Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Polo |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Νέα δεδομένα
Το 2017, η κατηγορία των supermini απέσπασε το υψηλότερο ποσοστό πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η συγκεκριμένη κατηγορία κατέλαβε το 36,2% επί του συνόλου πωλήσεων, με 31.875 μονάδες. Τα μοντέλα του B-Segment, λόγω της οικονομικής κατάστασης στη χώρα μας, εκτελούν σε μεγάλο βαθμό χρέη οικογενειακού αυτοκινήτου. Βέβαια, σε αυτό έχουν βοηθήσει πολύ και οι κατασκευαστές, αφού πλέον τα αυτοκίνητα αυτά έχουν περάσει τα 4 μέτρα σε μήκος.
Το νέο Polo είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο έχουν μεγαλώσει τα supermini με την πάροδο των ετών. Το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1975 είχε μήκος μόλις 3.650mm, ενώ στην 6η του γενιά, το μοντέλο έφτασε τα 4.053mm, ακουμπώντας σχεδόν σε μήκος το Golf IV! Η 6η γενιά του μοντέλου αποτελεί ένα ολοκαίνουριο μοντέλο που βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα MQB A0, που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Ibiza. Η νέα πλατφόρμα έφερε, όπως είπαμε, σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις, με το μήκος να αυξάνεται κατά 81mm, το πλάτος κατά 69mm (1.751mm), το μεταξόνιο κατά 94mm (2.564) και ο χώρος αποσκευών κατά 75lt, φτάνοντας πλέον τα 355lt!
Γνώριμο και κλασάτο
Η Volkswagen είναι γνωστό ότι δεν ρισκάρει στο σχεδιαστικό κομμάτι και ως εκ τούτου, το νέο μοντέλο είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, ακολουθώντας τη σχεδίαση του προηγούμενου μοντέλου, με την προσθήκη όμως μερικών στοιχείων που το κάνουν πιο ώριμο, σύγχρονο και κομψό. Το αμάξωμα είναι λιγότερο αιχμηρό σε σχέση με το παρελθόν, ενώ μία δεύτερη γραμμή, που διατρέχει το αμάξωμα πάνω από τις χειρολαβές των θυρών, δίνει την ψευδαίσθηση αυξημένου πλάτους και προσδίδει δυναμισμό.
Το εσωτερικό αποτελεί ό,τι πιο premium έχει να επιδείξει η κατηγορία των supermini, με σχεδίαση που ακολουθεί τη νέα τάση της VW, με ευθείες γραμμές και ορθογώνια μοτίβα. Τα πλαστικά του ταμπλό είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά, με άψογη συναρμογή και ευχάριστες χρωματιστές επιφάνειες, που φτάνουν μέχρι τα πλαϊνά των θυρών. Εκπτώσεις ποιότητας υπάρχουν στο κάτω μέρος του ταμπλό και στα σκληρά πλαστικά στις πόρτες, ωστόσο αυτά δεν φτάνουν για να σου χαλάσουν τη γενικότερα καλή εικόνα που σου αφήνει το νέο Polo. Στο κέντρο φιλοξενείται η οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης-ψυχαγωγίας, που -ανάλογα με την έκδοση- είναι 6,5 ή 8 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων έχει μεγαλώσει σε πλάτος για να μπορεί να φιλοξενεί και τoν -extra- ψηφιακό πίνακα Active Info Display των 11,7 ιντσών, που διατίθεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο supermini. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν άνετα στο νέο Polo με τον πέμπτο, που θα καθίσει στη μέση, να δυσανασχετεί λίγο λόγω του τούνελ στο δάπεδο. Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος και δεν απέχει πολύ από αυτόν του Golf (380lt).
Ήρεμη δύναμη
Το νέο Polo διατίθεται στην αγορά με δύο κινητήρες βενζίνης 999cc, με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό MPI να αποδίδει 75Ps και να μην ενδιαφέρει κανέναν όταν υπάρχει ο εξαιρετικός 1.0TSI με απόδοση 95 ή 115Ps. Σύντομα θα διατίθεται και με τον 1.5 TSI Evo, ενώ στην πλευρά του diesel, θα συναντήσουμε τον 1.6 TDI που αποδίδει 80 ή 95Ps. Στην περίπτωσή μας, το Polo της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με τα 95Ps και 5άρι κιβώτιο. Ο τρικύλινδρος TSI επιταχύνει ζωηρά το αυτοκίνητο και έχει αρκετή δύναμη στο φάσμα 2.000-5.500rpm, με μέγιστη ροπή 17,8kgm. Το μοτέρ έχει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας με υπαρκτά, αλλά χαμηλά, επίπεδα θορύβου, που δεν ενοχλούν τους επιβάτες. Όσο αυξάνεται όμως ο ρυθμός, τόσο αυξάνεται και ο θόρυβος, ενώ και κάτω από τις 1.800rpm, η απόδοση του δεν είναι το ίδιο καλή. Η κατανάλωση καυσίμου είναι αρκετά καλή, με τη μέση τιμή της δοκιμής να φτάνει τα 6,9lt/100km.
Το πρώτο πράμα που θα διαπιστώσεις οδηγώντας το νέο Polo είναι ότι το βάρος έχει δοθεί προς την άνετη και ασφαλή συμπεριφορά. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά μαλακή, προσφέροντας πολύ καλή κύλιση και απόσβεση στις καθημερινές διαδρομές. Το στήσιμο είναι απόλυτα ομοιογενές, αλλά όχι ενθουσιώδες και συμμετοχικό. Μπορεί να είναι πιο άκαμπτο και ικανό από το προηγούμενο μοντέλο, με σίγουρο πάτημα, ωστόσο η οδήγησή του απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί διασκεδαστική.
Το νέο Polo ωρίμασε και μεγάλωσε, σε σημείο που μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο ως ένα καθημερινό αυτοκίνητο πόλης, αλλά και ως ένα μοντέλο που μπορεί να καλύψει με χαρακτηριστική άνεση τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Η σχεδίαση του είναι ώριμη και αρεστή προς όλους, το εσωτερικό του ευχάριστο και ποιοτικό, το τεχνολογικό πακέτο άνεσης και ασφάλειας πλήρες, ενώ ο κινητήρας με τα 95Ps προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου. Σίγουρα, το B-segment έχει πιο συναρπαστικές προτάσεις οδηγικά, κανένα όμως άλλο supermini δεν αποπνέει πιο αποτελεσματικά την εσάνς μεγαλύτερης κατηγορίας όσο το νέο VW Polo.
Τιμή βασικής έκδοσης VW Polo 1.0MPI 75Ps Trendline: €13.400
Τιμή έκδοσης δοκιμής VW Polo 1.0TSI 95Ps Comfortline: €14.700
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιοτικό εσωτερικό | Αδιάφορη σχεδίαση αμαξώματος |
Άνεση ανάρτησης | Ταμπούρα πίσω (Έκδοση 95Ps) |
Ευρύχωρη καμπίνα | Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές rpm |
Πρακτικότητα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός (cc) | 999 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 74,5 x 76,4 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτοφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.070 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 312mm, μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου και αντιστρεπτική δοκό | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 95/5.000-5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,7/2.000-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 11 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 183 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 119 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική μεικτή (lt/100km) | 5,2 | |
Δοκιμής μεικτή (lt/100km) | 6,9 |