Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Peugeot |
Μοντέλο | 2008 |
Segment | B-SUV |
Power Train | Diesel |
Crossover war
Ελάχιστες κατηγορίες αυτοκινήτων σήμερα παρέχουν περισσότερες επιλογές από τα B-SUV ή Compact Crossovers. Στην πραγματικότητα σχεδόν κάθε κατασκευαστής παρέχει έστω μία επιλογή, ενώ υπάρχουν και παραδείγματα που διαθέτουν δύο μοντέλα στη συγκεκριμένη κατηγορία όπως η Volkswagen με το T-Cross και το T-Roc, η Ford με το Puma και το Ecosport και η Opel με το Crossland και το Mokka. Ως εκ τούτου, το να ξεχωρίσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι πολύ δύσκολο, όμως η Peugeot είναι από τις λίγες εταιρείες που το κατάφερε.
Το 2008 στη δεύτερη γενιά του φέρνει έναν άκρως μοντέρνο και ξεχωριστό σχεδιασμό, πολλές επιλογές σε κινητήρες και σημαντική αναβάθμιση στην ποιότητα, ακολουθώντας την premium προσέγγιση της Γαλλικής φίρμας που ξεκίνησε με το 3008, συνέχισε με τα 5008 και 508 και πιο πρόσφατα με το 208.
Όπως και το μικρό αδερφάκι του, βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) και διατίθεται σε εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης (υπερτροφοδοτούμενος 1.2PureTech), αμιγώς ηλεκτρικό (e-2008) και στην diesel έκδοση που έχουμε στα χέρια μας με τον 1.5BlueHDi.
Μεγαλούτσικο λιοντάρι
Με μήκος 4.300mm και πλάτος 1.815mm, το 2008 τοποθετείται βάση διαστάσεων στο άνω μέρος της κατηγορίας B-SUV που μάλιστα είναι 14cm μακρύτερο από το 2008 πρώτης γενιάς. Το μεταξόνιο είναι εξίσου πληθωρικό στα 2.605mm (υπολείπεται 70mm από το αρκετά μεγαλύτερο 3008), με την καμπίνα να διαφοροποιείται αισθητά σε επίπεδο χώρων σε σχέση με το 208 που ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του είναι οι χώροι των πίσω επιβατών. Στο 2008 δύο επιβάτες θα καθίσουν άνετα (με τον τρίτο να ζορίζεται λίγο παραπάνω), με αρκετά εκατοστά αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι. Σε επιβάτες άνω του 1,85m αυτό που θα προβληματίσει κάπως είναι το κατέβασμα της οροφής που φτάνει στο ύψος των ματιών, δημιουργώντας μία κάπως κλειστοφοβική αίσθηση. Επίσης απουσιάζει το συρόμενο πίσω κάθισμα που πλέον συναντάμε σε πολλές προτάσεις του ανταγωνισμού (Skoda Kamiq, Renault Captur, VW T-Cross κ.α.).
Αξιόλογος είναι και ο χώρος για τις αποσκευές που φτάνει τα 405lt (434lt αν υπολογίσουμε και το κρυφό πάτωμα που έχουν τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με kit επισκευής ελαστικού και όχι ρεζέρβα ανάγκης). Το δάπεδο μάλιστα, μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο διαφορετικά επίπεδα, δημιουργώντας έναν πλήρως επίπεδο χώρο φόρτωσης με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Η σχεδίαση ακολουθεί τη σύγχρονη αισθητική φιλοσοφία της Peugeot, με ένα σύνολο που κερδίζει τις εντυπώσεις των Ελλήνων καταναλωτών κάτι που φαίνεται και από τις πωλήσεις του μοντέλου που το φέρνουν πρώτο στην B-SUV κατηγορία όχι μόνο για το έτος 2020, αλλά και για το πρώτο μισό του 2021. Το εντυπωσιακό Elixir Red χρώμα τονώνει τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως τα λεπτά κάθετα LED φώτα ημέρας, που φυσικά φέρνουν σε «νυχιές» λιονταριού με την μεγάλη κάθετη μάσκα με τα διακοσμητικά χρωμίου να «δεσπόζει» στο κέντρο του καπό με μία μαύρη φάσα. Το μαύρο χρώμα χρησιμοποιείται για ενώσει με όμορφο τρόπο και άλλα panels του αμαξώματος όπως στην πίσω κολώνα, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση της «αιωρούμενης» οροφής. Το πίσω μέρος είναι εξίσου εντυπωσιακό και δυναμικό με το 3008, με την μαύρη οριζόντια λωρίδα να συνδέει τα LED φωτιστικά σώματα με τα τρία φωτεινά στοιχεία που παραπέμπουν και πάλι σε νυχιές λιονταριού.
Ποιοτικό και Hi-Tech
Το εσωτερικό του 2008 τοποθετείται πολύ ψηλά στην κατηγορία βάσει όχι μόνο εξοπλισμού, αλλά και ποιότητας. Η πλειοψηφία των πλαστικών είναι μαλακά με μοναδικές εξαιρέσεις το κάτω μέρος του ταμπλό, με την συναρμογή να βρίσκεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο. Οι σχεδιαστές έχουν προσέξει κάθε λεπτομέρεια του 2008 εκτός από την ορατότητα στον πανέμορφο ψηφιακό και τρισδιάστατο πίνακα i-Cockpit με τις πέντε διαφορετικές απεικονίσεις. Όπως σε όλα τα σύγχρονα Peugeot, έτσι και εδώ, είναι πρακτικά αδύνατον να έχεις 100% ανεμπόδιστη οπτική επαφή με τον πίνακα οργάνων, ανεξάρτητα από το ύψος σου και την ρύθμιση στο μικρό σε διάμετρο τιμόνι.
Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μία εξίσου μεγάλη οθόνη ελέγχου πολυμέσων με διάμετρο 10 ιντσών στις εκδόσεις Allure Plus και GT (7in στις Active, Active Plus και Allure) που είναι φυσικά αφής και διαθέτει αισθητή κλίση προς τον οδηγό. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται το καλαίσθητο panel των διακοπτών αεροπορικού τύπου με τους μισούς να είναι φυσικοί και οι άλλοι μισοί να ενεργοποιούνται με την αφή και στο σύνολο τους δίνουν μία όμορφη και σπορτίφ νότα που συμπληρώνεται από τις carbon look επενδύσεις στο ταμπλό και στα door panels. Η εργονομία δεν θα προβληματίσει τον οδηγό ή τον συνεπιβάτη του, όμως καθώς δεν υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, σίγουρα απαιτείται ένα σεβαστό διάστημα εξοικείωσης.
Μαχητικό λιοντάρι
Η έκδοση δοκιμής μας κινείται από τον τετρακύλινδρο BlueHDi κινητήρα του Group PSA με κυβισμό 1.499cc, σχέση συμπίεσης 16,5:1 και turbo μεταβλητής γεωμετρίας VGT με ισχύ 130Ps και 30,6kgm ροπής. Τα 9,3sec για την επιτάχυνση 0-100km/h και η τελική ταχύτητα των 195km/h είναι ικανοποιητικά νούμερα για σβέλτη οδήγηση. Η έκδοση με τα 130Ps (ο BlueHDi είναι διαθέσιμος και με 110Ps) συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 κατά το Γαλλικό Group ή AWF8F κατά την κατασκευάστρια εταιρεία Aisin.
Το κιβώτιο αξιοποιεί την υψηλή ροπή για να αλλάξει γρήγορα και ομαλά τις σχέσεις, μειώνοντας τις στροφές του κινητήρα και συνεπώς την κατανάλωση και τον θόρυβο του μοτέρ. Η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας δεν αφήνει να περνάει η «dieselοχροιά» παρά μόνο στις περιπτώσεις που θα πιέσεις παραπάνω τον κινητήρα ή θα ενεργοποιήσεις το Sport Mode που κρατάει πιο ψηλά τις rpm. Στην κίνηση εντός πόλεως το 2008 κυμαίνεται στα 6,6-6,7lt/100km, ενώ σε ανοιχτό δρόμο πέφτει κάτω από τα 6,5lt/100km.
Όπως είπαμε το 2008 στη δεύτερη γενιά του βασίζεται στην άκαμπτη πλατφόρμα CMP και είναι αποκλειστικά μπροσθιοκίνητο. Στον δρόμο εντυπωσιάζει με την κύλιση του που θυμίζει μία μικρογραφία του 3008. Ο θόρυβος των τροχών 17in (στην έκδοση Allure Plus με ελαστικά 215/60) είναι χαμηλός, ενώ σε εξίσου χαμηλά επίπεδα είναι και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε ταχύτητες γύρω στα 130km/h. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτά ρυθμισμένη, παρέχοντας παραπάνω από ικανοποιητικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών και καλό έλεγχο του βάρος του αμαξώματος στις στροφές. Είναι ευχάριστο οδηγικά με το τιμόνι να παρέχει αρκετά καλή αν και τεχνητή πληροφοριση. Είναι ιδιαίτερα ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες για εύκολη κίνηση στην καθημερινότητα και βαραίνει αισθητά όταν αυξάνεται η ταχύτητα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και το μόνο που θα προβλιματίσει κάπως τους ψηλότερους οδηγούς είναι το γεγονός ότι το τιμόνι βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένο λόγω του i-Cockpit και επιπρόσθετα διαθέτει μικρό εύρος ρύθμισης στον κατακόρυφο άξονα. Η πρόσφυση είναι σε υψηλό επίπεδο με τα όρια να βρίσκονται πιο ψηλά και να εκδηλώνονται ακόμα πιο ουδέτερα σε σχέση με το 208 λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων του αμαξώματος και φυσικά των τροχών.
Το 2008 στην έκδοση με τα 130Ps «τικάρει» πολλά box. Είναι πολύ όμορφο και μοντέρνο σχεδιαστικά, έχει υψηλή ποιότητα στο καλά εξοπλισμένο εσωτερικό του, αρκετά καλούς χώρους, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα που συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις. Για να πάρει κανείς όμως όλα αυτά, θα πρέπει να διαλέξει μία από τις πλούσιες εκδόσεις όπως την Allure Plus που στην έκδοση με τον 1.2PureTech 130Ps με μηχανικό 6άρι κιβώτιο κοστίζει €26.200, και στην 1.5BlueHDi 130Ps με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο (όπως της δοκιμής μας) εκτοξεύεται στα €32.800. Στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active -που χάνεται μεγάλο μέρος από την premium και τεχνολογικά προηγμένη λογική του 2008- με τον κινητήρα 1.2PureTech και τα 100Ps η τιμή ξεκινάει από τα €20.400 και με τον 1.5BlueHDi με τα 110Ps, από τα €22.100.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Τιμή βασικής έκδοσης 2008 1.5BlueHDi 110Ps Active: €22.100
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2008 1.5BlueHDi 130Ps EAT8 Allure Plus: €32.800
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Απόδοση κινητήρα | Ορατότητα πίνακα οργάνων |
Ποιότητα κατασκευής | Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση |
Εξοπλισμός | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλoκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο | |
Κυβισμός | 1.499cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75,0 x 84,8 mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.300 | |
Πλάτος (mm) | 1.815 | |
Ύψος (mm) | 1.550 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.605 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 405-1.467 | |
Βάρος (kg) | 1.235 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων EAT8 με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 249mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130/3.700 | |
0-100km/h (sec) | 9,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 117-119 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,6-4,8 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,6 |