Peugeot 308 Hybrid e-EAT8 180Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 308
Segment C-Segment
Power Train Plug-in Hybrid
Peugeot 308 Hybrid e-EAT8 180Ps

Miss C-Segment

Το νέο Peugeot 308 είναι το πιο όμορφο μοντέλο της κατηγορίας, παρέα με το «ξαδερφάκι» του, το DS 4, ένα τίτλο που τελευταία φορά που θυμάμαι να κατείχε στην εκτίμηση μου, λεγόταν ακόμα 306. Δεν είναι όμως το δικό μου γούστο, το νέο 308 είναι αντικειμενικά όμορφο κι εντυπωσιακό και άρεσε σε όλους όσους το είδαν. Έχει μακρύ καπό, μεγάλη μάσκα και όμορφα φωτιστικά σώματα LED (στις εκδόσεις GT και GT Plus είναι μάλιστα τεχνολογίας Full LED Matrix..) τα οποία αντλούν έμπνευση από τα δόντια του λιονταριού εμπρός και από τις χαρακτηριστικές τρεις νυχιές πίσω, σήμα κατατεθέν πλέον όλων των μοντέλων της Peugeot όπως τα 208, 2008, 3008 κ.λπ.

Το νέο 308 βασίζεται στην Efficient Modular πλατφόρμα (ΕΜP2) του ομίλου Stellantis και έχει μεγαλώσει αρκετά σε διαστάσεις, αφού είναι μακρύτερο κατά 110mm, φαρδύτερο κατά 55mm και με αυξημένο μεταξόνιο κατά 55mm από την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι πιο χαμηλό κατά 20mm, κάτι που τονίζει και την πιο σπορ εμφάνισή του. Η διαφοροποίηση στο σχέδιο έφερε και βελτίωση στον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, που από το 0,30 μειώθηκε στο 0,28.

Το ίδιο όμορφο είναι και το εσωτερικό του με ποιοτικά και μαλακά υλικά, προσεγμένο φινίρισμα, έξυπνα τοποθετημένους αεραγωγούς που αποτελούν μέρος της σχεδίασης του ταμπλό και άνετους χώρους με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, που συνθέτουν ένα σαλόνι που είναι πολυτελές και λειτουργικό, ώστε με το που μπαίνεις να σου φτιάχνει τη διάθεση. Μοναδική εργονομική παραφωνία, -η οποία μάλλον είναι περισσότερο δική μου- είναι το ότι, εκεί που θέλω το τιμόνι και από το ύψος που θέλω στο κάθισμα, δεν βλέπω σχεδόν καθόλου ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην πραγματικότητα έπρεπε να κάτσω πολύ ψηλότερα από όσο θα ήθελα ή να κατεβάσω το τιμόνι πολύ χαμηλότερα από όσο θα ήθελα. Να σημειωθεί πως είμαι 1,80cm, που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, άρα δεν φταίει η σωματική μου διάπλαση... Και είναι πραγματικά κρίμα γιατί το ανανεωμένο i-Cockpit είναι πανέμορφο σε ενδείξεις, τρισδιάστατες παρακαλώ από τις εκδόσεις GT και πάνω και είναι πολύ παραμετροποιήσιμος, με δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων, αλλά και με widgets συντομεύσεων.

Peugeot 308 Hybrid e-EAT8 180Ps

Η δεύτερη οθόνη 10 ιντσών έχει κλίση προς τον οδηγό, είναι φυσικά αφής και στο κάτω μέρος της ενσωματώνει με όμορφο τρόπο έξι πλήκτρα αφής (i-toggles) που χρησιμοποιούνται ως κύριες συντομεύσεις για το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το τηλέφωνο και το Screen Mirroring. Υπάρχουν όμως και φυσικά κουμπιά καθώς και περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης, κάτι που πλέον λείπει από τα πολλά νέα μοντέλα και πάντα με εκνευρίζει να ψάχνω που είναι το συν και το πλην στην οθόνη.

Σε χωροταξικό επίπεδο η αύξηση του μεταξονίου και η διαφορετική διαμόρφωση της καμπίνας ευνόησε τους επιβάτες κυρίως στο πίσω κάθισμα που πλέον έχουν αυξημένο χώρο για τα γόνατα. Μόνο ο τρίτος θα δυσκολευτεί λίγο λόγω του πιο σκληρού κεντρικού τμήματος του καθίσματος.Τα 412lt το χώρου αποσκευών ειναι απλώς ικανοποιητική τιμή για το C-segment που στην υβριδική έκδοση γίνονται 361lt λόγω της ύπαρξης των μπαταριών.

Peugeot 308 Hybrid e-EAT8 180Ps 

Τεχνολογία και δυναμισμός

Το κινητήριο σύνολο της υβριδικής έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,6lt, που αποδίδει 150Ps και έναν ηλεκτροκινητήρα 110Ps. Η συνδυαστική απόδοσή τους είναι 180Ps, με 36,7kgm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι τοποθετημένος εντός του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων e-AT8. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 12,4kWh και του χαρίζει «ηλεκτρική» αυτονομία για περίπου 50km (με ταχύτητες έως 135km/h). Για την πλήρη φόρτισή της θα χρειαστούν περίπου 7 ώρες σε μία συμβατική οικιακή πρίζα, χρόνος που μπορεί να μειωθεί σε λίγο λιγότερο από 2 ώρες χρησιμοποιώντας τον extra onboard φορτιστή ισχύος 7,4kW. Όταν συνδυάζεται με τον θερμικό κινητήρα και υπάρχει επάρκεια ρεύματος, η κατανάλωση, σύμφωνα με την Peugeot, μπορεί να πέσει στο 1,1-1,2lt/100km και οι εκπομπές ρύπων στα 24-26g/km CO2. Στην πραγματικότητα, με κλιματισμό, προσπεράσματα και οδήγηση στο πρόγραμμα “sport”, φτάνει τα 4,4lt/100km όταν η μπαταρία έχει ακόμα ενέργεια, η οποία όταν τελειώσει, ανεβάζει την κατανάλωση στα 8,5lt/100km.

Peugeot 308 Hybrid e-EAT8 180Ps

Το πλαίσιο και η εξαιρετική ανάρτηση απορροφούν τους κραδασμούς από τον δρόμο χαρίζοντάς του εξαιρετική ποιότητα κύλισης, παρά το υψηλό βάρος, ενώ η άφθονη ροπή σε όλο το φάσμα στροφών μαζί με την «σφιχτή» κλιμάκωση που χαρίζουν οι οκτώ σχέσεις του κιβωτίου εξασφαλίζουν αδιάκοπη επιτάχυνση. Το κιβώτιο είναι εξαιρετικό σε λειτουργία και συνεργάζεται άψογα με τον ηλεκτροκινητήρα, όπου μόνο στο πρόγραμμα Sport θα παρουσιάσει κάποια νευρικότητα στις αλλαγές όταν κινείσαι με χαμηλούς ρυθμούς και νωχελικά (όπου βέβαια, δεν υπάρχει λόγος να το έχεις στην επιλογή Sport..). Από την άλλη, το τιμόνι είναι καλύτερο στο πρόγραμμα Sport ενώ στα υπόλοιπα είναι πολύ ελαφρύ για ευκολία στις μετακινήσεις εντός πόλης. Η οδική συμπεριφορά του μπορεί να χαρακτηριστεί «τυπική» και αναμφίβολα ασφαλής, αλλά όσοι θυμάστε τα «παλιά» Peugeot των 80's και 90΄s... αυτή η ζωντάνια δυστυχώς δεν υπάρχει. Τα καινούργια είναι πιο “politicaly correct” ρυθμισμένα και καλά κάνουν, γιατί όταν ένα μοντέλο δεν είναι καθαρόαιμο σπορ, το σωστό είναι να προσανατολίζεται προς την ασφάλεια και την άνεση. Έτσι κι αλλιώς, το μη απενεργοποιήσιμο ESP (απενεργοποιείται μόνο μέχρι τα 50km/h..) δεν επιτρέπει παρά ελάχιστη γωνία κλίσης της ουράς ίσα ίσα για να το βοηθήσει να στρίψει στο άφημα του γκαζιού και μετά θα επέμβει στα φρένα επαναφέροντας σε απότομα στο 2022.

Οι επιδόσεις του, όταν έχει διαθέσιμη όλη την ισχύ, είναι εξαιρετικές, μάλιστα το μετρήσαμε και ελάχιστα πιο γρήγορο από όσο δηλώνει η Peugeot, με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 7,44sec (7,6 εργοστασιακή τιμή), ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, χάρη στο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση και τη συνεχή ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, είναι εξαιρετικές, παρά το αυξημένο βάρος των 1.678kg.

Η τιμή της έκδοσης δοκιμής Allure plus, είναι όμως αρκετά υψηλή σε συνδυασμό με το Plug-In Hybrid σύνολο των 180Ps, φτάνοντας στα 45.500 ευρώ, αλλά αν σας αρέσει τόσο πολύ όσο σε εμάς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μπορείτε να το αποκτήσετε από τα  €25.500 στην βασική έκδοση Active Plus με τον 1.2 Puretech των 110Ps και μηχανικό 6άρι κιβώτιο.  Όποιο κι αν επιλέξετε, είναι ένα από τα ομορφότερα και ποιοτικότερα C-segment αυτοκίνητα που μπορείς να αποκτήσεις αυτή τη στιγμή.

Διαμορφώστε εδώ την δική σας έκδοση του νέου 308. 

Τιμή βασικής έκδοσης 308 1.2PureTech Active plus 110Ps: €25.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής 308 Hybrid e-EAT8 180Ps Allure plus: €45.500

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Ορατότητα στον πίνακα οργάνων
Άνεση Τιμή
Πολυτέλεια Χώρος αποσκευών
Επιδόσεις
Τεχνολογία
Κατανάλωση (όταν έχει μπαταρία)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής e-EAT8
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.367
Ύψος (mm)1.441
Πλάτος (mm)1.859
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1678
Χώρος αποσκευών (lt)361
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25/1.750
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps)110
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm)32,6
0-100km/h (sec)7,6
Τελική ταχύτητα (km/h)225
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)24-26
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,1-1,2+14,6kWh
Δοκιμής (lt/100km)4,4 υβριδικό/8,5 θερμικό
Ονομαστική Ηλεκτρική Αυτονομία (km)58-60
Δοκιμής Ηλεκτρική Αυτονομία (km)45
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-603,63
0-805,36
0-1007,44
0-12010,21
0-14013,58
0-16017,96
0-18023,10
0-20029,81
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,7146,39
605,1077,34
1006,7794,34
20010,13119,32
40015,46148,52