KIA Sportage 1.6T-GDi 48V 2WD 6MT 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα KIA
Μοντέλο Sportage
Segment C-SUV
Power Train Hybrid
KIA Sportage 1.6T-GDi 48V 2WD 6MT 150Ps

Το νέο KIA Sportage μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις τόσο στην πρώτη δοκιμή του μοντέλου όσο και στο μεγάλο συγκριτικό με τα C-SUV. Και στις δύο περιπτώσεις όμως μιλάμε για την κορυφαία έκδοση GT-Line με το σπορτίφ περιτύλιγμα γύρω από τον  1.6T-GDi με τους 180 ίππους και το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη. Πόσο διαφορετική είναι όμως η βασική έκδοση με τους 150 ίππους και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο;

N3 inside

Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από το λανσάρισμα του νέου Sportage στην Ελληνική αγορά όμως δεν έχει σταματήσει να εντυπωσιάζει. Κάποιο μπορεί να το πουν εκκεντρικό, άλλοι υπερβολικά φουτουριστικό, το μόνο σίγουρο είναι ότι κανείς δεν θα τολμήσει να το πει αδιάφορο. Βασισμένο στην καινούρια N3 πλατφόρμα του ομίλου Hyundai-KIA, διακρίνεται για τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας, προηγμένων τεχνολογικά λύσεων και αξιόλογης ποιότητας κύλισης. Οι μηχανικοί της KIA πραγματοποίησαν εκτεταμένες δοκιμές σε ευρωπαϊκούς δρόμους προκειμένου να ρυθμίσουν ιδανικά το σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης.

KIA Sportage 1.6T-GDi 48V 2WD 6MT 150Ps

Το νέο Sportage καταφέρνει να απομονώσει την πλειοψηφία των ανωμαλιών-κραδασμών που προσπαθεί να «εισβάλει» στην καμπίνα, με πλήρη απουσία τριγμών. Η βασική έκδοση που είχαμε στα χέρια μας εδώ είχε και μικρότερους -18in- τροχούς, αλλά και διαφορετική ρύθμιση ανάρτησης σε σχέση με την έκδοση GT-Line, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά καλύτερα επίπεδα άνεσης και ποιοτικής κύλισης σε σχέση με την πιο σπορ πρόταση της εταιρείας, που παίρνει φυσικά το αίμα της πίσω όταν θελήσεις να πιέσεις το αυτοκίνητο στις στροφές. Εκεί το «απλό» 150άρι Sportage θα πάρει μεγαλύτερες κλίσεις, ενώ ο οδηγός και ο συνοδηγός θα το αντιληφθούν και από τα καθίσματα που στερούνται πλευρικής στήριξης σε σχέση με τα ελαφρώς ενισχυμένα του GT-Line. Όμως αν η άνεση είναι η προτεραιότητα σας, η βασική έκδοση έχει σαφώς πιο ραφιναρισμένη κύλιση.

Integrated Curved Display

Οι πανέμορφες διπλές οθόνες των 12,3in είναι φυσικά το αδιαμφισβήτητο hightlight του εσωτερικού και διατίθενται από την δεύτερη έκδοση Titanium και πάνω. Το εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα παραπέμπει σε αρκετά ακριβότερα μοντέλα με premium price-tag. Τα γραφικά στις οθόνες είναι εντυπωσιακά, με ευανάγνωστους και ευκρινείς χαρακτήρες, ενώ το menu του infotainment -παρά τις πολλές επιλογές- είναι αρκετά εύκολο στο χειρισμό, με μεγάλα εικονίδια και γρήγορη απόκριση στο σύστημα αφής. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται γενικά σε υψηλό επίπεδο, με μαλακά στην υφή πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρότερα, αλλά καλής ποιότητας πλαστικά στα πιο χαμηλά μέρη της κεντρικής κονσόλας και του ταμπλό. Όπως και στην εκδοσή GT-Line 180Ps, στο κάτω μέρος της κονσόλας συναντάμε το panel αφής με τους touch διακόπτες διπλής λειτουργίας -για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού και του infotainment- που είναι όμορφο όμως απαιτεί να παίρνεις το βλέμμα σου από το δρόμο. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό με την δεύτερη έκδοση Titanium να παρέχει κλιματισμό 3 ζωνών, θύρες USB-C τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, σύστημα πλοήγησης, επαγωγική θέση φόρτισης Smartphone, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 18in, φώτα LED, καθώς και  μία πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, όπως τα Lane Keeping-Following Assist, Forward Collision Avoidance Assist, Driver Attention Warning κ.α.

 KIA Sportage 1.6T-GDi 48V 2WD 6MT 150Ps

Επαρκής ο 150άρης

Ο τετρακύλινδρος 1.6T-GDi κινητήρας αποδίδει στην βασική έκδοση 150Ps με 25,4kgm ροπής, ενώ δέχεται επιπλέον mild hybrid «τόνωση» από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 17Ps, με σκοπό το γέμισμα της καμπύλης ισχύος και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Μιλάμε για το ίδιο αλουμινένιο θερμικό μοτέρ που συναντάμε και στις μεγαλύτερες εκδόσεις που διαθέτει το σύστημα Continuously Variable Valve Duration το οποίο μεταβάλλει συνεχώς την διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής, άμεσο ψεκασμό με πίεση μέχρι 350bar, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού και αρκετές ακόμη τεχνολογίες που μειώνουν τις εσωτερικές τριβές των κινούμενων μερών κατά 34%.

Η διαφορά των 30 ίππων είναι αισθητή αφού το 150άρι Sportage επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 10,3sec έναντι των 8,8sec που χρειάζεται η έκδοση με τους 180 ίππους. Δεν είναι μόνο όμως η διαφορά σε απόλυτα νούμερα. Η έκδοση των 150 ίππων είναι επίσης πιο ράθυμη κάτω από τις 2.000rpm με αποτέλεσμα να αναγκάζεσαι κατεβάζεις ταχύτητα πιο συχνά όταν βρεθείς κάτω από το συγκεκριμένο όριο. Αυτός είναι και ο -κύριος- λόγος που είδαμε αυξημένη κατανάλωση κατά 0,4lt/100km με την έκδοση των 150Ps να σταθεροποιείται στα 8,9lt/100km (συγκριτικά με τα 8,5lt/100km της έκδοσης 180Ps). Το χειροκίνητο 6άρι iMT κιβώτιο με την ηλεκτρονική ενεργοποίηση του συμπλέκτη (όπως και στη χειροκίνητη έκδοση του Tucson) δεν διακρίνεται για την λειτουργία του ιδιαίτερα στο προφίλ ECO που γίνεται απαγορευτικό λόγω της ράθυμης απόκρισης στις χαμηλές rpm του κινητήρα. Είναι ωστόσο καλά κλιμακωμένο με τις τρεις πρώτες σχέσεις να είναι ελαφρώς πιο κοντές για να παρέχουν πιο ζωντανή κίνηση στην καθημερινότητα. Στο προφίλ Sport ο 1.6T-GDi έχει αρκετά καλύτερο πρόσωπο και κινεί με άνεση το βαρύ Sportage (1.561kg), αρκεί ο οδηγός να μην έχει υψηλές απαιτήσεις.

Το νέο Sportage είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που αξίζει να συγκαταλέγεται στις κορυφαίες θέσεις της C-SUV κατηγορίας παρά το γεγονός ότι η τιμή του έχει αυξηθεί αρκετά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Προσφέρει όμως μοντέρνα και επιβλητική σχεδίαση, ποιοτική και προηγμένη τεχνολογικά καμπίνα, μεγάλους χώρους και μία μακροσκελή γκάμα κινητήριων συνόλων. Η βασική έκδοση (Dynamic) των 150 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα €30.490 με την πιο πλούσια έκδοση Titanium της δοκιμής να κοστολογείται στα €33.790. Η διαφορά τιμής της έκδοσης με τα 180Ps είναι 2.300 ευρώ (€32.790) και δεν είναι μεγάλη για αυτό που προσφέρει. Όχι τόσο λόγω των 30 επιπλέον ίππων, αλλά περισσότερο για το 7άρι αυτόματο κιβώτιο που παρέχει βελτιωμένη λειτουργία και άνεση σε σχέση με το iMT, χωρίς μάλιστα να καταναλώνει επιπλέον καύσιμο. 

Τιμή βασικής έκδοσης Sportage 1.6Τ-GDi 2WD 150Ps Dynamic: €30.490

Τιμή έκδοσης δοκιμής Sportage 1.6Τ-GDi 2WD 150Ps Titanium: €33.790

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση αμαξώματος Κατανάλωση
Χώροι Απόκριση στις χαμηλές rpm
Άνεση Αίσθηση τιμονιού
Επίπεδο εξοπλισμού
High-tech εσωτερικό
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή75,6mm x 89mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.515
Πλάτος (mm)1.865
Ύψος (mm)1.650
Μεταξόνιο (mm)2.680
Βάρος (kg)1.561
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 4,467 προς 1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 320x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 300x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,4/1.500-4.000
0-100km/h (sec)10,3
Τελική ταχύτητα (km/h)189
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)147-154 (κατά WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,5-6,8 (κατά WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)8,9