Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Corsa |
Segment | B-Segment |
Power Train | Electric |
Η Opel έχει βρει τις ανάγκες που πρέπει να καλύπτει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας B-segment και αυτός είναι ο λόγος που το Corsa αποτελεί παραδοσιακά το πιο καλοπουλημένο της μοντέλο. Από το 1982, το έτος που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά έχει ξεπεράσει τις 14 εκατομμύρια πωλήσεις, με την 6η γενιά να συνεχίζει την πετυχημένη πορεία. Πέρα από τις PureTech επιλογές βενζίνης και BlueHDi diesel, το supermini της Opel κάτω από την ομπρέλα του ομίλου της Stellantis δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική πρόταση. Βέβαια η Opel είχε δείξει από πολύ πιο νωρίς τις ηλεκτρικές τις προθέσεις με το plug-in Hybrid Ampera το οποίο παρουσιάστηκε το 2011. Το “electrified” πλάνο της Opel είναι να διαθέτει ηλεκτρική έκδοση για όλα της τα μοντέλα μέχρι το 2024. Από εκεί προκύπτει όχι μόνο το Corsa-e, αλλά και τα ηλεκτρικά Mokka, Grandland, και Zafira.
Just like a...Corsa
Το ηλεκτρικό Corsa είναι εξαιρετικά διακριτικό και θα πρέπει να έχεις δει όλες τις σεζόν του Sherlock Holmes για να εντοπίσεις τις διαφορές σε σχέση με τα θερμικά μοντέλα. Το λογότυπο “e” στις κολώνες και στο πίσω μέρος, οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου των 16in (στην έκδοση Elegance της δοκιμής) και η απουσία της εξάτμισης είναι οι μόνες διαφορές που μπορεί να εντοπίσει κάποιος χρησιμοποιώντας μικροσκόπιο. Φυσικά και χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του PSA Group στην οποία βασίζονται και τα Peugeot 208, 2008, Citroen C4 C-Cross, DS 3 Crossback, αλλά και το νέο Mokka.
Στην καμπίνα του Corsa-e η κυριότερη διαφορά εντοπίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8in που παρέχει στον οδηγό ενδείξεις για την διαχείριση της ενέργειας, την υπολειπόμενη αυτονομία, την ισχύ του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και φυσικά την ταχύτητα του οχήματος. Κατά τα άλλα, θα βρούμε το ίδιο ταμπλό και χειριστήρια, καθώς και την ίδια οθόνη αφής με διάμετρο 7in στις εκδόσεις Edition, Elegance και GS Line και 10in στην πιο πλούσια Ultimate. Το infotainment MirrorLink παρέχει εύκολη σύνδεση κινητού μέσω των εφαρμογών Android Auto και Apple Car Playκαι διαθέτει συντομεύσεις στο κάτω μέρος της οθόνης για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, το σύστημα πλοήγησης, την λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κ.α.
Τα υλικά δεν ενθουσιάζουν με την ποιότητα και την εμφάνιση τους και αυτό φυσικά δεν ενοχλεί όταν η τιμή κτίσης κυμαίνεται γύρω στα 15.000, στα €32-33.000 όμως είναι κάτι που πρέπει κάποιος να υπολογίσει. Για παράδειγμα το e208 παρότι είναι ακριβότερο διαθέτει σαφώς πιο μοντέρνο και πιο ποιοτικό εσωτερικό. Το Corsa παίρνει το αίμα του πίσω όμως με τα πιο πλούσια εξοπλιστικά πακέτα, ακόμα και από την βασική έκδοση Edition.
Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αμετάβλητοι στο ηλεκτρικό μοντέλο (φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες) με μόνη διαφορά την σεβαστή μείωση του χώρου αποσκευών κατά 42lt (267lt έναντι των 309lt) για την τοποθέτηση της συστοιχίας των μπαταριών.
300km
Το Corsa-e εξοπλίζεται με μία αρκετά μεγάλη συστοιχία μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 50kWh. Η συστοιχία έχει σχήμα “H” και βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός και κυρίως τα πίσω καθίσματα, με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα να έχει μετακινηθεί μερικά χιλιοστά προς τα πίσω για να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα και αποδίδει 136Ps με 26,5kgm ροπής, μεταδίδοντας την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μέω ενός κιβωτίου μίας σχέσης. Η Opel υπόσχεται αυτονομία 330km στον κύκλο WLTP, ωστόσο στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να φτάσεις τα 300km ειδικά αν χρησιμοποιείς τον κλιματισμό. Τα 250km είναι ένα εφικτό νούμερο που μπορείς να φτάσεις χωρίς περιορισμούς στην κίνηση σου και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στην πίεση του δεξιού πεντάλ.
Η πλήρης φόρτιση διαρκεί 16 ώρες σε απλή οικιακή παροχή, 7,5 ώρες σε μονοφασικό wallbox 7,4kW και 5 ώρες σε τριφασικό wallbox 11kW, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ρεύμα σε ταχυφορτιστή με τον οποίο το Corsa-e χρειάζεται 30-35 λεπτά για να φτάσει το ποσοστό φόρτισης στο 80% σε ταχυφορτιστή DC.
Ότι πρέπει
Είναι φυσικά γνωστό ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν σημαντικά υψηλότερο βάρος σε σχέση με τα θερμικά. Στην περίπτωση του Corsa, μιλάμε για επιπλέον 360kg από το μοντέλο με τα 100 άλογα που είχαμε δοκιμάσει. Αυτός είναι και ο λόγος που οι μηχανικοί της Opel προχώρησαν σε μία σειρά από επεμβάσεις για να διατηρήσουν -όσο είναι αυτό εφικτό- την οδηγική συμπεριφορά του θερμικού μοντέλου. To Corsa-e διαθέτει ένα νέο ενισχυμένο μπροστινό υποπλαίσιο, διαφορετικό όπως αναφέραμε ημιάκαμπτο άξονα πίσω, διαφορετικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια και επαναχαρτογράφιση της ηλεκτρικής κρεμαγέρας.
Ο οδηγός του Corsa-e έχει στη διάθεσή του 3 προφίλ οδήγησης Normal, Eco και Sport που αλλάζουν την ροπή που φτάνει στους μπροστινούς τροχούς. Η οδήγηση του ηλεκτρικού Corsa βρίσκεται πιο κοντά σε συμβατικό μοντέλο παρά σε αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να είναι αποκλειστικά BEV όπως το VW ID.3, το Honda e και το Nissan Leaf. Δεν διαθέτει για παράδειγμα λειτουργία one-pedal drive, έχει όμως επιλογή “B” στο κιβώτιο που ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ακόμα και έτσι όμως δεν φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο όπως τα προαναφερθέντα μοντέλα. Οι επιδόσεις παρά το αυξημένο βάρος είναι αρκετά καλές (0-50 km/h σε 2,8sec και 0-100km/h σε 8,1sec), με τα ακαριαία 26,5kgm ροπής να το κάνουν αρκετά διασκεδαστικό στην κίνηση μέσα στην πόλη. Βέβαια η άμεση αυτή μετάδοση της ροπής στους τροχούς ενεργοποιεί πολύ συχνά το έντονα παρεμβατικό ESP που βελτιώνει όμως την κατάσταση σε δρόμους κακής ποιότητας. Η άμεση επιτάχυνση είναι απολαυστική όπως και η απουσία κάθε θορύβου που δημιουργεί ένα μηχανικό σύνολο.
Γενικότερα η καμπίνα του Corsa-e εντυπωσιάζει με την μόνωση της, ενώ και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται σε πολύ μικρό βαθμό ακόμα και αν πλησιάζεις την τελική ταχύτητα των 150km/h. Οι 16άρες ζάντες και τα σχετικά στενά λάστιχα 195/55 παρέχουν χαμηλό θόρυβο κύλισης και το μόνο που θα «διαταράξει» την ηρεμία στο εσωτερικό είναι η απόσβεση της σφιχτής ανάρτησης σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το τιμόνι είναι ακριβές και έχει ικανοποιητική πληροφόρηση με τα όρια πρόσφυσης να είναι υψηλά, με τον ικανό οδηγό να τα φτάνει εύκολα όμως σε γρήγορη οδήγηση σε στροφές, όπου εκεί το Corsa-e με τα επιπλέον 360kg του, θα υποστρέψει ελεγχόμενα με το ESP να μπαίνει πάντα λίγο πιο νωρίς από αυτό που θα ήθελες. Σε κάθε περίπτωση το Corsa-e θα ανταποκριθεί προβλέψιμα και φιλικά, ενώ δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με τα θερμικά του αδερφάκια.
Ας μην γελιόμαστε όμως, κανείς δεν θα πάρει ένα ηλεκτρικό supermini για να απολαμβάνει το στρίψιμο σε βουνίσια διαδρομή. Όπως και τα περισσότερα BEV οχήματα, έτσι και το Corsa-e θα περάσει το περισσότερο της ζωής του μέσα στην πόλη με την ρύθμιση Eco ή Normal που παρέχει την ιδανική ισορροπία απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας. Η τιμή του ξεκινάει από τα €32.500 για την έκδοση Edition (που διαθέτει πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού) τα οποία φυσικά και δεν είναι λίγα, όμως αυτό είναι κάτι που ισχύει για την συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων της αγοράς. Το Corsa-e καταφέρνει να αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία, με καλή απόδοση και επαρκή αυτονομία για τις απαραίτητες μετακινήσεις μίας εβδομάδας μέσα στην πόλη, με μία μόνο φόρτιση αρκεί να μην είσαι επιθετικός με το δεξί πεντάλ.
Τιμή βασικής έκδοσης Corsa e 136Ps (Edition): €32.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Corsa e 136Ps (Elegance): €33.500
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Διακριτικό design | Τιμή |
Ομοιογενής οδηγική συμπεριφορά | Χώρος αποσκευών |
Επιδόσεις | Αυξημένο βάρος |
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας | |
Αυτονομία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων Λιθίου (li-on), χωρητικότητας 50kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx16in | |
Ελαστικά | 195/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.060 | |
Πλάτος (mm) | 1.765 | |
Ύψος (mm) | 1.435 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.538 | |
Βάρος (kg) | 1.530 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 267 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 136 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5 | |
0-100km/h (sec) | 8,1 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 150 (Ηλ.περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 16,5kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 15,5kWh/100km (WLTP) | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 320 (WLTP) |