Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC40 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Electric |
Το μπουτόν εκκίνησης δεν θα το βρεις στο ταμπλό, το έχουν μεταφέρει σε άλλο σημείο του αυτοκινήτου και για να είμαι πιο συγκεκριμένος δεν πρόκειται να το βρεις ποτέ γιατί κάθεσαι επάνω του! Ο αισθητήρας βάρους στο κάθισμα ενεργοποιεί το ηλεκτρικό Volvo και ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει πλέον είναι να πατήσει το φρένο, να επιλέξει D και να φύγει. Τόσο απλό και έξυπνο που καταντάει σχεδόν «εγκληματικό» γιατί δεν υπάρχει σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Έτσι ακριβώς είναι και η υπόλοιπη εμπειρία του να ζεις με το ηλεκτρικό XC40, ένα ικανότατο όχημα που τα κάνει όλα αυτό αφήνοντας τον οδηγό ξεκούραστο να έχει να νοιαστεί μόνο για την οδήγηση. Αυτή η επιλογή της Volvo είναι έξυπνη και απόλυτα δικαιολογημένη, αφού ο αυτοκινητιστικός ορισμός της έννοιας «πολυτέλεια» σημαίνει απομόνωση απ' το περιβάλλον με έντονα μειωμένο φόρτο οδηγού/επιβατών. Και οι Σουηδοί το εφάρμοσαν τέλεια.
Menu?
Απ' το πιο απλά και εύκολα που μπορείς να βρεις στην αυτοκίνηση. Ξέχνα τα πολύπλοκα υπομενού στην κάθετη οθόνη αφής 9in, ξέχνα τα άπειρα εικονίδια που πρέπει να δουλεύεις στην Microsoft για να ρυθμίσεις το όχημα. Λίγα, όμορφα και ποιοτικά, μπορεί να τα χειριστεί και κάποιος που ακόμη έχει κινητό τηλέφωνο με κουμπιά (!), ενώ υπάρχουν όλες οι λειτουργίες που μπορεί να θέλεις, όπως Google Assistant, Google Maps, Spotify, συμβατότητα με Apple Carplay κ.λπ. Τα διαφορετικά modes, που θα βρεις σε άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας, εδώ δεν υπάρχει τίποτα αντίστοιχο..! Ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου καταλαβαίνει απ' τους διάφορους αισθητήρες του τον τρόπο που οδηγείς και αντιδρά ανάλογα (π.χ. τέρμα πάτημα στο δεξί πεντάλ και μπαίνει αυτόματα σε ένα είδος sport mode), ενώ μόλις χαλαρώσεις και κινείσαι ήρεμα αλλάζει στον ήρεμο και οικονομικό εαυτό του. Όταν λέω οικονομικό, εννοώ πραγματικά οικονομικό! H Volvo λέει για μεικτό κύκλο 18,3kWh/100km και αυτονομία που φτάνει τα 423km, εγώ έγραψα πραγματικά με μεικτή χρήση και μετρήσεις επιδόσεων 406km αυτονομία! Μέσα στην κίνηση και τους πηγμένους δρόμους, χρησιμοποιώντας το εκπληκτικά ρυθμισμένο One Pedal Mode, βλέπεις την κατανάλωση να πέφτει μέχρι και τα 15kWh/100km, δώστε μια αύξηση στον προγραμματιστή του συστήματος διαχείρισης ενέργειας, το αξίζει πραγματικά! Έτσι, το XC40 P6 δεν σε αγχώνει να ψάχνεις συνέχεια για πρίζα, αν και χάρη στον ενσωματωμένο 11άρη φορτιστή μπορείς να το φορτίσεις στο 100% σε 7+ ώρες (με wallbox 11kW), σε DC 50kW θες λιγότερο από μία ώρα, ενώ σε ταχυφορτιστή 150 kW φορτίζεις από 10% έως 80% σε μισή ωρίτσα.
Όμορφο μέσα - έξω
Η Volvo την τελευταία δεκαετία παραδίδει μαθήματα όμορφου σχεδιασμού. Το XC40, ακόμα και μετά από 5 χρόνια στην αγορά, συνεχίζει να εντυπωσιάζει σαν σχήμα, ενώ οι συγκρατημένες διαστάσεις του το κάνουν να κινείται πολύ εύκολα μέσα στην πόλη.
Ανοίγοντας την πόρτα βλέπεις το καλαίσθητο και μινιμαλιστικό εσωτερικό που αρέσει στους πάντες. Υπάρχουν ελάχιστα φυσικά πλήκτρα, για οτιδήποτε θέλεις να χειριστείς άμεσα, ενώ για όλα τα υπόλοιπα πας στο εύκολο μενού. Τα εμπρός καθίσματα αγκαλιάζουν σωστά το σώμα και είναι πολύ άνετα. Με μεταξόνιο 2.702mm είναι αυτονόητο ότι δεν θα διαμαρτυρηθεί κανείς για τους χώρους του εσωτερικού, τέσσερις επιβάτες κάθονται μέσα σε ένα ποιοτικό και ευχάριστο περιβάλλον. Εννοείται ότι χωράει και πέμπτος πίσω, όμως είσαι σε Volvo και θέλεις την «άπλα» σου! Όλα τα υλικά στην καμπίνα είναι ποιοτικά και σε συνδυασμό με τα ημιδιαφανή διακοσμητικά στοιχεία με background φωτισμό και εφέ τοπογραφίας δημιουργείται έτσι μια φυσική, απαλή λάμψη και σύγχρονη ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Όμως η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ταχθεί και στην προστασία του περιβάλλοντος, έτσι δεν θα βρεις δερμάτινες επενδύσεις, υπάρχουν αρκετά οικολογικά υλικά, ενώ ακόμη και οι μοκέτες είναι μερικώς ανακυκλωμένες.
Γι΄ αυτούς που ενδιαφέρονται και για βαλίτσες- ταξίδια- διήμερα σε όμορφα μέρη, έχεις συνδυαστικά 450lt για φόρτωμα, 419lt στο χώρο αποσκευών και επιπλέον 31lt κάτω από το μπροστά καπό.
Είναι γρήγορο!
Ο ηλεκτροκινητήρας των 231Ps και 33,6kgm ροπής στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς, αλλά παραδόξως νιώθεις το τιμόνι να μην επηρεάζεται, ιδιαίτερα όταν πατάς τέρμα το δεξί πεντάλ. Τα 2.030kg του μονοκινητήριου XC40 κινούνται πανεύκολα χάρη στην υψηλή ηλεκτρική ροπή που υπάρχει από μηδέν στροφές, στην πραγματικότητα το νιώθεις ότι είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο, περισσότερο απ' ό,τι η αναλογία 8,78kg/Ps μας λέει. Στημένος στην ευθεία, δεν χρειάζεται να πατήσω κανένα πλήκτρο ή να επιλέξω οτιδήποτε στο μενού. Είπαμε, το Volvo σε θέλει πάντα άνετο και χαλαρό οπότε τα κάνει αυτό για εσένα. Απλά βάζεις ταυτόχρονα αριστερό πόδι στο φρένο - δεξί στο «γκάζι», το νιώθεις να θέλει να φύγει εμπρός, παράτας το φρένο και το P6 αρχίζει να μαζεύει γρήγορα και χωρίς δράματα χιλιόμετρα. Μόλις 7,4sec μετά είσαι στα 100km/h και συνεχίζεις δυνατά μέχρι τα 160km/h τελικής ταχύτητας (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Το «συνεχίζεις δυνατά» μετά τα 100km/h δεν το λέω έτσι απλά. Το πρόγραμμα διαχείρισης δίνει πάντα εντολή για μέγιστη και ΑΜΕΣΗ απόδοση όταν το ζητήσεις, έτσι ακόμη και όταν πας με π.χ. 120km/h και θελήσεις να αυξήσεις την ταχύτητά σου, θα νιώσεις το XC40 να ανταποκρίνεται ακαριαία.
Προσανατολισμός: Άνεση
Η Volvo ρυθμίζει την ανάρτηση και την οδική συμπεριφορά των οχημάτων της περισσότερο προς την άνεση, ενώ η ευθυβολία τους στα ανοιχτά κομμάτια δρόμου είναι πάντα βασικό χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων της εταιρείας. Βέβαια στα ηλεκτρικά οχήματα υποχρεωτικά η ανάρτηση είναι κάπως πιο σφιχτή για να «κουμαντάρουν» καλύτερα το extra βάρος των μπαταριών. Το XC40 πάντα σε κρατάει ξεκούραστο, σε μακρύ ταξίδι ή πήξιμο μέσα στην πόλη, αν και η έκδοση δοκιμής μας διέθετε 20άρες ζάντες, με χαμηλοπρόφιλα φαρδιά ελαστικά. Αν η άνεση είναι κύρια προτεραιότητά σας, σίγουρα προτιμήστε κάποια έκδοση με ζάντες 19in που έχουν περισσότερο «μάγουλο» στα λάστιχα και απορροφούν καλύτερα τις κλασικές ελληνικές ανωμαλίες. Στις στροφές, η σφιχτή ανάρτηση επιτρέπει μικρές σχετικά κλίσεις και ποτέ δεν θα σε τρομάξει ακόμη και αν το παρακάνεις λιγάκι. Εξ' άλλου υπάρχει και μία ολόκληρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων αφιερωμένη στην προστασία του οδηγού και των επιβατών.
...Off road!
Μεγάλη έκπληξη είναι ότι μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου σε σπασμένα κομμάτια και δύσκολα σημεία πρόσβασης. Υπάρχει Off Road λειτουργία που σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ή απότομες χωμάτινες κατηφόρες κάνει έξυπνη χρήση του ESP για να αξιοποιήσει στο φουλ τη διαθέσιμη πρόσφυση. Ρίχνοντάς το σε ένα «σπαστήρι» για να ελέγξω το πώς δουλεύει το σύστημα, έμεινα έκπληκτος πόσο καλά τα πάει, αν και καταλαβαίνεις γρήγορα ότι το μόνο που το «σταματάει» είναι τα καθαρά δρομίσια ελαστικά. Πάντως τα 17,5cm απόσταση του πατώματος απ’ το έδαφος βοηθούν στο να μην βρίσκει εύκολα κάτω, ενώ η Volvo τονίζει ότι μπορεί να διασχίσει και υδάτινο κώλυμα ύψους 45cm!
Λογικότατη επιλογή
Με καθαρό κριτήριο τη λογική, είναι μία εκπληκτική πρόταση. Και δεν μιλάω μόνο ανάμεσα στα μοντέλα της σουηδικής εταιρείας, μιλάω και για ολόκληρη την κατηγορία premium C-SUV. Αν βάλεις και το συναίσθημα (όμορφο αμάξωμα, πολυτέλεια, άνεση, επιδόσεις), τότε είναι ίσως η κορυφαία της κατηγορίας! Πρέπει να δώσεις €46.252, αλλά παίρνεις ποιότητα, στιλ, τεχνολογία και οδηγική αποτελεσματικότητα.
Τιμή βασικής έκδοσης XC40 P6 Recharge 231Ps (Core): €46.252
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC40 P6 Recharge 231Ps (Ultimate): €52.638
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | 20άρες ζάντες υποβαθμίζουν την κύλιση |
Ευκολία χρήσης | Απουσία ένδειξης αυτονομίας |
Πολυτέλεια | Σχετικά μικρός χώρος αποσκευών |
Αυτονομία | |
Εξοπλισμός-τεχνολογία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός | |
Μπαταρία | Ιόντων Λιθίου (li-on), χωρητικότητας 69kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο μίας σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.440 | |
Ύψος (mm) | 1.647 | |
Πλάτος (mm) | 1.863 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.702 | |
Βάρος (kg) | 2.030 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 419+31 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx20in εμπρός 8,5Jx20in πίσω | |
Ελαστικά | 235/45 εμπρός 255/40 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Συνδυαστική ισχύς (Ps) | 231 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm) | 33,6 | |
0-100km/h (sec) | 7,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 160 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 0 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 18,6 | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 23,5 | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 424 | |
Δοκιμής (km) | 406 |