Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC 204PS

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mercedes-Benz
Μοντέλο GLC
Segment C-SUV
Power Train Diesel
Mercedes-Benz GLC Coupe 250d 4MATIC 204PS

Από την αντίπερα όχθη
Πριν περίπου δέκα χρόνια, μαζί με άλλους συναδέλφους, χαζεύαμε την –τότε- καινούργια BMW X6. Δεν άρεσε σε κανέναν θυμάμαι. Τελικά, πέρασαν τα χρόνια και αυτή η κατηγορία έχει ενδιαφέρον, αφού υπάρχουν και αυτοί που αφενός μεν θέλουν να ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα αφετέρου χρειάζονται χώρο και άνεση. Η GLC Coupe έχει –στην ουσία- απέναντί της την BMW X4, η οποία όμως έχει λιγάκι πιο ατσούμπαλες γραμμές. Η Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει ίσως το καλύτερο σχεδιαστικά σύνολο, αφού δεν μοιάζει να ήταν ένα ογκώδες αυτοκίνητο που coupe-σουλουπώθηκε.

4.732
Τόσο είναι το μήκος της και 1.602 mm το ύψος της. Μαζεμένη ναι, μικρή όχι. Βασισμένη στην GLC, είναι εν τέλει πιο μακριά και λιγάκι πιο φαρδιά, αλλά σαφέστατα πιο χαμηλή, ώστε να πετύχει η συνταγή του coupe. Χαζεύοντάς την εμπρός, είναι μία γνήσια Mercedes-Benz SUV κατασκευή. Ρίχνοντας ματιά πίσω, βλέπεις ξεκάθαρα ένα coupe sport αμάξωμα. Γενικότερα, κυκλοφορώντας στο δρόμο, παρατηρείς να σε κοιτάζουν αρκετά, καθώς το σχήμα της δημιουργεί εντυπώσεις. Ανοίγοντας την πόρτα, αντικρίζεις τη γνώριμη εικόνα των ταμπλό της Mercedes-Benz, με τα piano black κομμάτια, τους στρογγυλούς αεραγωγούς και τις αλουμινένιες λεπτομέρειες. Στα εμπρός καθίσματα κάθεσαι αρχοντικά, έχεις το χώρο σου και όλα καλά. Εγώ, σαν κοντός, χωρούσα πολύ άνετα και πίσω και οι sport καταβολές μου δεν άφησαν το στενό πίσω τζάμι να με ενοχλήσει. Έβαλα όμως φίλους –ψηλότερους- και μου είπαν το αντίθετο.
-Παιδιά, δεν είμαστε τίποτα συμβατικοί. Θέλαμε coupe, αλλά και SUV. Βολευτείτε…  τους είπα και προχωρήσαμε παρακάτω. Όχι βέβαια ότι δεν χωρούσαν, απλά ήθελαν να γκρινιάξουν. Η ορατότητα από τη θέση του οδηγού είναι περιορισμένη προς τα πίσω, αυτό όμως είναι κάτι που έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε τελευταία, αφού τα συστήματα παρκαρίσματος με τις κάμερες έχουν αναβαθμιστεί αρκετά. Οπότε και βοηθούν αρκετά, άρα δεν χρειάζεται απαραίτητα να βλέπεις τα πάντα με τα ίδια σου τα μάτια. Πιο πίσω ακόμα, στο πορτ μπαγκάζ, βρίσκεται χώρος που φτάνει τα 500lt, ενώ θα περίμενες κάτι μεγαλύτερο λόγω όγκου. Περίπου συν 50lt έχει η GLC, άρα η Coupe τα χάνει λόγω σχεδίασης. Ε, ψιτ, δύσκολο να «μείνεις» από χώρο μεταξύ μας…

2.2
lt turbo diesel
Ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό της GLC Coupe 250d είναι ο 2.2lt Turbo Diesel απόδοσης 204 ίππων. Πολύ πρόθυμος, ήσυχος, ζωντανός, κάνει το αμάξωμα να κινείται υπερβολικά άνετα έως και πολύ γρήγορα. Τα περίπου 50 κιλά ροπής είναι διαθέσιμα από πολύ χαμηλές στροφές και το καλό αυτόματο σασμάν 9G-Tronic –ναι, εννέα σχέσεων- κάνει μαγικά, με αλλαγές που δεν καταλαβαίνεις καν. Βρέθηκα σε κομμάτι με ζόρικες στροφές, που αδικούσαν το βαρύ αμάξωμα των –παραπάνω από- 1.800kg, παρόλα αυτά, η GLC Coupe έδειξε χαρακτήρα και ακολούθησε ακόμα και σε πολύ σφιχτές στροφές. Τιμόνι και φρένα πολύ υπάκουα, με τα δεύτερα να μην κουράζονται ακόμα και σε χρήση που πιστεύω κανείς αγοραστής GLC Coupe δεν θα κάνει στη ζωή του. Πάντως, το αυτοκίνητο σε… «σπρώχνει» στη γρήγορη οδήγηση, δείγμα της αλλαγής πλεύσης της Mercedes-Benz σε ορισμένα οχήματά της. Μετρήσεις από στάση και πίεση τέτοιου είδους δεν κάναμε, αφού είναι νούμερα που δεν θα πουν κάτι σε κάποιον. Η εταιρεία υπόσχεται 0-100km/h σε 7,6sec και τελική που φτάνει τα 222Km/h. Τα νούμερα είναι σίγουρα επιτεύξιμα, σας το υπογράφω. Πάντως, ταξιδεύεις άνετα με 160km/h, νομίζοντας ότι το κοντέρ γράφει 120-130… Την κλήση την αρπάζεις εύκολα, δηλαδή, αν δεν προσέχεις τι γράφει πραγματικά το ταχύμετρο. 

Πόσο καίει και κοστίζει?
Τα νούμερα, που ανακοινώνει η εταιρεία, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να τα πιάσεις. Τα 5lt/100km μοιάζουν ουτοπικά, η πραγματικότητα όμως δεν είναι διπλάσια. Γύρω στα 7+ καίει, αν προσέχεις και ξεπερνάει τα 8lt/100km, αν πραγματοποιήσεις μερικές προσπεράσεις ή άτσαλες κινήσεις. Για να φτάσει τα 10, θα πρέπει να είσαι συχνά με το γκάζι στο πάτωμα. Τέτοια νούμερα παλαιότερα, σε αντίστοιχου βάρους και όγκου οχήματα, δεν υπήρχαν στο μυαλό κανενός για να λέμε και την αλήθεια. Η GLC Coupe ξεκινάει την diesel γκάμα της με την 220d και τιμή από 61.460 ευρώ. Η δική μας, 250d 4MATIC, ξεκινά από τα 61.895 ευρώ. Για τους σκληροπυρηνικούς, υπάρχει και GLC Coupe AMG με 367 άλογα και τιμή λίγο κάτω από 90.000 ευρώ. Κι όμως έχω συναντήσει παραπάνω από μία τέτοια στους δρόμους μας. Κλείνοντας, η GLC Coupe θα λέγαμε ότι είναι η μικρότερη και πιο όμορφη αδερφή της GLC, η οποία ψάχνει για πιο άτακτο ταίρι και σαφέστατα της αρέσει να την κοιτάνε. Δεν μας χαλάει η «μόδα» των coupe SUV, μιας και τα SUV δεν μπορούν να μην είναι βαρετά σχεδιαστικά. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θέλουν να συνδυάσουν χώρους με sport αμάξωμα και η κατηγορία αυτή είναι ραμμένη στα μέτρα τους.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MERCEDES-BENZ GLC COUPE 250D 4MATIC: €61.895

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Θέση              Εμπρός, κατά τον διαμήκη άξονα
Κυβισμός (cc)        2.143
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)   88 x 88,3
Σχέση συμπίεσης           16,2
Τροφοδοσία           Άμεσος ψεκασμός commonrail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg)                  1.745
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση                     Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο                    Αυτόματο 9 σχέσεων
Διαφορικό               Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες                     7,5Jx17in
Ελαστικά               235/65
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός                    Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω                           Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)      204/ 3.800
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)  51/ 1.600-1.800
0-100km/h      7,6sec
Τελική ταχύτητα (km/h)  222 
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)      129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)  5,0
Δοκιμής (lt/100km)   7,8