Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Captur |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
MiniSUV
Αυτή η κατηγορία μοιάζει να έχει σχεδιαστεί για τη χώρα μας. Τα B-SUV είναι μικρά, οικονομικά, με επαρκείς χώρους για μία μικρή οικογένεια και με αρκετή απόσταση από το έδαφος για να μπορείς να τα οδηγείς χωρίς να σκανάρεις συνεχώς τους ασφαλτοστρωμένους μας χωματόδρομους, προκειμένου να δεις από πού θα περάσεις με τη μικρότερη δυνατή ζημιά.
Το Captur, αν και βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά, είναι -ακόμα και σήμερα- ο αρχηγός της κατηγορίας με περισσότερες από 215.000 πωλήσεις και αυτό γιατί συνδυάζει, με τον ιδανικότερο τρόπο, τα κυριότερα χαρακτηριστικά από τρεις κατηγορίες οχημάτων. Έχει την υψηλή θέση οδήγησης που πλέον θέλουν όλοι, γιατί τους βοηθά να βλέπουν καλύτερα, τους χώρους και την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού MPV, χωρίς όμως την boxy και βαρετή εμφάνιση και την οδηγική ευκολία και οικονομία ενός μικρού hatchback. Αυτά τα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό φυσικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που θα του επιτρέψει να φτάσει και σε εκείνη την απόμερη παραλία το καλοκαίρι, είναι υπέρ αρκετά για να το επιλέξει κάποιος ως ιδανικό αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων και -σε συνδυασμό με την καλύτερη εμφάνιση της κατηγορίας- δικαιολογεί τη θέση του στην κορυφή. Βασίζεται στην πλατφόρμα Β του Clio IV, αλλά με αυξημένες συνολικά διαστάσεις, αφού το μήκος του είναι κατά 60mm μεγαλύτερο, φτάνοντας τα 4.122mm, κάτι που έχει και τον ανάλογο αντίκτυπο στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, που φτάνει τα 455lt. Επίσης, το αυξημένο ύψος που έχει η καμπίνα των επιβατών δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο από το Clio. Η ανανεωμένη έκδοση του Captur, σε σύγκριση με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά το 2013, διαθέτει αναβαθμισμένο εσωτερικό με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, νέες ταπετσαρίες σε πόρτες και καθίσματα, με αποτέλεσμα να εκπέμπει μία ανώτερη αίσθηση ποιότητας από τα συνήθη της κατηγορίας. Τα καθίσματα είναι επίσης νέα, πιο εργονομικά και γενικότερα, ο εξοπλισμός του νέου Captur είναι εμπλουτισμένος με όλες τις νέες τεχνολογίες, όπως οθόνη πολυμέσων 7in με το νέο και βελτιωμένο σύστημα συνδεσιμότητας R-linkEvolution και όλα τα γνωστά καλούδια στους τομείς ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και οδηγικών βοηθημάτων.
Οδηγικά;
Οδηγικά το Captur δεν έχει σπορ προσανατολισμό και δεν θα περίμενε και κανείς να έχει, μιας και πρόκειται εμφανώς για αυτοκίνητο που επικεντρώνεται στις άνετες μετακινήσεις των επιβατών. Η ποιότητα κύλισης είναι ένα από δυνατά του χαρτιά, με καλή απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και, μάλιστα, χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Παρά την απόσταση από το έδαφος είναι πολύ σταθερό, όταν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι ξεκούραστο και άνετο. Το τιμόνι του έχει αρκετά ελαφριά αίσθηση, με ρύθμιση που δίνει περισσότερη έμφαση στις άνετες μετακινήσεις εντός της πόλης και λιγότερη στην πληροφόρηση που παρέχει στον οδηγό.
Ο κινητήρας του, γνωστός και από την υπόλοιπη γκάμα της Renault, είναι τετρακύλινδρος, με χωρητικότητα 1.197cc και τα 120Ps, που αποδίδει, σε συνδυασμό με τα 20,8kgm ροπής σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας, κινούν πραγματικά ευχάριστα τα 1.200kg του Captur. Επίσης, έχει ωραίο ήχο, ανεβάζει εύκολα στροφές, αλλά, αν τον πιέσεις, ανεβάζει και την κατανάλωση πάνω από τα 8,5lt/100km. Σε κανονικούς ρυθμούς, πάντως, κυμαίνεται στα 7,5lt/100km.
Όμορφο, σύγχρονο και ευχάριστο
Συμπερασματικά, πάντως, θα μπορούσα να πω ότι όντως το Captur είναι το πιο «νόστιμο» crossover, το οποίο, χωρίς να καταφεύγει σε ακραία σχεδίαση, όπως πχ το Nissan Juke, καταφέρνει να παραμένει για αρκετά χρόνια φρέσκο, ειδικά με το επιτυχημένο αυτό facelift, που το ανανέωσε διακριτικά και δεν χάλασε τις αναλογίες του αυτοκινήτου. Είναι ένα αυτοκίνητο, που μπορεί να αναλάβει πολλούς ρόλους, με μικρό λειτουργικό κόστος και χωρίς να υστερεί εμφανώς πουθενά. Προσωπικά, θεωρώ ότι είναι το καλύτερο στην κατηγορία του.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €14.780
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Κατανάλωση |
Πολυχρηστικότητα | |
Άνεση | |
Ποιότητα εσωτερικού | |
Καλή σχέση τιμής-εξοπλισμού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.198cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 73,1mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,8 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης | |
Βάρος (kg) | 1.180 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 205/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 120/4.900 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,8/ 2.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,6 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 192 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 125 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,8 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 5,11 | |
0-80 | 7,61 | |
0-100 | 10,62 | |
0-120 | 15,03 | |
0-140 | 20,49 | |
0-160 | 29,73 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
M | SEC | KM/H |
18 | 3,08 | 41,10 |
60 | 5,91 | 68,01 |
100 | 7,83 | 81,59 |
200 | 11,65 | 105,87 |
400 | 17,72 | 130,24 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 3,49 | |
80-110 | 3,90 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 5,46 | |
100-140 | 9,64 |