Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Polo |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το VW Polo είναι ένα από τα πλέον πετυχημένα μοντέλα της Volkswagen, αφού από το 1975 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μετρά ήδη πάνω από 18 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έκτη γενιά του γερμανικού supermini που παρουσιάστηκε το 2017, δέχθηκε πρόσφατα μια ανανέωση, προκειμένου το μοντέλο να παραμείνει ανταγωνιστικό στο B-segment.
Αισθητική κατά κύριο λόγο
Η αναβάθμιση που δέχθηκε το Polo κατά κύριο λόγο αφορά την εμφάνισή του και περιλαμβάνει νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ανασχεδιασμένα φώτα τα οποία χρησιμοποιούν πλέον τεχνολογία LED εμπρός και πίσω επίσης, καθώς και ελαφρά διαφορετικής σχεδίασης πίσω θύρα για τον χώρο αποσκευών. Επιπλέον τα υλικά στο εσωτερικό έχουν βελτιωμένη ποιότητα, με το πάνω μέρος του ταμπλό να χρησιμοποιεί μαλακό αφρώδες πλαστικό. Πλέον, διατίθεται προαιρετικά το σύστημα φωτισμού IQ.Light LED Matrix το οποίο περιλαμβάνει και μια οριζόντια φωτιζόμενη μπάρα που ενώνει τα δύο μπροστά φώτα.
Το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα θυμίζει αρκετά το Golf και αν κάποιος τα κοιτάξει λίγο βιαστικά, μπορεί και να τα μπερδέψει. Στο εσωτερικό πλέον θα συναντήσουμε το Digital Cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8in σε όλες τις εκδόσεις, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με μεγαλύτερη οθόνη 10,25in για τις εκδόσεις Life και Style (με κόστος €250). Αμφότεροι έχουν πολύ καλά και ευκρινή γραφικά, με μεγάλες ενδείξεις και αρκετές παραμετροποιήσεις. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μια ένθετη οθόνη αφής των 6,5in (προαιρετικά το Discover Media διαθέτει οθόνη 8in με κόστος €450), η οποία μπορεί να είναι από τις μικρότερες της αγοράς, αλλά προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto, Apple Car Play και Bluetooth, αλλά και μέσω της εφαρμογής We Connect. Το τιμόνι είναι και αυτό νέο και περιλαμβάνει τον υπερβολικό αριθμό των 18 πλήκτρων για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, όπως το Cruise control, το ηχοσύστημα και την παραμετροποίηση του ψηφιακού πίνακα.
Οι εκδόσεις
Το ανανεωμένο Polo είναι διαθέσιμο σε επτά αποχρώσεις, με τις τέσσερις από αυτές να είναι μεταλλικές και την μία ιριδίζουσα, ενώ προσφέρεται και με πέντε σχέδια ζαντών, με τις τέσσερις από αυτές να είναι αλουμινίου. Επιπλέον η βασική του έκδοση διατίθεται με τον ατμοσφαιρικό 1.0MPI κινητήρα που αποδίδει 80Ps και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων. Οι επόμενες εκδόσεις χρησιμοποιούν τον υπερτροφοδοτούμενο 1.0TSI που αποδίδει είτε 95Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο DSG των επτά, καθώς και με 110Ps που συνδυάζεται αποκλειστικά και μόνο με το 7άρι DSG. Τέλος, υπάρχει και μια έκδοση 1.0TGI, με τον κινητήρα να χρησιμοποιεί CNG και την απόδοση να είναι στα 90Ps. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Life και Style, για όλες τις εκδόσεις, εκτός από το «απλό» των 80Ps που ονομάζεται απλά Polo και αποτελεί την η entry level έκδοση του μοντέλου.
Φουλ οικονομία!
Οδηγώντας το νέο Polo το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα ενθουσιαστείς με τις επιδόσεις του. Τα 10,8sec που χρειάζεται για το τυπικό 0-100km/h και τα 187km της τελικής του ταχύτητας, το κατατάσσουν ως ένα οριακά σβέλτο αυτοκίνητο πόλης, αλλά μέχρι εκεί. Το σημείο που θα σε κερδίσει είναι η τρομερά χαμηλή κατανάλωση του 1.0TSI με τα 95Ps. Η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου όμως, σου δίνει την εντύπωση πως κάτω από τις 1.900rpm ο κινητήρας κοιμάται, κάτι που όμως δεν ισχύει, αφού η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται από τις 1.600rpm μέχρι τις 3.500rpm. Σίγουρα όμως το καλό προφίλ του κινητήρα εμφανίζεται πάνω από τις 2.000rpm. Η Volkswagen ανακοινώνει πως η μέση τιμή της κατανάλωσης κατά τον κύκλο WLTP είναι στα 5,2lt/100km και είναι μια αρκετά ρεαλιστική τιμή, αφού χωρίς ιδιαίτερο κόπο είδαμε μέχρι και 5,9lt/100km στον ψηφιακό πίνακα οργάνων! Με λίγο πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης, η τιμή ανέβηκε στα 6,4lt/100km αλλά όχι παραπάνω και εδώ βγάζουμε το καπέλο στους μηχανικούς της Volkswagen.
Γνωστό τοπίο
Από εκεί και πέρα, το Polo διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία του προκατόχου του, δηλαδή τους ιδιαίτερα άνετους χώρους που προσφέρει η καμπίνα της πλατφόρμας MQB A0, με τέσσερις ενήλικες να βολεύονται με άνεση και παράλληλα να έχουν στη διάθεσή τους και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Τα 351lt του χώρου αποσκευών είναι μια αρκετά καλή τιμή για το B-Segment, και μάλιστα κάτω από το πάτωμά του θα συναντήσουμε κανονική ρεζέρβα και όχι τροχό ανάγκης. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και βοηθάει στις άνετες καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και τα ταξίδια. Στο ταξίδι η ηχομόνωση δεν εντυπωσιάζει αφού επιτρέπει να περάσουν στην καμπίνα διάφοροι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Το τιμόνι ενώ είναι αρκετά άμεσο υστερεί σε αίσθηση, αλλά έτσι και αλλιώς το Polo δεν είναι το αυτοκίνητο από το οποίο θα έχει υψηλές απαιτήσεις κανείς για γρήγορη οδήγηση. Ακόμα όμως και σε γρήγορους ρυθμούς, είναι φιλικό, προβλέψιμο με την υποστροφή που εμφανίζεται στο όριο να ελέγχεται πολύ εύκολα.
Τσιμπημένο μάλλον
Το entry level μοντέλο με τον 1.0MPI που αποδίδει 80Ps κοστίζει €17.750, ενώ η έκδοση Life που δοκιμάσαμε εμείς, με τον 1.0TSI των 95Ps, έρχεται στα €19.250 που αποτελεί μία από τις ακριβότερες τιμές στην κατηγορία. Το επίπεδο εξοπλισμού Life περιλαμβάνει τις βασικές ανέσεις με απλό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8in, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, lane keeping assist, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αλουμινένιες ζάντες των 15in και θύρες USB Type C τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Η κάμερα οπισθοπορείας απουσιάζει, πράγμα που θα περίμενε να βρει κανείς σε αυτό το εύρος τιμής. Η πιο πλούσια έκδοση Style κοστίζει €21.800 και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix, Adaptive Cruise Control και ζάντες 16in. Μπορεί λοιπόν η έκδοση Life με τους 95 ίππους να μην σε κερδίζει με την τιμή αγοράς ή το επίπεδο εξοπλισμού, όμως σίγουρα θα σε κερδίσει η αρκετά χαμηλή του κατανάλωση και η αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Βέβαια ο ανταγωνισμός προσφέρει αυτή τη στιγμή πολύ αξιόλογα σύνολα με χαμηλότερες τιμές και πλουσιότερο εξοπλισμό, όπως το Renault Clio, το Nissan Micra ή το Mazda 2.
Διαμορφώστε εδώ την δική σας έκδοση του VW Polo.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.0ΜPI 80Ps: €17.750
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0TSI 95Ps Life: €19.250
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εσωτερικοί χώροι | Τιμή αγοράς |
Κατανάλωση | Αίσθηση τιμονιού |
Οδηγική συμπεριφορά | Άτολμη σχεδίαση |
Απόδοση κινητήρα | |
Άνεση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 76,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο πέντε σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.053 | |
Ύψος (mm) | 1.446 | |
Πλάτος (mm) | 1.751 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.564 | |
Βάρος (kg) | 1.097 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 351 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 5.5J x 15in | |
Ελαστικά | 185/65 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 95/5.000-5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,8 /1.600-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 187 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 118 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,2 |