Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Scala |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το Scala είναι το νέο «πολυτάλαντο» δημιούργημα της Skoda που ρίχνεται δυναμικά στην μάχη της κατηγορίας C-Segment και έχει αρκετά ισχυρά όπλα ενάντια στον ανταγωνισμό, με κύριο από αυτά την τιμή και την ποιότητα κατασκευής του. Ανέκαθεν τα μοντέλα της Skoda είχαν πολύ καλή ποιότητα αναλογικά με το κόστος αγοράς τους και το Scala δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.
Ανέβηκε επίπεδο!
Αν και λόγω μεγέθους αμαξώματος ανήκει στο C-Segment, δεν χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB των VW Golf, Seat Leon και Audi Α3, αλλά μια επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας του VW Polo, την MQB A0. Μάλιστα, η πλατφόρμα μεγάλωσε τόσο, που το Scala έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από το Golf κατά 13mm παρέχοντας εξαιρετικούς χώρους στο εσωτερικό του. Παράλληλα, σε σχέση με το Golf, έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που ξεκινάει με τα πίσω καθίσματα στην όρθια θέση στα 467lt, έναντι στα 380lt του Golf και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 880lt αν διπλωθούν. Πέρα από αυτά, ο χώρος αποσκευών έχει αρκετά τετράγωνο σχήμα, γάντζους πρόσδεσης αντικειμένων και διπλό δάπεδο, καθιστώντας το ιδιαίτερα πρακτικό. Όπως ακριβώς πρακτικό, πέρα από κομψό, είναι και το εσωτερικό του. Εκεί θα συναντήσουμε πολλές θήκες σε αρκετά σημεία, παρέα με τα γνωστά έξυπνα gadget που δίνει η Skoda, όπως την ομπρέλα, την ξύστρα για τον πάγο και το καπάκι για το πλυστικό των υαλοκαθαριστήρων που γίνεται χωνί. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι διακριτική, έως και συντηρητική, με κομψό όμως σχήμα και με χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας που φτάνει στο 0,29Cd. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της επιλογής MQB A0, είναι το χαμηλό βάρος, με το Scala να είναι ελαφρύτερο περίπου κατά 80-100kg σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου.
Ανεβασμένος εξοπλισμός
Η έκδοση Style που δοκιμάσαμε είναι πλήρως εξοπλισμένη και δικαιολογεί απόλυτα τα €21.890 που θα χρειαστεί να ξοδέψει κανείς για να την αποκτήσει. Στην έκδοση αυτή το Scala είναι εξοπλισμένο με Full LED φώτα εμπρός και πίσω, ζάντες “Volans” των 17in, φιμέ πίσω τζάμια, αεροτομή, ενώ στο εσωτερικό, οι αεραγωγοί έχουν χρωμιομένο πλαίσιο, οι πίσω θέσεις έχουν υποβραχιόνιο, ενώ το τιμόνι, ο επιλογέας ταχυτήτων και το χειρόφρενο έχουν δερμάτινη επένδυση. Η έκδοση Style διαθέτει οθόνη αφής 8in που είναι τοποθετημένη όμορφα χωρίς να εξέχει καθόλου από το ταμπλό, σύστημα πολυμέσων Bolero με συμβατότητα Android Auto και Apple Car Play μέσω του SmartLink+, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα εισόδου και εκκίνησης “Kessy”, μέχρι και ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού καθιστώντας το Scala ως ένα από τα πιο πρακτικά οχήματα της κατηγορίας του. Εξαιρετικός όμως είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας, που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Front Assist με αναγνώριση πεζών, Lane Assist, Side Assist, Adaptive Cruise Pontrol, Park Assist και ανίχνευση κόπωσης οδηγού.
Αναβάθμιση!
Είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό και καθίσεις στην άνετη και εργονομική θέση οδήγησης. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, ενώ τα χειριστήρια βρίσκονται εκεί που περιμένεις να τα βρεις. Γρήγορα μπορείς να εξοικειωθείς με το εσωτερικό και την εργονομία του και να νιώσεις πως οδηγείς το Scala για χρόνια. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πάρα πολύ καλή και αντίστοιχη είναι και η ποιότητα κύλισης. Το Scala σε μεταφέρει με άνεση και αρκετά ξεκούραστα, ακόμα και αν χρειαστεί να περάσεις αρκετές ώρες στο εσωτερικό του. Χωρίς να έχει σπορ προσανατολισμό, έχει μια καλή οδική συμπεριφορά ακόμα και όταν πιεστεί στο όριο. Το τιμόνι έχει κάπως ελαφριά αίσθηση όμως είναι αρκετά άμεσο και ικανοποιητική πληροφόρηση. Είναι προβλέψιμο και φιλικό στις αντιδράσεις του, με το σύνολο πλαίσιο-ανάρτηση-φρένα να λειτουργεί αρμονικά. Ακόμα και αν κάποιοι σπεύσουν να το συγκρίνουν με το κατεστημένο που ακούει στο όνομα Golf, η λειτουργία της ανάρτησης, παρότι δεν είναι το ίδιο ραφιναρισμένη, δεν απέχει ιδιαίτερα από το ακριβότερο μοντέλο της Volkswagen.
Ο γνωστός οικονομικός, ήσυχος και αποδοτικός 1.5TSI με τα 150Ps και τα 25,5kgm ροπής του, κινεί με χαρακτηριστική άνεση το ελαφρύ αμάξωμα και συνδυάζεται στην έκδοση της δοκιμής (Style), με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Τα 7,3lt/100km που είδαμε ως μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής είναι μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία και τα 150 άλογα του κινητήρα, δεδομένου ότι ο διζωνικός κλιματισμός ήταν μόνιμα ενεργοποιημένος και ότι η οδήγηση ήταν σε σβέλτους ρυθμούς. Ο 1.5TSI συνεργάζεται αρμονικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και οι ταχύτητες αλλάζουν ομαλά και εκεί που πρέπει, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Sport όπου το DSG είναι πιο «συμμετοχικό» με τις Manual αλλαγές των σχέσεων να γίνονται ακόμα πιο γρήγορα.
Αν μη τι άλλο, τίμιο!
Με τιμή εκκίνησης για την απλή έκδοση (Active) με τον 1.0TSI 95Ps και με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, τα €14.900, το Skoda Scala είναι ίσως το πιο τίμιο αυτοκίνητο της κατηγορίας C-Segment και θα καλύψει τις ανάγκες ενός μέσου οδηγού με άνεση. Για τον 1.5TSI θα πρέπει να διαθέσετε €20.900 που κοστίζει η έκδοση Ambition και €21.890 της έκδοσης Style, οι οποίες αξίζουν και με το παραπάνω τα χρήματα τους, ειδικά αν σκεφτείτε ότι θα έχετε 150 ίππους στην διάθεσή σας, τα οποία συνδυάζονται αποκλειστικά με το DSG των επτά σχέσεων.
Τιμή βασικής έκδοσης Scala 1.0TSI 95Ps: €14.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Scala 1.5TSI DSG 150Ps Style: €21.890
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κατασκευής | Ελαφριά αίσθηση τιμονιού |
Τιμή αγοράς | Συντηρητική σχεδίαση αμαξώματος |
Ποιότητα κύλισης | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Σχεδίαση εσωτερικού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.362 | |
Ύψος (mm) | 1.471 | |
Πλάτος (mm) | 1.988 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.649 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 467/ 880 | |
Βάρος (kg) | 1.230 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx17in | |
Ελαστικά | 205/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/ 5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/ 1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,2sec | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 219 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 115 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,0 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,3 |