Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Kona |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Το πρόσφατο facelift που δέχθηκε το Hyundai Kona το έκανε πιο όμορφο, με πιο επιθετικό design και εξοπλισμένο με περισσότερη τεχνολογία και ανέσεις. Η έκδοση που έχουμε στα χέρια μας είναι ένα σκαλί πριν την κορυφή της γκάμας του Kona, του Kona N δηλαδή και ονομάζεται Kona N Line. Είναι εξοπλισμένη με τον γνωστό 1.6T-GDi που γνωρίζουμε από τα Tucson και Sportage, όμως για την συγκεκριμένη περίσταση αποδίδει 198Ps, με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7-DCT.
N marks the spot
Η έκδοση N Line ξεχωρίζει αισθητικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στον διαφορετικό σχεδιασμό του εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει ένα lip spoiler, μια ανασχεδιασμένη μάσκα που φιλοξενεί το έμβλημα N Line, ενώ πάνω από την μάσκα υπάρχουν τρεις έξτρα μικροί αεραγωγοί. Διαφορετικός είναι και ο πίσω προφυλακτήρας που διαθέτει diffuser, καθώς και δύο διακοσμητικές εξαγωγές αέρα, ενώ η εξάτμιση έχει διπλή απόληξη. Από τα φτερά απουσιάζουν τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά που πλέον είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος και επίσης διαθέτει πιο φαρδιά πλαϊνά μαρσπιέ. Την σπορ εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες diamond cut των 18in, οι οποίες διατίθενται αποκλειστικά στην έκδοση αυτή.
Στο εσωτερικό το πρώτο πράγμα που τραβάει το μάτι, εκτός από τη νέα οθόνη στο κέντρο του ταμπλό των 8in, είναι οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, αλλά και στο δερμάτινο τιμόνι και στην επίσης δερμάτινη φούσκα του επιλογέα ταχυτήτων, καθώς και στους κόκκινους μοχλούς κατεύθυνσης των αεραγωγών. Τέλος, θα συναντήσουμε πεντάλ με επένδυση αλουμινίου, αλλά και την επιλογή σε δερμάτινες ή suede επενδύσεις στα σπορ καθίσματα που διαθέτουν σημαντικά ενισχυμένα πλαϊνά στήριξης του σώματος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου.
Ένα επιπλέον μικρό λογότυπο
Στο πίσω μέρος του Kona υπάρχει ένα επιπλέον μικρό λογότυπο, που κάνει όμως την μεγάλη διαφορά σε σχέση με το δικίνητο Kona των 198Ps. Η διαφορά αυτή εντοπίζεται φυσικά στην ύπαρξη τετρακίνησης, αλλά και στην διαφορετική πίσω ανάρτηση, η οποία πλέον διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους με ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης και όχι ημιάκαμπτο άξονα. Η τοποθέτηση του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων στερεί 13lt από τον χώρο αποσκευών, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα επηρεάσει αρνητικά αυτόν που ψάχνει το κάτι παραπάνω στην οδήγηση. Η τετρακίνηση προσθέτει επιπλέον 75kg και χρησιμοποιεί την τεχνολογία H-TRAC, κάνει δηλαδή αυτόματη κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω σε ποσοστό που ξεκινάει από 100% εμπρός και 0% πίσω και μπορεί να φτάσει μέχρι το 50-50%, με επιλογή κλειδώματος για χαμηλές ταχύτητες, ενώ διαθέτει το Advanced Traction Cornering Control ή αλλιώς ATCC, ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης το οποίο συνεργάζεται με την τετρακίνηση και το ESP. Ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, κατανέμεται αντίστοιχα και η ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, με τα προγράμματα Comfort και ECO, να κατανέμουν μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους μπροστά τροχούς, ενώ στην επιλογή Sport, η κατανομή ροπής μπορεί να φτάσει μέχρι και στο 50-50. Επιπλέον, στο προφίλ Sport το τιμόνι γίνεται πιο «βαρύ» και φυσικά αλλάζει η απόκριση του κινητήρα, αλλά και η ταχύτητα με την οποία αλλάζει σχέσεις το αυτόματο κιβώτιο 7-DCT. Αντίστοιχα με το κάθε προφίλ, αλλάζουν επίσης και τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25in.
Στα γνωστά
Από εκεί και πέρα, το τετρακίνητο Kona N Line διατηρεί τα ίδια χαρακτηριστικά με το δικίνητο, έχει δηλαδή τον γνωστό 1.6T-GDi που αποδίδει 198Ps στις 6.000rpm, με 26,5kgm ροπής μεταξύ 1.600 και 4.500rpm, με την διαφορά όμως πως για την διαδικασία επιτάχυνσης από στάση για τα 100km/h ο χρόνος έχει ανέβει στα 8,1sec έναντι των 7,7sec που θέλει το δικίνητο και αυτό οφείλεται στο παραπάνω βάρος που αναφέραμε πιο πάνω. Η τετρακίνηση επίσης έχει ανεβάσει και την μέση τιμή της κατανάλωσης, αφού από τα 7,6lt/100km που είδαμε στο δικίνητο, εδώ έφτασε τα 9,1lt/100km, πράγμα όμως που οφείλεται και στον γρήγορο ρυθμό κατά τον οποίο οδηγούσαμε το τετρακίνητο Kona.
Sport mode
Λόγω του χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, κατά βάση το οδηγούσαμε στο προφίλ Sport και λιγότερο στο ECO. Η ύπαρξη της τετρακίνησης είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, ακόμα και όταν ξεκινάμε από το φανάρι με ελαφρά ολισθηρό οδόστρωμα. Οι τροχοί έχουν πάντα πρόσφυση και αυτό είναι κάτι που δίνει έξτρα πόντους στην γρήγορη οδήγηση σε δύσκολη διαδρομή. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, έχοντας διαφορετική χαρτογράφιση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Kona, όμως συνεχίζει να στερείται σε αίσθηση. Τα φρένα όμως έχουν μεγαλύτερους δίσκους σε διάμετρο τόσο εμπρός όσο και πίσω, καταφέρνοντας πάντα να ακινητοποιήσουν ή να επιβραδύνουν όσο χρειάζεται το αμάξωμα, ακόμα και σε ζόρικες συνθήκες με απαιτητική χρήση.
Το κιβώτιο είναι κάπως απότομο στις αλλαγές των σχέσεων στην Sport λειτουργία, ενώ θα θέλαμε και πιο γρήγορη αντίδραση στα κατεβάσματα σχέσεων. Τα paddles πίσω από το τιμόνι πάντως βοηθούν στην γρήγορη οδήγηση προκειμένου να έχεις πάντα την επιθυμητή σχέση. Το τετρακίνητο Kona N Line δύσκολα θα βρεθεί σε δύσκολη θέση, αφού έχει αρκετά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ παραμένει πάντα φιλικό και προβλέψιμο. Στο όριο, θα γλιστρήσει η ουρά ελαφριά, βοηθώντας στην τοποθέτηση κατά την έξοδο από την στροφή, χωρίς ποτέ να φοβίσει τον οδηγό. Σε πιο ήρεμους ρυθμούς οδήγησης παραμένει όσο άνετο και ήσυχο χρειάζεται για να αποτελέσει καθημερινό όχημα για αστικές και μη μετακινήσεις. Η ανάρτηση έχει αποτελεσματική λειτουργία και αν και είναι πιο σφιχτή σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, θα ενοχλήσει μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Επιπλέον, η ύπαρξη της τετρακίνησης σε συνδυασμό με τα 170mm της απόστασης από το έδαφος, θα χαρίσουν και αξιοπρεπείς εκτός δρόμου δυνατότητες στο B-SUV της Hyundai.
Είναι φτηνό;
Αν το συγκρίνουμε με το Ford Puma ST, το τετρακίνητο Kona N Line ναι, είναι φτηνό και μάλιστα έρχεται με ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Απλά εκεί που υστερεί είναι στην ανώτερη αίσθηση σπορ οδήγησης που έχει το μικρό SUV της Ford, έστω και αν είναι δικίνητο. Από εκεί και πέρα όμως, παρέα με τα διακοσμητικά N Line θα έχετε ένα δυνατό και ανταγωνιστικό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει την εξελιγμένη έκδοση S-10 των συστημάτων ασφαλείας της Hyundai SmartSense, με συστήματα προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, απόσπασης οδηγού, προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος και αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης με ανίχνευση πεζών. Η άνεση ενισχύεται αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, ηχοσύστημα της Krell, οθόνη αφής 8in που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και σύνδεση μέσω Bluetooth και αρκετά πράγματα ακόμα, που δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό τα €28.890 της συγκεκριμένης έκδοσης. Αν κάποιος αναζητεί ένα μικρό σε μέγεθος SUV που να συνδυάζει σπορ χαρακτήρα, επιδόσεις, τετρακίνηση και ικανοποιητική άνεση, το τετρακίνητο Kona N Line είναι η ιδανική λύση.
Διαμορφώστε τώρα την δική σας έκδοση του Hyundai Kona!
Τιμή βασικής έκδοσης Kona F/L 1.6T-GDi 198Ps 7DCT (N Line): €26.390
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona F/L 1.6T-GDi 198Ps 4WD 7DCT (N Line): €28.890
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Αίσθηση τιμονιού |
Απόδοση κινητήρα | Κατανάλωση υπό πίεση |
Εσωτερικοί χώροι | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός | |
Sport χαρακτήρας |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75,6mm x 89mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.205 | |
Ύψος (mm) | 1.580 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.600 | |
Βάρος (kg) | 1.395 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 361/1.156 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια, και αμορτισέρ αερίου | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 198 /6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5 /1.600-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 160 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,1 |