Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Scala |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν εκτοξευθεί τους τελευταίους μήνες, σχεδόν όλοι ψάχνουμε τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων. Αναλόγως έχουν διαφοροποιηθεί και τα κριτήρια επιλογής ενός αυτοκινήτου, με τους αγοραστές να βάζουν ψηλότερα το κόστος κτήσης και το κόστος χρήσης ενός μοντέλου, τομείς που τα μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο παραδοσιακά διαπρέπουν. Η Skoda διαθέτει πολλές λύσεις που έχουν υψηλή αξία αναλογικά με την τιμή τους, με κορυφαίο παράδειγμα το Octavia, όμως λίγο πιο κάτω στην γκάμα βρίσκεται ένα ακόμα value-for money μοντέλο. Το Scala G-TEC έχει άκρως ανταγωνιστική τιμή -€21.100-, ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού και τα περισσότερα Simply Clever στοιχεία πρακτικότητας που παραδοσιακά είναι γνωστή η Τσέχικη φίρμα. Όμως το πραγματικά μεγάλο του προτέρημα είναι η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή ανεφοδιασμού που -παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις- κυμαίνεται γύρω στα 18-19 ευρώ. Δηλαδή με λιγότερα από 20 ευρώ μπορείς να διανύσεις περίπου 270-280km (η Skoda ανακοινώνει αυτονομία 380km που είναι αδύνατον να πετύχεις στην πραγματικότητα). Δηλαδή ακόμα και παρά την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου κίνησης, η οποία κυμαίνεται στα 1,3-1,4€/kg, εξακολουθεί να παραμένει σημαντικά φθηνότερη εναλλακτική έναντι της βενζίνης και του diesel.
1.0TGI
Ο τρικύλινδρος 1.0TSI είναι γνωστός από πολλά μοντέλα του Group, όμως έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές για να λειτουργεί αξιόπιστα με CNG. Τα έμβολα και τα ελατήρια τους είναι ενισχυμένα, όπως είναι και οι βαλβίδες (με τις εξαγωγής να έχουν γόμωση νατρίου), ενώ από διαφορετικό υλικό είναι κατασκευασμένοι οι οδηγοί και οι έδρες των βαλβίδων. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 90Ps και η ροπή τα 16,3kgm στο φάσμα 2.000-3.500rpm, με τον 1.0TGI να έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 25% σε σχέση με τον αντίστοιχο -συμβατικό- βενζινοκινητήρα. Οι υπόλοιπες αλλαγές που έχει δεχτεί το Scala G-TEC αφορούν την αντικατάσταση του ρεζερβουάρ καυσίµου με ένα χωρητικότητας 9lt (που αποτελεί ουσιαστικά λύση ανάγκης μέχρι να βρεις πρατήριο που να διαθέτει CNG) με τις δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου με χωρητικότητα 13,8kg. Αυτές βρίσκονται τοποθετηµένες κάτω από τον χώρο αποσκευών και έχουν μειώσει σημαντικά τη χωρητικότητά του από τα 467lt των συμβατικών εκδόσεων, στα 339lt.
Παρά την μείωση στον χώρο αποσκευών και την απουσία ρεζέρβας δε μπορείς να έχεις παράπονο από τους χώρους που προσφέρει στους επιβάτες του το Scala G-TEC. Παρότι πρόκειται για την μικρότερη εκδοχή της MQB πλατφόρμας (MQB Α0, όπως το Skoda Fabia και το VW Polo), είναι πραγματικά ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες με τους πίσω να διαθέτουν παραπάνω από αρκετή απόσταση για τα γόνατα τους. To design του εσωτερικού είναι πανομοιότυπο με τις συμβατικές εκδόσεις με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρότερα στα πιο χαμηλά τμήματα. Το λογισμικό του infotainment είναι απλό στη χρήση, με την οθόνη αφής να διακρίνεται για την ευκρίνεια και την πολλή καλή απόκριση της. To Scala G-TEC διατίθεται σε ένα μόνο επίπεδο εξοπλισμού (Ambition) που περιλαμβάνει όλα όσα θεωρούμε απαραίτητα για ένα αυτοκίνητο του 2022. LED φώτα μπροστά-πίσω, 9 αερόσακους, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8in, cruise control, Drive Mode Select, ασύρματη σύνδεση SmartLink+ για smartphones, Lane Assist, Hill Start Assist, Front Assist με City Emergency Brake και Pedestrian Protection.
Με επίκεντρο την οικονομία
Τα 90Ps ακούγονται λίγα, ιδιαίτερα αν υπολογίσουμε το βάρος των 1.308kg (επιπλέον 116kg σε σχέση με το Scala 1.0TSI), όμως το 6άρι κιβώτιο με την κλειστή κλιμάκωση στις πρώτες τρεις σχέσεις δεν σε απογοητεύει με τις επιδόσεις του, παρά το θεωρητικά μετριοπαθές 12,3sec που χρειάζεται για να φτάσει τα πρώτα 100km/h. Ο κινητήρας λειτουργεί πάντα με φυσικό αέριο χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επιλογής. Η βενζίνη χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως καύσιμο έκτακτης ανάγκης, όταν δηλαδή αδειάσουν οι δεξαμενές του φυσικού αερίου και ως καύσιμο εκκίνησης του κινητήρα σε συνθήκες πολύ χαμηλής θερμοκρασίας. Η λειτουργία του τρικύλινδρου μοτέρ είναι πολιτισμένη, ελάχιστα πιο τραχιά από τον συμβατικό 1.0TSI, όμως η απόκριση στις χαμηλές στροφές δεν είναι ιδιαίτερα καλή. Το μοτέρ πρέπει να περάσει τις 1.900rpm για να παρέχει μία σχετική ζωηράδα στο σύνολο. Κατά τα άλλα, το Scala G-TEC είναι εξίσου καλό στο δρόμο με τα συμβατικά «ενδογκρουπικά» αδέρφια του. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση του, είναι όμως ακριβές και άμεσο, με την ανάρτηση να φιλτράρει την πλειοψηφία των ανωμαλιών κραδασμών από το οδικό δίκτυο, ενώ παράλληλα ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Αν το πιέσεις παραπάνω θα νιώσεις τις κλίσεις να μεγαλώνουν αρκετά περισσότερο, με την υποστροφή να εμφανίζεται σχετικά νωρίς. Γενικά όμως, παρέχει σιγουριά στον οδηγό του, είναι ιδιαίτερα άνετο στην καθημερινότητα και πάνω απ' όλα οικονομικότατο. Χωρίς να προσπαθήσω καθόλου σταθεροποίησα την τιμή της κατανάλωσης στα 5,1kg/100km. Πρακτικά μιλάμε για κόστος μετακίνησης περίπου στα 6 ευρώ για κάθε 100km.
Οπότε αν μπορείτε να αλλάξετε λίγο τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τους ανεφοδιασμούς (χρειάζεται ένα σχετικό πλανάρισμα λόγω του περιορισμένου δικτύου πρατηρίων με 11 σημεία στην Αθήνα και 26 συνολικά σε όλη την Ελλάδα..) και δεν σας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι επιδόσεις ενός αυτοκινήτου, το Scala G-TEC με τιμή €21.100 θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο και ιδιαίτερα οικονομικό μέσο μετακίνησης.
Τιμή βασικής έκδοσης Scala 1.0G-TEC 90Ps (Ambition): €21.100
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Οικονομία χρήσης | Επιδόσεις |
Χώροι-πρακτικότητα | Απόδοση του κινητήρα σε χαμηλές rpm |
Άνεση | Μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 76,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.362 | |
Ύψος (mm) | 1.471 | |
Πλάτος (mm) | 1.793 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.564 | |
Βάρος (kg) | 1.308 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 339 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 256x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 195/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 90/4.500-5.800 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16,3 /1.900-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 12,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 185 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 98 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 5,5 | |
Ονομαστική CNG κατά WLTP (kg/100km) | 3,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 4,2 | |
Δοκιμής CNG (kg/100km) | 5,1 |