Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Clio |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το Renault Clio έχει μια μεγάλη γκάμα διαθέσιμων εκδόσεων, με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικούς και LPG. Ανεξάρτητα από το τι κινητήρα διαθέτει το Clio, παραμένει ένα αρκετά ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο, με οδηγοκεντρικό στήσιμο, όμορφο design, αλλά και με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού.
Που διαφέρει
Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο με τον 1.0TCe, έχει ορισμένες διαφορές και λέω απερχόμενο γιατί πλέον η βασική έκδοση του Clio με κινητήρα βενζίνης είναι στα 90Ps και όχι στα 100Ps που είχε παλαιότερα. Όμως, η έκδοση LPG χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή του κινητήρα του 1.0lt. Η πρώτη διαφορά, εντοπίζεται στην απόδοση όταν καταναλώνει βενζίνη, αφού με το LPG αποδίδει 100Ps, με την βενζίνη 9Ps λιγότερα, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η μέγιστη τιμή της ισχύος αποδίδεται στις 5.000rpm. Ο 1.0TCe έχει δεχθεί ορισμένες αναβαθμίσεις και πλέον η μέγιστη τιμή της ροπής του αποδίδεται στις 3.750rpm, αντί για τις 2.750rpm που την απέδιδε ως καθαρός βενζινοκινητήρας και με το LPG η τιμή της ροπής έχει ανέβει από τα 16,3kgm στα 17,3kgm και αποδίδεται στις 3.500rpm.
Ο κινητήρας 1.0TCe 100 LPG συνεργάζεται πλέον με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο σε σχέση με το 5άρι που εξόπλιζε το μοντέλο των 100 ίππων που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Οι παραπάνω αλλαγές μεταφράζονται σε 48kg διαφορά στο βάρος, που πλέον από τα 1.158kg ανέβηκε στα 1.206kg, με τον χώρο αποσκευών να παραμένει στα 391lt. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι η δεξαμενή του LPG είναι τοποθετημένη στην θέση της ρεζέρβας και καταλαμβάνει έναν χώρο των 32lt, κλέβοντας μάλιστα και 3lt από το ρεζερβουάρ βενζίνης που πλέον από τα 42lt, έχει «πέσει» στα 39lt. Η δεξαμενή για το υγραέριο είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και χρησιμοποιεί ειδική πολυβαλβίδα στο εσωτερικό της και μέγιστο βαθμό πλήρωσης στο 80%, που την καθιστούν εξαιρετικά ασφαλή.
Συνεχίζουμε λίγο ακόμα με τους αριθμούς και πάμε από τα 11,8sec που ήθελε το Clio 1.0TCe 100Ps για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100km/h, τα οποία πλέον για την έκδοση LPG έχουν ανέβει ελαφρά στα 12,3sec. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν θα πειράξει ιδιαίτερα τον υποψήφιο αγοραστή του Clio LPG, αφού ο σκοπός της αγοράς του συγκεκριμένου μοντέλου είναι περισσότερο η οικονομία καυσίμου και όχι οι επιδόσεις.
Στο εσωτερικό για την έκδοση Dynamic της δοκιμής, θα συναντήσουμε πλέον έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7in και εκεί θα δούμε να προβάλλονται ενδείξεις όπως το είδος του καυσίμου που χρησιμοποιείται, η αυτονομία του εκάστοτε ρεζερβουάρ, η ταχύτητα το οχήματος, οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου και διάφορα άλλα. Η οθόνη συμπληρώνεται από μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής, με διαγώνιο 7in για την έκδοση Dynamic, υπεύθυνη χειρισμού του συστήματος Easy Link. Μια μικρή επιπλέον διαφορά, είναι ο διακόπτης για την ενεργοποίηση του συστήματος τροφοδοσίας του LPG ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στο αριστερό μέρος του ταμπλό. Από εκεί και πέρα, η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, με μαλακά στην υφή υλικά στα άνω τμήματα, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης, απουσία τριγμών και καλή εργονομία. Οι χώροι είναι επαρκείς για την μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων και με την άνετη ρύθμιση της ανάρτησης που έχει βρει την σωστή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και το σωστό κράτημα, 4 επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς κανένα περιορισμό. Μοναδικά μελανά σημεία είναι το ψηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών, καθώς και η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.
Ίδιο μα και διαφορετικό!
Τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Clio LPG δεν διαφέρουν πρακτικά καθόλου σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, με το supermini της Renault να παραμένει ένα ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο, με ένα ιδιαίτερα δεμένο αμάξωμα, που σε κάνει να παρακαλάς στα κρυφά την Renault να το βγάλει σε μια δυνατή έκδοση που να λέγεται RS. Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο δεν θα γίνει και όσοι επιθυμούν καλύτερες επιδόσεις θα πρέπει να περιοριστούν στην έκδοση RS-Line που πλέον διαθέτει υβριδικό σύνολο με 140Ps. Το στήσιμο του Clio LPG είναι τέτοιο, που σου επιτρέπει την υπερβολή στις στροφές, με σύμμαχο ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι, μια ανάρτηση που ελέγχει επαρκώς τις κινήσεις του αμαξώματος και γενικά μια προβλέψιμη όσο και εύκολη στην διαχείριση συμπεριφορά. Πατώντας τον διακόπτη που ενεργοποιεί το κύκλωμα του LPG, νιώθεις τον κινητήρα πιο γεμάτο κυρίως στις μεσαίες στροφές και το ένα επιπλέον kgm της ροπής γίνεται αντιληπτό.
Την ουσιαστική διαφορά ο οδηγός θα την δει όταν επισκεφτεί το πρατήριο και με σχεδόν €30 θα γεμίσει την δεξαμενή του LPG και θα κάνει σχεδόν τα ίδια χιλιόμετρα που θα έκανε με περίπου €60 βενζίνης. Με άλλα λόγια, έχοντας και τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα, μπορείτε να δείτε την αυτονομία να ξεπερνάει τα 1.000km! Η μέση κατανάλωση που είδαμε με την χρήση βενζίνης είναι στα 6,8lt/100km, ενώ με την χρήση LPG, στα 8,2lt/100km.
Είναι θέμα τιμής!
Η βασική έκδοση του Clio με το σύστημα LPG, ονομάζεται Authentic και κοστίζει όσο το entry level Clio, με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 90Ps και είναι στα €16.990. Το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης Authentic προσφέρει τα βασικά χωρίς να είναι και φτωχό, ενώ η έκδοση Dynamic της δοκιμής κοστίζει μεν €19.780 αλλά έχει σχεδόν τα πάντα, από προβολείς Full LED με Pure Vision, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα διατήρησης λωρίδας και εκτροπής αυτής, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, hill assist, cruise control και αρκετά ακόμα, αλλά όχι τόσα που να δικαιολογούν επαρκώς τα σχεδόν €20.000 που καλείται ο υποψήφιος αγοραστής να δώσει. Από την άλλη βέβαια, χάρη στο υγραέριο θα κάνει σημαντική απόσβεση χρημάτων μέσω του φθηνότερου καυσίμου, με επιπλέον κίνητρο την εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών η οποία ισχύει και για την έκδοση με το διπλό καύσιμο.
Τιμή βασικής έκδοσης Clio 1.0TCe 100Ps Authentic: €16.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής Clio 1.0TCe 100Ps Dynamic: €19.780
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξοπλισμός | Τιμή |
Ποιότητα κατασκευής | Ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών |
Άνεση ανάρτησης | Χώροι για τους πίσω επιβάτες |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Αυτονομία | |
Μειωμένο κόστος χρήσης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72.2mm x 81,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης και LPG, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.050 | |
Ύψος (mm) | 1.440 | |
Πλάτος (mm) | 1.798 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.583 | |
Βάρος (kg) | 1.206 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 391-1.069 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 203mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 16in | |
Ελαστικά | 195/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100 /5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,3 /3.500 | |
0-100km/h (sec) | 12,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 188 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 112 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική βενζίνη (lt/100km) | 5,4 | |
Ονομαστική LPG (lt/100km) | 6,9 | |
Δοκιμής βενζίνη (lt/100km) | 6,8 | |
Δοκιμής LPG (lt/100km) | 8,2 |