Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Mokka |
Segment | B-SUV |
Power Train | Electric |
Νέα εποχή, νέος αέρας
Δε νομίζω να υπάρχει φίλος της γερμανικής μάρκας που να μην χάρηκε με την «απαγκίστρωση» της από την General Motors, η οποία πλέον, μετά το τέλος της συνεργασίας με την Fiat, την αποχώρηση της Daewoo-Chevrolet, το κλείσιμο της Saab και την απώλεια της Opel, έχει εκλείψει από την Ευρωπαϊκή αγορά για τα καλά, με εξαίρεση κάποια πιο «ειδικά» αμερικάνικα μοντέλα που εισάγονται ακόμα όπως το Camaro, η Corvette και το δίδυμο Charger/Challenger.
Τρανταχτή απόδειξη της αλλαγής, αυτό εδώ το πανέμορφο δείγμα γραφής, το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Opel, την οποία η εταιρεία ονομάζει “Visor” και προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ. Πρώτα και κυριότερα, επειδή είναι κάτι όμορφο, διαφορετικό και εξαιρετικά ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με πολλές επιφάνειες σε γυαλιστερό μαύρο, τραβάει τα βλέμματα σε αυτό το εκπληκτικό πράσινο χρώμα, αλλά ψάξτε φωτογραφίες στο google και δείτε το και ολόμαυρο με μαύρες ζάντες. Νομίζω πως είναι το πιο όμορφο B-SUV αυτή την στιγμή. Αυτή η κατηγορία, επειδή πλέον πουλάει περισσότερο από όλες, τουλάχιστον στην Ευρώπη, έχει τραβήξει τους περισσότερους «σχεδιαστικούς πόρους» των κατασκευαστών και έχει γίνει το Νο1 πεδίο ανταγωνισμού, με πολλά και εξαιρετικά μοντέλα. Η Ford έχει το Puma, η Renault το Captur, η Peugeot το 2008, η Nissan το Juke και πάει λέγοντας. Τώρα μπαίνει και η Opel δυναμικά στο παιχνίδι, με το Mokka, που σε αυτήν εδώ την πλήρως ηλεκτρική έκδοση, δείχνει τον δρόμο για ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον.
Μοντέρνο και νεανικό!
Το νέο Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) της Stellantis, την ίδια με τα Peugeot 208/2008, Citroen C4, DS 3 Crossback και το Opel Corsa. Έτσι είναι μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο κατά 125mm, που σε συνδυασμό με το χαμηλότερο ύψος και το μεγαλύτερο πλάτος, δείχνει πιο συμπαγές και παρά τον “boxy” σχεδιασμό του, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι στο αρκετά καλό 0,32Cd. Το πανέμορφο πράσινο δίχρωμο κοστουμάκι της κορυφαίας έκδοσης Ultimate που είχαμε στα χέρια μας κρύβει επιμελώς το ηλεκτρικό προφίλ του μοντέλου, με τους σχεδιαστές να περιορίζονται στα λογότυπα e στις μεσαίες κολώνες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Οι ριζικές αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με την επίσης νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Pure Panel”, με οδηγοκεντρική φιλοσοφία και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12in, ενώ η οθόνη αφής στο ταμπλό είναι έντονα κεκλιμένη προς τον οδηγό και έχει διαγώνιο 10in. Και οι δύο είναι ευδιάκριτες με όμορφα και μοντέρνα γραφικά, αλλά και αρκετά εύκολο μενού. Στην ηλεκτρική έκδοση σε ενημερώνουν για την ροή ενέργειας, το επίπεδο της μπαταρίας, την κατανάλωση ενέργειας, καθώς και όλες τις κλασσικές πλέον λειτουργίες multimedia, κλιματισμού, ραδιοφώνου και πλοήγησης. Από την βασική έκδοση περιλαμβάνει το Safety Pack της Opel, που διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα ανίχνευσης πεζών, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ στο πλούσιο πακέτο Ultimate της δοκιμής προστίθενται προβολείς IntelliLux LED Matrix, προειδοποίηση τυφλού σημείου, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180° και προειδοποίηση πλευρικής απόστασης από εμπόδια, κάτι αρκετά χρήσιμο γιατί το τετράγωνο σχήμα του καπό σε ξεγελάει και νομίζεις πως το αυτοκίνητο είναι φαρδύτερο από όσο είναι. Καλύτερο από το να νόμιζες το αντίθετο βέβαια, αλλά και πάλι, δεν είναι ανάγκη να σου φωνάζει ο κόσμος «περνάς ρε φίλε, τελείωνε».
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς για τέσσερα άτομα και μόνο οι αρκετά ψηλοί θα περιοριστούν λίγο από την χαμηλή οροφή στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 40lt σε σχέση με τα συμβατικά Mokka λόγω της μπαταρίας και ο όγκος του περιορίζεται στα 310lt.
More than enought
Το σύστημα κίνησης είναι το ίδιο που έχουμε συναντήσει στο Corsa-e, αλλά και στο e-C4, με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136Ps και 26,5kgm, με μπαταρία χωρητικότητας 50kWh που του χαρίζει ονομαστική αυτονομία 324km. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα οποία μεταβάλουν και την απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, στο Eco η δύναμη περιορίζεται στους 80 ίππους, στο Normal έχεις στη διάθεση σου 110Ps και φυσικά στο Sport είναι διαθέσιμη η πλήρης ισχύς των 136Ps. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές εντός πόλης, με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 9,0sec, ενώ τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h, τα οποία είναι λίγα για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, μιας και δεν μιλάμε για καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης. Για την φόρτιση της μπαταρίας αρκούν μόλις 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% με ταχυφορτιστή ισχύος ως 100KW, ενώ σε Wallbox ισχύος 11kWh φορτίζει πλήρως σε 5 ώρες και 15 λεπτά. Το ηλεκτρικό Mokka εφοδιάζεται με τον universal φορτιστή της Opel που διαθέτει αντάπτορες για σχεδόν όλες τις πρίζες και τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Η μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000km.
Άνεση στην καθημερινότητα
Ο ηλεκτροκινητήρας δεν σε εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, ειδικά όποιον έχει μπει σε δυνατότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μέχρι τα 60-70km/h είναι ικανοποιητικός. Εκεί που χρειάζεται δηλαδή επί το πλείστον μέσα στην κίνηση της πόλης. Η αμεσότητα λοιπόν στα στενά των πόλεων και στις διασταυρώσεις δεν λείπει, αλλά όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η αίσθηση της επιτάχυνσης εξασθενεί. Η ονομαστική αυτονομία των 324km μοιάζει πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, ίσως με πολύ υπομονή και μόνο στο πρόγραμμα ECO, με κανονική χρήση τα 260km μοιάζουν πιο λογική τιμή, ενώ με συχνή χρήση του Sport προγράμματος και χωρίς να το υπολογίζεις καθόλου (ας πούμε πως έχεις καθημερινά την δυνατότητα δωρεάν φόρτισης) τότε υπολόγισε γύρω στα 200km. Με αυτό το στιλ οδήγησης και μόνο στο πρόγραμμα Sport το Mokka-e είναι ευχάριστο, άνετο και ήσυχο σε αστικό περιβάλλον. Η ανάρτηση με τον πίσω ηµιάκαµπτο άξονα δεν «χτυπάει» παρά τους μεγάλους τροχούς των 18in της πλούσιας έκδοσης Ultimate, στερούν όμως ένα μέρος από την άνεση σε σχέση με τις εκδόσεις με μικρότερη ζάντα και μεγαλύτερου προφίλ ελαστικά. Το σφιχτό setup είνι πιο εμφανές κυρίως στις έντονες κακοτεχνίες, όμως είναι αυτό που διατηρεί ουδέτερη συμπεριφορά ακόμα και στα όρια της πρόσφυσης. Πιθανότατα η GS Line με τις 17άρες να είναι η χρυσή τομή, ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Το αυξημένο βάρος (+330kg σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις), λόγω της χαμηλής θέσης της μπαταρίας δεν δείχνει να έχει αλλάξει πολλά στην ισορροπία τους συνόλου, αφού το κέντρο βάρους είναι πιο κοντά στον δρόμο χάρη στη χαμηλά τοποθετημένη μπαταρία. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ακόμα και υπό πίεση, με την ανάρτηση να «κοντρολάρει» ιδανικά το βαρύ αμάξωμα των 1.600kg. Μέχρι εδώ όμως, αν αναζητήσεις κάτι παραπάνω, το ηλεκτρικό Mokka θα αρνηθεί ευγενικά.
Μοναδικό παράπονο αν θα μπορούσαμε να το πούμε, είναι η σχετικά κακή αίσθηση και ρύθμιση του πεντάλ των φρένων, που έχει επιφορτιστεί και την ανάκτηση ενέργειας από την αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα και πρέπει να συνδυάσει τις δύο επιβραδύνσεις ιδανικά. Δύσκολο έργο μεν, το έχουμε δει να γίνεται πολύ καλύτερα δε. Πιθανότατα στο άμεσο μέλλον να διορθωθεί, όπως συμβαίνει πάντα μετά από κάποιους μήνες στα νέα μοντέλα. Για την απόδοση φυσικά των φρένων δεν τίθεται λόγος, ίσα-ίσα, πιάνουν περισσότερο από όσο θες, όχι λιγότερο.
Συνοψίζοντας, το νέο Mokka-e είναι ένα αξιόλογο ηλεκτρικό crossover, με επαρκή ισχύ και αυτονομία, ανταγωνιστική τιμή που ξεκινάει από τα €35.250 (έκδοση Edition) και σαφώς πιο μοντέρνο και όμορφο design από τον ανταγωνισμό. Αν στην τιμή αυτή συμπεριλάβουμε και το όφελος από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά, η τιμή κτήσης φτάνει τα €28.550, όμως αξίζει να ερευνήσετε το Mokka και στις υπόλοιπες εκδόσεις του, με την τιμολογιακή πολιτική της Opel στην χώρα μας να είναι πάντα ανταγωνιστική.
Τιμή βασικής έκδοσης Mokka-e 136Ps (Edition): €35.250 (€28.550 με όφελος Κρατικής Επιδότησης)
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mokka-e 136Ps (Ultimate): €39.600 (€31.935 με όφελος Κρατικής Επιδότησης)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Αίσθηση-ρύθμιση πεντάλ φρένου |
Εξοπλισμός | Τελική ταχύτητα |
Τεχνολογία | Χώρος αποσκευών |
Αθόρυβη λειτουργία | |
Ευκολία μετακίνησης στην πόλη |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 50kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx18in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.151 | |
Πλάτος (mm) | 1.791 | |
Ύψος (mm) | 1.534 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.561 | |
Βάρος (kg) | 1.600 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 310 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 136 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5 | |
0-100km/h (sec) | 9,0 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 150 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 17,4kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 18kWh/100km | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 324 | |
Δοκιμής (km) | 260 |