Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | T-Roc |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Life+Style
H Volkswagen έφτασε τελευταία στο πάρτι των crossovers, αλλά το έκανε με άποψη και στιλ, οπότε δεν μπορούσαν να μην την δεχτούν στο πιο πολυπόθητο lobby της Ευρωπαϊκής αγοράς… Μάλιστα,είναι η πρώτη φορά -από την εποχή του Scirocco, το 2008- που η VW δίνει τόση ελευθερία στο σχεδιαστικό της τμήμα. Ξέφυγε από τη σχεδιαστική πεπατημένη, όπως έκανε με μεγάλη επιτυχία πριν μερικούς μήνες με το Arteon, αλλά εδώ έχουμε μία ακόμα πιο μοδάτη σχεδιαστική γλώσσα. . Αυτό εξάλλου αποτελεί και το μυστικό όλης της κατηγορίας. Το ανεπτυγμένο, funky και μοντέρνο design. Και εδώ το T-Roc παίρνει άριστα! Δεν θα το μπερδέψεις με κανένα άλλο SUV και πάντα θα καταφέρνει να σου φτιάχνει τη διάθεση.
Ούτε Polo, ούτε Golf!
Το T-Roc βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQBA1, αλλά τοποθετείται κάτω από το Tiguan, κάτι που σημαίνει ότι έρχεται αντιμέτωπο με τα μικρότερα εκ των C-SUV και τα μεγαλύτερα εκ των B-SUV, τουλάχιστον μέχρι την έλευση του μικρότερου T-Cross, που θα βασίζεται στο νέο Polo και το οποίο περιμένουμε μέσα στην επόμενη χρονιά. Βασίζεται λοιπόν στο πάτωμα του Golf, αλλά είναι μικρότερο κατά 21mm σε μήκος (4.234mm) και 47mm σε μεταξόνιο (2.590mm), αλλά φαρδύτερο κατά 29mm (1.819mm). Σχεδιαστικά, το T-Roc, όπως είπαμε, ξεχωρίζει και αποτελεί με διαφορά την πιο φρέσκια και νεανική πρόταση που μας έχει δώσει η VW τα τελευταία χρόνια. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα που αποτελούν επέκταση της μάσκας, αλλά και τα όμορφα εξάγωνα φώτα ημέρας LED, που είναι τοποθετημένα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Παράλληλα, τα τονισμένα φτερά, τα νεύρα στο καπό, η χαμηλή γραμμή της οροφής και η έντονη κλίση της πίσω πόρτας χαρίζουν μία σχεδόν coupe γραμμή, που επιζητούν οι νεότεροι αγοραστές της κατηγορίας των city crossovers. Όπως και τα περισσότερα city crossovers, το αμάξωμα διαχωρίζεται χρωματικά από την οροφή, που είναι διαθέσιμη σε 4 διαφορετικές αποχρώσεις, δίνοντας συνολικά 24 διαφορετικούς συνδυασμούς. Η ξεχωριστή και μοντέρνα σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το ταμπλό έχει έντονη κλίση προς τον οδηγό, ενώ οι χρωματιστές φάσες στο ταμπλό και στις πόρτες δημιουργούν ένα ευχάριστο και lifestyle περιβάλλον. Αυτό που ξενίζει, όμως, είναι τα μέτρια -σε ποιότητα- υλικά, με τα σκληρά πλαστικά να μην συμβαδίζουν με αυτό που μας έχει συνηθίσει η VW. Η συναρμογή είναι σε υψηλά επίπεδα, όπως είναι και ο εξοπλισμός, ακόμα και από τη βασική έκδοση Discover, που διαθέτει -μεταξύ άλλων- αυτόματο κλιματισμό, σύστημα infotainment με οθόνη 6,5in και εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως Front Assist με Pedestrian Monitoring, Lane Assist, Fatigue Detection, Pre-Crash και Multi-collision brake. Η πιο πλούσια έκδοση Advance, που είχαμε για δοκιμή, προσθέτει διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, Adaptive Cruise Control, Blind Spot Monitor, φώτα LED, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος και οθόνη αφής 8in με Car-Net App Connect. Τέσσερις ενήλικες ακόμα και μεγάλου αναστήματος θα ταξιδέψουν άνετα με το T-Roc, με τον πέμπτο της παρέας να δυσανασχετεί λίγο όχι λόγω πλάτους, αλλά λόγω του εξογκωμένου τούνελ στο δάπεδο και της ελαφρώς υπερυψωμένης θέσης του μεσαίου καθίσματος.
Τρικύλινδρο θαύμα
Ο τρικύλινδρος 1000άρης κινητήρας με τα 115Ps μας είναι ήδη γνωστός από άλλα μοντέλα της εταιρείας, αλλά στην περίπτωση του T-Roc είναι ακόμα πιο εντυπωσιακός. Είναι εύστροφος και ροπάτος, συνδυάζεται ιδανικά με το εξάρι κιβώτιο και κινεί με άνεση τα 1.270kg, επιταχύνοντας στα πρώτα 100km/h σε 11,1sec. Το μόνο που θέλει λίγη προσοχή είναι το ξεκίνημα, που απαιτεί να πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, αυξάνοντας στροφές, αφού αν ξεχαστείς και αφήσεις απότομα το συμπλέκτη, μπορεί να φανείς σα «νεούδι», με το μοτέρ να σβήνει και το σύστημα start/stop να προσπαθεί να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με τον οδηγό να απολαμβάνει εξίσου τόσο τη μετακίνηση μέσα στην πόλη όσο και τα πολύωρα ταξίδια. Μπορεί το T-Roc να βασίζεται στο Golf, δεν έχει όμως την ίδια αίσθηση με το μικρομεσαίο μοντέλο. Είναι πιο άμεσο από το Golf σε αντιδράσεις, αλλά υπολείπεται σημαντικά από αυτό σε ποιότητα κύλισης και άνεση. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης προσδίδει σπορτίφ συμπεριφορά, με αποτέλεσμα τις ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Έχει εξαιρετικό πάτημα με ακριβές και άμεσο τιμόνι και όταν φτάσεις να εξαντλήσεις την υψηλή πρόσφυση των ελαστικών 215mm, θα συμπεριφερθεί ουδέτερα, υποστρέφοντας λίγο στην πίεση, με το ESP να επεμβαίνει πάντα διακριτικά. Σε γενικές γραμμές, το T-Roc αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα crossover στη γρήγορη οδήγηση. Σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσεις χάρη στο φρέσκο και μοντέρνο σχεδιασμό του, ενώ ο 1000άρης κινητήρας αποτελεί μεγάλο φορολογικό πλεονέκτημα, κινεί ευδιάθετα το αμάξωμα, διατηρώντας παράλληλα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Θα θέλαμε καλύτερα υλικά στο εσωτερικό, ενώ η τιμή των €19.650 σίγουρα δεν αποτελεί μια value λύση, συμβαδίζει όμως με τον lifestyle χαρακτήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό που προσφέρει ακόμα και η βασική έκδοση Discover. Αναμένουμε να το οδηγήσουμε και στην έκδοση με τον 1.5TSI EVO με τα 150Ps, όπου θα αποτελεί σίγουρα ένα ακόμα πιο ολοκληρωμένο σύνολο.
Τιμή βασικής έκδοσης VW T-ROC 1.0TSI 115Ps Discover: €19.650
Τιμή έκδοσης δοκιμής VW T-ROC 1.0TSI 115Ps Advance: €21.250
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Άνεση ανάρτησης |
Οδική συμπεριφορά | Ποιότητα εσωτερικού |
Απόδοση κινητήρα | |
Ευρύχωρη καμπίνα | |
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός (cc) | 999 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 74,5 x 76,4 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτοφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.270 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 115/5.000-5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,4/2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 11,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 187 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 117 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική μεικτή (lt/100km) | 5,1 | |
Δοκιμής μεικτή (lt/100km) | 7,8 |