Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Dacia |
Μοντέλο | Duster |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Freshen-up
Το ανανεωμένο Dacia Duster στην τελευταία εκδοχή του έχει ανανεωθεί στα σημεία με νέα μάσκα και προβολείς ECO LED εμπρός και LED πίσω, σύμφωνα με την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας που πρωτοείδαμε στο νέο Sandero. Έχει αλλάξει ελαφρώς και σε διαστάσεις, αφού το συνολικό του μήκος αυξήθηκε κατά 26mm, λόγω ενισχύσεων στο εμπρός μέρος που το βοηθούν να περάσει τις αυστηρότερες προδιαγραφές των crash-test, και έτσι έχει μήκος 4.341mm, πλάτος 1.804mm, ύψος 1.693mm και μεταξόνιο 2.673mm. Είναι ένα αυτοκίνητο που διαθέτει πλούσιους χώρους για μια οικογένεια, κάνει άνετα τα ταξίδια με ευρύχωρο εσωτερικό που έχει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους συνολικής χωρητικότητας 27,2lt στη καμπίνα και μεγάλο χώρο αποσκευών 478lt.
Εκτός από τις αισθητικές αλλαγές το νέο Duster διαθέτει αρκετές βελτιώσεις σε ανάρτηση και ελαστικούς συνδέσμους όπως τα silent blocks αλλά και 0,35mm πιο χοντρά κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα για καλύτερη ηχομόνωση. Τα καθίσματα είναι επίσης νέα, πιο αναπαυτικά με περισσότερες ρυθμίσεις, τιμόνι με τηλεσκοπική ρύθμιση και νέα οθόνη αφής 8in με σύστημα πολυμέσων Media Nav & Media Display. Φυσικά από ένα Ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκίνητο του 2022 δεν μπορούν να λείπουν τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας όπως τα Blind Sport Warning και Lane Departure Warning.
ECO-G
Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 999cc που κινεί την έκδοση ECO-G μας είναι γνωστός και από άλλα μοντέλα του ομίλου, όπως τα Clio, Sandero Streetway και Sandero Stepway. Αποδίδει 100Ps με το υγραέριο και 91Ps με την βενζίνη, με αντίστοιχη διαφορά ενός κιλού στην ροπή. Η δύναμη αυτή είναι αρκετή για την άνετη μετακίνηση εντός πόλης, αλλά και για ένα ταξίδι με «οικογενειακούς» ρυθμούς και σταθερή ταχύτητα. Ο μικρός τρικύλινδρος σχεδιάστηκε εξαρχής για να λειτουργεί και με τα δύο καύσιμα, οπότε υπάρχει η εργοστασιακή εγγύηση των 5 ετών. Η δεξαμενή του υγραερίου έχει χωρητικότητα 49lt και έχει τοποθετηθεί στον χώρο της ρεζέρβας, έτσι δεν χάνονται λίτρα από τον χώρο αποσκευών, χάνεται όμως η ρεζέρβα η οποία έχει αντικατασταθεί από ένα kit επισκευής ελαστικού. Με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα το Duster έχει πολύ μεγάλη αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 1.200km αρκεί να είσαι φειδωλός με το δεξί πεντάλ.
Η Dacia ανακοινώνει κατανάλωση 6,5lt/100km με χρήση βενζίνης και 8,5lt/100km με LPG κατά τα πρότυπα του WLTP, τιμές που απέχουν από τα 8,4lt/100km και 10,5lt/100km της δοκιμής, όμως η τεράστια διαφορά της τιμής του LPG «ρεφάρουν» την διαφορά. Μέσα στην πόλη βενζίνη χρησιμοποιείς μόνο κατά την εκκίνηση και μέχρι να ζεσταθεί λίγο το παραφλού του ψυγείου, που χρειάζεται για την θέρμανση του «πνεύμονα» που αποσυμπιέζει το υγροποιημένο καύσιμο. Μετά γυρίζει μόνο του σε LPG και εκεί συμφέρει να μένει, εκτός από τον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες πάνω από 130km/h, όπου είναι καλύτερα να γυρίζετε τον διακόπτη σε βενζίνη γιατί εκεί η κατανάλωση σε αέριο ξεφεύγει. Βέβαια, με τις τιμές που έχει η βενζίνη πλέον, καλύτερα να κάψει περισσότερο αέριο παρά να πληρώσεις βενζίνη. Σίγουρα δεν θα κάψει τα διπλά λίτρα σε αέριο, ενώ η τιμή της βενζίνης είναι η διπλάσια. Μπορείτε εύκολα να κάνετε τους υπολογισμούς σας, βασιζόμενοι στις πληροφορίες κατανάλωσης και των δύο περιπτώσεων που απεικονίζονται στην μικρή οθόνη 3,5in του πίνακα οργάνων.
Πολυτάλαντο
Στον δρόμο, η μαλακή ανάρτηση του χαρίζει καλή ποιότητα κύλισης, φιλτράροντας τις λακκούβες και σε συνδυασμό με την μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 217mm και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (30, 21 και 34 μοίρες) μπορείς να κινηθείς άνετα σε οποιοδήποτε οδόστρωμα σου επιτρέπει η πρόσφυση των δύο τροχών. Λίγη προσοχή στα λάστιχα χρειάζεται σε κοφτερές πέτρες και δύσβατα σημεία γιατί δεν υπάρχει πια ρεζέρβα και το kit επισκευής είναι για πρόκες, όχι για σκισμένο λάστιχο. Στην άσφαλτο το νέο Duster είναι πιο ραφιναρισμένο, με λιγότερο θόρυβο κύλισης και αυξημένη άνεση, με τίμημα την αδιάφορη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τις κλίσεις του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές πορείας, οι οποίες όμως δεν εμπνέουν καμία ανησυχία. Ο τρικύλινδρος κινητήρας ακούγεται αρκετά όταν πατάς βαθιά το γκάζι, κάτι που μάλλον θα κάνεις αρκετά συχνά γιατί χρειάζεσαι και τα 100Ps που αποδίδει για να κινηθείς σβέλτα.
Αν αναζητάς κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, θα πρέπει να αποχωριστείς την έκδοση με τον 1,0lt διπλού καυσίμου και να πάρεις το σαφώς πιο «ζωντανό» 1,3lt των 150Ps, που ανεβαίνει αρκετά σε τιμή κτήσης φτάνοντας τα €24.090, όταν με €20.790 παίρνεις την πλούσια έκδοση της δοκιμής -Prestige 4x2 LPG-, με 5 χρόνια εγγύηση, μεγάλους χώρους, εργοστασιακό σύστημα υγραερίου, μοντέρνα συστήματα ασφαλείας και αξιοπρεπείς εκτός δρόμου ικανότητες. Δεν μπαίνω στον κόπο να ψάξω τώρα στους καταλόγους πόσο κοστίζουν αντίστοιχου μεγέθους και χαρακτηριστικών μοντέλα, μπορείτε να το κάνετε εσείς, και θα καταλάβετε γιατί το Duster είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που προτείνω όταν κάποιος με ρωτάει: «Ποιό καινούριο αυτοκίνητο να αγοράσω»;
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το Dacia Duster στο επίσημο site της εταιρείας.
Τιμή βασικής έκδοσης Duster 1.0TCe Eco-G 100Ps (Ambiance): €18.590
Τιμή έκδοσης δοκιμής Duster 1.0TCe Eco-G 100Ps (Prestige): €20.790
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Τιμή | Αίσθηση τιμονιού |
Οικονομία καυσίμου | Επιδόσεις |
Χώροι-Πρακτικότητα | |
Εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών | |
Άνεση | |
Απόσταση από το έδαφος |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλή τροφοδοσία καυσίμου | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84,1mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 9in | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.341 | |
Πλάτος (mm) | 1.804 | |
Ύψος (mm) | 1.693 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.673 | |
Βάρος (kg) | 1.331 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 478 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 91 - 100 LPG/4.600-5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16 - 17 LPG/2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 15,1 - 13,8 LPG | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 166 - 168 LPG | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 WLTP (gr/km) | 147 - 131LPG | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική WLTP (lt/100km) | 6,5 - 8,5 LPG | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 - 10,5 LPG |