Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Grandland |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Παρεούλα
Είναι γνωστό πλέον ότι το Group PSA έχει εξαγοράσει την GM, οπότε και όλα τα νέα Opel μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη με τα Γαλλικά αυτοκίνητα. Το Grandland X βασίζεται στη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του Group PSA και φυσικά χρησιμοποιεί κινητήρια σύνολα του Γαλλικού ομίλου. Γενικότερα, δεν ξέρω πού θα πάει αυτή η ιστορία, αλλά δεν είναι και λίγοι αυτοί που στεναχωριούνται για τέτοιου είδους ενοποιήσεις. That’s life όμως και πάμε παρακάτω. Το Nissan Qashqai κατέχει τα σκήπτρα στην κατηγορία των μεσαίων crossover και πολύ δύσκολα θα κουνηθεί από το θρόνο του. Πολύ εντυπωσιακό από κοντά, το Opel Grandland X κάνει τους περαστικούς να γυρίζουν για να το κοιτάξουν. Το αμάξωμά του δεν θυμίζει σε τίποτα τους… Γάλλους δωρητές του και μάλιστα μοιάζει εντελώς φρέσκο, ξεφεύγοντας από τις συνηθισμένες γραμμές της Opel, έχοντας παράλληλα κοινά στοιχεία με το μικρότερο αδερφάκι του, το Crossland X.
Άνοιξε πόρτα!
Ο εσωτερικός διάκοσμος θυμίζει έντονα το Astra, μοιάζει όμως πιο άνετο. Η οθόνη αφής, που κλέβει τη ματιά σου, είναι 8in και το σύστημα IntelliLink είναι ευκολόχρηστο και μπορεί να συνδεθεί με κάθε συσκευή. Λίγο παρακάτω, ένα στοιχείο που θυμίζει τις μηχανικές του ρίζες, ο περιστροφικός διακόπτης για το Grip Control. Στο πίσω μέρος, τα πράγματα δεν είναι άσχημα. Ακόμα και οι ψηλοί θα βολευτούν, όπως θα βολευτούν και τα πράγματα στο πορτ-μπαγκάζ, αφού φλερτάρει με τα 500lt. Στη διάθεσή μας η έκδοση βενζίνης με τον 1.2 turbo των 130 ίππων και το χειροκίνητο σασμάν, αλλά δεν αργήσαμε να οδηγήσουμε και το Grandland X με το αυτόματο κιβώτιο. Το γνώριμο μοτέρ PureTech του Group PSA δεν μπορείς να μην το συμπαθήσεις. Κινεί άριστα το αμάξωμα των 1.350+ κιλών, σε σημείο που ξεχνάς ότι κάτω από το καπό κρύβονται μόλις 3 κύλινδροι και 1.200 κυβικά εκατοστά. Σε σχέση με το SUV της Peugeot, στην καμπίνα του Opel φτάνουν λίγο περισσότεροι κραδασμοί από τη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Το αυτόματο 6άρι με μετατροπέα ροπής, κολακεύει ακόμα περισσότερο τον κινητήρα με τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές του. Ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση δηλαδή!
Δεν ξέρω κατά πόσο το επηρέασε η ζέστη που επικρατούσε τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας, ορισμένα όμως πλαστικά στις ταπετσαρίες των πλαϊνών πορτών έβγαλαν κάποιους τριγμούς, που η αλήθεια είναι ότι είχα καιρό να ακούσω σε καινούργιο αυτοκίνητο. Γενικά, το Grandland X είναι αρκετά ποιοτικό, όμως το Peugeot 3008 στο οποίο βασίζεται, είναι ένα σκαλί πάνω σε design, υλικά και συναρμογή. Πάντως τα προαιρετικά, ανατομικά καθίσματα AGR, προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης, καλή στήριξη, ενώ αποδεικνύονται πολύ αναπαυτικά στα μακρινά ταξίδια.
Σε ανοιχτές διαδρομές με στροφές, το Grandland X συμπεριφέρεται άριστα, με πάτημα σίγουρο και ισορροπημένο. Και εδώ μοιάζει να μην έχει γίνει copy/paste από το Γαλλικό στήσιμο, κάπως όμως έτσι αποκτά το δικό του στυλ και, κατ’ επέκταση, το κοινό του και το SUV της Opel. Παρότι αποκλειστικά FWD, το σύστημα Grip Control με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας, κάνει δουλίτσα (χρησιμοποιώντας το traction control και τα φρένα) αν χρειαστεί και, σε συνδυασμό με τα Μ+S ελαστικά, δεν έχεις να φοβηθείς κάτι, εκτός αν το παρακάνεις. Δυνατά και αποτελεσματικά και τα φρένα του Grandland X, ακόμα και υπό πίεση τέτοια που δύσκολα κάποιος αγοραστής αυτής της κατηγορίας θα την φτάσει.
Αστέρι!
Ναι, είναι αστέρι στον τομέα των τεχνολογιών. Αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, υποβοήθηση παρκαρίσματος, κάμερα 360 μοιρών, αλλά και τον personal assistant σου στο OnStar. 24 ώρες το 24ωρο, ο βοηθός σου είναι εκεί, 365 μέρες το χρόνο. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος ακόμα και στη βασική έκδοση (X-Cite), με την τιμή του να ξεκινάει από τα 24.500 ευρώ. Ζάντες αλουμινίου 17in, σύστημα infotainment IntelliLink με οθόνη 7in, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος, φώτα ημέρας LED, αισθητήρες βροχής και αυτόματα φώτα. Δεν συζητάμε για την έκδοση X-Clusive, η οποία βέβαια ξεκινά από τα 32.300 ευρώ και διαθέτει πραγματικά τα πάντα. Σημαντικός παράγοντας είναι και η πενταετής (ή 75.000km) εργοστασιακή εγγύηση, καθώς και ο ένας χρόνος δωρεάν συνδρομής Opel On Star. Η Opel έχει προσπαθήσει πολύ με το Grandland X, αφού έρχεται με εντυπωσιακή εμφάνιση, δυνατό εξοπλισμό, ικανοποιητικούς χώρους και δύο καλούς κινητήρες. Το έργο του όμως δύσκολο, δεδομένου ότι η κατηγορία έχει παίχτες δυνατούς και εδραιωμένους.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2Τ 130Ps X-Cite: €24.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2Τ 130Ps Auto X-Clusive: €32.300
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Ορατότητα προς τα πίσω |
Υψηλά επίπεδα εξοπλισμού | Τριξίματα στο εσωτερικό |
Απόδοση κινητήρα | Τιμή πλούσιων εκδόσεων |
Ποιότητα κύλισης | Αίσθηση τιμονιού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, μεταβλητός χρονισμός με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός (cc) | 1.199 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 75 x 90.5 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι | |
Πίσω | Δίσκοι | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 130 / 5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/ 1.750 | |
0-100km/h (sec) | 11,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 188 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 127 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,8 |