Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | SX-4 S-Cross |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Όπως όλοι γνωρίζουμε διανύουμε εδώ και χρόνια την εποχή της “SUVοφρένειας”. Το ενδιαφέρον των αγοραστών για τα υπερυψωμένα μοντέλα έχει «κατακρεουργήσει» τα παραδοσιακά sedan και έχει φάει σημαντικό μερίδιο ακόμα και τα hatchback 5-θυρα μοντέλα. Και ενώ αρκετοί έχουν ανακαλύψει πρόσφατα τα προτερήματα των crossover μοντέλων, υπάρχουν ορισμένες εταιρείες όπως η Suzuki που έχει επενδύσει εδώ και δεκαετίες στα μοντέλα ελεύθερου χρόνου. Δεν υπάρχει νησί στην Ελλάδα χωρίς Samurai και Jimny, ενώ είναι σίγουρο ότι θα χαμογελάσεις αντικρίζοντας το περίεργο αλλά παιχνιδιάρικο διθέσιο crossover, X-90. Πάνω από το εξαιρετικά πετυχημένο Vitara βρίσκεται από το 2013 το SX4 S-Cross, που στην δεύτερη γενιά του εκτοξεύτηκε σε διαστάσεις και ενσωματώθηκε στην κατηγορία C-SUV. Έπειτα από σχεδόν μία δεκαετία ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για αντικατάσταση.
Low-profile
Με τον ανταγωνισμό στα C-SUV να είναι πραγματικά αμείλικτος, η Suzuki έπρεπε να διαφοροποιήσει το ιδιαίτερα «άχρωμο» σχήμα του απερχόμενου μοντέλου. Σχεδιασμένο στην Ιταλία και κατασκευασμένο στην Ουγγαρία, το SX4 S-Cross τρίτης γενιάς δεν διεκδικεί δάφνες ευφάνταστου σχεδίου όμως είναι σίγουρα πιο ενδιαφέρον. Το μπροστινό μέρος είναι σίγουρα η καλύτερη και πιο δυναμική όψη του, με την μάσκα να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του προφυλακτήρα και τα ψηλά τοποθετημένα ορθογώνια φώτα LED να ενώνονται με μία χρωμιωμένη λωρίδα. Το πίσω μέρος είναι σίγουρα το πιο αμφιλεγόμενο αφού τα διάφανα φανάρια Lexus Style δείχνουν εντελώς “out of place” με την σημερινή «φουρνιά» ευφάνταστων σχεδίων. Τα τετραγωνισμένα πλαστικά στους θόλους και τα ασημί διακοσμητικά προστατευτικά στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.
Βασίζεται σε μία ελαφρώς μεταποιημένη έκδοση της Global C platform που χρησιμοποιεί και το Vitara, διατηρώντας τις ίδιες πρακτικά διαστάσεις με το προηγούμενο S-Cross. Τα 4,3m μήκους το θέτουν οριακά στην αρχή στην αρχή της κατηγορίας C-SUV, με τα 2,6m μεταξονίου να παρέχουν μία αξιόλογη από χώρους καμπίνα. Στην πράξη, είναι τόσο μεγάλο ώστε να χωράει άνετα μια τετραμελή οικογένεια, αλλά ταυτόχρονα και τόσο «μαζεμένο» ώστε να μην προβληματίζει στο παρκάρισμα του αστικού περιβάλλοντος.
Εκσυγχρονισμός
Οι αλλαγές στο εσωτερικό δεν είναι μεγάλες, αλλά αποδεικνύονται άκρως πετυχημένες. Η κεντρική κονσόλα είναι ανασχεδιασμένη και ενσωματώνει στο κέντρο της ένα νέο σύστημα infotainment που στην πλούσια έκδοση GLΧ έχει διαγώνιο 9in (7in στις εκδόσεις GL και GL+), σημαντικά καλύτερη ευκρίνεια και γραφικά, συντελώντας σε μεγάλο βαθμό στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της συνολικής εικόνας του μοντέλου. Η οθόνη αφής πλαισιώνεται από ανασχεδιασμένους αεραγωγούς και ένα κουμπί απεικόνισης της κάμερας 360o (στάνταρ μόνο στην έκδοση GLΧ). Τα πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι σκληρά με εξαίρεση ένα μαλακό τμήμα στο πάνω μέρος του ταμπλό που καταλήγει μέχρι τον συνοδηγό. Η υψηλού επιπέδου συναρμογή δεν επιτρέπει τριγμούς και οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GLX αναβαθμίζουν την εικόνα του εσωτερικού.
Ο πίνακας οργάνων δεν ακολουθεί το ψηφιακό trend και επιμένει αναλογικά στο μοτίβο που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της Suzuki με τις επιπλέον πληροφορίες να εμφανίζονται σε μία μικρή έγχρωμη οθόνη 4,2in. Μοναδικό εργονομικό ατόπημα αποτελεί η αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματως μέσω της οθόνης αφής, όμως ισοφαρίζεται από την -πάντα θετική- επιλογή των σχεδιαστών να διατηρήσουν τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού χρησιμοποιώντας φυσικούς διακόπτες, ειδικά τη στιγμή που οι περισσότεροι κατασκευαστές ενσωματώνουν τον έλεγχο μέσω κάποιου υπομενού στην κεντρική οθόνη. Στα πλαίσια του τεχνολογικού εμπλουτισμού, το νέο S-Cross εξοπλίζεται ακόμα και από την βασική έκδοση με το “Suzuki Safety Support” που περιλαμβάνει συστήματα ελέγχου τυφλού σημείου, διατήρησης λωρίδας, αυτόματης πέδησης Dual Sensor Brake Support, Adaptive Cruise Control με παρακολούθηση της κυκλοφορίας κ.α.
Σε χωροταξικό επίπεδο η καμπίνα έχει επαρκέστατους χώρους για δύο μεγαλόσωμους επιβάτες στο πίσω μέρος με τον τρίτο να μην βολεύεται ιδιαίτερα στα πόδια λόγω του τούνελ μετάδοσης. Κανείς δεν θα έχει παράπονο από τα 430lt του χώρου αποσκευών που μπορούν να φτάσουν τα 1.230lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ενώ το διπλό πάτωμα βολεύει να κρύβετε πολύτιμα αντικείμενα. Ειδική μνεία αξίζει στο μεγάλο -σχεδόν κάθετο- άνοιγμα των πίσω θυρών που βοηθούν πολύ στην είσοδο.
The Hybrid way
Το νέο SX4 S-Cross είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας που διατίθεται με ένα και μόνο κινητήριο σύνολο. Βέβαια αυτό δεν είναι κακό όταν μιλάμε για ένα δοκιμασμένο και ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα όπως το SHVS. Αποτελείται από το θερμικό μοτέρ 1.4BoosterJet που διαθέτει άμεσο ψεκασμό καυσίμου και διπλό μεταβλητό χρονισμό VVT και αποδίδει 129 ίππους σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ρεύμα από μία μικρή μπαταρία χωρητικότητας 0,38kWh που είναι τοποθετημένη κάτω απ' το κάθισμα του συνοδηγού. Το σύστημα δεν προσθέτει extra ιπποδύναμη στο σύνολο όμως βοηθάει στην τόνωση της ροπής από χαμηλά με τα 23,9kgm να εμφανίζονται μόλις στις 2.000rpm. Το κέρδος εκτός από την τόνωση της ροπής προτού το turbo παρέχει ικανή ποσότητα καυσαερίων είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομών ρύπων. Ο ηλεκτροκινητήρας παίζει ταυτόχρονα τον ρόλο της μίζας, ενώ συνδυάζεται και με έναν μετατροπέα ρεύματος 48V-12V.
On road-Off road
Πολλά crossover δείχνουν off-road, χωρίς να παρέχουν τα απαραίτητα εχέγγυα για κίνηση εκτός δρόμου. Μιλάμε πρωτίστως για σύστημα τετρακίνησης και έπειτα για ασφαλή απόσταση από το έδαφος. Το SX4 S-Cross διατίθεται με σύστημα τετρακίνησης, όπως σχεδόν όλα τα μοντέλα της Suzuki, με τα 17,5cm απόστασης από το έδαφος να είναι ένα αποδεκτό νούμερο για να μην ταλαιπωρήσεις το κάτω μέρος του αμαξώματος σε βατή εκτός δρόμου διαδρομή. Το σύστημα AllGrip διαθέτει τέσσερις επιλογές (Auto, Sport, Snow και Lock) μέσω του κυκλικού επιλογέα που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου. Στην πραγματικότητα το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το αφήσεις στο Auto με το σύστημα διαχείρισης να επιλέγει αυτόματα το ποσοστό ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και την διαθέσιμη πρόσφυση.
Είναι απορίας άξιο πως κατάφεραν οι μηχανικοί της Suzuki να κρατήσουν το βάρος του τετρακίνητου υβριδικού S-Cross κάτω από τα 1.300kg (1.285kg πιο συγκεκριμένα..) τη στιγμή που εμπλουτίστηκε με επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού. Ένα ελαφρύτερο σύνολο είναι πάντα πιο ευχάριστο στο δρόμο, επιταχύνει και φρενάρει πιο εύκολα και καταναλώνει πάντα λιγότερο καύσιμο. Γνωρίζοντας ότι οι περισσότεροι αγοραστές θα χρησιμοποιούν το S-Cross σε ασφάλτινο τερέν, έκαναν αρκετές αλλαγές στην ανάρτηση για να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του. Νέο μπροστινό υποπλαίσιο, ανασχεδιασμένα γόνατα μπροστά, διαφορετικά αμορτισέρ και ελατήρια πίσω. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη λειτουργία της ανάρτησης και πιο αποτελεσματικός έλεγχος του αμαξώματος υπό πίεση. Το νέο S-Cross είναι λίγο πιο σφιχτό κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός εντός δρόμου, όμως εκτός δρόμου το setup της ανάρτηση θα ταλαιπωρήσει λίγο τους επιβάτες σε χωμάτινα κομμάτια με έντονες ανωμαλίες. Παρά την μέτρια πληροφόρηση από το τιμόνι μπορείς να κινηθείς σβέλτα στις στροφές ακόμα και παρά το γεγονός ότι όταν πιέζεται θα εμφανίσει σχετικά νωρίς τάσεις υποστροφής που ελέγχονται πολύ εύκολα από τα ηλεκτρονικά. Ο κινητήρας είναι γραμμικός, έχει καλό τράβηγμα ιδίως από τις 2.000rpm και θα ορκιζόσουν ότι είναι πιο γρήγορο απ' όσο σε αφήνει να πιστεύεις το 10,2sec για τα πρώτα 100km/h. Πιο σημαντικό νούμερο στις μέρες μας όμως είναι τα 7lt/100km που είδαμε σαν μέση κατανάλωση τις μέρες της δοκιμής μας -με τον κλιματισμό πάντα ενεργοποιημένο. Στον ανοιχτό δρόμο πέφτει εύκολα στα 6,5lt/100km. Με ταχύτητες ταξιδιού σε ανοιχτό δρόμο, οι αλλαγές στην ανάρτηση και τα επιπλέον ηχομονωτικά υλικά στο μηχανοστάσιο και στους θόλους έχουν βελτιώσει την ποιότητα κύλισης όμως ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέφτες είναι παραπάνω από αισθητός, τουλάχιστον σε ταχύτητες άνω των 120km/h.
Το νέο SX4 S-Cross μπορεί να μην καινοτομεί στην σχεδίαση όμως διαθέτει εξαιρετικά ολοκληρωμένο και πρακτικό χαρακτήρα, ένα πολύ αποδοτικό κινητήριο σύνολο, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης-ασφάλειας και όλα αυτά σε πραγματικά προσιτές τιμές. Η βασική δικίνητη έκδοση GL ξεκινάει από τα €21.730, με το πιο πλούσιο πακέτο GL+ να κοστολογείται στα €23.930, ενώ η τετρακίνητη GL+ φτάνει τα €26.730. Ακόμα και η κορυφαία έκδοση GLX με τετρακίνηση μένει ελάχιστα κάτω από το ψυχολογικό όριο των €30.000 σημείο από το οποίο ξεκινάνε τα περισσότερα δικίνητα C-SUV.
Ζητήστε τώρα για ένα test drive το Suzuki SX4 S-Cross.
Τιμή βασικής έκδοσης SX4 S-Cross 1.4T Hybrid 2WD 129Ps (GL): €21.730
Τιμή έκδοσης δοκιμής SX4 S-Cross 1.4T Hybrid 4WD 129Ps (GLX): €29.980
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συνόλου | Έλλειψη φαντασίας στη σχεδίαση |
Εσωτερικοί χώροι | Αίσθηση τιμονιού |
Εκτός δρόμου δυνατότητες | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.373cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με λειτουργία κλειδώματος | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.300 | |
Ύψος (mm) | 1.580 | |
Πλάτος (mm) | 1.785 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.600 | |
Βάρος (kg) | 1.285 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 430-1.230 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 129/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,9/2.000-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 132-133 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,0 |