Πόλης?
Εντάξει, όλοι ξέρουμε πως πλέον τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει, και μάλιστα αρκετά. Αλλά αν σου έλεγα πως το αμάξι με την ονομασία Micra (ξέρεις γιατί έδωσαν αυτήν την ονομασία..) 5ης γενιάς είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις απ' το φουσκωμένο Sunny GTI-R (Ν14) των 220Ps, πως θα σου φαίνονταν? Όμως δεν το δείχνει, το μικρο Nissan κρύβει σωστά τις διαστάσεις του, ιδίως τώρα στο facelift έχει πιο άγριο και όμορφο look, και μάλιστα με αυτή την μπλε (Power Blue το ονομάζει)- μαύρη διχρωμία.
Απ' την αρχή!
Έχει περάσει κάνα τέταρτο που έχω παραλάβει το Micra N-Sport και άξαφνα καταλαβαίνω ότι κινούμαι κάπως πιο γρήγορα απ' το κανονικό. Προσπερνώ συχνά, είμαι μια ταχύτητα κάτω, οδηγάω πιο...σπιρτόζικα! Βγάζει έναν πιο «δραστήριο» χαρακτήρα, έτσι αποφασίζω να πάω κάπως πιο μακρυά και να περάσω από δρόμους με στροφές αλλά χωρίς κίνηση. Όταν έφτασα εκεί η συγκεκριμένη έκδοση του Micra μου έδειξε ότι σωστά έπραξα. Πας πιο γρήγορα και δεν σε τρομάζει, στρίβεις πιο απαιτητικά και σκας χαμόγελο, αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της λίγο σκληρότερης ανάρτησης που μείωσε τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ αναγκάζει τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα 205/45 να δουλέψουν περισσότερο για να γαντζωθούν στον δρόμο. Αυτά είναι φορεμένα στις μαύρες πεντάκτινες 17άρες Perso ζάντες που είναι όμορφες και ταιριάζουν στο σπορτίφ στιλάκι του αυτοκινήτου.
Όλα είναι ένα κλικ επάνω, πιο τονισμένα χωρίς όμως να είναι κραυγαλέα. Όλα? Η μοναδική εξαίρεση έρχεται από εκεί που δεν το περιμένεις, τον κινητήρα! Ο μικρός τρικύλινδρος 1000άρης με το μικροσκοπικό turbo έχασε σε δύναμη. Οι αυστηρότερες νόρμες Euro 6d ουσιαστικα επέβαλαν την μείωση της απόδοσης κατά 8Ps (πλέον βγάζει 92Ps@5.500rpm) αλλά οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας σε ανταμείβουν με έναν διαφορετικό τρόπο: καλύτερο φάσμα ροπής. Στην βγάζει όλη χαμηλά, 16,5kgm@2.000-3.750rpm, άρα στην καθημερινή χρήση μπορείς να αλλάζεις πανεύκολα πριν καν φτάσεις στις 2.500rpm, ενώ έγινε πιο ελαστικός ο τρόπος λειτουργίας του, άρα μπορείς να κινηθείς με λιγότερες αλλαγές. Το αριστερό σου πόδι δεν θα κουραστεί απ' το ελαφρύ πεντάλ του συμπλέκτη, ακόμη και αν είσαι μπλεγμένος στην κίνηση, ενώ το άμεσο «φούσκωμα» της τουρμπίνας σε προκαλεί να πατάς γερά το γκάζι! Ο χιλιάρης HR10DET ανταποκρίνεται γρήγορα και δεν θυμίζει πουθενά τρικύλινδρο, εκτός του ρελαντί, όπου κάποιες δονήσεις θα τις νιώσεις.
5άρι?
Ορισμένοι διαμαρτυρήθηκαν γιατί το κιβώτιο είναι ένα μακρύ 5άρι και όχι κοντό 6άρι. Κάνουν σοβαρό λάθος! Αφενός, με τις συχνότερες αλλαγές θα δυσκόλευε την κίνηση μέσα στην πόλη, όπου κυρίως κυκλοφορούν τα supermini, αφετέρου όταν σε ελαστικό κινητήρα έχεις αρκετή ροπή και μάλιστα χαμηλά, δεν χρειάζεται να αλλάζεις συχνά. Δεν έχει καμία ουσία να δουλεύεις το μοτέρ στις 6.500rpm, ουσιαστικά οδηγείς με short shifting τεχνική, αφήνεις την ροπή να τα βγάλει πέρα, κι εδώ αυτό ακριβώς κάνει. Η 4η σχέση το κιβώτιο είναι ελαφρώς overdrive (0,935:1) ενώ η 5η είναι αρκετά overdrive (0,689:1), άρα όλο το παιχνίδι γίνεται με τις τρεις πρώτες σχέσεις. Οδηγείς με την φόρα και προσπαθείς να μην ρίχνεις την ταχύτητα του Micra πουθενά. Τα φρένα είναι δυνατά και με αρκετά καλή αίσθηση αλλά εδώ μπαίνει ο ψυχολογικός παράγοντας. Μολονότι δεν υπάρχουν αρνητικά στην απόδοση των φρένων, κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού ενοχλεί η ύπαρξη ταμπούρων πίσω. Σε ένα απλό Micra δεν θα με ένοιαζε ποτέ, σε Micra που έχει τον τίτλο N-Sport όμως δεν είναι ότι καλύτερο. Βέβαια, το ξεχνάς σε απειροελάχιστο χρόνο!
Ο συνδυασμός «ροπάτος κινητήρας-μακρύ 5άρι» δίνει και άλλο ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Η κατανάλωση μένει πάντα χαμηλά, ίσως όχι στα 5,4lt/100km που λέει η Nissan, αλλά στα 6,6-6,8lt/100km που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Και στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα, το supermini της Nissan στον ανοιχτό δρόμο πάει σταθερά 130km/h με την βελόνα του στροφόμετρου να ακουμπάει τις 2.900rpm! Άρα το Micra N-Sport αποδεικνύεται πολύ οικονομικό, αφού ξοδεύεις λίγα μόνο λεφτά σε καύσιμο και έχει επιπλέον χαμηλά τέλη κυκλοφορίας (μόλις €80).
Going in
Πάντα τρελαίνομαι όταν βλέπω alcantara, είναι το αδύνατο σημείο μου. Και το εσωτερικό του N-Sport με χτύπησε ακριβώς εκεί! Όλη η κεντρική φάσα του όμορφου και εργονομικού ταμπλό είναι επενδεδυμένη με αυτό, όπως επίσης και στα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα. Το «συνθετικό» δερμάτινο τιμόνι κάθεται σωστά στα χέρια και, γενικά, βρίσκεσαι σε ένα ωραίο ευρύχωρο για όλους περιβάλλον με πολύ καλό εξοπλισμό. Το σύστημα πολυμέσων NissanConnect με την οθόνη αφής των 7in, είναι φυσικά στάνταρ στην έκδοση αυτή και έχει τη δυνατότητα φωνητικών εντολών, συνδεσιμότητα μέσω των πλατφορμών Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και αναβαθμίσεις χαρτών στο σύστημα πλοήγησης Over-The-Air.
Τόση ώρα δεν έγραψα καθόλου για επιδόσεις γιατί μπορεί να αποθαρρυνθείς κάπως. 0-100km/h σε 11,8sec με την τελική να φτάνει τα 178km/h. Δείχνει αρκετά πιο σβέλτο απ' ότι λένε τα νούμερα, είναι πιο ζωντανό.
Το supermini της Nissan στην έκδοση N-Sport κοστίζει €17.390 και παρότι απέχει €2.400 από την βασική έκδοση Energy, καταφέρνει να δώσει στο Micra το κάτι παραπάνω τόσο από άποψη εμφάνισης όσο και από τον οδηγικό του χαρακτήρα.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.0 92Ps 5MT (Energy): €14.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0 92Ps 5MT (N-Sport): €17.390
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Ταμπούρα πίσω |
Χαμηλή κατανάλωση | Κάποιοι κραδασμοί στο ρελαντί |
Εσωτερικοί χώροι | |
Επένδυση αλκαντάρα στο εσωτερικό | |
Σπορτίφ οδηγική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81,3mm x 72,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.999 | |
Ύψος (mm) | 1.455 | |
Πλάτος (mm) | 1.743 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.525 | |
Βάρος (kg) | 1.069 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 300 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 92/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16/2.000-3.750 | |
0-100km/h (sec) | 11,8 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 178 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 124-130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 |