Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C4 |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Love Citroen
Η Citroen είναι αναμφίβολα η πιο «αντισυμβατική» εταιρεία στην Ευρώπη. Η ξεχωριστή και πολλές φορές εκκεντρική σχεδίαση καταφέρνει και την διαφοροποιεί σημαντικά έναντι των αυτοκινήτων της εκάστοτε κατηγορίας. Δεν θα σας κρύψω ότι αποτελεί την αγαπημένη μου γαλλική εταιρεία. Πάντα είχε ένα δικό της μοναδικό χαρακτήρα, ειδικά παλαιότερα, όταν έβγαζε με διαφορά τα καλύτερα αυτοκίνητα της χώρας και μερικά από τα καλύτερα του κόσμου. Την δεκαετία του '90 όμως, έχασε αυτή την «αύρα» που την έκανε να ξεχωρίζει, την οποία όμως με μεγάλη μου χαρά διαπιστώνω πως τα τελευταία χρόνια έχει ξαναβρεί ακόμα και στο απαιτητικό περιβάλλον του ευρύτερου ομίλου Stellantis, το οποίο... έχει μέσα την μισή Ευρώπη.
Ένα λαμπρό παράδειγμα αυτής της διαφοροποίησης από την «μάζα» που προσπαθεί να πετύχει η Citroen, είναι το νέο C4, που σε αυτή εδώ, την τρίτη γενιά του, παντρεύει τις compact διαστάσεις ενός μικρομεσαίου οικογενειακού hatchback με τις αρετές ενός μοντέλου crossover. Η coupe σχεδίαση με τη έντονα κεκλιμένη οροφή, τα 156mm απόστασης από το έδαφος και ο μοντέρνος σχεδιασμός εντός και εκτός καμπίνας, δίνουν ένα αποτέλεσμα εντελώς ξεχωριστό από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, το οποίο μπορεί να γίνει ακόμα πιο ξεχωριστό για τον κάθε ένα, αφού υπάρχει η δυνατότητα για 31 διαφορετικούς συνδυασμούς διαμόρφωσης, ανάλογα με τα γούστα του πελάτη.
Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν διαφοροποιείται σε σχέση με την ηλεκτρική ή την diesel έκδοση που έχουμε δοκιμάσει και συνεχίζει να εντυπωσιάζει όπως την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2021. Είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, ακόμα και για 5 επιβάτες, με 380lt χώρο αποσκευών και ακόμα 39lt σε 16 αποθηκευτικούς χώρους εντός καμπίνας, με χρησιμότερο όλων, το ευρηματικό συρτάρι Citroen Smart Pad Support στο ταμπλό, για την στήριξη tablet (ή την τοποθέτηση χαρτιών που δεν θέλεις να τσαλακωθούν..). Το εσωτερικό του είναι μοντέρνο, με καλής ποιότητας υλικά και με δύο οθόνες, μια αρκετά μικρή 5,5in για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια 10in για το infotainment. Εδώ θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τους Γάλλους που φρόντισαν να αφήσουν φυσικούς διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού, αφού οι λύσεις ελέγχου μέσω touch pads και ειδικών μενού στην οθόνη είναι από δύσχρηστα έως βλακώδη. Και τώρα ερχόμαστε στο πραγματικά μεγάλο του ατού!
Μαγικό χαλί
Οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν έχουν την δυνατότητα να οδηγήσουν όλα τα μοντέλα της αγοράς όπως εμείς, πιστεύουν πως τα μεγάλα SUV είναι τα πιο άνετα αυτοκίνητα, αλλά κάνουν λάθος. Βλέπετε, τα περισσότερα από αυτά, πέφτουν θύματα της ίδιας της φιλοσοφίας τους, με τον συνδυασμό του αυξημένου ύψους, του μεγάλου βάρους και των τεράστιων θόλων, να επιβάλουν σκληρή ανάρτηση για να μην γέρνουν μέχρι να ακουμπήσει ο καθρέπτης στην άσφαλτο και τεράστιες ζάντες που δεν αφήνουν περιθώριο για μαλακού προφίλ ελαστικά. Το προφίλ του ελαστικού, δεν αρκεί απλά να είναι μεγάλο για την άνεση, όταν πρέπει να διαχειριστεί 2 τόνους, δεν μπορεί να είναι μαλακό γιατί θα «μαγουλιάζει» και δεν θα έχεις καθόλου αίσθηση στο τιμόνι. Οπότε οι κατασκευαστές βάζουν σκληρά ελατήρια και σκληρά λάστιχα και η άνεση πάει περίπατο. Κάτι που δεν ισχύει για τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα και ειδικότερα για αυτά που έχουν ως κύριο στόχο την άνεση, όπως το νέο C4, το οποίο κατά την ταπεινή μου γνώμη και την μεγάλη μου εμπειρία, είναι ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει ever!
Η άριστη ηχομόνωση, τα πολύ μαλακά και άνετα καθίσματα Advance Comfort με τον αφρό υψηλής πυκνότητας και η καλύτερα ρυθμισμένη ανάρτηση της κατηγορίας, συνθέτουν ένα αποτέλεσμα που μπορεί να χαρακτηριστεί απλώς εντυπωσιακό! Αποτελείται από την κλασική συνταγή με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, μόνο που διαθέτει μαλακά ελατήρια και σύστημα Progressive Hydraulic Cushion αμορτισέρ που κάνουν θαύματα, όπως αποδεικνύουν και οι 20 πατέντες που τα προστατεύουν από την αντιγραφή. Τα ειδικά αυτά αμορτισέρ, έχουν διπλά ελατήρια και βαλβίδες μέσα στις «μπουκάλες» τους και καταφέρνουν να ελέγξουν απόλυτα την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου, αλλά και να «σβήνουν» ομαλά την επαναφορά των ελατηρίων. Χωρίς να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, αυτό που έχει σημασία, είναι πως το αυτοκίνητο είναι αυτό που λέμε μαγικό χαλί, και περνάει από παντού αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς, κάτι που είναι τρομερά σημαντικό, αφού ως επί το πλείστον οι δρόμοι μας εντός αστικών κέντρων είναι από μέτριοι έως απαράδεκτοι. Όλα αυτά χωρίς να γίνονται ιδιαίτερες παραχωρήσεις στο κράτημα και την οδηγική συμπεριφορά, τα οποία είναι και αυτά σε υψηλό επίπεδο, όσο του επιτρέπουν και τα fuel economy ελαστικά του. Μιας και τα ανέφερα... πως τους ήρθε το 195/60R18; Όταν θα έρθει η ώρα να τα αλλάξετε, αν δεν τα βρίσκετε ή αν κοστίζουν όσο μιας Porsche 911, βάλτε 215/55/18 που είναι μια πιο συνηθισμένη διάσταση, με περισσότερες επιλογές και καλύτερα μοντέλα ελαστικών. Θα χάσει σε οικονομία καυσίμου λίγο, αλλά θα κοστίσουν λιγότερο και θα έχετε σημαντικά καλύτερο λάστιχο με ότι θετικό συνεπάγεται.
Κορυφαία επιλογή
Κατά τα άλλα, εκτός δηλαδή της άνεσης που πραγματικά κλέβει την παράσταση, ο κινητήρας PureTech των 1,2lt, γνωστός μας και από τα άλλα μοντέλα του Group, στην έκδοση με τα 130Ps και τα 23,4kgm είναι απόλυτα επαρκής για τα 1.278kg του νέου C4 και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 μπορεί να το κινήσει σβέλτα και ξεκούραστα για τον οδηγό. Δεν βάζει φωτιά στον δρόμο με τα 9,4sec για τα 0-100km/h, αλλά με την άφθονη ροπή του σε όλο το φάσμα και την πυκνή κλιμάκωση των σχέσεων στο 8άρι κιβώτιο, δίνει την αίσθηση δυνατότερου συνόλου, που δεν θα ενοχλήσει ποτέ και πουθενά από άποψη επιτάχυνσης. Τα 8,3lt/100km είναι μια αξιοπρεπής κατανάλωση για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου, που με προσεκτική οδήγηση και το πρόγραμμα ECO (για αυτούς που μπορούν να το αντέξουν), σίγουρα μπορεί να μειωθεί περισσότερο.
Σαν συμπέρασμα, μπορώ να πω, πως εκεί που έχουν φτάσει πλέον οι τιμές των καινούριων αυτοκινήτων, τα 22.550 ευρώ της έκδοσης Feel Pack με 130Ps και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή τα €19.650 της βασικής Feel με 100Ps, είναι εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αφού πλέον τόσο έχουν φτάσει να κοστίζουν μικρότερα αυτοκίνητα του B-segment και του B-SUV. Ειδικά, αν ένα από τα βασικά σας κριτήρια είναι η άνεση, η πρακτικότητα και η ευκολία στην μετακίνηση, το νέο C4, πιστέψτε με δεν έχει αντίπαλο, όχι στα 23.000, αλλά ούτε στα 35.000 ευρώ.
Τιμή βασικής έκδοσης C4 1.2PureTech 100Ps 5MT (Feel): €19.650
Τιμή έκδοσης δοκιμής C4 1.2PureTech 130Ps EAT8 (Shine): €26.900
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Ορατότητα προς τα πίσω |
Άνεση ανάρτησης | Πίνακας οργάνων |
Τιμή | |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Ποιότητα κατασκευής |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.360 | |
Ύψος (mm) | 1.525 | |
Πλάτος (mm) | 1.834 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1278 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 380 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 195/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 134 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,3 |