Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Clio |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Αυτή τη στιγμή το 1.3TCe RS Line είναι το πιο σπορ μοντέλο της γκάμας του νέου Renault Clio 5ης γενιάς. Αποτελεί δηλαδή την πιο γρήγορη έκδοση του νέου Clio, αφού είναι αμφίβολο αν η Renault θα βγάλει έκδοση RS. Για την ώρα, λοιπόν, ας δούμε αν αρκούν τα 130 άλογά του για να σου προσφέρουν δυνατές συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι. Η ολοκαίνουρια modular πλατφόρμα CMF-B πάντως που χρησιμοποιεί είναι πολλά υποσχόμενη και δίνει τη σκυτάλη στην υβριδική τεχνολογία που θα ακολουθήσει σε επόμενες εκδόσεις του Clio, αλλά και του Captur.
Έχει το φαίνεσθαι
Εμφανισιακά, το μικρό γαλλικό μοντέλο σε προδιαθέτει θετικά. Εξωτερικά, διαθέτει πολλές σπορ πινελιές που δικαιολογούν την ονομασία RS Line που το λογότυπό της θα το συναντήσουμε στα μπροστινά φτερά και στη θύρα του χώρου αποσκευών. Ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι διαφορετικής σχεδίασης, με κυψελοειδή μάσκα και αεραγωγούς εμπνευσμένους από την F1, με τα μεταλλικά διακοσμητικά να «συνεχίζουν» στο κάτω μέρος του αμαξώματος, καταλήγοντας στον -έστω και ψεύτικο- διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα. Το σπορτίφ look ολοκληρώνεται από την οβάλ απόληξη του συστήματος εξαγωγής και τις ζάντες αλουμινίου σε διάσταση 17in, που ονομάζονται Magny-Cours.
Αντίστοιχη σπορτίφ διάθεση συνεχίζεται φυσικά και στο εσωτερικό. Σε σχέση, λοιπόν, με το απλό μοντέλο, κεντρίζουν το βλέμμα οι κόκκινες ραφές στα καθίσματα, το διάτρητο δέρμα στο τιμόνι, η επένδυση του ταμπλό που έχει ανθρακονημάτινη υφή, τα αλουμινένια πεντάλ, τα καθίσματα με την πληθωρική πλευρική στήριξη και τον συνδυασμό επένδυσης δέρματος-υφάσματος, καθώς και μία κόκκινη γραμμή που διατρέχει όλο το μήκος του ταμπλό.
Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, με το σώμα να συγκρατείται πολύ καλά από τα καθίσματα και την όραση να είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από το πίσω μέρος που, λόγω του στενού πίσω τζαμιού, είναι κάπως περιορισμένη. Η πανοραμική κάμερα που προσφέρεται σε αυτήν την έκδοση διευκολύνει αρκετά τα πράγματα.
Οι σχεδιαστές της Renault σχεδίασαν το εσωτερικό του νέου Clio από λευκό χαρτί, με το ταμπλό να έχει οδηγοκεντρική τοποθέτηση, την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit. Τα υλικά του εσωτερικού έχουν καλή ποιότητα και είναι μαλακά στην αφή, αν και ορισμένες φορές ακουγόταν ένα ενοχλητικό τρίξιμο από το σημείο έδρασης της κεντρικής οθόνης. Στη θέση του πίνακα οργάνων θα συναντήσουμε μία ψηφιακή οθόνη των 7in και στο κέντρο του ταμπλό μία οθόνη αφής ίδιου μεγέθους (προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με οθόνη 9,3in) μέσω της οποίας χειριζόμαστε το infotainment, την πλοήγηση, αλλά και τα τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης του συστήματος Multi Sense με τις επιλογές: ECO, Sport και MySense. Ο εξοπλισμός του είναι κάτι παραπάνω από επαρκής, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, ασύρματη φόρτιση κινητού, αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, φώτα ημέρας και προβολείς LED, κρυφό φωτισμό καμπίνας και αρκετά ακόμα. Το εσωτερικό γενικά είναι αρκετά φιλόξενο, με επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες με τους πίσω να είναι λίγο πιο «ριγμένοι» από τους μπροστά, αφού το coupe τελείωμα της οροφής έχει αντίκτυπο στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια. Ο χώρος αποσκευών με τα 391lt είναι εντυπωσιακός για την κατηγορία, με μοναδικό μειονέκτημα να αποτελεί το ψηλό κατώφλι του, που θα δυσκολέψει λίγο στη φόρτωση βαριών αντικειμένων.
Έχει και την ουσία
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας μάς είναι γνωστός, αφού τον έχουμε συναντήσει ξανά και σε άλλα αυτοκίνητα τόσο της Renault όσο της Nissan και της Mercedes-Benz. Πρόκειται για τον εξαιρετικό 1.33lt, που στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 130Ps στις 5.000rpm, με 24,4kgm ροπής στις 1.600rpm. Μην ξεχνάτε πως είναι ένας από τους κορυφαίους μικρούς downsized κινητήρες υψηλής απόδοσης, με εκτεταμένη χρήση τεχνολογιών μείωσης των τριβών και ομαλή λειτουργία. Αποδίδει την ισχύ του μόλις η digital βελόνα ακουμπήσει τις 2.000rpm και την διατηρεί μέχρι τις 5.600rpm, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει και αρκετά οικονομικός, αν υπάρχει μια μικρή εγκράτεια στο γκάζι. Στη δοκιμή, η κατανάλωση έφτασε τα 7,1lt/100km με φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης, δηλαδή δεν επιδιώξαμε ντε και καλά να ρίξουμε όσο περισσότερο γίνεται το νούμερο. Βέβαια, αν θέλεις να εκμεταλλευτείς την ισχύ του μοτέρ και τις δυνατότητες του πλαισίου, μπορείς εύκολα να ξεπεράσεις τα 9lt/100km. Στην έκδοση λοιπόν RS Line, ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, το οποίο έχει επτά σχέσεις. Το κιβώτιο δεν είναι και ό,τι πιο γρήγορο σε διπλό συμπλέκτη έχουμε δοκιμάσει, αφού σε γρήγορη οδήγηση έχει κάπως αργή απόκριση και δεν καταφέρνει να σε βάλει σε διάθεση σπορ οδήγησης. Πάντως, με 9sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και με 200km/h τελική ταχύτητα, αργό σίγουρα δεν το λες.
Κλασσικό γαλλικό hatch-back
Οι Γάλλοι έχουν αυτή την κλασσική συνταγή, με τα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, που καταφέρνει και ισορροπεί ανάμεσα σε σπορ αίσθηση και κράτημα στη στροφή, προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα άνεσης. Το Clio RS Line είναι αρκετά πιο σφιχτό βέβαια σε ρύθμιση ανάρτησης και δεν παρέχει την ίδια ποιότητα κύλισης όσο οι απλές εκδόσεις του Clio, δίνει όμως πιο συμπαγή αίσθηση στο αμάξωμα, χωρίς να κοπανάει, ενώ παρέχει πιο άμεσους ελιγμούς και αυτοπεποίθηση στο στρίψιμο. Το τιμόνι είναι ακριβές, χάνει βέβαια λίγο σε αίσθηση, με το πρόγραμμα Sport να του δίνει extra βάρος και να παρέχει πιο άμεση απόκριση στον κινητήρα. Τα καθίσματα κρατάνε εξαιρετικά το σώμα στις στροφές, ενώ το ESP επεμβαίνει διακριτικά, χωρίς να σε κόβει χωρίς λόγο ακόμα και στις «υπερβολές». Η επιλογή των ταμπούρων στον πίσω άξονα θα ξενίσει λίγο -ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για σπορ έκδοση 130Ps- όμως με τα σύγχρονα συστήματα πέδησης και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα το θέμα είναι περισσότερο ψυχολογικό, αφού το Clio σταματάει πάντα και παντού, δυνατά και με επαναληψιμότητα.
Δοκιμασμένη συνταγή
Στη νέα 5η γενιά του, το Clio δείχνει ικανό να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του. Αλλάζει τόσο όσο την εξωτερική του εμφάνιση, αφήνοντας τις μεγάλες αλλαγές να έχουν γίνει στην καμπίνα, με πολλά τεχνολογικά προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού και σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα. Η έκδοση RS Line προσθέτει αρκετά σπορ στοιχεία που φτάνουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό να ικανοποιήσουν τον ενθουσιώδη οδηγό και να δικαιολογήσουν την αρκετά υψηλή τιμή του, που φτάνει τα €21.740. Είναι ένα πολύ αξιοπρεπές, σβέλτο, οικονομικό και διασκεδαστικό μικρό entry level warm-hatch.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 SCe 75Ps Authentic : €13.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.3 TCe 130Ps RS Line: €21.740
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Οδηγική συμπεριφορά | Απόκριση κιβωτίου |
Απόδοση κινητήρα | Ορατότητα προς τα πίσω |
Εξοπλισμός | |
Ποιότητα κύλισης | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.333cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,6 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.050 | |
Ύψος (mm) | 1.440 | |
Πλάτος (mm) | 1.798 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.583 | |
Βάρος (kg) | 1.158 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 391-1.069 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130 /5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 24,4 /1.600 | |
0-100km/h (sec) | 9,0 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 119-126 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,2-5,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 |