Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | Juke |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Εμφάνιση και όχι μόνο
Η δεύτερη γενιά του επιτυχημένου μικρού SUV της Nissan, με την πρώτη γενιά να έχει κάνει περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις στην Ευρώπη, έχει ωριμάσει, είναι μεγαλύτερη και μπορεί να σταθεί σαν το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Όπως είχαμε αναφέρει και στην πρώτη δοκιμή μας, βασίζεται στην νέα πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault-Nissan, την ίδια με τα καινούργια Clio και Captur, κάτι που το καθιστά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του κατά 75mm σε μήκος, 29mm σε πλάτος και 13mm σε ύψος, με το μεταξόνιο να είναι 105mm μεγαλύτερο. Έτσι διαθέτει 58mm περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και 68lt μεγαλύτερο πορτ-παγκάζ το οποίο φτάνει τα 422lt.
Στον χώρο της καμπίνας τα υλικά είναι ποιοτικά, το πάνω μέρος του ταμπλό στις δύο πρώτες εκδόσεις της γκάμας, Energy και Acenta (της δοκιμής μας), καλύπτεται από μία επένδυση από αφρώδες υλικό, με τις πιο πλούσιες N-Connecta, N-Design και Techna να προφέρουν μία πιο premium δερμάτινη φάσα. Το κάτω μέρος του ταμπλό και οι επενδύσεις στις πόρτες είναι από πιο σκληρά πλαστικά αλλά ακόμα και αυτά έχουν πολύ καλή συναρμογή. Ο πίνακας οργάνων δεν έχει ακολουθήσει ακόμα το trend της εποχής, παραμένει αναλογικός με οθόνη ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο, αλλά και πρακτικές θήκες για τις καθημερινές ανάγκες.
Στο ταμπλό διαθέτει οθόνη αφής 8in για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μαζί με μια πληθώρα ακόμα λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός του είναι παραπάνω από επαρκής ακόμα και στις βασικές εκδόσεις αφού περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης, αναγνώριση οδικών σημάτων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αυτόματο κλιματισμό και πολλά ακόμα, αλλά δεν έχει δερμάτινο τιμόνι. Μου φαίνεται αδιανόητο να υπάρχουν το 2020 πλαστικά τιμόνια που όταν παλιώνουν κάνουν αυτά τα «μπαλάκια» στα ιδρωμένα χέρια το καλοκαίρι, κι όμως υπάρχουν ακόμα και σε βασικά μοντέλα της Mercedes-Benz! Ένα πράγμα κρατάς συνέχεια όταν είσαι μέσα στο αυτοκίνητο, ΕΝΑ! Οικονομία σε αυτό;
Κινητήρας
Το νέο Juke διατίθεται με τον τρικύλινδρο DIG-T 1.0lt που αποδίδει 117Ps στις 5.250rpm με 20,0kgm από τις 1.750 μέχρι τις 4.000rpm, δύναμη αρκετή για τον χαρακτήρα και την χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο. Ειδικά η ροπή του, μπορεί εύκολα να υπερνικήσει την αδράνεια των 1.210kg του αμαξώματος σε μεγάλο φάσμα στροφών. Αυτό πάντως που πραγματικά με εντυπωσίασε όμως είναι η αθόρυβη και χωρίς ίχνος κραδασμών εντός της καμπίνας λειτουργία του, την οποία για να αντιληφθείς πρέπει να ανοίξεις το παράθυρο. Σίγουρα υπεύθυνη είναι και η ηχομόνωση που είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως είναι και η γενικότερη άνεση του Juke, που είναι μαλακό όσο πρέπει και ευχάριστο ακόμα και σε κακή άσφαλτο. Η έκδοση της δοκιμής Acenta με τις 17in ζάντες συνδυάζει ιδανικά την άνεση με την οριακά καλή απόκριση του τιμονιού, κάτι που σίγουρα δεν θα ισχύει στις πλούσιες εκδόσεις με τις -υπερβολικές- ζάντες των 19in. Επιπρόσθετα, οι πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν το σύστημα D-Mode που προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco-Standard-Sport) που αλλάζουν την απόκριση της πεταλούδας του γκαζιού και το πρόγραμμα στο αυτόματο κιβώτιο, κάτι που το Juke Acenta της δοκιμής μας δεν διέθετε.
Τώρα και με DCT
Σε αντίθεση με το CVT της προηγούμενης γενιάς, το νέο Juke εφοδιάζεται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που κάνει γρήγορες μεν, αλλά όχι όσο ομαλές αλλαγές, τουλάχιστον όχι όσο κάνουν τα αντίστοιχα κορυφαία διπλού συμπλέκτη όπως τα Skoda Kamiq DSG, Ford Puma DCT και Renault Captur EDC που έχουμε δοκιμάσει. Σε ικανοποιητικό επίπεδο κινείται και η κατανάλωση του, που με 7,6lt/100km είναι μια λογική τιμή για το μέγεθός και το βάρος του (1.210kg), όπως είναι και οι επιδόσεις του, με την επιτάχυνση για το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 11,1sec (10,4sec δίνει η εταιρεία για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, αποκλείεται να είναι 0,7sec πιο αργό με το διπλού συμπλέκτη, θα είναι το μοναδικό στον κόσμο) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180km/h. Όπως και το χειροκίνητο, έτσι και το αυτόματο Juke είναι πολύ ικανό στο δρόμο, με ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, ενώ όταν θελήσεις να το πιέσεις, θα ανταποκριθεί σαν ένα μοντέρνο πλαίσιο B-SUV του 2020, χωρίς να υστερεί πουθενά αλλά και χωρίς να εντυπωσιάζει.
Συνοψίζοντας, το νέο Juke με το αυτόματο κιβώτιο, είναι ακόμα πιο πολιτισμένο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, ασφαλές, τίμιο, με περίσσιο στυλ, εντυπωσιακή εμφάνιση, υψηλή τεχνολογία και ανταγωνιστική τιμή. Το αυτόματο κιβώτιο έχει μια διαφορά περίπου 1.500-2.000 ευρώ ανάλογα με την έκδοση (το Acenta της δοκιμής κοστολογείται στα €20.900) που είναι υπολογίσιμη, αλλά σίγουρα όχι απαγορευτική για κάποιον που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του, πολύ εντός πόλεως.
Τιμή βασικής έκδοσης Juke 1.0T Energy 117Ps: €17.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Juke 1.0T DCT Acenta 117Ps: €20.900
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοντέρνος σχεδιασμός | Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Ποιότητα κατασκευής | Οι καλά εξοπλισμένες εκδόσεις ξεφεύγουν σε τιμή |
Αποδοτικός και αθόρυβος κινητήρας | Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές |
Άνεση ανάρτησης | |
Τιμή βασικών εκδόσεων (Energy, Acenta) |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,3mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280mmμε μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.210 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Ύψος (mm) | 1.595 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.210 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 422 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 117/5.250 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,4/ 1.750-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 11,1 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 138-147 WLTP | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,1-6,5 WLTP | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,6 |