσωματωμένα τα φώτα LED ημέρας σε σχήμα C, στους νέους προφυλακτήρες, που στο κάτω μέρος φάρδυναν και ξεγελάνε το μάτι κάνοντας το Twingo να δείχνει πιο πλατύ, στα νίκελ διακοσμητικά στην μάσκα και στα νέα πίσω φώτα τα οποία και αυτά έχουν παρόμοιο σχήμα με τα μπροστά. Επιπλέον, το κουμπί που ανοίγει την θύρα του χώρου αποσκευών είναι κάτω ακριβώς από τον γυαλοκαθαριστήρα, ενώ στο πίσω αριστερό μέρος τοποθετήθηκε ένας αεραγωγός για να στέλνει αέρα στον κινητήρα. Το εσωτερικό έχει παραμείνει το ίδιο, εκτός από τις νέες επενδύσεις των καθισμάτων, έχοντας καλούς χώρους για τους μπροστά επιβάτες, αλλά όχι όμως και για τους πίσω, που μάλλον θα στριμωχτούν ελαφρά. Τα υλικά κατασκευής είναι μεν σκληρά στην υφή, αλλά έχουν καλή ποιότητα και φωτεινά χρώματα, αλλά και αρκετές θήκες σε διάφορα σημεία, όπως για παράδειγμα κάτω από τα πίσω καθίσματα. Τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν πλήρως, αλλά αναδιπλώνονται προς τα έξω κάτι που μπορεί να ενοχλήσει λίγο τους πίσω επιβάτες.
Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία του, με 210lt ή 240lt ανάλογα με την κλίση των πίσω καθισμάτων, έχει επίπεδο πάτωμα και μπορεί να φτάσει τα 980lt με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα. Επιπλέον, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να διπλωθεί προς τα μπροστά και να υπάρξει η δυνατότητα μεταφοράς μεγάλων σε μήκος αντικειμένων.
Καλά εξοπλισμένο!
Το Twingo με τον 0,9lt TCe κινητήρα βγαίνει σε δύο εκδόσεις, στην βασική Excite και στην αρκετά καλά εξοπλισμένη Intens. Η δεύτερη έκδοση, ήταν και αυτή που δοκιμάσαμε και το πακέτο του εξοπλισμού περιλαμβάνει ρυθμιζόμενο τιμόνι, οθόνη αφής των 7in με πλήρη συνδεσιμότητα Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay, θύρες USB, αλλά και έξι αερόσακους, σύστημα αντιστάθμισης πλευρικών ανέμων, hill start assist, lane departure warning, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και αρκετά ακόμα.
City boy
Το Renault Twingo έχει σχεδιαστεί ξεκάθαρα για μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Οι ιδιαίτερα μικρές εξωτερικές του διαστάσεις, το καθιστούν ως το ιδανικό μικρό αυτοκίνητο για την κίνηση σε στενούς δρόμους. Το μήκος του φτάνει τα 3.615mm και το πλάτος του τα 1.646mm και μαζί με τα μόλις 8,75 μέτρα του κύκλου στροφής, είναι τα ότι καλύτερο για τα στενά δρομάκια της εκάστοτε πόλης. Οδηγικά το Twingo σου αφήνει μια ευχάριστη αίσθηση με τον κινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αμαξώματος, να έχει αρκετή δύναμη και να κινεί αξιοπρεπώς το μικρό γαλλάκι. Το γεγονός πως ο κινητήρας αλλά και η κίνηση είναι πίσω, δεν σημαίνει πως το Twingo θα σε αφήσει να παίξεις με την ουρά του, αφού το ESP είναι αρκετά παρεμβατικό και θα επιφέρει άμεσα την τάξη. Και γιατί ο κινητήρας βρίσκεται εκεί πίσω; Μην ξεχνάτε πως η τρίτη γενιά του Twingo την ίδια πλατφόρμα με το Smart ForFour. Το γεγονός μάλιστα πως ο κινητήρας είναι πίσω, αφήνει περισσότερο χώρο για τους μπροστά τροχούς και για αυτό έχει αυτό τον τόσο μικρό κύκλο στροφής που αναφέραμε πιο πάνω.
Οδηγώντας στην πόλη!
Ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας χρησιμοποιεί turbo και αποδίδει 95Ps στις 5.500rpm και 13,8kgm ροπής, στις 2.500rpm, ενώ συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων, όπως στην έκδοση που δοκιμάσαμε, είτε με αυτόματο EDC6, των έξι σχέσεων. Ο ήχος του όσο λειτουργεί στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές, δύσκολα γίνεται αντιληπτός από τους επιβάτες του και σε αυτό βοηθάει η καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Η κατανάλωσή του κατά την διάρκεια της δοκιμής, κυμάνθηκε κοντά στα 6,7lt/100km, μια τιμή που δεν την λες και ιδανική, αλλά ούτε και υπερβολική. Τα 11,1sec που χρειάζεται για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100km/h είναι ικανοποιητικά για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 165km/h. Η ανάρτηση έχει πάρα πολύ άνετη ρύθμιση και λειτουργεί αποτελεσματικά, φροντίζοντας οι επιβάτες να έχουν ξεκούραστες μετακινήσεις. Τα φρένα του θα σας ικανοποιήσουν εξίσου, αφού είναι αποτελεσματικά και δεν δείχνουν εύκολα σημάδια κόπωσης. Οι καθημερινές μετακινήσεις με το Twingo είναι κάτι παραπάνω από άνετες και εύκολες. Οι μικρές του διαστάσεις το κάνουν να χωράει ακόμα και στο πιο απίθανα μικρό στενάκι που θα ανακαλύψετε στο κέντρο της πόλης και το γεγονός ότι έχει τόσο μικρό κύκλο στροφής, θα κάνει το παρκάρισμα ακόμα και στην πιο μικρή θέση που θα βρείτε, παιχνιδάκι! Πέρα όμως από την πόλη, το Twingo δεν θα πει όχι και σε ταξίδια, αρκεί να είναι κοντινών αποστάσεων.
Λίγο τσιμπημένο ίσως;
Το Twingo εκτός από τις δύο εκδόσεις με τον TCe κινητήρα, βγαίνει και με έναν ατμοσφαιρικό του 1.0lt, που αποδίδοντας 65Ps, απευθύνεται σε κάποιον που δεν τον ενδιαφέρουν οι επιδόσεις και τα μικρά ταξίδια εκτός πόλης, και στοιχίζει €11.260, ενώ με τον TCe η βασική έκδοση Excite κοστίζει €13.380 και η έκδοση Intens που δοκιμάσαμε, €14.380. Δεδομένου του εξοπλισμού δικαιολογείται εν μέρει η τιμή, αλλά από την άλλη πλησιάζει αρκετά την τιμή ενός B-Segment.
Τιμή βασικής έκδοσης TCe 95 Excite: €13.380
Τιμή έκδοσης δοκιμής TCe 95 Intens: €14.380
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ευελιξία | Τιμή αγοράς |
Πακέτο εξοπλισμού | Έλλειψη στροφόμετρου |
Απόδοση κινητήρα | Τρόπος ανοίγματος πίσω παραθύρων |
Compact διαστάσεις | |
Άνετη ανάρτηση | |
Χώροι για μικροαντικείμενα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 898cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 73,1mm | |
Σχέση συμπίεσης | 9,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο πέντε σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.615 | |
Ύψος (mm) | 1.541 | |
Πλάτος (mm) | 1.646 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.492 | |
Βάρος (kg) | 1.015 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 210-240-980 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Άξονας De Dion, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 9in | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 15in | |
Ελαστικά | 165/65 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 95 /5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 13,8 /2.500 | |
0-100km/h (sec) | 11,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 165 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά ΝEDC (gr/km) | 108 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7 |