Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Tucson |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Το Tucson Plug-in Hybrid είναι -σύμφωνα με τις προδιαγραφές του- το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της γκάμας. Με 265 ίππους, ηλεκτρική αυτονομία άνω των 60km και τετρακίνηση HTRAC είναι πάνω από τα mild hybrid 48V βενζίνης και diesel, αλλά και από το Full Hybrid των 230Ps.
Το όνομα του Hyundai Tucson θα σε κάνει να σκεφτείς ένα μεγάλο μπλε ουρανό, την άγρια δύση και το αιώνιο κυνήγι κλεφτών και αστυνομικών σε western ταινίες του Hollywood και αυτό τελικά ταιριάζει στο οικογενειακό SUV. Βλέπετε, το Tucson 4ης γενιάς βρίσκεται σε μία κατηγορία… Άγρια Δύση και μόνο ένας ικανός πιστολέρο μπορεί να επιβιώσει στο εχθρικό περιβάλλον της κατηγορίας C-SUV. Για να το… βοηθήσει, η Hyundai έδωσε στο μοντέλο αρκετά μοντέρνα… όπλα: ξεχωριστό σχεδιασμό, πολλές επιλογές κινητήριων συνόλων (τα περισσότερα εκ των οποίων με υβριδική τεχνολογία), τεχνολογικά προηγμένο και πλούσιο εξοπλισμό και ψηφιακές εφαρμογές για να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του.
Εντυπωσιακό και επιβλητικό έξω και μέσα
Εμφανισιακά η έκδοση PHEV δεν διαφοροποιείτε από τις υπόλοιπες. Το design όλων των Tucson είναι αρκετά δυναμικό και εκφράζει τόσο την «Sensuous Sportiness» φιλοσοφία της Hyundai όσο και τα high-tech χαρακτηριστικά του, μέσω της ιδιαίτερης σχεδιαστικής γλώσσας με τα «parametric jewels» φώτα και με τα έντονα νεύρα στο αμάξωμα.
Αντίστοιχες εντυπώσεις θα έχεις και μόλις περάσεις στο εσωτερικό. Εδώ θα δεις -και θα νοιώσεις- κάποια από τα premium χαρακτηριστικά του Tucson για τα οποία καυχιέται η Hyundai, όπως τα υλικά υψηλής ποιότητας, που έχουν χρησιμοποιηθεί, η προσεγμένη συναρμογή, αλλά και η υψηλή τεχνολογία του. Στην έκδοση Plug-in Hybrid οι ψηφιακές εφαρμογές δεν έχουν τέλος και φέρνουν το Tucson σε θέση βολής ακόμα και με τον Γερμανικό ανταγωνισμό, που είχε τα πρωτεία μέχρι πρότινος, με αρκετά υψηλότερες όμως τιμές (χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Audi Q3, Mercedes GLA και Volvo XC40..). Η έλευση όμως των Renault Arkana, KIA Sportage και Hyundai Tucson έχει πρακτικά ισοφαρίσει τη ζυγαριά σε τεχνολογικό επίπεδο με αρκετά χαμηλότερες τιμές από τον Γερμανικό ανταγωνισμό.
Η τεχνολογία φαίνεται αρχικά στις δύο οθόνες 10,25in για τον πίνακα οργάνων και τον έλεγχο του infotainment. Φυσικά υπάρχουν οι εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto, ενώ δεν λείπουν και οι BlueLink και Hyundai Live Services, για ζωντανή πληροφόρηση και ενημέρωση. Το Tucson, είναι εφοδιασμένο επίσης με ένα πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης που περικλείονται στο Hyundai SmartSense. Το επίπεδο εξοπλισμού στην κορυφαία έκδοση Distinctive είναι εξαιρετικά γενναιόδωρο και περιλαμβάνει αυτόματο 3ζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, adaptive cruise control, θύρες USB μπροστά και πίσω, επαγωγική φόρτιση smartphone και πολλά ακόμη.
Οι χώροι στο εσωτερικό ήταν και είναι αναμφίβολα ένα από τα πλεονεκτήματα του μεσαίου SUV της Hyundai, ενώ πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών των 558lt. Μην ξεχνάτε πως από κάτω του κρύβεται μία μπαταρία 13,8kWh, (ακριβώς κάτω από το δάπεδο).
Το βασικό στοιχείο
Αν τα φώτα είναι η πρώτη… υπογραφή για το SUV της Hyundai, η ταυτότητα της plug-in hybrid έκδοσης Tucson είναι ο συνδυασμός του τετρακύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα 1.6TGD-i των 180 ίππων με τον άμεσο ψεκασμό και το σύστημα Continuously Variable Valve Duration, που συναντάμε στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων, με αποτέλεσμα να προκύπτει η τελική απόδοση 265 ίππων και 35,7kgm ροπής. Για την μετάδοση της ισχύος και στους τέσσερις τροχούς, φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και η μηχανική τετρακίνηση HTRAC. Όσο για την φόρτιση της μπαταρίας των 13,8kWh φροντίζει ένας ενσωματωμένος φορτιστής 7,2kW.
Απόδοση και οικονομία
Σύμφωνα με την Hyundai, η ηλεκτρική αυτονομία του Tucson Plug-in φτάνει τα 62km σε μεικτές συνθήκες και τα 74km σε αστικό κύκλο. Το Plug-in Tucson ξεκινά πάντα με την ηλεκτρική λειτουργία, ενώ υπάρχουν τρεις ακόμη επιλογές κίνησης: Sport, Hybrid και Auto. Με φορτισμένη την μπαταρία η ένδειξη της αυτονομίας για την ηλεκτροκίνηση στον πίνακα ελέγχου έγραφε 60km κίνησης. Την υπολογίσαμε και μας έφτασε για πέντε μέρες κίνησης στην πόλη (στις διαδρομές σπίτι-γραφείο-σπίτι-super market ή school run) χωρίς να κάψουμε ούτε λίτρο βενζίνης. Στην κίνηση εκτός πόλης (μικρά ταξίδια) με την μπαταρία φορτισμένη θα δεις τις τιμές κατανάλωσης 4,5-4,9lt/100 km. Ακόμη και όταν τα αποθέματα της μπαταρίας έπεσαν το Tucson Plug-in δεν ξεπέρασε τα 5,3lt/100 km. Τιμή πολύ καλή αν υπολογίσεις το βάρος των 1.924kg. Ο ηλεκτροκινητήρας εκτός από την οικονομία βοηθά και στις επιδόσεις, με τα 100km/h να έρχονται σε 8,2 δεύτερα, ενώ η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, κάνει το SUV να είναι καλό και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Στο δρόμο
Αυτό που θα σε εντυπωσιάσει χωρίς να… φωνάζει είναι η λειτουργία του υβριδικού συστήματος, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο. Η μετάβαση από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία πρακτικά δεν γίνεται αντιληπτή. Παράληψη ίσως είναι η έλλειψη διαβαθμίσεων για το σύστημα ανάκτησης, αλλά η λειτουργία του είναι τόσο αποτελεσματική που θα λείψει από ελάχιστους. Όσο εύκολες είναι οι μετακινήσεις στην πόλη, άλλο τόσο εύκολα είναι και τα ταξίδια, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Εδώ έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και η εξαιρετική λειτουργία των ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, η ρύθμιση των οποίων βοηθά το C-SUV της Hyundai να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση, αλλά και την δυναμική οδήγηση. Το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος είναι σε εξαιρετικό επίπεδο και πολύ σπάνια ο οδηγός ή οι επιβάτες θα αισθανθούν κάποια λακκούβα ή σαμαράκι, κάτι που ενισχύει ουσιαστικά τον premium χαρακτήρα του μοντέλου.
Το τιμόνι έχει σωστό βάρος χωρίς ποτέ να κουράζει και έχει αρκετή ακρίβεια για SUV. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport μπορείτε ευχαριστηθείτε ακόμα περισσότερο την ισχύ του συνόλου με τους 265 ίππους, χάρη στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που δίνει η τετρακίνηση. Οι χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων από τα paddles πίσω από το τιμόνι, δεν είναι και η καλύτερη λύση στην γρήγορη οδήγηση καθώς καθυστερούν λίγο περισσότερο από ότι θα θέλαμε, αλλά το Tucson PHEV δεν είναι ποτέ «αμέτοχο» στην οδήγηση. Τα φρένα είναι μία ακόμη ευχάριστη έκπληξη, καθώς η αίσθηση τους είναι πολύ καλή σε σύγκριση με άλλες κατασκευές που έχουν πιο αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Εάν τώρα βγεις σε… εκτός δρόμου μονοπάτια (εντάξει ανοιχτούς χωματόδρομους) τότε δεν έχετε παρά να επιλέξεις το ανάλογο πρόγραμμα λειτουργίας, ώστε να έχεις την μέγιστη πρόσφυση για την επιφάνεια στην οποία οδηγείς.
Τελικά
Η νεότερη γενιά του Tucson σίγουρα έχει ανέβει επίπεδο. Η Plug-in υβριδική έκδοση είναι ολοκληρωμένη με χαρακτηριστικά την οικονομία μετακίνησης (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο, σε συνδυασμό με αξιόλογες επιδόσεις, ομαλή λειτουργία, άνεση και εξοπλισμό, που φτάνει σε top επίπεδο.
Με τιμή η οποία ξεκινά από τις 47.290 ευρώ για την έκδοση Premium και στα 49.290 ευρώ για την κορυφαία έκδοση Distinctive, φυσικά δεν είναι φθηνό, αλλά αν θέλεις ένα τόσο ολοκληρωμένο και ταυτόχρονα premium σύνολο, πρέπει να το πληρώσεις.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Έλλειψη διαβαθμίσεων για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός | |
Χαμηλή κατανάλωση | |
Άνεση ανάρτησης | |
Χώροι | |
Λειτουργία υβριδικού συστήματος |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75,6mm x 89mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, ηλεκτροκινητήρας 91Ps με μπαταρία χωρητικότητας 13,8kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.500 | |
Ύψος (mm) | 1.750 | |
Πλάτος (mm) | 1.865 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.680 | |
Βάρος (kg) | 1.924 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 558-1.721 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική ράβδος | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική ράβδος | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx19in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 265/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 35,7 /1.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 191 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 31 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 4,7 |