Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Clio |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Μπορεί εκ πρώτης όψης να σε μπερδεύει και να θεωρείς ότι πρόκειται για ένα απλό facelift του Clio IV, όμως η πέμπτη γενιά του νέου supermini της Renault χρησιμοποιεί την καινούργια -modular- πλατφόρμα CMF-B που συναντάμε και στο Captur, με δυνατότητες εξηλεκτρισμού που θα δούμε σε πολλά μοντέλα της Γαλλικής εταιρείας στο άμεσο μέλλον. Στην έκδοση του Clio που δοκιμάζουμε δεν έχουμε κάποιο υβριδικό σύνολο, αλλά τον εξαιρετικό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 999cc, που αποδίδει 100Ps.
Τόσο, όσο!
O 1.0TCe αποτελεί προϊόν εξέλιξης των κινητήρων βενζίνης τελευταίας γενιάς που χρησιμοποιούν τόσο τα μοντέλα της Renault όσο και της Nissan και χρησιμοποιεί πολλές τεχνολογίες που είδαμε για πρώτη φορά στον κορυφαίο 1.3TCe που κινεί διάφορα μοντέλα της Renault όπως το νέο Captur και το ανανεωμένο Kadjar. Χρησιμοποιεί υπετροφοδότη με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στους αυλούς της κυλινδροκεφαλής, μεταβλητό χρονισμό δύο σταδίων και bore spray coating στους κυλίνδρους για μείωση των τριβών. Ο 1.0TCe διαθέτει επιπλέον ειδικά σχεδιασμένο αντικραδασμικό άξονα για μείωση των κραδασμών της τρικύλινδρης σχεδίασης.
Τα 100Ps του χιλιάρη κινητήρα αποδίδονται στις 5.000rpm και τα 16,3kgm της ροπής που εμφανίζονται στις 2.750rpm, είναι τιμές που θα κινήσουν άνετα και αβίαστα τα 1.158kg του αμαξώματος. Η έκδοση Dynamic που είχαμε στα χέρια μας διαφέρει σε σχέση με την RS Line που είχαμε δοκιμάσει, σε σημεία όπως οι ζάντες που πλέον είναι των 16in, στην απουσία χρωμίου που διατρέχει όλο το μήκος του μπροστινού προφυλακτήρα, στην διαφορετική και πιο απλή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και στην απουσία του diffuser. Μπορεί εμφανισιακά να μην έχει τον σπορ χαρακτήρα του RS Line, όμως αποπνέει έναν δυναμισμό, που οφείλεται στο επιθετικό design της μάσκας με τα κεκλιμένα προς τα κάτω μπροστινά φανάρια, τα φουσκωτά φτερά εμπρός και πίσω, αλλά και στην μικρή αεροτομή που θα συναντήσουμε στο πίσω μέρος.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του Smart Cockpit με τις δύο ψηφιακές οθόνες για πίνακα οργάνων και infotainment, παραμένει η ίδια, μόνο που δεν θα βρούμε εκείνες τις κόκκινες πινελιές στο ταμπλό, με τις επενδύσεις να είναι και αυτές διαφορετικές. Διαφορετικές μεν, αλλά με την ίδια καλή ποιότητα υλικών δε, με μαλακά πλαστικά στην αφή για το πάνω μέρος του ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών. Η εργονομία είναι καλή, το σύστημα πολυμέσων Easy Link με την οθόνη αφής των 7in απαιτεί λίγο χρόνο για να εξοικειωθείς μαζί του, αλλά μόλις το συνηθίσεις αποδεικνύεται εύχρηστο και με πολύ καλές επιλογές συνδεσιμότητας, ενώ για τον κλιματισμό υπάρχουν -ευτυχώς- ξεχωριστά και περιστροφικά χειριστήρια.
Το εσωτερικό του νέου Clio είναι αρκετά άνετο, χάρη στα 2.583mm του μεταξονίου, με αποκορύφωση τα 391lt του χώρου αποσκευών που τον κατατάσσουν στην κορυφή των αυτοκινήτων που απαρτίζουν το B-segment. Οι πίσω επιβάτες μάλιστα, έχουν επιπλέον 26mm περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους, αφού έχουν γίνει πιο λεπτά τα μπροστά καθίσματα. Τα δε καθίσματα είναι αρκετά μαλακά και άνετα και μπορούν να εξασφαλίσουν πολύ άνετες μετακινήσεις. Η ορατότητα από την θέση του οδηγού είναι καλή, με εξαίρεση προς τα πίσω, αλλά εκεί σώζει την κατάσταση η κάμερα οπισθοπορείας, που διατίθεται στην έκδοση Dynamic. Ο παρεχόμενος εξοπλισμός στην έκδοση αυτή, είναι πολύ καλός και περιέχει μεταξύ άλλων δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς LED Pure Vision, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες ενεργοποίησης φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, καθώς και το σύστημα πολυμέσων Easy Link με σύστημα πλοήγησης.
Πρακτικό και άνετο
Οδηγώντας το Clio με τα 100Ps διαπιστώνεις πως είναι αρκετά για να το κινήσουν σε ικανοποιητικούς ρυθμούς, με την Renault να ανακοινώνει 11,8sec για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h και την τελική του να φτάνει τα 187km/h. Η δε κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6,4-6,6lt/100km κατά την διάρκεια της δοκιμής, χωρίς να οδηγούμε με ιδιαίτερη σύνεση. Σε γρήγορους ρυθμούς και σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές, η συμπεριφορά του Clio σου εμπνέει ασφάλεια. Είναι άνετο, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις και αρκετά προβλέψιμο. Το τιμόνι έχει άμεση απόκριση, ενώ τα φρένα αν και χρησιμοποιούν ταμπούρα πίσω, είναι αποδοτικά και δεν εμφανίζουν σημεία κόπωσης εύκολα. Το πίσω μέρος θέλει να παίξει ενεργό ρόλο στο στρίψιμο, όμως το μη απενεργοποιήσιμο και αρκετά ευαίσθητο ESC δεν του δίνει αρκετή ελευθερία.
Φυσικά και δεν περιορίζεται σε αστικό περιβάλλον, αφού αποδεικνύεται ικανό και σε ανοιχτό δρόμο και υψηλότερες ταχύτητες. Σε κάθε περίπτωση καταφέρνει να κινήσει τους επιβάτες του με άνεση χάρη στην πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση που φιλτράρει πολλά από αυτά που θα συναντήσει κανείς στο οδόστρωμα, ενώ η καλά μονωμένη και ήσυχη καμπίνα κάνει ελάχιστα αισθητούς τους αεροδυναμικούς θορύβους. Εδώ μάλιστα αξίζει να αναφερθεί πως η μόνωση είναι τέτοια, που ο τρικύλινδρος κινητήρας ακούγεται ελάχιστα.
Μικρό και τίμιο!
Με την βασική έκδοση Authentic να κοστίζει €14.890, το Clio 1.0TCe 100Ps αποτελεί μια άκρως ανταγωνιστική πρόταση για το B-Segment. Μάλιστα, το καλύτερα εξοπλισμένο Dynamic που είχαμε στα χέρια μας, στα €16.690 είναι ένα δυνατό χαρτί στην τράπουλα της Renault. Αν δεν σας απασχολούν ιδιαίτερα οι επιδόσεις, μπορείτε να αρκεστείτε στην ατμοσφαιρική έκδοση με τα 75Ps, που ξεκινάει από τα €13.590.
Τιμή βασικής έκδοσης Clio 1.0TCe 100Ps Authentic: €14.890
Τιμή έκδοσης δοκιμής Clio 1.0TCe 100Ps Dynamic: €16.690
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξοπλισμός | Ορατότητα προς τα πίσω |
Ποιότητα κατασκευής | Ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών |
Χώροι στο εσωτερικό | Πολύ ευαίσθητο ESP |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Τιμή αγοράς |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72.2mm x 81,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο πέντε σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.050 | |
Ύψος (mm) | 1.440 | |
Πλάτος (mm) | 1.798 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.583 | |
Βάρος (kg) | 1.158 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 391-1.069 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6.5J x 16in | |
Ελαστικά | 195/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100 /5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16,3 /2.750 | |
0-100km/h (sec) | 11,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 187 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 112 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5 |