Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Crossland X |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Το Opel Crossland X προέκυψε από την πρόσφατη συνεργασία Opel και Group PSA, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί το πάτωμα PF1, που είναι κοινό μεταξύ Peugeot 2008 και Citroen C3 Aircross, όπως επίσης και το γνωστό τρικύλινδρο 1.2T PureTech του group, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι ένα ακόμα μικρό crossover, ικανό για διάφορα στυλ οδήγησης. Το Crossland Χ έρχεται να μπει σε μία φοβερά ανερχόμενη κατηγορία, αυτή των B-SUV, που κυκλοφορούν ήδη τα Kia Stonic, Seat Arona, Ford Ecosport, VW Τ-Roc, καθώς και τα Citroen C3 Aircross και Peugeot 2008, που μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη.
Ένα μικρό Mokka!
Το σχήμα του θυμίζει αρκετά το μεγαλύτερο Mokka Χ, αφού έχουν παρόμοια γραμμή, με τη διαφορά ότι το Crossland είναι ελαφρά μικρότερο και στο μάτι δείχνει πιο αεροδυναμικό και μακρόστενο. Στο εσωτερικό του θα συναντήσουμε το φιλόξενο χώρο ενός σύγχρονου Opel, με ψηλή θέση οδήγησης, που προσφέρει άνετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Παράλληλα, το Crossland Χ είναι εξοπλισμένο με διάφορα ενδιαφέροντα gadget, όπως το head up display, την οθόνη αφής που πλέον είναι απαραίτητη σε όλα τα αυτοκίνητα και μέσω της οποίας ελέγχουμε σχεδόν τα πάντα, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση για smartphones και διάφορα άλλα. Γενικά, το εσωτερικό έχει αρκετά καλή ποιότητα και είναι άνετο και χρηστικό.
Γνωστός από αλλού
Ο κινητήρας, που χρησιμοποιείται, έχει προκύψει από τη συνεργασία με τον όμιλο PSA και πρόκειται για τον γνωστό τρικύλινδρο 1.2Τ PureTech, που στην προκείμενη περίπτωση αποδίδει 110Ps στις 5.500rpm και 20,9kgm ροπής στις 1.500rpm. Χρησιμοποιεί μεταβλητό χρονισμό, άμεσο ψεκασμό και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική μεταφράζεται σε κάποιους ανεπαίσθητους κραδασμούς στο ρελαντί, οι οποίοι όμως μάλλον θα περάσουν απαρατήρητοι. Σαν απόδοση, ο κινητήρας είναι πολύ καλός, με άφθονη ροπή από χαμηλά και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, που υπάρχει ως επιλογή αποκλειστικά με αυτόν τον κινητήρα. Το κιβώτιο είναι κάπως αργό στις αλλαγές και η γενική αίσθηση του Crossland είναι ότι πρόκειται για ένα χαλαρό αυτοκίνητο. Η Opel υπόσχεται μέση κατανάλωση στα 5,3lt/100km, εμείς όμως, με σχετικά γρήγορη οδήγηση, είδαμε την ένδειξη να σταματάει στα 7,4lt/100km.
Easy ride
Στο δρόμο, το Crossland κινείται χαλαρά. Δεν είναι σχεδιασμένο για σβέλτη οδήγηση και σίγουρα δεν είναι το αυτοκίνητο που θα επιλέξει κάποιος που του αρέσει το στρίψιμο. Παρόλα αυτά, όμως, δεν γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές και είναι προβλέψιμο. Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση, αλλά αυτό θα προβληματίσει μόνο όταν θελήσεις να κινηθείς γρήγορα. Μέσα στην πόλη κινείται με ευκολία, μιας και έχει περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και η μαλακή ανάρτηση θα απορροφήσει τυχόν κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Λόγω σχεδίασης, το Crossland μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, αλλά μην φανταστείτε απάτητα μονοπάτια και κατσάβραχα. Άλλωστε αυτός που θα θελήσει να κινηθεί σε τέτοιου είδους διαδρομές, θα επιλέξει σίγουρα κάποιο πιο σκληροπυρηνικό όχημα. Οι δυνατότητες του Crossland X σε βατό χωματόδρομο είναι αξιοπρεπείς και το καλοκαίρι, φορτωμένοι με την παρέα σας, θα μπορέστε να φτάσετε σε πιο δυσπρόσιτες παραλίες.
Εν κατακλείδι
Το Opel Crossland Χ είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει λίγο απ’ όλα. Να κινηθεί εντός πόλης, να ταξιδέψει σε ανοιχτό δρόμο, να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες με άνεση και να κινηθεί σε ήπιες «off road» καταστάσεις. Έχουμε κάποιες ενστάσεις από την αίσθηση του τιμονιού και το χρόνο που χρειάζεται το κιβώτιο για να αλλάξει σχέση, αλλά δεν είναι κάτι που θα προβληματίσει ιδιαίτερα το μέσο χρήστη. Η τιμή του Crossland Χ βρίσκεται λίγο πιο ψηλά από το μέσο όρο της κατηγορίας, αφού στην έκδοση με τον κινητήρα των 110Ps, ξεκινάει από τα 20.600, ενώ το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει extra €1.200. Ωστόσο ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης αφού περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έγχρωμη οθόνη αφής 8-ιντσών με σύστημα πολυμέσων IntelliLink, Navigation, ζάντες αλουμινίου 17in, φώτα LED, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας και φυσικά την υπηρεσία Opel OnStar με WiFi Hotspot.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €20.600
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό | Αίσθηση τιμονιού |
Ανετα καθίσματα | Αργό κιβώτιο ταχυτήτων |
Απόδοση κινητήρα | Υψηλή τιμή έκδοσης 110Ps |
Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.290 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | αυτόματο έξι σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Μπροστά | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx16in | |
Ελαστικά | 195/60 R16 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 110/ 5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,9/ 1.500 | |
100km/h (sec) | 11,80sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 187 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 121 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 |