Audi Q3 45 TFSI e 245Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Audi
Μοντέλο Q3
Segment C-SUV
Power Train Plug-in Hybrid
Audi Q3 45 TFSI e 245Ps

Το Q3 45 TFSIe είναι το μικρότερο plug-in hybrid SUV στην γκάμα της Audi συμπληρώνοντας ιδανικά τα μεγαλύτερα Q5, Q7 και Q8. Παράλληλα είναι και το entry level μοντέλο της Audi που χρησιμοποιεί Plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

Διακριτικό και αθόρυβο

Εξωτερικά το μόνο σημείο που «προδίδει» το ποιόν του μοντέλου είναι η θύρα πρόσβασης για την φόρτιση στο μπροστά αριστερό φτερό, καθώς και το γράμμα “e” στο τέλος της ονομασίας του μοντέλου στο πίσω μέρος. Από εκεί και πέρα, διατηρεί όλα τα στοιχεία των υπόλοιπων εκδόσεων του Q3, όσον αφορά την εμφάνιση. Η πλούσια έκδοση S Line που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή τονίζει επιπλέον τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, προσθέτοντας επιπλέον πόντους στην premium εμφάνιση.

Αντίστοιχα περιορισμένες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, αφού στην ουσία έχουν προστεθεί τα μενού διαχείρισης του υβριδικού συστήματος και ένα κουμπί μπροστά από τον επιλογέα που ενεργοποιεί το mode της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Η σχεδίαση παραμένει σύγχρονη με πολύ ποιοτικά υλικά στο ταμπλό και έντονα ψηφιακό προφίλ χάρη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3in και στην μεγάλη οθόνη αφής 10,1in για το σύστημα infotainment.

Audi Q3 45 TFSI e 245Ps

Οι υπόλοιπες αλλαγές εντοπίζονται κάτω από το καπό, αλλά και στο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Εκεί, θα συναντήσουμε μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου των 13kWh, που περιορίζουν τον όγκο του χώρου αποσκευών στα 380lt, έναντι των 535lt που έχουν οι συμβατικές εκδόσεις. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.4TFSI, που αποδίδει 150Ps μεταξύ 5.000rpm και 6.000rpm και 25,5kgm ροπής από τις 1.550rpm μέχρι τις 3.500rpm. Ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων DQ400e, επάνω στο οποίο είναι προσαρμοσμένος ένας ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη των 116Ps, με την συνδυαστική ισχύ του συστήματος να φτάνει τα 245Ps και την συνδυαστική ροπή τα 40,8kgm. Τα νούμερα αυτά είναι ικανά να εξασφαλίσουν πολύ καλές επιδόσεις ακόμα και παρά το υψηλό βάρος των 1.740kg. Τα πρώτα 100km/h είναι υπόθεση 7,3sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 210km/h. Το DSG κιβώτιο διαθέτει τεχνολογία shift-by-wire και χρησιμοποιεί έναν επιπλέον συμπλέκτη, ο οποίος απομονώνει τον θερμικό κινητήρα από τον ηλεκτρικό, όταν το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.

 Audi Q3 45 TFSI e 245Ps

Κινούμαι οικολογικά

Το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας επαρκεί για περίπου 45km, από την στιγμή που είναι πλήρως φορτισμένη, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του συνόλου, μέχρι την ταχύτητα των 145km/h. Από εκεί και πέρα -μόλις δηλαδή αδειάσει η μπαταρία ή ξεπεραστούν τα 145km/h- ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό. Φυσικά, μπορεί να γίνει ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος, αλλά αυτό είναι κάτι που ρυθμίζεται αυτόματα από την μονάδα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος και όχι από τον οδηγό. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα φόρτισης σε οικιακή παροχή, με την διάρκειά της να είναι στις 5 ώρες ή με την χρήση Wallbox ισχύος 3,6kWh να μειώνεται στις 3 ώρες. Η default λειτουργία του αυτοκινήτου είναι η ηλεκτροκίνηση και πάντα, ακόμα και με άδεια την μπαταρία, θα εκκινεί το όχημα ηλεκτρικά με τον θερμικό να εμπλέκεται όταν αυξηθεί η απαίτηση σε ισχύ. Ένα μικρό απόθεμα στην μπαταρία διατηρείται πάντα για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Το υβριδικό σύστημα έχει τρεις λειτουργίες: την Auto Hybrid, όπου ο ηλεκτροκινητήρας έχει τον κύριο λόγο στην κίνηση του οχήματος, την Battery Hold, κατά την οποία διατηρείται ένα ορισμένο ποσοστό της μπαταρίας για μετέπειτα χρήση και το Battery Charge, στο οποίο ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει και τον ρόλο της γεννήτριας για να φορτίσει την μπαταρία. Η κατανάλωση βενζίνης τώρα, μπορεί να είναι από μηδενική, από τη στιγμή που η μπαταρία έχει επαρκές απόθεμα ενέργειας, ενώ όταν αδειάσει και εμπλακεί ο θερμικός κινητήρας η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί με φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης στα 6,3-6,4lt/100km, ενώ αν οι ρυθμοί ανέβουν, θα φτάσει ακόμα και στα 10lt/100km. Όπως και να έχει όμως, είναι χαμηλές τιμές, με δεδομένο πως το υβριδικό σύστημα έχει επιβαρύνει με επιπλέον 245kg το αμάξωμα. Το ενδιαφέρον όμως είναι πως σε σχέση με το συμβατικό Q3 35TFSI S Tronic των 150Ps, το Plug-in Hybrid έχει χαμηλότερη κατανάλωση, αφού στο συμβατικό κυμαίνεται περίπου στα 8,6lt/100km, αλλά είναι και πιο γρήγορο, κατά 2sec στην επιτάχυνση από στάση!

Audi Q3 45 TFSI e 245Ps 

Πίσω από το τιμόνι

Το Q3 45TFSIe όντας βαρύτερο, έχει λίγο πιο σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η άνεση, αφού το σχετικά ψηλό προφίλ των ελαστικών βοηθά αρκετά στην απορρόφηση των διαφόρων κραδασμών. Δυστυχώς το τιμόνι -όπως και τα υπόλοιπα Q3 που έχουμε δοκιμάσει- εξακολουθεί να έχει απλά ικανοποιητική αίσθηση που δεν εμπνέει ιδιαίτερα τον οδηγό στο να κυνηγήσει παραπάνω το αυτοκίνητο σε σφιχτά κομμάτια με συνεχείς στροφές. Το επιπλέον βάρος, έχει ως αποτέλεσμα και την μεγαλύτερη αδράνεια στις απότομες αλλαγές πορείας και αν κάποιος επιμένει, θα διαπιστώσει πως το μπροστά τμήμα έχει την τάση να ανοίγει την τροχιά του μέχρι τη στιγμή που θα επέμβει το ESP με αρκετά διακριτικό τρόπο. Η ουρά πάντως με τους κατάλληλους χειρισμούς μπορεί να βοηθήσει στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην στροφή και με το σύστημα ευστάθειας να «αφήνει» ένα μικρό περιθώριο για παιχνίδι. Μπορεί να μην βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον όταν ο δρόμος είναι απαιτητικός με συνεχόμενες στροφές, όταν όμως βρεθεί σε ανοιχτό δίκτυο, οι επιβάτες απολαμβάνουν ταξίδι. Η καμπίνα είναι ήσυχη και ευρύχωρη και η ανάρτηση λειτουργεί όπως πρέπει, δίνοντας δόσεις πολυτέλειας και άνεσης. Αντίστοιχα ευχάριστο είναι και στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης.

Συμφέρει

Το Q3 45TFSIe έχει δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την βασική που κοστίζει €47.750 και την πιο πλούσια S Line της δοκιμής, που διαθέτει αρκετές διαφορές στο αμάξωμα, τις ζάντες, την ανάρτηση, αλλά και στον εσωτερικό διάκοσμο και φτάνει τα €52.550. Οι τιμές μπορεί να φαίνονται εκ πρώτη όψεως ως υψηλές όμως αν εξετάσουμε τον ανταγωνισμό κρίνονται ως ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Αν ρίξουμε μια ματιά στα αντίστοιχα PHEV μοντέλα του ανταγωνισμού, θα συναντήσουμε στα €51.800 το Volvo XC40 T4 Recharge των 211Ps, στα €46.150 την BMW X2 xDrive25e, καθώς και την Mercedes-Benz GLC 300 e 4 MATIC στα €68.000. Οπότε εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως το Q3 στην Plug-in Hybrid εκδοχή του, διαθέτει εξαιρετικό value για την τιμή του. Και φυσικά premium αίσθηση και χαρακτήρα.

Τιμή βασικής έκδοσης Q3 45TFSIe 245Ps S Tronic: €47.750

Τιμή έκδοσης δοκιμής Q3 45TFSIe 245Ps S Tronic S Line: €52.550

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Αίσθηση τιμονιού
Χαμηλή κατανάλωση Σημαντικά μειωμένος χώρος αποσκευών
Επιδόσεις
Ποιότητα κατασκευής
Εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.395cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 80mm
Σχέση Συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυασερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.485
Ύψος (mm)1.625
Πλάτος (mm)1.849
Μεταξόνιο (mm)2.680
Βάρος (kg)1.740
Χώρος αποσκευών (lt)380-1.375
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps)150/5.000-6.000
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm)25,5/1.550-3.500
Συνδυαστική ισχύς (Ps)245
Συνδυαστική ροπή (kgm)40,8
0-100km/h (sec)7,3
Τελική ταχύτητα (km/h)210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)36
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,6
Δοκιμής (lt/100km)6,3