Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | GLA |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Τα Plug-in hybrid γεφυρώνουν το κενό ανάμεσα στα ηλεκτρικά και τα θερμικά μοντέλα, καθώς είναι οχήματα που έχουν ηλεκτρομοτέρ και μπαταρίες για να κινούνται οικονομικά χωρίς να μολύνουν, υπάρχει όμως και κινητήρας εσωτερικής καύσης για να μην φοβάσαι του τι θα γίνει αν εκεί που πας δεν υπάρχει ούτε πρίζα σούκο διαθέσιμη! Η Mercedes-Benz είναι διάσημη για το πρωτοποριακό της πνεύμα, οπότε αμέσως κινήθηκε προς το μέλλον και σε κάθε μοντέλο της γκάμας της υπάρχει μια υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Για το crossover GLA η plug-in υβριδική ονομάζεται 250e.
5 διαφορετικά modes
Μπορείς να φορτίσεις την μπαταρία του plug-in hyrbid σου σε οποιαδήποτε πρίζα. Αν στο χώρο εργασίας σου ή στο super market που θα πας για ψώνια έχει έναν φορτιστή 22kW, θέλεις ένα μισάωρο μόνο για πλήρη φόρτιση απ' το 10%, ενώ με ένα οικιακό wallbox (7,4kW) θες απλά μιάμιση ωρίτσα. Αυτό είναι ένα τίποτα μπροστά στην ευκολία και την οικονομία που σου προσφέρει (η εταιρεία περηφανεύεται πως με φουλ φορτισμένο το GLA 250e, στα πρώτα 100km θα καταναλώσει λιγότερο από 2lt καυσίμου!), ουσιαστικά είναι πανεύκολο να είσαι φορτισμένος παντού και πάντα.
Βάζοντας μπροστά το GLA 250e είναι πάντα στο Comfort mode, πράγμα που σημαίνει ότι ο ηλεκτροκινητήρας έχει προτεραιότητα (αν η μπαταρία των 15,6kWh έχει αρκετή ενέργεια) και ο βενζινοκινητήρας συνεχίζει να «κοιμάται». Τα πάντα είναι ρυθμισμένα με βασικό στόχο την άνεση και ησυχία, οπότε αν δεν πατήσεις γερά το δεξί πεντάλ ή αν δεν έχει πέσει χαμηλά η στάθμη της μπαταρίας θα συνεχίσεις να κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά. Όταν ενεργοποιηθεί ο βενζινοκινητήρας θα δουλεύει ήρεμα, χωρίς να καταναλώνει μεγάλη ποσότητα καυσίμου και οι αλλαγές του κιβωτίου θα είναι απαλές. Μιλάμε για ένα πραγματικά calming περιβάλλον.
Αν μένεις σχετικά κοντά με την δουλειά σου και είσαι συνεχώς μέσα στην κίνηση, διαλέγεις το Electric mode και είναι σαν να βρίσκεσαι σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με μηδενική κατανάλωση άρα και μόλυνση. Μπορείς να κινηθείς έτσι για περίπου 50km απόστασης, ενώ αν επιμείνεις μπορεί και να φτάσεις τα 140km/h καθαρά «ηλεκτροκίνητος». Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν οδηγείς σε ανοιχτό δρόμο χωρίς κίνηση, τσάμπα θα ξοδέψεις ηλεκτρική ενέργεια. Επιλέγεις το Battery Level mode (κρατάει την στάθμη της μπαταρίας σταθερή), κινείσαι πλέον αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα και μπορείς να ενεργοποιήσεις το ηλεκτρομοτέρ όταν κρίνεις εσύ ότι πρέπει.
Το ECO mode είναι σαν το comfort αλλά εκεί ο εγκέφαλος περιορίζει στο μέγιστο όλες τις καταναλώσεις, δηλαδή κλείνει τα ενεργοβόρα συστήματα (π.χ, air condition), το κιβώτιο αλλάζει σε πολύ χαμηλές rpm, ενώ μειώνει την απόδοση και των δύο κινητήρων. Το ακριβώς αντίθετο είναι το Sport mode, οι κινητήρες συνεργάζονται και αποδίδουν στο 100%, το κιβώτιο αλλάζει πιο γρήγορα, διατηρώντας πιο ψηλές rpm, έτσι το GLA 250e αποκαλύπτει έναν εαυτό που δεν φανταζόσουν.
Δεν το πιστεύει κανείς!
«Ασε, μου κάνεις πλάκα, δεν είναι δυνατόν, αποκλείεται!». Το άκουσα τόσες φορές μέσα σε μια εβδομάδα από πολλά άτομα. Κανείς δεν πιστεύει ότι είναι μόνο 1.332cc, ιδίως όταν μερικά λεπτά πριν είχα πατήσει το γκάζι λίγο παραπάνω και το GLA 250e είχε μαζέψει γρήγορα χιλιόμετρα. Κι όμως, ο μικρός τετρακύλινδρος κάνει εκπληκτικά την δουλειά του και με την βοήθεια ενός turbo χαμηλής αδράνειας αποδιδει 160Ps (με 25,5kgm ροπής). Ακόμη και μόνος του δεν θα είχε το παραμικρό πρόβλημα να κινήσει σβέλτα το γερμανικό crossover, όπως δηλαδή γίνεται στο GLA200 ή ακόμη και σε πιο αδύναμη μορφή (30Ps λιγότερα) στο GLA180.
Για το υβριδικό όμως μοντέλο οι Γερμανοί έκαναν μια σοβαρή αλλαγή: Βάλανε το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8F-DCT που έχει μια ιδιαιτερότητα, έχει ενσωματωμένο ένα αποδοτικό ηλεκτρομοτέρ ισχύος 102Ps (33,6kgm). Αυτό σημαίνει ότι συνδυαστικά πλέον στους εμπρός τροχούς φτάνουν 218Ps με την πολύ χορταστική ροπή των 45,9kgm! Και αυτή η ροπή κάνει όλη την διαφορά...παντού!
Εκκίνηση στο Sport mode και μολονότι είναι προγραμματισμένο να μην «τσαλακώνει» τον ήρεμο χαρακτήρα του, ακούς τους εμπρός τροχούς να σπινάρουν ενώ το νιώθεις και στο τιμόνι ότι παλεύουν να βρουν πρόσφυση. Τα 46kgm ροπής όμως έχουν αντίθετη άποψη! Το σπινάρισμα φαίνεται στο 18άμετρο όπου θέλει 2,87s (ταχύτητα εξόδου 46,9km/h), ένας μέτριος χρόνος. Τα πάντα αλλάζουν μόλις βρει πρόσφυση, από εκεί και πέρα οι δυο κινητήρες και οι γρήγορες αλλαγές έχουν τον πρώτο λόγο. Για το 0-100km/h το VBOX γράφει 6,87s (η Mercedes ανακοινώνει 7,1s), ενώ χωρίς να σταματάει να επιταχύνει δυνατά, βγαίνει απ' το 400άρι σε μόλις 15,11 (με 152,82km/h)! Μιλάμε πάντα για ένα δικίνητο υβριδικό SUV βάρους 1.778kg με premium χαρακτήρα και άνετη οδική συμπεριφορά!
Premium και άνετο
Μπορεί το GLA να είναι το “entry level” SUV της γερμανικής εταιρείας αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για την Mercedes-Benz. Άρα το εσωτερικό είναι πολυτελές και όμορφο, οπότε όλοι κάνουν θετικά σχόλια όταν ανοίγουν την πόρτα! Το piano black δένει τέλεια με το χρώμιο και τα σκούρα ποιοτικά πλαστικά, ενώ αν υπάρχουν και δερμάτινες επενδύσεις (όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής μας) η premium αίσθηση ενισχύεται ακόμα περισσότερο. Οι 2 μεγάλες οθόνες του δίνουν το μοντέρνο στοιχείο και ταυτόχρονα ένα υψηλό επίπεδο παραμετροποίησης του οχήματος, κάτι που το χρειάζεσαι γιατί το επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας και άνεσης είναι πραγματικά μεγάλο και μπορεί να μεγαλώσει πολύ περισσότερο αν βουτήξεις στην λίστα με τα έξτρα! Οι οθόνες μαζί με το infotainment σύστημα MBUX είναι ένα σύνολο που το βρίσκεις μόνο σε οχήματα με διπλάσια τιμή αγοράς και είναι αρκετά εύκολο στην χρήση.
Τα καθίσματα είναι άνετα και μεγάλα, ιδανικά ακόμη και για πολύωρα ταξίδια, ενώ δεν θα ζοριστούν ποτέ οι πίσω επιβάτες αφού έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατά τους. Και αφού μιλάμε για χώρους, το πορτμπαγκάζ, μολονότι μίκρυνε σε σχέση με αυτό των θερμικών GLA (κατά 50lt λόγω της μπαταρίας), είναι στα 385lt και κρίνεται οριακά ικανοποιητικό για της ανάγκες μίας μικρής οικογένειας.
Από όλα όσα έχεις διαβάσει μέχρι τώρα καταλαβαίνεις ότι το GLA δεν είναι σπορ αυτοκίνητο ούτε και σχεδιάστηκε για να πάρει μέρος στο ράλι Ακρόπολις. Είναι το κατάλληλο καθημερινό όχημα για να μπεις στον SUV κόσμο της Mercedes-Benz και να κινείσαι άνετα, οικονομικά και ήρεμα, θα το έλεγα ακόμη και χαλαρωτικά! Στις στροφές παίρνει κάμποσες κλίσεις οπότε μην αρχίσεις να επιτίθεσαι. Δεν είναι ότι δεν μπορεί να στρίψει, άλλωστε το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και σε βοηθάει να καταλάβεις τι συμβαίνει στους εμπρός τροχούς. Είναι ότι δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του GLA, δεν θα κερδίσεις κάτι αν το πιέσεις, δεν θα το ευχαριστηθείς. Αντίθετα, στην εθνική δείχνει τον καλό του προφίλ, είναι ένας σωστός ευθύβολος χιλιομετροφάγος. Η σχετικά μαλακή του ανάρτηση (μολονότι της αύξησαν την σκληρότητα για να αντιμετωπίσουν το extra βάρος του υβριδικού συστήματος) σιδερώνει αρκετά τις ανωμαλίες του δρόμου και σε κρατάει ξεκούραστο, αν όμως το προτιμήσεις με τις 17άρες ζάντες (αντί για τις προαιρετικές 18in ή 19in στα AMG πακέτα εξοπλισμού) με το μεγαλύτερο προφίλ ελαστικού, τότε δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα ακόμη και εκτός δρόμου. Έκτος δρόμου? Πάει και εκεί? Ναι και όχι! Δεν είσαι περιορισμένος αποκλειστικά στην άσφαλτο αφού έχει 143mm απόσταση από το έδαφος, οπότε δεν θα βρει εύκολα, μην ξεχνάς βέβαια ότι είναι δικίνητο με δρομίσια λάστιχα οπότε θέλει κάμποση προσοχή για να μην βρεθείς άξαφνα σε δύσκολη θέση.
Σωστό σύνολο
Το GLA 250e πετυχαίνει αυτό που ήθελε η γερμανική εταιρεία. Ένα premium, εντυπωσιακό, ποιοτικό περιβάλλον μέσα σε ένα όμορφο SUV με σωστούς χώρους. Αυτό είναι μια επιφανειακή εκτίμηση, αν το ψάξεις περισσότερο θα δεις ότι το entry level υβριδικό SUV της Mercedes- Benz είναι πολύ ανώτερο σαν λύση απ' ό,τι φαντάζεσαι. Δυνατό αλλά και οικονομικό, άνετο και πανεύκολο στην χρήση, έχει κάποια μειονεκτήματα, αυτά όμως εκμηδενίζονται μέσα στο σωστό συνολικό πακέτο. Στο τέρμα γκάζι ο βενζινοκινητήρας υψώνει την φωνή του και ακούγεται παραπάνω απ' όσο θα ήθελες, αυτό αποτελεί την μοναδική παραφωνία στον τομέα της κίνησης/μετάδοσης, από εκεί και πέρα πρέπει να «ψειρίσεις» την κατάσταση να βρεις κάτι για να γκρινιάξεις. Σημείο κριτικής μπορεί σίγουρα να γίνει ο περιορισμένος χώρος αποσκευών. Κάποιος επίσης μπορεί να διαμαρτυρηθεί για την προτεραιότητα που δόθηκε στην άνεση με αποτέλεσμα τις μεγάλες κλίσεις, στην πραγματικότητα συγκαταλέγεται στα θετικά γιατί η ανάρτηση στην καθημερινή κίνηση και στα ταξίδια είναι απ΄ τα μεγάλα plus του GLA 250e. Τα €46.900 που κοστίζει δεν είναι ούτε θετικό ούτε αρνητικό στοιχείο, αφού ακολουθούν τις PHEV τάσεις της αγοράς. Η τιμή αυτή είναι αντίστοιχη με τα €46.150 του BMW X2 25e (που είναι τετρακίνητο) και χαμηλότερη από τα €51.067 του Volvo XC40 T5 Recharge (που είναι ισχυρότερο με 262Ps).
Τιμή βασικής έκδοσης GLA 250e 218Ps: €46.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής GLA 250e 218Ps (AMG Pack): €51.476
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση ανάρτησης | Τιμή |
Εμφάνιση | Χώρος αποσκευών |
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Θορυβώδης βενζινοκινητήρας |
Εξοπλισμός | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Ποιότητα κατασκευής |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Χωρητικότητα | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,6 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη | |
Μπαταρία | 15,6kWh | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.410 | |
Ύψος (mm) | 1.611 | |
Πλάτος (mm) | 1.834 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.729 | |
Βάρος (kg) | 1.770 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 385 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων, διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικά | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 19in | |
Ελαστικά | 235/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Συνδυαστική ισχύς (Ps) | 218 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm) | 45,9 | |
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 160Ps | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 25,5kgm | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW) | 102/75 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 33,6 | |
0-100km/h (sec) | 7,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 220 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 29-37 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5 | |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ | ||
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,72 | |
0-80 | 5,12 | |
0-100 | 6,82 | |
0-120 | 9,16 | |
0-140 | 16,81 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,87 46,9 | |
60 | 5,21 81,37 | |
100 | 6,87 99,31 | |
200 | 9,26 125,53 | |
400 | 15,11 152,82 | |
ΡΕΠΡΙΖ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 2,01 | |
80-110 | 2,77 | |
60-120 | 5,45 |