Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | EV6 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Electric |
Car of the year 2022
Και όχι άδικα. Φαίνεται δεν είμαι ο μόνος που το θεωρεί ως το πιο ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι σήμερα. Φυσικά μιλάμε πάντα για κανονικά αυτοκίνητα, όχι για Porsche και AUDI που κοστίζουν 150 χιλιάδες ευρώ, αλλά για ένα αμάξι που είναι μεν ακριβό, αλλά σε λογικά πλαίσια. Κοντά του θα έβαζα και τα Skoda Enyaq και VW ID.4 που έχουν και αυτά normal χρήματα και μπορούν να αποτελέσουν αξιόλογα οικογενειακά, αλλά εδώ μιλάμε για εντελώς διαφορετικό μοτίβο. Ένα αυτοκίνητο που δεν μοιράζεται καμία τεχνοτροπία σχεδιαστική ή τεχνολογική με άλλα ομόσταυλα μοντέλα.
Βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα E-GMP και χρησιμοποιεί κύκλωμα 800V (όπως της Taycan), που πρακτικά σημαίνει πως με τον ανάλογο ταχυφορτιστή δύναται να φορτίσει από το 10% στο 80% της μπαταρίας σε 18 λεπτά. Όταν δηλαδή θα υπάρχουν οι υποδομές στους εθνικούς μας δρόμους, θα ταξιδεύεις κανονικά και θα το ανεφοδιάζεις σχεδόν σαν κοινό θερμικό. Εναλλακτικά, μπορεί να κερδίσει 100km αυτονομίας με φόρτιση 4,5 λεπτών. Με εναλλασσόμενο ρεύμα, ο χρόνος φόρτισης με τον δικό του 11άρη onboard φορτιστή σε wallbox είναι σχεδόν 7,5 ώρες.
Είναι μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος που φτάνει τα 4,69m, πλάτος 1,89m, με χαμηλό όμως ύψος 1,55m. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα 520lt (και 1.300lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) και κάτω από το καπό έχει ακόμα 52lt, όπου μπορείς να βάλεις το καλώδιο φόρτισης. Το μοντέλο της δοκιμής είναι το ακριβότερο της γκάμας, τετρακίνητο με ένα μοτέρ σε κάθε άξονα με 100Ps το εμπρός και 225Ps το πίσω, έχει τη μεγάλη -Long Range- μπαταρία με χωρητικότητα 77,4kWh και είναι είναι η έκδοση GT-Line που έχει και τον πλουσιότερο εξοπλισμό.
Η σχεδίαση του EV6 είναι ξεκάθαρα φουτουριστική και δεν θυμίζει τα σύγχρονα μοντέλα της KIA, ακόμα και το ολοκαίνουριο Sportage. Το μπροστινό μέρος είναι πολύ επιθετικό με έντονα νεύρα στο καπό, χαμηλό ρύγχος και δυναμικούς προβολείς Full LED, όμως το πίσω είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό λόγω της χαμηλωμένης οροφής και της ενιαίας φωτεινής LED «ρίγας» που τρέχει κατά μήκος όλης της ουράς.
Space Age
Σαν μεγάλο αυτοκίνητο που είναι οι χώροι στο εσωτερικό είναι πληθωρικοί και η ποιότητα των υλικών του εξαιρετικά μοντέρνου σε σχεδιασμό σαλονιού είναι άριστη. Το EV6 καταφέρνει και παντρεύει την πολυτέλεια με το έντονα ψηφιακό περιβάλλον. Έχει δύο οθόνες 12,3in, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για τα πολυμέσα, με εύκολο στην χρήση μενού και πολύ καλή απόδοση στα ελληνικά. Ο πίνακας οργάνων αλλάζει εμφάνιση και γραφικά ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις ανάμεσα στα Eco, Normal και Sport, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, όπως είναι σε πολλά ηλεκτρικά το “Β” στον επιλογέα, μόνο που εδώ το “Β” είναι βαθμιαία ρυθμιζόμενο σε έξι επίπεδα.
To head–up display μπορεί εκτός των απλών πληροφοριών για ταχύτητα και την σήμανση των δρόμων, να προβάλλει το σύστημα πλοήγησης κατευθείαν πάνω στο δρόμο. Άλλο ένα πλεονέκτημα που έχει είναι πως μπορεί να φορτίσει ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως για παράδειγμα αυτό το γλυκό 500αρακι με τις δύο ξανθιές που έχει μείνει λίγο έξω από το Λουτράκι...
Η τιμή της βασικής έκδοσης (Platinum) του EV6 που είναι δικίνητη με ένα μοτέρ (το πίσω), 170Ps και την μικρότερη μπαταρία 58kWh είναι 40.427 ευρώ με την κρατική επιδότηση, ενώ το GT-Line της δοκιμής μας κοστίζει 52.190 ευρώ, τα οποία δεν είναι λίγα, αλλά όπως θα δείτε και στην συνέχεια, ούτε πολλά. Η κατανάλωση του σε ενέργεια είναι περίπου 20-22kWh ανά 100km σε φυσιολογικές συνθήκες, αλλά εμείς καταφέραμε να την φτάσουμε και 24kWh/100km γιατί η επιτάχυνση του από στάση ήταν κάτι που θέλαμε να το δείξουμε σε πολλούς. Η θεωρητική του αυτονομία φτάνει τα 484km, αλλά εσείς υπολογίστε γύρω στα 420km, ειδικά αν το χρησιμοποιήσετε και σε ανοιχτό δρόμο, όπου είναι απίστευτα ήσυχο και δείχνει εξαιρετικά συμπαγές και καλοφτιαγμένο. Ο μόνος αεροδυναμικός θόρυβος που ακούς προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες.
Όπλο
Το EV6 είναι απίστευτα γρήγορο ειδικά αν αναλογιστείς το μεγάλο βάρος του. Τα αστραπιαία 62kgm ροπής σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και τους μεγάλους τροχούς 20in με ελαστικά 255/45, το κάνουν πραγματικά να εκτοξεύεται από στάση και να προκαλεί χαμόγελα στους μυημένους και ζαλάδα σε αυτούς που δεν το περιμένουν ή δεν έχουν αντίστοιχες εμπειρίες από δυνατά τετρακίνητα. Δεν είναι οι 325 ίπποι που το προκαλούν αυτό, ούτε μόνα τους τα 62kgm ροπής, αλλά το ότι είναι διαθέσιμα από την αρχή. Μάλιστα σου προκαλεί τόσο μεγάλη εντύπωση, που μετά τα 80km/h όπου η επιτάχυνση αρχίζει να θυμίζει «κανονικό» γρήγορο αυτοκίνητο σου φαίνεται πως «κόβει». Δεν κόβει όμως και δίνει σταθερά μέχρι τα 140km/h, ενώ μέχρι τα 200m από στάση είναι μπροστά ακόμα και από αυτοκίνητα όπως η εξαιρετική Mercedes-AMG A35 που δοκιμάσαμε πρόσφατα και μάλιστα με 2 άτομα μέσα, ενώ εκείνη την είχα μετρήσει μόνος μου. Απίστευτο! Μετά τα 140km/h αρχίζει η AMG να καλύπτει την διαφορά, αλλά μόνο και μόνο που συγκρίνεις 2,1 τόνους αυτοκίνητο με ένα από τα πιο γρήγορα hot hatches που υπάρχουν, αντιλαμβάνεστε για τι πράγμα μιλάμε. Τα 0-100km/h έρχονται σε μόλις 5,09sec, ενώ στα 400m από στάση φτάνει σε 13,56sec με 161,24km/h. Αυτές είναι επιδόσεις σοβαρού σπορ αυτοκινήτου.
Σε οδική συμπεριφορά, δεν έχει σχέση φυσικά με τέτοια μοντέλα, αλλά και πάλι, είναι το καλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο που έχουμε δοκιμάσει. Η συστοιχία των μπαταριών που ζυγίζει 477 kg βρίσκεται χαμηλά στο πάτωμα, παίζοντας το ρόλο της στην κατανομή του βάρους (53% εμπρός και 47% πίσω) και έτσι δεν μοιάζει σε αίσθηση να είναι τόσο βαρύ, με την ανάρτηση να είναι ενδοτική στις ανωμαλίες μεν, σφιχτή και ακλόνητη στις στροφές δε. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, παρά τα 16cm απόστασης από το έδαφος, ενώ ακόμα και σε απότομες αλλαγές πορείας δεν θα σε ξενίσει. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δεν υπάρχουν, όμως οι μηχανικοί της KIA εξέλιξαν έναν νέο τύπο αμορτισέρ που διαθέτουν ένα επιπλέον έμβολο για καλύτερη δύναμη απόσβεσης κατά την επαναφορά. Το στοιχείο αυτό και η γενικότερη ρύθμιση της ανάρτησης κυριολεκτικά «σιδερώνει» κάθε λογής λακκούβα ή σαμαράκι. Το EV6 σου εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη να το στρίψεις όσο γρήγορα θες και μόνο το -υψηλό- όριο της πρόσφυσης από τα λάστιχα είναι εκεί για να σε σταματήσει. Το ESP του είναι πολύ καλά ρυθμισμένο, επιτρέποντας σε ένα βαθμό στην ουρά του να διορθώσει την πορεία στο άφημα του γκαζιού και γενικά είναι ευχάριστο και συμμετοχικό στην οδήγηση.
Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που το EV6 είναι το πρώτο ηλεκτρικό που θα έβαζα το χέρι στην τσέπη να το αγοράσω, το γεγονός ότι συμπεριφέρεται στον δρόμο σαν ένα καλό «συμβατικό» μοντέλο, φορτίζει πολύ γρήγορα, δεν κοστίζει αδικαιολόγητα πολύ και είναι όμορφο, μοντέρνο και ποιοτικό. Δεν το αγοράζεις γιατί είναι απλά ηλεκτρικό, το αγοράζεις γιατί είναι συνολικά καλό σαν αυτοκίνητο.
Μπορείτε και εσείς να βιώσετε την εμπειρία του EV6 κλείνοντας ένα Test-Drive εδώ.
Τιμή βασικής έκδοσης EV6 58kWh RWD 170Ps: €47.990 (€40.427 με κρατική επιδότηση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής EV6 77,4kWh ΑWD 325Ps: €60.190 (€52.190 με κρατική επιδότηση)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Οικονομία | Τιμή |
Εμφάνιση | |
Αθόρυβη λειτουργία | |
Πρακτικότητα | |
Οδική συμπεριφορά | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | 2 Ηλεκτροκινητήρες AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός και πίσω, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 77,4kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με μονό κάτω βραχίονα, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων 5 σημείων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 345x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx20in | |
Ελαστικά | 255/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.695 | |
Πλάτος (mm) | 1.890 | |
Ύψος (mm) | 1.550 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.900 | |
Βάρος (kg) | 2.090 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 520-1.300 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 325 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 62 | |
0-100km/h (sec) | 5,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 188 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Αυτονομία (km) | 484 | |
Ονομαστική (kWh/100km) | 18kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 22,4kWh/100km | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 484 | |
Δοκιμής (km) | 420 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,40 | |
0-80 | 3,55 | |
0-100 | 5,09 | |
0-120 | 7,12 | |
0-140 | 9,80 | |
0-160 | 13,32 | |
0-180 | 17,97 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,18 | 55,33 |
60 | 4,23 | 89,23 |
100 | 5,69 | 106,45 |
200 | 8,69 | 132,18 |
400 | 13,56 | 161,24 |