Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Astra |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Άλλο αυτοκίνητο
Δεν ξέρω γιατί, αλλά τα αυτοκίνητα της Opel μπορούσα να τα αναγνωρίσω ακόμα και αν με έβαζες να οδηγήσω με δεμένα μάτια. Παρά την συμπάθεια που έχω στην φίρμα, μιας και το πρώτο αυτοκίνητο που οδήγησα στην ζωή μου ήταν Ascona, αυτή η «βαριά», νωχελική αίσθηση που είχαν τα περισσότερα, δεν μου ταίριαζε. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν ισχύει πια και πιστεύω πως μαζί με τον εξαιρετικό μοντέρνο σχεδιασμό, αυτή η αλλαγή θα φέρει στην φίρμα περισσότερους νέους πελάτες. Σημαντικότατο μέρος αυτής της αλλαγής είναι το νέο Astra στην 8η γενιά του, το πιο «διαφοροποιημένο» Astra των τελευταίων 30 ετών.
Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 του ομίλου Stellantis, ίδια με του Peugeot 308, από το οποίο όμως διαφοροποιείται αρκετά σχεδιαστικά. Η νέα φιλοσοφία Vizor, φροντίζει γι αυτό, ώστε το μοντέλο να μοιάζει πιο πολύ σαν ένα πιο χαμηλό και επιθετικό Mokka, παρά οποιοδήποτε Peugeot ή Citroen. Έχει μήκος 4.374mm (μόλις 4mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο), πλάτος 1.860mm και μεταξόνιο 2.675mm (+13mm από το προηγούμενο), άρα πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό, όπου είναι και πολύ πιο όμορφο χάρη στον Pure Panel Pro σχεδιασμό, τα μαλακά και ποιοτικά υλικά, τις οθόνες, τα piano black πλαστικά και τον πλούσιο εξοπλισμό.
O πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικά λιτός, σε βαθμό που έψαχνα τα πλήκτρα στο τιμόνι να δω πως αλλάζει ενδείξεις, αλλά έτσι ήταν. Είναι όπως σε άλλα αυτοκίνητα το night mode, που είναι minimal και έχει μόνο τα απαραίτητα. Το Head up display στο παρπρίζ προβάλλεται στην σωστή θέση και όχι ακριβώς στο οπτικό σου πεδίο όπως σε πολλά μοντέλα που μου έρχεται να βάλω εφημερίδα στο ταμπλό για να μην δουλεύει. Η δεύτερη οθόνη του infotainment στο κέντρο του ταμπλό έχει διαγώνιο 10in και από κάτω της βρίσκονται δύο σειρές φυσικών κουμπιών για τις βασικές λειτουργίες (κλιματισμό, ηχοσύστημα, πλοήγηση κ.λπ.), ενώ το μενού είναι αρκετά απλό. Διαθέτει αναβαθμίσεις over-the-air, συνδέεται ασύρματα με smartphone, μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ υπάρχει και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Γενικά ο εξοπλισμός του είναι υπέρ-πλήρης, με μια μακριά λίστα συστημάτων ασφαλείας και βοηθημάτων οδήγησης, τα οποία συναντάμε πλέον σε όλα τα καινούργια μοντέλα με υψηλό εξοπλισμό, αλλά ταυτόχρονα χρυσοπληρώνουμε, πολλές φορές... παράλογα. Το «κακό» είναι πως τις περισσότερες φορές πάνε πακέτο με στοιχεία που όλοι θέλουμε, όπως οι μεγάλες ζάντες, η φανταστική γυάλινη ηλεκτρική οροφή, τα «καλά» φώτα LED, τα sport καθίσματα, όπως εδώ, στην έκδοση Ultimate, που έχει τα εξαιρετικά σε αίσθηση και όψη εργονομικά «Creta» με πιστοποίηση AGR και επένδυση alcantara, τα οποία όντως είναι πολύ άνετα και αγκαλιάζουν τέλεια το σώμα. Διαθέτει προβολείς με 168 στοιχεία τεχνολογίας matrix LED που έχουν δυνατό φως και ξεκουράζουν τα μάτια του οδηγού στα πολύωρα ταξίδια. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με χωρητικότητα 422lt και διπλό πάτωμα.
Κινητήρας – μετάδοση
Ο υπερτροφοροτούμενος 1.2 PureTech των 130Ps, παλιός μας γνώριμος πλέον από τόσα και τόσα μοντέλα, είναι για άλλη μια φορά επαρκής, με την άφθονη ροπή του και με αρωγό το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο της Aisin με την σφιχτή κλιμάκωση, θα κινήσει άνετα και σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα, χωρίς να πεις ποτέ πως είναι γρήγορο, αλλά ούτε και αργό. Οι αλλαγές πραγματοποιούνται ομαλά σε όλες τις συνθήκες, με εξαίρεση ένα μικρό διάστημα στο πρόγραμμα sport από την κρύα εκκίνηση μέχρι να έρθει το λιπαντικό του κιβωτίου στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, όπου οι αλλαγές γίνονται λίγο πιο «ξερές». Το μοναδικό μειονέκτημα αυτού του κιβωτίου, είναι στο software, όπου δείχνει να μην αναγνωρίζει τις προθέσεις του οδηγού τόσο σωστά όσο άλλα μοντέρνα «έξυπνα» αυτόματα. Έχει μια δική του γραμμή πλεύσης, την οποία διατηρεί, ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και δεν διαβάζει τις κινήσεις των ποδιών σου. Για παράδειγμα, δεν αλλάζει νωρίς σχέση όταν πατάς λιγότερο και πιο απαλά το γκάζι, ενώ κάνει άσκοπα κατεβάσματα όταν πατάς ελάχιστα φρένο.
Οι επιδόσεις του, είναι επαρκείς για ένα μεσαίο οικογενειακό, με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 9,7sec και τελική που αγγίζει τα 210km/h. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική μέχρι τα 160km/h, (μέχρι εκεί που είναι λογικό να ταξιδεύει) και από εκεί και πάνω, ακούγονται οι καθρέπτες και ο άνεμος αρκετά. Η ορατότητα είναι καλή προς τα εμπρός και το πλάι, ενώ προς τα πίσω, είναι επαρκής για την κίνηση στον δρόμο. Για το παρκάρισμα πλέον δεν υπάρχει λόγος, αφού σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα έχουν τις πολύ χρήσιμες κάμερες, που στο συγκεκριμένο είναι φοβερές σε ανάλυση, περιμετρικές και με άριστα ρυθμισμένο parking sensor που δεν χτυπά από το 1,5 μέτρο, όπως στα περισσότερο που στο τέλος απλά αγνοείς τον ήχο και παρκάρεις μόνο με την εικόνα. Το κερασάκι στην τούρτα, είναι το σύστημα Intelli Drive με cross trafic alert εμπρός και πίσω, που ίσως είναι το πρώτο από αυτά τα συστήματα που θα το επέλεγα σίγουρα στον διαμορφωτή της Opel, γιατί πραγματικά βλέπει πράγματα που δεν βλέπεις. Βλέπει πεζούς, ποδήλατα και αυτοκίνητα που έρχονται κάθετα πίσω σου όταν κάνεις όπισθεν πριν τα δεις εσύ, αλλά και μπροστά σου, όταν βγάζεις την μούρη σε στενό χωρίς να έχεις ακόμα ορατότητα σε ειδοποιεί πως κάτι έρχεται. Είναι το πιο χρήσιμο βοήθημα, το μοναδικό που χρειάζεται ακόμα και ο καλός και προσεκτικός οδηγός. Και τα άλλα χρήσιμα είναι, αλλά για παράδειγμα, δεν έπεσα ποτέ σε κανένα γκρεμό επειδή δεν είχα lane assist.
Οδηγώντας
Το νέο Astra, στον δρόμο είναι εξαιρετικό, ασφαλές και ευχάριστο. Συμπεριφέρεται ουδέτερα σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε γλιστερό δρόμο που χρειάστηκε να στρίψω απότομα με κρύα λάστιχα, γύρισε την ουρά του και με αρωγό το ESP σταμάτησε την υπερστροφή ακριβώς εκεί που έδειχνε το τιμόνι. Τόσο όμως. Αν ήθελες να το κάνεις επίτηδες και να παίζεις με την ουρά στο άφημα του γκαζιού, δεν θα σε αφήσει και δεν απενεργοποιείται μετά τα 50km/h. Αυτή η μικρή γωνία όμως που επιτρέπει, είναι αρκετή για να μην είναι εντελώς υποστροφικό και μονότονο.
Το σύστημα διεύθυνσης υστερεί ελάχιστα σε σχέση με του Peugeot 308, στην ρύθμιση sport γίνεται πιο βαρύ, χωρίς να αλλάζει όμως η αίσθηση, είναι όμως άμεσο και ακριβές ειδικά στα συνηθισμένα από τα SUV χέρια μας πλέον... οποιοδήποτε κανονικό αυτοκίνητο είναι καλό. Οι τροχοί των 18in πάντως της κορυφαίας έκδοσης Ultimate με τα χαμηλοπρόφιλα 225/40 ελαστικά, κόβουν περισσότερη άνεση από όσο δίνουν σε αίσθηση και κράτημα και ορισμένες φορές χτυπούν άδικα στις γενναίες ανωμαλίες αφαιρώντας πόντους από την κατά τα άλλα εξαιρετική ανάρτηση. Παρόλα αυτά, για να μην είμαστε και τόσο αυστηροί, αυτό εδώ το αυτοκίνητο είναι εύκολα το καλύτερο Astra όλων των εποχών.
Η νέα ταυτότητα δίνει άλλον αέρα στο δημοφιλές hatchback, την οποία οι σχεδιαστές της Opel εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο και δημιούργησαν ένα σύνολο -κατά την γνώμη μου- ομορφότερο ακόμα και από το Peugeot 308, που έχει σαν μοναδικό αγκάθι την αυξημένη τιμή, ειδικά σε αυτήν την πλούσια έκδοση, 39.900 ευρώ για αυτοκίνητο του C-Segment με κινητήρα 1,2lt είναι υπερβολικά πολλά, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Έχει μεν πολύ καλό εξοπλισμό, αλλά όχι 16.000 ευρώ καλό (η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €23.900)... Είπαμε αναβαθμίστηκε η Opel, δεν έγινε και Bentley. Σίγουρα πιο ρεαλιστική επιλογή αποτελεί η έκδοση GS Line με τον ίδιο κινητήρα που ξεκινάει από τα €30.900.
Mπορείτε να διαμορφώσετε την δική σας έκδοση του νέου Opel Astra.
Τιμή βασικής έκδοσης Astra 1.2lt 110Ps MT6 (Astra): €23.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Astra 1.2lt 130Ps EAT8 (Ultimate): €39.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Τεχνολογία | Χώροι για τους πίσω επιβάτες |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Άνεση | |
Χώρος αποσκευών |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.374 | |
Πλάτος (mm) | 1.860 | |
Ύψος (mm) | 1.441 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.675 | |
Βάρος (kg) | 1.371 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 422 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,7 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 123-129 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4-5,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,5 |